Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Marius er ikke akkurat en pålitelig kilde. Det vet vi med sikkerhet.
Han sier han ikke har delt opptaket. Samtidig har han alt å vinne på å sette politet i dårlig lys. Samme med pressen. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissHannigan skrev (13 minutter siden):

Mer sannsynlig at Marius har delt dette opptaket med de "gode" vennene sine.

Har ikke Marius skrytt på fest om at han er beskyttet av politiet?

Advokaten virker bare desperat nå. 

Den advokaten har like høy moral som klientene sine. Sannsynligheten for at han lyver om dette ( og om mye annet...) er veldig stor. Stoler ikke på et ord han sier!

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de anmelder Se og Hør, så må de vel også levere telefonen til politiet så de kan undersøke den? Finne spionvare, for eksempel. Det tviler jeg på at skjer, for Marius er en fyr med stor trang til å dokumentere, og mange skjeletter i skapet. Politiet kan finne flere straffbare forhold på den telefonen, det er jeg sikker på!

Så dette er bare tomme trusler fra advokaten. Men igjen skapte han overskrifter. Husk på det, dere som er så bekymret for mediedekningen og så ute etter å diskreditere Se og Hør. Advokaten og Marius ser ut til å ønske mediedekning. Det skal nok brukes for alt det er verdt i en kommende straffesak

• Liker 23
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (1 minutt siden):

Dette vet alle som har studert litt jus og psykologi. 

At han har vokst opp uten sin far; google litt da, kjære. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (22 minutter siden):

Litt drøyt å påstå dette når vi alle vet hva vi vet, samt at vi vet det han har innrømmet. 

Yes, MBH har allerede innrømmet vold (og omfattende bruk av ulovlige rusmidler) mot siste eks i den såkalte unnskyldningen sin. Helt vilt at noen kan påstå at mannen er uskyldig 😅

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vet alle som har studert litt jus og psykologi. 

De aller fleste er faktisk ikke grovt voldelige kvinne mishandler. Det er heller ikke vanlig blant de med rusproblemer, psykiske lidelser og skilsmissebarn.

Marius er en drittsekk. 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (14 minutter siden):

Begynne å bli dødslei det her argumentet. Jeg har også en psykisk lidelse, adhd, vokst opp med alenemor. Har fått kjempegode verdier inn med morsmelka, rettferdighet, takknemlighet, være ærlig feks.

Mye avhenger også av personlighet. Har 2 gutter med 12mnd mellomrom, vokst opp helt likens, veldig forskjellige…

Selv om min adhd har gitt meg masse ekstra motstand og nederlag i livet så er jeg fortsatt en god person som ønsker det beste for de rundt meg!

Enig med deg! Har vokst opp med et helvete av en barndom, i stor grad måttet klare meg selv fra barneskolealder, udiagnostisert adhd og flere diagnoser der til. Man blir ikke voldelig på den måten MBH framviser, sammen med øvrig atferd, bare fordi «psykisk syk» og rus. Med mindre han er «enkel», noe ingenting tyder på, så har han tatt ørten valg selv som har ført fram til dette. Særlig når man tar med i regnestykket at han har hatt alle muligheter til å få hjelp både for psykiatri og rus, i motsetning til de fleste andre av oss. Han er arrogant og overmodig, han gir tilsynelatende faen. Han er et hurtigtog på katastrofesporet, da må man stoppes fysisk av andre til slutt, han viser nå også at han ikke vil la seg stoppe (der andre blir letta fordi det til slutt smeller fordi man ikke har greid å stoppe selv om man innerst inne vil). 
Og igjen, det å ta kvelertak, det er next Level

• Liker 15
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (15 minutter siden):

Yes, MBH har allerede innrømmet vold (og omfattende bruk av ulovlige rusmidler) mot siste eks i den såkalte unnskyldningen sin. Helt vilt at noen kan påstå at mannen er uskyldig 😅

Ja, jeg skjønner ikke logikken her, jeg. 

Endret av PusheenPusheen
Ordfeil
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (12 minutter siden):

Han har jo vokst opp uten sin far. Dette er ekstremt belastende. Legg på rusavhengihet, som øker sjansen for å både bli utsatt for og utføre vold.

