Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

Bestemoren skrev (19 minutter siden):

«Hytta Høiby besøkte i Gausdal ligger i et hyttefelt med utsikt over fjellområdene. VG oppsøkte lørdag formiddag hytta. 

Alle persiennene var trukket igjen – og de som oppholdt seg i hytta ønsket ikke å snakke med pressen. 

Det var ikke synlige skader på hyttas framside. 

Advokat Bratlien opplyser at hans klient var på jakttur sammen med venner. Bratlien sier videre at hans klient ikke hadde med noe våpen på jaktturen.

Rypejakten startet sist tirsdag 10. september. Se og Hør har også omtalt at Høiby ble pågrepet på en hyttetur.»

https://www.vg.no/nyheter/i/W07joQ/marius-borg-hoeiby-ble-paagrepet-paa-jakttur

Dette tenker jeg er unødvendig av pressen , å reise dit når M er arrestert er ikke ok, de andre kan få være i fred

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig greit at en så ustabil person er rundt våpen selv om våpenene er lovlig holdt av andre? 

Det er vel noe i lovverket som sier at det kan stoppes av politiet !?

Hvordan utvikler denne saken seg, hva blir neste liksom ?

Det er så surrealistisk alt sammen. 

Man trodde liksom at alle historiene med denne Durexen var ille, men dette 😯

Kanskje på tide at regjering griper inn eller at Harald slenger inn et VETO.

Synes det begynner å bli usikkert for allmennheten også nå og ikke bare 'nære relasjoner'.

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 minutter siden):

Dette tenker jeg er unødvendig av pressen , å reise dit når M er arrestert er ikke ok, de andre kan få være i fred

Dette er pressen jobb. De spurte ‘vennene’ om en kommentar. Vennene ville ikke gi noen kommentar og pressen respekterte det. 

  • Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (Akkurat nå):

Dette er pressen jobb. De spurte ‘vennene’ om en kommentar. Vennene ville ikke gi noen kommentar og pressen respekterte det. 

Jeg har min mening og jeg synes det er unødvendig å kjøre helt til den hytten og tilogmed skrive at det er ingen synlige skader utenpå  , dette gjør at folk mener det blir en heksejakt og det er ikke bra.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (3 timer siden):

Kongehuset er på en måte kuppet av lykkejegere uten respekt for institusjonen.

Enig med @Villroses hage i at her setter du ord på det stadig flere er frustrerte over. Märtha trosser kong Harald åpenlyst ved å misbruke prinessetittelen sin i kommersielle sammenhenger, øglesjaman Durek påstår at folk som får kreft kan skylde seg selv (og bli friske ved å kjøpe medaljoner fra ham), Mette Marit er stort sett sykemeldt fra en jobb som handler om å sitte og vinke en times tid noen dager i uken og sønnen hennes er en kriminell rusmisbruker og kvinnemishandler. Og alt finansieres av våre skattepenger.

Avskaff monarkiet NÅ! 

Endret av Rastebenk
  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Enig med @Villroses hage i at her setter du ord på det stadig flere er frustrerte over. Märtha misbruker prinessetittelen i kommersielle sammenhenger, øglesjaman Durek påstår at folk som får kreft kan skylde seg selv (og bli friske ved å kjøpe medaljoner fra ham), Mette Marit er stort sett sykemeldt fra en jobb som handler om å sitte og vinke en times tid noen dager i uken og sønnen hennes er en kriminell rusmisbruker og kvinnemishandler. Og alt finansieres av våre skattepenger.

Avskaff monarkiet NÅ! 

De har nok til å leve av sin egen formue, hvis de forvalter den godt så skal den gi avkastning til å leve av slik som andre rikinger gjør.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (8 minutter siden):

Enig med @Villroses hage i at her setter du ord på det stadig flere er frustrerte over. Märtha misbruker prinessetittelen i kommersielle sammenhenger, øglesjaman Durek påstår at folk som får kreft kan skylde seg selv (og bli friske ved å kjøpe medaljoner fra ham), Mette Marit er stort sett sykemeldt fra en jobb som handler om å sitte og vinke en times tid noen dager i uken og sønnen hennes er en kriminell rusmisbruker og kvinnemishandler. Og alt finansieres av våre skattepenger.

Avskaff monarkiet NÅ! 

Du kan ikke sammenlikne kronisk sykdom og uførhet med de andre tingene du lister opp, sånn tross alt.

Mette Marit har en alvorlig diagnose, men fortsetter til tross for dette å jobbe redusert. Det er ingenting å raljere over eller klandre noen for. 

Tillegg: En av de klokeste stemmene i norsk offentlighet mht uførhet er Mimir Kristjansson, og han har også skrevet litt om kronprinsessen: https://roedt.no/blogg/var-ufore-dronning

Endret av Aricia
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (52 minutter siden):

Har de så lang jakttid der? 🤔 Her er det fra 25.09-31.12. 
#avsporing

Utvidet jakttid til 31/1-25 enkelte kommuner. 
B.la i Innlandet. 
Nå gikk nettopp forsvareren hans ut med at de var på jakttur. Så ikke en avsporing likevel da he he. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 minutter siden):

Jeg har min mening og jeg synes det er unødvendig å kjøre helt til den hytten og tilogmed skrive at det er ingen synlige skader utenpå  , dette gjør at folk mener det blir en heksejakt og det er ikke bra.

