Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Doris Becker skrev (26 minutter siden):

Det har stått klart for de fleste, at MBH har distribuert kokain. At politiet har observert dette, uten å foreta ransakelse av bosted er en skandale. De skulle ransaket hans bosted allerede i 2017. Om ikke da, så etter råkjøringen. Så vidt vi vet er det enda ikke blitt gjort. Samtidig har han altså fått innsideinformasjon under et spaningsoppdrag, så han skulle slippe å bli dratt inn i det. Og selv etter at den advarselen ikke ble etterfulgt skjedde det ingenting.

Håper dette er innafor å spørre om, men:

Hva er grunnen til at MBH ble pågrepet på Jansløkka skole, da vi vet at han oppholdt seg på Skaugum (telefonoppringning om bensin og klær og «sæist’n nullnull» var jo tatt derifra)? Den «forebyggende» samtalen i politibilen fra høsten 2023 ble også holdt rett utenfor Skaugum, slik jeg forstår det. Har politiet anledning til å foreta seg noe som helst inne på Skaugum, eller er det andre enheter som har «eierskap» her? Hvem er i så fall dette? Må politiet ha tillatelse fra disse «andre» for å pågripe/ransake/stille spørsmål til noen som oppholder seg på Skaugum? Kan dette eventuelt avslås hvis «noen» ikke ønsker politiets involvering i ulike aktiviteter? 

Er ikke ute etter spekulasjoner eller synsing, men er genuint interessert i svaret, hvis det er noen i tråden som har førstehånds kunnskap om dette. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Men han er jo ikke en «offisiell person»? Hvordan kan han da ha et pass som kun skal brukes i offisell tjeneste? Så om han deltar i bryllup i utlandet med familien sin, så kan han bruke det sier du. Så i reisefølget er alle offentlige personer, mens M som reiser sammen med dem, på diplomat pass, han er IKKE det. Så aller helst bør alle fotografer passe på å editere ham ut av alle bilder da. 

Men da er det jo i beste fall- veldig forvirrende hva som innebærer å være en «offentlig person». 😏

Neida, jeg er fremdeles ganske enig med meg selv jeg- M er en offentlig person som ikke er i offentlig tjeneste på noen måte. 

MBH er en offentlig person når det passer han og familien. Ellers ikke.

Jeg tenker at myndighetene og politikerne her i Norge ønsker stabilitet for landet vårt. Fred framfor konflikter. Det tenker jeg er viktige verdier, men nettopp derfor må man ha system som fungerer med ditto kontrollposter. 
Når det gjelder politikerne våre, så blir de etterforsket og dømt når det foreligger anmeldelse som konkluderer med lovbrudd. Da tenker jeg at det er en slags misforstått snillisme overfor kongefamilien at det har blitt tillatt gjentatte lovbrudd over tid. Hvorfor har ingen grepet inn? Det er mange som har sviktet. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
TigerK skrev (5 minutter siden):

Hva er grunnen til at MBH ble pågrepet på Jansløkka skole, da vi vet at han oppholdt seg på Skaugum (telefonoppringning om bensin og klær og «sæist’n nullnull» var jo tatt derifra)? Den «forebyggende» samtalen i politibilen fra høsten 2023 ble også holdt rett utenfor Skaugum, slik jeg forstår det. Har politiet anledning til å foreta seg noe som helst inne på Skaugum, eller er det andre enheter som har «eierskap» her? Hvem er i så fall dette? Må politiet ha tillatelse fra disse «andre» for å pågripe/ransake/stille spørsmål til noen som oppholder seg på Skaugum? Kan dette eventuelt avslås hvis «noen» ikke ønsker politiets involvering i ulike aktiviteter? 

Er ikke ute etter spekulasjoner eller synsing, men er genuint interessert i svaret, hvis det er noen i tråden som har førstehånds kunnskap om dette. 

Godt spørsmål, det kan være alt fra PST til MP som har rådighet. Man må sikkert dykke ganske langt ned i lovteksten.

Det passer uansett bra for en kriminell rusmisbruker å ha Skaugum som oppholdssted da, spesielt hvis org. krim. ikke kan komme til. Jeg skjønner jo hvorfor Marius er en god venn å ha for noen som driver hvitvask, dopsalg og andre lugubre ting. Ikke bare kan han flashe diplomatpasset om det trengs, men han kan også invitere deg på møte på Skaugum hvor vanlige politimenn ikke har adgang.

