Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissHannigan skrev (6 timer siden):

De har hatt en voksen, kriminell, narkoman og voldelig mann boende på deres tomt, i deres bolig. I mange år. De har betalt for hans livstil.

Noe part har de i saken.

Det er mennesker som har bodd med både serie-mordere, voldtektsmenn og pedofile i tiår, uten å ha aning om hvem de var ektefelle med. Med ditt utsagn er de og skyldige da?? 
For hva da? Å legge til rette for sin ektefelles/samboers kriminelle aktiviteter? For å dekke over sin ektefelles/samboers kriminelle aktiviteter? 
Nei, så enkelt er det nok ikke. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantorangen-Oslo skrev (12 minutter siden):

Da har du muligens hørt mere enn meg. Det jeg hørte av han var rent lite. Han ville vite hvem ordren kom fra og videre sa han «mhmm», «ja», «nei». Svarte med et ord. Bortsett fra at han burde sagt seg enig i og understreket viktigheten av å distansere seg fra miljøet, spesielt mtp hvilken familie han er i. 
Mulig det ligger mere ute, men det har ikke jeg fått med meg. Reagerte mere på profesjonelle spanere som viser ansikt, informerer om pågående etterforskning  og bruker tid på han når politiet kunne tatt denne samtalen med både han og kronprinsparet spesielt fordi det kan påvirke deres sikkerhet også. Møtet virket  lite organisert og tatt «på tampen». 

Slik snakker Marius:

«Etter det jeg gjorde mot deg i natt? Klappa til deg litte grann. (...) Hæ? Slo deg litt med flat hånd. Hæ? Slo deg litt med flat hånd.»

«Fordi du fortjener alt faenskap jeg klarer å kaste etter deg. Alt.»

«Klærne dine står i fyr og flammer klokken 16.00. 16.00. Alt du eier ligger allerede på plassen utenfor her. Og jeg har en stor dunk med bensin og en lighter i hånda. Alt. Hører du det. Du er her klokken 16.00.»

«Hører du det. Du vet like godt som meg at jeg kødder ikke.»

«Er du på vei? Nå er alle tingene på vei ut i søpla her nå. Jeg sa til deg at du hadde én time på deg til å komme ut hit. Det er tre timer siden.»

«Hvis du ikke er her innen en time, så heller jeg bensin på klærne som allerede ligger her ute, og så tenner jeg på. Hvis du er så jævlig redd for å komme hit, så får du faen meg ta med deg NN (navngitt venninne). Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Du kommer nå. Skjønner du det. Jeg brenner alt du eier og har hvis du ikke er her innen en time. Alt.»

https://www.vg.no/rampelys/i/Eylme2/voldssiktede-marius-borg-hoeiby-i-lydopptak-slo-deg-litt-med-flat-haand

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Nei, de er ikke part i saken. De er verken mistenkt eller fornærmet. De er ikke ansvarlige for Marius sine handlinger. Han er en godt voksen mann nå. Hva de har betalt er fullstendig irrelevant.

De har et ansvar. De har vært tett på i alle år, og har visst at MBH råkjørte på eiendommen og at det nær røk med en gardist, som MBH selv la ut på insta. Moren følger han der, samt at det kom på trykk i Se og Hør. 
Hvem finansierer livsstilen til MBH? 
Dette kunne vært stoppet for lenge siden om mor hadde sluttet å sy puter under armene på voldsmannen 

Endret av SagaP
  • Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Da skjønner  ikke jeg at du tør å bedrive pårørende shaming. Det blir litt å kaste stein i glasshus. Eller skal vi da tolke  dette som at du tar skylden for ditt barns rusproblem? 

