Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Aricia skrev (1 time siden):

Ose hun av arroganse og forakt? Jeg ser bare en person i en presset situasjon som prøver å holde maska. 

Avsporing. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Vil legge til at jeg ikke tror det har så mye for seg å diskutere oppveksten til MBH. Men at han som voksen er blitt beskyttet og fått særbehandling fordi han er en del av kongefamilien, det kan ha vært en stor feilvurdering. Spesielt når "forebyggende" samtale kommer 10 år for sent. De har observert MBH som del av et tungt kriminelt nettverk i 10 år. Ja, du er en del av det når du har et storforbruk av kokain. Sikkerhetsrisikoen må jo ha medført enorm bruk av sårt trengte ressurser også.

Ja, vi kan jo bare tenke oss hvor mye ressurser som er brukt på dette. Når vi nå vet at politiet ikke fikk ekstra midler ifm bryllupet i Geiranger så kan vi bare ane hvor mye vi kan plusse på de 500 millionene som kongehuset koster i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (46 minutter siden):

Jeg må si meg enig i de som peker på at det er mye mer moralsk forfall å hente på farssiden enn morssiden. Hvis man skal pirke i oppveksten til MBH, og påvirkning fra foreldre og deres omgangskrets.
Det jeg vet av MM sin fortid er lite i forhold til det man kan google seg til om faren, Morten Borg, og hans svigerfamilie. Kokaindom, promillekjøring, hvitvasking, svindel som innebærer lyssky business. 
Denne videoen det en gang var snakk om, som skal vise MM i en sårbar situasjon, er mer skadelig for den voksne mannen, som var over 40 år, og som hang med jenter på under 20 år, ga dem rusmidler og skjenket dem, før han filmet dem og tok bilder til eget bruk. I dag hadde vi kalt han en overgriper spør du meg! Så der går min medfølelse til MM. Møtene med Epstein var uheldig, men jeg vet ikke hva det var snakk om. Når det gjelder hennes mangel på kommentar i denne saken, så fremstår det kaldt. Men det er mange hensyn å ta, hvis de ønsker at MBH skal få minst mulig straff. Og morsrollen kommer vel først da.

Når det gjelder mediedekningen av den voksne mannen MBH, som har mishandlet 3 kvinner fysisk og psykisk, så synes jeg ikke den kan kritiseres. Han har blitt beskyttet fra mediedekning i 10 år. Og ikke bare mediedekning, han har også blitt beskyttet mot strafferettslige konsekvenser.
Ja, jeg vet jeg har postet mye om det, og de som er interessert kan lese bakover i mine poster. Men nevner igjen Erik Mykland. Hans mediedekning var massiv. Og han var også i sårbar posisjon, med små barn. Han ble også fengslet og straffet for å ha viklet seg inn i etterforskningen av tunge kriminelle, fordi han kjøpte kokain av dem til eget bruk. Noe MBH ble spart for.

Jeg ser at alle nekter for å ha delt opptaket med politiet. Dette er noe de kan finne ut av tror jeg. Hvis de vil.

Jeg synes du urettmessig henger ut familien Borg her. Det er ingenting som hefter ved dem utover sønnen MB som er far til MBH. I MMs familie så er flere straffedømte - både hennes far og bror, i tillegg til at hun selv har «testet og flyttet grenser». 
Så hvem står egentlig for det moralske forfallet, som du skriver?

MMs møter med Epstein var mer «enn uheldig», som du skriver. Helt uhørt å ha møter med en sedelighetsdømt, særlig når rullebladet hans bare lå et Google-tast unna. Enten har «noen» ikke gjort jobben sin, eller «noen» har gitt flatt faen og bare dratt på fest med ham likevel.

Ellers enig med deg i det du skriver om mediedekningen ift MBH

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mannen må komme seg i fast arbeid. Selvsagt vanskelig å finne en arbeidsgiver med den CV’en han har, men når straffa er oppgjort, bør han inn på NAV-tiltak, Fretex eller noe og leie en 30kvm bolig som han selv må betale. Den ene ferien avløses av den andre og livet er en eviglang fest med gangstere samt tilgang på en utømmelig økonomisk kilde. Ingen har godt av et slikt liv. 
Kanskje er det for sent for en som aldri har måttet stå opp om «morran»?

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O Rakel skrev (11 timer siden):

Som man reder, slik ligger man. Barna deres er veldig naive og nå ser man konsekvensen av manglende føringer. Mulig det ikke var til å unngå å la barna gjøre egne naive valg, men det viser bare at monarki er gått ut på dato. 

