Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Miomino skrev (Akkurat nå):

Jeg foreslår du leser din opprinnelige kommentar og hva jeg reagerer på der. Så mulig du skjønner hvor jeg vil.

Nei, jeg akter ikke kaste bort mer tid på hva du mener om mine innlegg nå - og ikke minst dine tolkninger/forståelse av hva jeg skriver

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (5 minutter siden):

Det var en tåpelig IG-post. Den forteller ingenting. Den beviser ingenting, annet enn at han kjørte i 90 et eller annet sted.

Når begynte vi å ta alt som postet på IG for god fisk?

Faktum er at vi strengt tatt ikke kan vite hvor han kjørte, det er ingen synlige gardister på bildet, og vi vet ikke om han faktisk holdt på å treffe en gardist eller om han bare prøver å gjøre seg morsom. Alt vi har et et bilde av en mørk vei og et speedometer, og MBHs tåpelige tekst.

Jeg kjøper ikke rått alt jeg ser på instagram. Hvis du gjør det, så vil jeg anbefale deg en mer skeptisk innstilling, for du blir garantert lurt.

Jeg finner det helt usannsynlig at han ville lagt ut noe så idiotisk, og selvinkriminerende, hvis det faktisk var en reell faresituasjon med den gardisten. Det er vesentlig mer sannsynlig at han prøvde å gjøre seg morsom i en situasjon som ikke var reell.

Det virker som en god del i denne tråden tror at det narrativet en person presenterer i sosiale media er synonymt med hundre prosent sannhet.

Det er jo svært naivt.

Ja for Marius viser jo stor kløkt når han tar opp samtaler med politiet og sprer det rundt.

Jeg tror du har alt for høye tanker om lille-Marius' kokain-etsede hjernekapasitet. Den er fraværende. Og, ikke minst, han kjører i 90 og filmer samtidig. Det er et lovbrudd. Men pytt pytt, hva er vel litt kriminalitet for å spe på hans nå lange smørbrødliste av lovbrudd.

Jeg er glad min sønn er ferdig i garden uten å ha måtte være vakt på Skaugum, for å si det sånn. Heldigvis var han mest på Akershus Festning og Slottet. 

Endret av Anonio
  • Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (4 timer siden):

Her er en oversikt over de kriminelle "vennene" til MBH.

Eks-fotballspilleren sitter i varetekt, men 38 åringen, som nylig er siktet i en sak der også fotballspiller FG er involvert, var med på den koselige hytteturen, der våpen og narko ble beslaglagt.

https://www.seher.no/kongelig/kobles-til-bhatti-nettverk/81925074

mbh.jpg

Og i dette oversiktsbildet mangler fotballspilleren, er det så? Han kommer i tillegg til disse?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (2 minutter siden):

Ja for Marius viser jo stor kløkt når han tar opp samtaler med politiet og sprer det rundt.

Jeg tror du har alt for høye tanker om lille-Marius' kokain-etsede hjernekapasitet. Den er fraværende. Og, ikke minst, han kjører i 90 og filmer samtidig. Det er et lovbrudd. Men pytt pytt, hva er vel litt kriminalitet for å spe på hans nå lange smørbrødliste av lovbrudd.

Jeg er glad min sønn er ferdig i garden uten å ha måtte være vakt på Skaugum, for å si det sånn. Heldigvis var han mest på Akershus Festning og Slottet. 

Jeg er helt enig i at det er et lovbrudd å film mens man kjører i 90. Jeg har aldri sagt noe annet.

Jeg sier bare at vi kan ikke stole på den fortellingen om den gardisten, bare fordi det sto noe tull på et bilde på instagram, som ikke engang viste den situasjonen som teksten refererte til.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (4 minutter siden):

Jeg er helt enig i at det er et lovbrudd å film mens man kjører i 90. Jeg har aldri sagt noe annet.

Jeg sier bare at vi kan ikke stole på den fortellingen om den gardisten, bare fordi det sto noe tull på et bilde på instagram, som ikke engang viste den situasjonen som teksten refererte til.

Ikke sant. Alt man så var vel noen mørke trær, det kunne vært hvor som helst, med mindre noen faktisk kjenner igjen Skaugum. Råkjøring er jo ukult uansett hvor det er. Og det har jo vist seg at man ikke kan ta det M sier for god fisk. Kanskje han bare overdrev eller tøffet seg, eller kanskje ikke. Det vet bare han. Er uansett ikke innafor å spøke om det heller, særlig sett i sammenheng med selve bildet av 90 km/t mens han selv kjørte. Det er ren idioti. 