Du mener at han ikke burde blitt pågrepet fordi det var andre der på hytta som politiet burde tatt hensyn til? Heregud for noe vås.  Heksejakt? Pressen gjør jobben sin. Han er en tungt kriminell person som lever på skattebetalernes penger. Så glad pressen følger opp hver minste utvikling i denne saken. Han fortjener alt han får. Tror du heller bør bekymre deg om hvordan ofrene opplever dette. Advokaten til Snekkerstad var ute i dag og sa at hun opplever atferden hans som respektløs. Tenk litt mer på det og mindre på «stakkars Marius». 

  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Du mener at han ikke burde blitt pågrepet fordi det var andre der på hytta som politiet burde tatt hensyn til? Heregud for noe vås.  Heksejakt? Pressen gjør jobben sin. Han er en tungt kriminell person som lever på skattebetalernes penger. Så glad pressen følger opp hver minste utvikling i denne saken. Han fortjener alt han får. Tror du heller bør bekymre deg om hvordan ofrene opplever dette. Advokaten til Snekkerstad var ute i dag og sa at hun opplever atferden hans som respektløs. Tenk litt mer på det og mindre på «stakkars Marius». 

Må du slutte å vranglese. Hvor står det han ikke burde bli pågriper?les en gang til, med andre briller på. Pågripelsen har jeg ikke kommentert ! Og heller ingen stakkars Marius, greit du ikke liker mine meninger men dette blir for dumt 

Endret av Orly
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (13 minutter siden):

Jeg har min mening og jeg synes det er unødvendig å kjøre helt til den hytten og tilogmed skrive at det er ingen synlige skader utenpå  , dette gjør at folk mener det blir en heksejakt og det er ikke bra.

Mediene har ansatte rundt omkring i hele landet så de kjører nok ikke fra Oslo. Jeg er glad vi har en fri presse, så kan man jo diskutere hva som er viktig event mindre viktig. M fortjener all den pressedekningen han får. Fordi han, etter min mening viser forakt for institusjonen, og ikke minst for de FIRE fornærmede i saken. Han bidrar selv sterkt til det du kaller heksejakt. 

Endret av Kønn
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (1 minutt siden):

Må du slutte å vranglese. Hvor står det han ikke burde bli pågriper?les en gang til, med andre briller på. Pågripelsen har jeg ikke kommentert 

Men du mener pressen ikke burde skrevet om det av hensyn til de andre på hytta? Og det at pressen skriver om det innebærer at han blir utsatt for en heksejakt?

Endret av Reisejenta
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (Akkurat nå):

Mediene har ansatte rundt omkring i hele landet så de kjører nok ikke fra Oslo. Jeg er glad vi har en fri presse, så kan man jo diskutere hva som er viktig event mindre viktig. M fortjener all den pressedekningen han får. Fordi han, etter min mening viser forakt for institusjonen, og ikke minst for de FIRE fornærmede i saken. 

Marius ja, Marius var ikke på den hytten lenger og derav min mening om unødvendig å reise dit. Pressen burde skjønt at ingen av de på hytten ville uttale seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Men du mener pressen ikke burde skrevet om det av hensyn til de andre på hytta?

Nei! Jeg mener de burde latt være å dratt dit i dag , når Marius ikke var der lenger. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Du mener at han ikke burde blitt pågrepet fordi det var andre der på hytta som politiet burde tatt hensyn til? Heregud for noe vås.  Heksejakt? Pressen gjør jobben sin. Han er en tungt kriminell person som lever på skattebetalernes penger. Så glad pressen følger opp hver minste utvikling i denne saken. Han fortjener alt han får. Tror du heller bør bekymre deg om hvordan ofrene opplever dette. Advokaten til Snekkerstad var ute i dag og sa at hun opplever atferden hans som respektløs. Tenk litt mer på det og mindre på «stakkars Marius». 

Hvordan i himmelens navn klarer du å vri @Orly sitt innlegg til dette her?? 

Hun skrev dette, om pressens framferd, ikke om pågripelsen:

Orly skrev (13 minutter siden):

Jeg har min mening og jeg synes det er unødvendig å kjøre helt til den hytten og tilogmed skrive at det er ingen synlige skader utenpå  , dette gjør at folk mener det blir en heksejakt og det er ikke bra.

Og seriøst: Slutt å kalle andres innlegg for "vås". Særlig når du ikke har giddet å lese dem først engang.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Nei! Jeg mener de burde latt være å dratt dit i dag , når Marius ikke var der lenger. 

Skjønner godt at pressen dro dit jeg. De gjør jobben sin for å opplyse saken mest mulig. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...