Kongen og dronningen skal ikke ha skyld for at Marius Borg Høiby er en kriminell TAPER.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (11 minutter siden):

Den ble beslaglagt av politiet, stått i media. De brukte det for å forklare hvorfor de ikke ransaket bolig, fordi de fikk det de var ute etter direkte fra MBH. Nemlig telefonen. Og da har de jo sikret seg innholdet, altså speilet. Mtp at dette ikke «bare» var vold allerede på det tidspunktet, men også telefonsamtalene han hadde tatt til offeret, fikk de nok tillatelse fra jourhavende til beslagleggelse og speiling med hastegrad for å sikre bevis. På det tidspunktet var nok MBH så blåst og ute at han faktisk samarbeidet. 

Ja, du har rett. Han kan ha samarbeidet med politiet til å begynne med, og det forklarer hvordan de fikk informasjonen så raskt.

Jeg tror forøvrig det er lekkasjer hos politiet. Media fikk informasjon om arrestasjonen veldig raskt, på tross av særbehandlingen Marius fikk (ble ikke nevnt i politirapporten). Det kan jo være venninnen til offeret, eller noen av Marius sine gode venner som har tipset Se og Hør, men på den tiden hadde ikke media noen tradisjon for å publisere tipsene de fikk på han. Så jeg tenker meg at de var ekstra sikre på kilden før de publiserte den første saken.

Politifolk er bare mennesker, de også, og flere har sikkert sett seg lei på særbehandlingen kronprinsessens sønn har fått i alle år. Plutselig kom det en sak som var alvorlig nok til at den ikke kunne feies under teppet. Jeg kan forstå hvis noen i politiet valgte å lekke. Jeg forsvarer det ikke, men kan forstå det

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får google faren og hans omgangsvenner.Blant annet finanscowboy Per Morten Hansen, som har tatt MBH under sine vinger siste årene.   

Ja, men det gjelder MB, ikke hans foreldre og søsken. Da er det verre stilt i fam Høiby, hvor man er straffedømt og siktet i tre generasjoner.

MM sine omgangsvenner ala Epstein er heller ikke heldig. Er nok mer kjent enn PM Hansen, hvis man skal gjøre dette til en konkurranse 🙂 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (31 minutter siden):

Fordi du leser og tolker det til å handle om DEG. Jeg diakuterer Marius

Men hvis du diskuterer Marius er jo det du skriver helt merkelig. Han har jo både far og stefar, en mormor som har vært tett på hele tiden, stebesteforeldre som også tilsynelatende er veldig glad i han, besteforeldre på farssiden, han har jo et stort og godt nettverk sammenliknet med  mange andre. Kan ikke på noen som helst måte se at dette kan forklare hans rusmisbruk og kriminelle løpebane. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 minutt siden):

Ja, du har rett. Han kan ha samarbeidet med politiet til å begynne med, og det forklarer hvordan de fikk informasjonen så raskt.

Jeg tror forøvrig det er lekkasjer hos politiet. Media fikk informasjon om arrestasjonen veldig raskt, på tross av særbehandlingen Marius fikk (ble ikke nevnt i politirapporten). Det kan jo være venninnen til offeret, eller noen av Marius sine gode venner som har tipset Se og Hør, men på den tiden hadde ikke media noen tradisjon for å publisere tipsene de fikk på han. Så jeg tenker meg at de var ekstra sikre på kilden før de publiserte den første saken.

Politifolk er bare mennesker, de også, og flere har sikkert sett seg lei på særbehandlingen kronprinsessens sønn har fått i alle år. Plutselig kom det en sak som var alvorlig nok til at den ikke kunne feies under teppet. Jeg kan forstå hvis noen i politiet valgte å lekke. Jeg forsvarer det ikke, men kan forstå det

Saken til et høyprofilert medlem av kongefamilien ligger skjermet i politiets systemer. De som har håndtert beslaget, gjør det ikke alene og det er strenge prosedyrer rundt det.

MBH derimot har opptaket på sin telefon og har skrytt av spesialbehandlingen til tungt kriminelle. Jeg tror hva jeg vil om at denne rusavhengige voldsmannen hevder han ikke har delt opptaket med noen. Låter ikke spesielt troverdig i mine ører

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfaren ble også både anmeldt og  dømt. Men det har ikke noe for seg å pirke i privatpersoner som ikke har noe med dette å gjøre. Jeg peker på en venn av faren, som faktisk kan ha ført MBH i kontakt med kriminelle, gjennom ansettelsen i hans firma. Det er av interesse.

"Det vakte oppsikt, da Marius Borg Høiby, tilsynelatende ut av ingenting, fikk jobb som moteredaktør i luksusmagasinet Tempus i London.
Hansen bekrefter nå at det var han som skaffet Marius jobben som moteredaktør, etter at Høibys studier i California året før ble avbrutt."

https://www.dagbladet.no/nyheter/pappas-gamle-kompis-hyller-marius/81868946

https://www.kapital.no/reportasjer/avsloring/2021/11/05/7756778/okokrim-knytter-hvitvaskingen-skandaleombruste-per-morten-hansen-er-tiltalt-for-a-ha-medvirket-til-til-et-internasjonalt-hvitvaskingsnettverk.