Ikke for å være stygg. Men jeg virkelig  lurer på perspektivet her, mtp skylden bla du har vært med å legge på MM

Det er litt forskjell på om du og jeg satt i en bil og kjørte rundt i by og distrikt i helgene, ringte rundt og sjekket vårt opphavs sti. Det er noe helt annet om et kronprinspar gjør det samme. Det ville blitt oppdaget i løpet av første kvelden. Oslo er egentlig en liten by. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (4 minutter siden):

Slik snakker Marius:

«Etter det jeg gjorde mot deg i natt? Klappa til deg litte grann. (...) Hæ? Slo deg litt med flat hånd. Hæ? Slo deg litt med flat hånd.»

«Fordi du fortjener alt faenskap jeg klarer å kaste etter deg. Alt.»

«Klærne dine står i fyr og flammer klokken 16.00. 16.00. Alt du eier ligger allerede på plassen utenfor her. Og jeg har en stor dunk med bensin og en lighter i hånda. Alt. Hører du det. Du er her klokken 16.00.»

«Hører du det. Du vet like godt som meg at jeg kødder ikke.»

«Er du på vei? Nå er alle tingene på vei ut i søpla her nå. Jeg sa til deg at du hadde én time på deg til å komme ut hit. Det er tre timer siden.»

«Hvis du ikke er her innen en time, så heller jeg bensin på klærne som allerede ligger her ute, og så tenner jeg på. Hvis du er så jævlig redd for å komme hit, så får du faen meg ta med deg NN (navngitt venninne). Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Du kommer nå. Skjønner du det. Jeg brenner alt du eier og har hvis du ikke er her innen en time. Alt.»

https://www.vg.no/rampelys/i/Eylme2/voldssiktede-marius-borg-hoeiby-i-lydopptak-slo-deg-litt-med-flat-haand

Dette er et opptak av han i samtale (krangel) med R, ikke samtalen med politi i org-krim. To helt forskjellige settinger. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Fantorangen-Oslo skrev (5 minutter siden):

Det er mennesker som har bodd med både serie-mordere, voldtektsmenn og pedofile i tiår, uten å ha aning om hvem de var ektefelle med. Med ditt utsagn er de og skyldige da?? 
For hva da? Å legge til rette for sin ektefelles/samboers kriminelle aktiviteter? For å dekke over sin ektefelles/samboers kriminelle aktiviteter? 
Nei, så enkelt er det ikke, du må tenke litt. 

Man lærer veldig raskt hva man skal se etter hvis man begynner å mistenke at en av ungene våre ruser seg. MM har selv vært i rusmiljøet og vet veldig godt hva hun skal se etter.

Et ungdom som ruser seg endrer adferd og jeg har aldri hørt om foreldre som ikke har ant noenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SagaP skrev (8 minutter siden):

De har et ansvar. De har vært tett på i alle år, og har visst at MBH råkjørte på eiendommen og at det nær røk med en gardist, som MBH selv la ut på insta. Moren følger han der, samt at det kom på trykk i Se og Hør. 
Hvem finansierer livsstilen til MBH? 
Dette kunne vært stoppet for lenge siden om mor hadde sluttet å sy puter under armene på voldsmannen 

Marius har ikke penger, så han selger lv bager, og stjeler scooter for å komme seg hjem.  Hvis han fikk alt han pekte  på, hadde han vel ikke trengt det? Eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM har fordømt vold i nære relasjoner mange ganger. Det er ingen tvil om hvor hun står i akkurat den saken:

https://www.seher.no/kongelig/naturligvis-mer-ubehagelig/81795080

Videre kommentar derfra er derfor unødvendig. Og ville bare vært skadelig uansett.

Her mener jeg du tar feil. Hun har uttalt at hun har respekt for alle involverte, inkludert Marius.
Tipper hennes sympati ligger aller mest hos sønnen, slik det sannsynligvis gjorde da hun framsnakket broren, ifm at hun frivillig medvirket til den judisielle observasjonen den gang han ble tiltalt og senere dømt for partnervold.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Man lærer veldig raskt hva man skal se etter hvis man begynner å mistenke at en av ungene våre ruser seg. MM har selv vært i rusmiljøet og vet veldig godt hva hun skal se etter.