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ikke sant. Alt man så var vel noen mørke trær, det kunne vært hvor som helst. Og det har jo vist seg at man ikke kan ta det M sier for god fisk. Kanskje han bare overdrev eller tøffet seg, eller kanskje ikke. Det vet bare han. Er uansett ikke innafor å spøke om det heller, særlig sett i sammenheng med selve bildet av 90 km/t mens han selv kjørte. Det er ren idioti. 

Enig, nettopp det er det. 

"Ren idioti" er en treffende og dekkende beskrivelse på denne episoden, "grenseløs ondskap" litt mer over the top. Det var vel hele poenget her, hverken mer eller mindre. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (10 minutter siden):

Det var en tåpelig IG-post. Den forteller ingenting. Den beviser ingenting, annet enn at han kjørte i 90 et eller annet sted.

Faktum er at vi strengt tatt ikke kan vite hvor han kjørte, det er ingen synlige gardister på bildet, og vi vet ikke om han faktisk holdt på å treffe en gardist eller om han bare prøver å gjøre seg morsom. Alt vi har et et bilde av en mørk vei og et speedometer, og MBHs tåpelige tekst.

Jeg kjøper ikke rått alt jeg ser på instagram. Hvis du gjør det, så vil jeg anbefale deg en mer skeptisk innstilling, for du blir garantert lurt.

Jeg finner det helt usannsynlig at han ville lagt ut noe så idiotisk, og selvinkriminerende, hvis det faktisk var en reell faresituasjon med den gardisten. Det er vesentlig mer sannsynlig at han prøvde å gjøre seg morsom i en situasjon som ikke var reell.

Det virker som en god del i denne tråden tror at det narrativet en person presenterer i sosiale media er synonymt med hundre prosent sannhet.

Det er jo svært naivt.

Der finnes mange eksempler hvor politiet har opprettet saker basert på filmer/bilder hvor folk har inkriminert seg selv. 

Nå vil jo i tillegg MBH sine handlinger den siste tiden også tale for seg selv. Konsekvensanalyse er jo åpenbart ikke hans sterkeste side. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (22 minutter siden):

Det er jo svært naivt.

At fotoet er tatt i alléen ved Skaugum er tydelig for alle som har kjørt der. 

Men ok. Jeg skal følge ditt premiss. Hele innlegget var oppspinn. Forsøk på humor.

Hva sier det om MBHs holdninger? Hadde det allikevel vært greit?

Endret av Gothard
  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (11 minutter siden):

Jeg opplever det som oppsiktsvekkende at du tar så lett på hvordan han uttrykker sin holdning ift både gardist og fart i sin IG post. 

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (23 minutter siden):

Jeg finner det helt usannsynlig at han ville lagt ut noe så idiotisk, og selvinkriminerende, hvis det faktisk var en reell faresituasjon med den gardisten.

Og du kaller andre naive?

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

med mindre noen faktisk kjenner igjen Skaugum.

Jeg kjenner meg igjen. Jeg var i Garden for hundre år siden.

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (7 minutter siden):

Mulig det er "mann 34". Han er jo ikke fotballspiller lenger...Ble 35 år 29 august. Siktet i samme sak nylig som "mann 38", som var med på hyttetur. 

Ja, lurte på det… og, ser nå at han er dømt tidligere (for nå er han jo bare siktet og varetektsfenglet - dvs «bare» 😛 ). Men ser det står på utenfilter.no at han er dømt fra tidligere, oppbevaring av kokain, heleri etc. Da rimer det (selv om det er rart de ikke har lagt til hva han er siktet for i bildeoversikten). Hells angles og albansk mafia vet jeg heller ikke om stemmer på ham.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gothard skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner meg igjen. Jeg var i Garden for hundre år siden.

Ok, det var sikkert Skaugum da. Ekkelt å tenke på at han kjører så fort at han kan ta livet av noen andre eller seg selv, det var jo mørkt i tillegg. Hopper en katt ut på veien, kan du være fucked... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sveits

Jeg lovde dere å gjenta et innlegg som ble moderert bort for noen uker siden (fordi det ble oppfattet som irrelevant). Nå tror jeg at det er lov. 