Det er bra søkt å trekke konklusjonen at å eventuelt mangle en far er så belastende at det kan forklare noe av det Marius har gjort. Det viktige i en oppvekst er å ha trygge voksenpersoner rundt seg, uansett kjønn og familietilknytning.

Endret av Pilaff
Skrivefeil
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (15 minutter siden):

Det er jo det som står at han ikke har gjort og derfor vurderes det anmeldelse . 

Hadde de vært sikre i sin sak så hadde de ikke bare vurdert en anmeldelse - de hadde foretatt den.

Alle som har kjennskap til rusavhengige vet at de manipulerer folk over en lav sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (Akkurat nå):

Det er bra søkt å trekke konklusjonen om at å eventuelt mangle en far er så belastende at det kan forklare noe av det Marius har gjort. Det viktige i en oppvekst er å ha trygge voksenpersoner rundt seg, uansett kjønn og familietilknytning.

Hvis du hadde visst hvor mange kriminelle menn som har vokst opp uten far, hadde du skjønt det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (4 minutter siden):

Hvis de anmelder Se og Hør, så må de vel også levere telefonen til politiet så de kan undersøke den? Finne spionvare, for eksempel. Det tviler jeg på at skjer, for Marius er en fyr med stor trang til å dokumentere, og mange skjeletter i skapet. Politiet kan finne flere straffbare forhold på den telefonen, det er jeg sikker på!

Så dette er bare tomme trusler fra advokaten. Men igjen skapte han overskrifter. Husk på det, dere som er så bekymret for mediedekningen og så ute etter å diskreditere Se og Hør. Advokaten og Marius ser ut til å ønske mediedekning. Det skal nok brukes for alt det er verdt i en kommende straffesak

Politiet beslagla telefonen da han ble pågrepet 4.august. Så er vel det MBH nå hinter om, at politiet har lekket. Fra tlf. Finner det like sannsynlig at MBH har delt uten å huske det, eller at han har skrytt av opptaket og en «kompis» har hacka eller lurt til seg på annen måte. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (Akkurat nå):

Hvis du hadde visst hvor mange kriminelle menn som har vokst opp uten far, hadde du skjønt det. 

Marius har vokst opp med en far.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo enda flere som vokser opp uten en far, som ikke er kriminelle. Det er så oppbrukt, det argumentet der. Marius har dessuten BÅDE sin far OG Haakon.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marius har ikke vokst opp uten far, kutt ut. Han har faktisk vokst opp med 2fedre i praksis. 

• Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (22 minutter siden):

Dette var interessant synes jeg. Betyr det at forsvarer antyder at noen har hacket seg til denne informasjonen, og så solgt den videre til Se og Hør? 

NRK Nyhetsmorgen hadde en sak på fredag (tror jeg?) om at politiet mener de kriminelle er bedre enn dem på teknologi, og at politiet er bakpå i digitaliseringen av ressurshensyn, noe de kriminelle vet å utnytte: https://www.nrk.no/norge/mener-kriminelle-er-bedre-enn-politiet-pa-teknologi-1.17022534

Da jeg hørte den koblet jeg raskt til Borg Høiby-saken, og forventet egentlig at den skulle trekkes inn i løpet av en debatt etter innledende reportasje, men den ble ikke nevnt i det hele tatt, så det er etter alt å dømme ingen sammenheng mellom de to sakene. Likevel påfallende at utspillet fra politiet kom rett etter at lydopptaket av samtalen var lekket.

Viser enda mer viktigheten av å holde kriminelle elementer langt unna Skaugum. Her snakker vi muligheter for utpressing b.la. 
En ting er å hacke MBH sin mobil, noe annet er å hacke andre medlemmer av kongefamiliens private mobiler. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Marius har ikke vokst opp uten far, kutt ut. Han har faktisk vokst opp med 2fedre i praksis. 

Du vet at biologisk far og stefar ikke er det samme?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjelder vel ikke MBH? Mener bestemt han har vokst opp delt mellom mor og far.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...