Et ungdom som ruser seg endrer adferd og jeg har aldri hørt om foreldre som ikke har ant noenting. 

Visste du det fra dag 1? Det tar litt tid flr sånt  er synlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

Her mener jeg du tar feil. Hun har uttalt at hun har respekt for alle involverte, inkludert Marius.
Tipper hennes sympati ligger aller mest hos sønnen, slik det sannsynligvis gjorde da hun framsnakket broren, ifm at hun frivillig medvirket til den judisielle observasjonen den gang han ble tiltalt og senere dømt for partnervold.

Det er vel din tolkning. Vi andre ser det litt annerledes. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at familien er vitner og har fått "munnkurv". Litt tåpelig å ødelegge for etterforskningen ved å gå ut offentlig. Eller påvirke andre vitner på den måten. Men "ekspertene" her vet jo bedre enn politiet og andre, må vite. Alt for å ta kongefamilien og hele slekta, og sørge for at de blir dratt ned i søla.

Man har ikke vitneplikt i nære relasjoner. Heller ingenting som tyder på at familien har vært vitner - i alle fall ikke til skadeverk og voldsepisodene på Frogner

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

De har vært klar over hans rusproblemer i mange år. Det har vært on/off. Mest on. Og de har vært bekymret. Derfor har de også prøvd å hjelpe han, som jeg skrev tidligere. Uten at det har gitt ønsket effekt. 
Jeg svarer hun som skrev at MM & HM har part i saken. Det er jeg uenig i. 
Det er umulig å «sitte på» en 27-åring og ha full oversikt over livet hans.  Spesielt mtp den rollen de har. Å sperre noen inn er heller ikke lov uten fullmakt eller domsavsigelse. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (4 minutter siden):

Det er fortvilende i det hele tatt hvordan kriminelle voldsmenn beskyttes. Generelt sett. Mye omsorg og oppfølgning og fokus på rettigheter og rehabilitering av kriminelle. Lite fokus på ofrene. De står alene.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/drapsoffer-tryglet-politiet-systemet-sviktet/16343263/

Det er veldig sant. Voldsmenn har større beskyttelse enn volds ofre, generelt.  

Så da er det bra, at det ikke er tilfelle i denne saken. Og at politiet faktisk tar ofrene på alvor her, selv om gjeringsmannen er sønnen til  kronprinsessen 

Faktisk ganske  overaskende, mtp hvor lite de generelt tar sånt på alvor. Og absolutt  på sin plass

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Marius har ikke penger, så han selger lv bager, og stjeler scooter for å komme seg hjem.  Hvis han fikk alt han pekte  på, hadde han vel ikke trengt det? Eller?

Han stjal nok ikke den scooteren pga nød.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SagaP skrev (2 minutter siden):

Man har ikke vitneplikt i nære relasjoner. Heller ingenting som tyder på at familien har vært vitner - i alle fall ikke til skadeverk og voldsepisodene på Frogner

Her har du helt rett. Som mor er hun ikke pliktig  være vitne. Om hun hadde vært det, er det kongen som bestemmer om hun skal vitne eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (2 minutter siden):

Han stjal nok ikke den scooteren pga nød.

Hva vet du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Hva vet du om det?

Jeg vet like mye om det som du vet at han ikke har penger.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

De har vært klar over hans rusproblemer i mange år. Det har vært on/off. Mest on. Og de har vært bekymret. Derfor har de også prøvd å hjelpe han, som jeg skrev tidligere. Uten at det har gitt ønsket effekt. 
Jeg svarer hun som skrev at MM & HM har part i saken. Det er jeg uenig i. 
Det er umulig å «sitte på» en 27-åring og ha full oversikt over livet hans.  Spesielt mtp den rollen de har. Å sperre noen inn er heller ikke lov uten fullmakt eller domsavsigelse. 

Jeg tror at de har visst veldig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...