Endret av Anonio
  • Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Grunnlovens paragrafer beskytter kongehuset i form av paragraf 5 (kongen selv) og paragraf 37 (arvingene). 
MBH bor på eiendommen til mor og stefar som er beskyttet av paragraf 37. Jeg tipper at MBH som ikke er beskyttet av paragraf 37, har fått holde på av den grunn. 
Man har altså ønsket å skåne kongehuset

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
SagaP skrev (1 minutt siden):

Grunnlovens paragrafer beskytter kongehuset i form av paragraf 5 (kongen selv) og paragraf 37 (arvingene). 
MBH bor på eiendommen til mor og stefar som er beskyttet av paragraf 37. Jeg tipper at MBH som ikke er beskyttet av paragraf 37, har fått holde på av den grunn. 
Man har altså ønsket å skåne kongehuset

Grunnlovens § 37 gir ikke de kongelige noen immunitet fra å følge lover og regler. Den sier kun at kongen kan bestemme hvem som dømmer.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SagaP skrev (4 minutter siden):

Da har det tatt ordentlig av:

»En 26 år gammel mann er siktet for å ha bestilt et leiemord på Marius Borg Høibys ekskjæreste Nora Haukland»

https://www.dagbladet.no/nyheter/onsket-at-jeg-skulle-drepe-nora-haukland/81951827

Altså dette er jo sykt! Marius fremstår jo livsfarlig😳

Endret av Frøkenfryden
Trodde Marius booka det, las for fort..
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Altså dette er jo sykt! Marius fremstår jo livsfarlig😳

For ordens skyld: Det er ikke noe som tyder på at Marius har noe med dette å gjøre.

• Liker 9
  • Nyttig 16
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

For ordens skyld: Det er ikke noe som tyder på at Marius har noe med dette å gjøre.

Ja, jeg så det nå. Har redigert. Takk for korrigering👍 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Haukland vet nok mye om mange. Synes veldig synd på henne. Håper hun har økonomi til å leie inn sikkerhet. Hun bør logge av sosiale medier umiddelbart.

Tror hun logget av i går og reiste bort.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Haukland vet nok mye om mange. Synes veldig synd på henne. Håper hun har økonomi til å leie inn sikkerhet. Hun bør logge av sosiale medier umiddelbart.

Det krever mye mot og styrke for å stå opp mot makten. Regner med at politiet gir Nora omfattende beskyttelse. Noe annet er utenkelig 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
SagaP skrev (4 minutter siden):

Det er helt riktig, men vi må ikke være naive

Nå presiserer jo advokat Elden, som er Hauklands advokat, altså ikke MBHs advokat, at det ikke er noen forbindelse med MBH, så vi trenger ikke være konspiratoriske heller.

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Doris Becker skrev (Akkurat nå):

Vi må innse at vi har tung organisert kriminalitet i Norge nå. De må passe på seg selv, de om omgås disse. De er skruppelløse. et menneskeliv er ikke verdt noen ting. De leier inn barn for å drepe. via via.

VG avdekket forbindelser mellom MBHs venner, og organiserte svenske nettverk som f.eks Foxtrot-nettverket.

Virker som om politiet er nokså bakpå? Eller tar jeg feil? 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Gjest MissHannigan
Skrevet
SagaP skrev (3 minutter siden):

Det er helt riktig, men vi må ikke være naive

Med Marius sin vennekrets, så er det dumt å være naiv.

Stakkars Nora. 

Skrevet (endret)
MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Med Marius sin vennekrets, så er det dumt å være naiv.

Stakkars Nora. 

Det er forbindelser til tung organisert kriminalitet. Vi vet ikke hvem som står bak, men politiet nøster kanskje opp denne saken, så vi får vite?

I mellomtiden må man bare sende gode tanker til Nora. Håper at politiet beskytter henne og de andre modige jentene ❤️ Det koster å stå fram, la oss håpe det ikke går liv ❤️

Endret av SagaP
Korrektur
  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jo lengre dette går, jo hardere må MBH dømmes. Her må det statueres et eksempel, også ovenfor vennekretsen hans. Jeg håper de andre på hytta som ble tatt med usikrede våpen og kokain får lange dommer da de allerede er dømt fra før. Er de ikke Norske statsborgere og involvert i org. krim. bør man kaste de ut og ta frem dem rett til innreise. Vi vil ikke ha denne slags folk i maktens korridorer.

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
SagaP skrev (6 minutter siden):

Det krever mye mot og styrke for å stå opp mot makten. Regner med at politiet gir Nora omfattende beskyttelse. Noe annet er utenkelig 

Hvilken makt er det du mener Haukland må stå opp mot her? hvis vi legger til grunn faktum, som er at dette ikke har noe med MBH å gjøre: Hvilken makt er det du mener denne anonyme personen representerer?

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Dette sakskomplekset blir jo bare større og større ... 🙈

Alle rykter som har svirret de siste åra, kommer frem nå. Nå er det vel nesten bare dickpicks som mangler 🤣

Nå er det jo ikke på noen måte bevist at han har dealet kokain, men nå er det i hvert fall kjent at også politiet har hatt den oppfattelsen/mistanken, etter observasjoner over lenger tid. Så nå er ikke det lenger bare løse rykter. Det er politiets mistanke,

Man blir ikke akkurat betrygget i motsatt retning når han i det siste lydsporet Se & Hør la ut sier:

"Jeg har ikke problemer med penger".

https://www.seher.no/kongelig/odela-sin-egen-etterforskning/81948010

• Liker 15
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...