Mange leter etter hva og hvem som har skylden for at MBH ble som han ble. 

MBH har fortalt oss at hans oppførsel skyldes diagnoser og kokain. Hva diagnosene er vet vi ikke. Men kokain kan jeg nå ta opp igjen siden Dagbladet har gitt oss oversikt over nettverket hans. 

Kokain har blitt veldig billig å produsere, så det produseres det MYE mer enn før. Så derfor må kartellene i Sør-Amerika finne nye markeder. De har satsa storstilt på europeisk ungdom. Og norsk ungdom er attraktive. Vi er et lite land og vi er naive. Det er relativt enkelt å få kokainet over grensene. Tollerne er for få og de mangler utstyr. 

MBH har penger. MYE penger. Og ungdom kretser rundt han og ser opp til han. 

Så hvis jeg hadde vært en kokainselger litt opp i systemet - og husk at dette er proffe folk - så hadde jeg sett meg ut en umoden ung og kjekk kongelig. Han er en influenser for dop, en it-boy på vestkanten, han fungerer som produktplassering. Kokain er skitne saker, men om en kongelig snorter seg dum så blir det jo branda til å bli noe luksuriøst. 

Det unge desillusjonerte kvinner og menn som ofte er mål for jævelskap. Om det er IS, høyreekstreme, HA og alt slikt som har stilt seg utenfor samfunnet. 

MBH fikk kokain, vakre kvinner, fine klokker, reiser til eksotiske strøk, spennende "venner" og ei "mening" med livet. Det er Exit sesong 5. Han hadde mye fra før, men nå fikk han enda mer. 

Kokain er verre enn kongehuset, familien og diagnoser tilsammen. Mye verre. 

Det er det jeg tenker om kokain - en stor faktor i at han har blitt en kjeltring og en gangster. 

Håper innlegget får stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MissLucy skrev (32 minutter siden):

For oss som har kjørt ned veien fra Skaugum (jeg har hentet min sønn der en gang etter seremoni), så er dette helt klart alleen ned mot porten. Det er ikke en gang tvil.

Som en av mange foreldre som har hatt barn i garden gjør dette meg ganske forbanna. Det er en vei man knapt får plass til en bil i bredden på og han kjører i 90, selv om det er vaktskifte opp og ned samme veien hver 6. time.

Alle andre ville blitt dømt for dette, bla. a. Northug ble dømt for det samme.

Her er for øvrig alleen, lysene du ser er de fine lyktene hele veien ned alleen i tidlig 1900-talls stil.

image.thumb.png.9a9f29595c26096e2f2b439427a3ca8f.pngMarius Borg Høiby anmeldt for råkjøring: - «En gardist holdt på å ryke med»

Endret av Anonio
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 minutter siden):

Hør hør! Dine innlegg er skarpe, og blir dermed upopulære blandt mange. Men da har de muligheten til å ignorere de også. Jeg er helt enig i at "Der røk det nesten med en gardist", slå og trakassere tre kjærester, drapstrue = ondskap. Mange vil til og med kalle det sadisme. 

Jeg kommer aldri til å beklage at jeg ikke syns synd på Marius, og jeg er langt på vei enig i at MM bør gås litt etter i sømmene, hun er vår kommende dronning. Jeg har fulgt forsvinnende lite med på hva hun har drevet med, og hvem hun har blitt som kronprinsesse, så for meg er det lærerikt at du og andre deler. 

Så langt er jeg ikke imponert over henne. Og det må ingen forveksle med at det er "hat" mot MM, jeg kjenner henne ikke som privatperson, det er det vel få som gjør - hun er helt sikkert en flott dame. Men mtp å ha en av de viktigste og mest prestisjetunge jobbene i Norge, så er det helt innafor å evaluere innsatsen, valgene og måten å opptre på. 

At hun "lever helt fint med kritikken" syns jeg i beste fall var veldig klønete valg av ord, i værste fall syns jeg det var kvalmt og arrogant. 

I følge boka til H ba hun slottet fjerne alle ukeblader som lå fremme. Dette var før bryllupet. Hun ville de skulle bli kjent med henne. Så hun viser handling i enkelte tilfeller. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (20 minutter siden):

Enig, nettopp det er det. 

"Ren idioti" er en treffende og dekkende beskrivelse på denne episoden, "grenseløs ondskap" litt mer over the top. Det var vel hele poenget her, hverken mer eller mindre. 

Presis!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...