Hvem sin svigerfar er det du skriver om her??

Ja, PM Hansen er en venn av MB, men han har vel også vanket i samme miljø som MM har vanket i?

Men hva har disse figurene å gjøre med resten av Borg-familien som har skikket seg vel? Det forstår jeg ikke. De har ett eneste sort får foruten MBH, og det er hans far MB. Eller vil du påstå noe annet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At politiet møter opp mannsterke i en sak som omhandler omfattende vold og trusler, hvis siktede er rusmisbruker og henger med organiserte kriminelle, på en adresse der de vet det er skytevåpen, er altså det motsatte av oppsiktsvekkende. Det er helt som forventet. 

Jeg skjønner selvsagt hvorfor Marius og hans advokat så desperat forsøker å flytte fokus over på politi og presse. Jeg skjønner mindre av at utenforstående har den samme trangen. 

Det er tydelig hva som er blir forsvarerens strategi fremover. Trenere og bagatellisere.. Det kan bli katastrofalt for denne omdømmeinstitusjonen vi kaller kongehuset. Spesielt siden kronprinsparets krisehåndtering 101 er å heve seg over å skulle håndtere kriser. Gitt sakens natur kan dette bli skikkelig stygt. 

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 minutter siden):

Enig. Men finner det like sannsynlig at MBH har delt opptaket uten å huske det, eller lyver om det, eller at «kompis» har spoofa ham etter at han har skrytt av det for å ha som forsikring. At politiet lekker, det vet vi fra andre saker. Men å lekke det opptaket framstår bare ekstremt idiotisk, hvis man vet at det kun finnes på hans telefon som kun politiet har hatt tilgang til, og som omhandlet politiet. Det framstår mindre sannsynlig (men i denne saken skal man aldri si aldri har man jo skjønt). 
For øvrig har han valgt en advokat som mulig er rå på å vri klienter ut av ting, men han er åpenbart elendig på å lese rom et og forstå hva som er lurt og forstå DENNE saken. Å rope på anmeldelse nå midt oppi at klienten ikke har gjort noe av det han lovte i sin offentlige uttalelse, har fortsatt å ruse seg, brutt besøksforbudet osv er jo mildt sagt et taktisk selvmord… Han skjønner visst ikke at dette ikke er som en av de ordinære gangstersakene hans hvor all støy er god avledning, her er det motsatt…

Og tilståelsesdom er vi vel langt forbi. Har Nora og JS dokumentasjon i tillegg til det de har fortalt så luker dette ubetinget fengsel. Her er det også gjentakelse. Ikke bare «vurderes gjentakelsesfare», han har allerede gjentatt vold i nære relasjoner minst 3 ganger. Grunnen til at siste ikke er «vold i nære relasjoner» i siktelsen, men «bare» kroppskrenkelse, er vel fordi de ikke var samboere. Forsto at det er avgjørende etter hva som ble belyst i første fase av denne saken. (Man er ikke definert som samboere bare fordi man overnatter mye hos hverandre, forskjell på allmenn oppfatning av samboerskap og juridisk om jeg har forstått det rett.)

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Purple Basil skrev (1 time siden):

Det er ikke Marius' far som skal bli landets neste dronning. 

Nettopp, og far til M er ikke en offentlig person. Enkelt og greit. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

xemiliex skrev (6 minutter siden):

At politiet møter opp mannsterke i en sak som omhandler omfattende vold og trusler, hvis siktede er rusmisbruker og henger med organiserte kriminelle, på en adresse der de vet det er skytevåpen, er altså det motsatte av oppsiktsvekkende. Det er helt som forventet. 

Jeg skjønner selvsagt hvorfor Marius og hans advokat så desperat forsøker å flytte fokus over på politi og presse. Jeg skjønner mindre av at utenforstående har den samme trangen. 

Det er tydelig hva som er blir forsvarerens strategi fremover. Trenere og bagatellisere.. Det kan bli katastrofalt for denne omdømmeinstitusjonen vi kaller kongehuset. Spesielt siden kronprinsparets krisehåndtering 101 er å heve seg over å skulle håndtere kriser. Gitt sakens natur kan dette bli skikkelig stygt. 

Helt enig. Det er faktisk ikke de enkelte betjente sin jobb å ta helt unødig risiko for å unngå eventuelt omdømmetap for politiet eller for den sags skyld kongehuset. Det er helt på sin plass å sikre betjentenes liv og helse ved å gå hardt inn når de skal arrestere en kjent voldelig person på en adresse med sikkert andre kriminelle, rusbruk og våpen. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (2 minutter siden):

Maktabi.

Han er død og eks svigerfar av MB.
Han er på ingen måte i blodsslekt med MBH.

Derimot så er Sven O, og hans sønn (onkel til MBH) i blodsslekt med MBH - det er noe annet. Tre generasjoner med vold i en gren så tett på kongefamilien/en del av den. Ikke til å tro  

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...