Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest NordreSving
Skrevet

Jeg har nå to ganger rettet konkrete spørsmål til deg @Aricia, uten å få svar. Konkrete spørsmål til saken som diskuteres. Så alle gode ting er tre. 

Hva tenker du om de faktum at

- Marius Borg Høiby har innrømmet offentlig å ha utøvd kroppskrenkelser? 

- Marius Borg Høiby truer med å brenne opp tingene til det han anser som sin kjæreste?

- Marius Borg Høiby poster offentlig på Instagram om å kjøre ned gardister?

- Marius Borg Høiby i følge politiets uttalelser «oppholder seg / befinner seg i et kriminelt miljø» og som de derfor tar en samtale med fordi de har ansvar for sikkerheten til Kongehuset og medlemmer av kongefamilien?

Skrevet
SagaP skrev (12 minutter siden):

Dét stussa også jeg over, men så leste jeg litt om lungefibrose som vi fikk vite at hun hadde for over seks år siden, men har vært syk enda lenger, og så at av de alvorligste variantene dør man etter kort tid.
Så da kan det virke som hun har en av de mildere variantene, kanskje også kan ta medisin.
Det forklarer at hun klarer OL, bryllup og tre dagers tur til Trøndelag, selv om hun nå kanskje i tillegg er under sterkt press. 
Kongefamilien lever nok alle etter «alt for familien»  nå, og har gjort det i mange år

Joda, men hva er annerledes nå kontra de siste årene... Hun har jo avlyst stort sett alt, utenom vev og bokklubb. Veldig påfallende at hun nå plutselig orker å delta på så mye, midt i den verste stormen. 

Men det har selvfølgelig aldri vært viktigere å fremstå som en flott og samlet kronprinsfamilien som nå. Men det har sikkert ingenting med saken å gjøre..

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Sveits skrev (5 timer siden):

MBH er en narkoman kriminell mann på 27 år med flere mentale helseutfordringer og han har så langt ikke hatt varig utbytte av rehabilitering.

Han utøver grov vold mot kvinner (fysisk og psykisk, også over tid), han truer, han trakkaserer, han stjeler, han utøver materiell vold, han er blitt tatt for besittelse av en mindre mengde kokain, han har ikke tatt til seg advarsler fra høyt hold i politiet og han pleier omgang med tunge kriminelle og har bindinger til mordere og terrorister. 

MBH er fjernet eller gjemt på nettsidene til kongehuset (stemmer ikke det?), sammen med Durek. 

For meg ser denne mannen ut som en lost case, så kanskje det er like greit å skyve han ut, helt? 

Han er en sønn, stesønn, stebarnebarn og stebror i kongefamilien. Men jeg tror ikke han er interessert i de rollene akkurat nå. Og kanskje aldri mer.

Denne mannen er en sikkerhetstrussel og med tanke på hvilke folk han omgås (og hva som enda ikke har vært på trykk i media) er det politet og helst PST som må innkalle til pressekonferane og ikke ei middelaldrene kronisk syk trebarnsmor. 

Jeg tror det er greit å ta innover seg at Lille Marius vokste opp til å bli en kjeltring. 

Dette er hva jeg mener etter å ha lest denne tråden. 

Enig.

I tilegg er det også interessant å vite noe om hvorvidt denne oppførsel er rusbetinget, eller om han er sånn.

Er det slik at han blir sånn av rus, er det et lite  håp om bedring i fremtiden.  Fordi kutter han da ut rus, må han også kutte ut noen kontakter evnt bytte miljø. Det i seg selv er ikke enkelt når han er han. 

Nå ligger jo sånt latent hos en person nykter også, selv om det skulle vise seg at han blir voldsom under  rus. Så rus alene, vil ikke gi noen god forklaring på at han blir voldsom. Men som nykter har man lettere for kontroll på å ikke gå over den streken. 

Nå har  han gått over den streken for lenge siden, og da minsker terkelen også iht hvor grensene går. 

Men mye tyder også på at han er sånn. Og vil forbli sånn.  Og da blir det ekstremt vanskelig  å få en endring.

Så spm er om man da skal på et tidspunkt overlate han til seg selv, slik det delvis er nå. Og la han være iht media, og la feks politiet og rettsvesenet  håndtere han? Eller skal  han henges ut i media for evig tid. 

Er litt redd for, at fremtidige ofre ikke kommer  til å  tørre å anmelde, når man ser hvor stort det blir . I tillegg  risikerer også de å bli utsatt for victim blaming, for nå  et jo alle hvordan han er. 

At det nå settes lys på denne saken, tenker jeg er super bra. Men når alt dette er over, tenker jeg for evnt fremtidige invoverte , er det kanskje  best å la det gå  iht politiet etc å håndtere saker mot marius.  

Fordi det man begynner med victim blaming, da har man også samtidig sagt at dette er ok oppførsel.  Og en sak som tar ofre på alvor, kan ende opp i at de ikke blir det tilslutt. Sånn for å se litt i spåkula

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Er det relevant å kalle meg pateitsk?  (skottefar gjorde ikke det, jeg leste feil) Man kan fint være uenige i ting og diskutere saklig uten å falle ned på et slikt lavmål.

Uansett hva du mener. Så er dette marius sitt 100% ansvar. Og noe han må si noe om

Selv om du ikke  liker marius, så har han rett på et personven, hans mor ikke har noen rett å bryte. (Liker han ikke jeg heller)

Saken er fortsatt under etterforskning.  Så de kan selvsagt ikke si noe fra eller  til utover det de har sagt. Uten at det blir sett på som forsøk på å påvirke saken. 

Å si noe  om hva hun føler og opplever ting nå i dag. Blir indirekte å trekke inn noen som er involvert i saken.

Å si noe senere når det er en ferdig dom her. Som evnt er lenge til.  Da har man lov å si noe. For da har man ikke  offentlig sagt noe ærekrende om noen.

I norge er det også en tradisjon at kongehuset ikke  griper inn, eller uttaler seg om pågående saker i rettsapparatet.  

En av grunnene til at sønnen til gjert nå uttaler seg, er fordi det juridisk er mulig  å gjøre nå. Han er trodd  iht settsystemet. Men saken er foreldet. Så gjert får Ingen dom iht han eller tiltale.  

Hadde han delt offentlig  historien  før dette, kunne han ha blitt anmeldt for æreskrenkelser.

Involverte  i en sak, får ofte beskjed om å ikke si noe til andre under etterforskningen. Men her forventer man at en utenfor rettsaken men nær person til tiltalte skal gjøre det ingen av de involverte skal. Det ville vært isåfall en skandale

Mette Marit involverer seg bare når hun kan påvirke ofrene til Marius, ikke når hun kan gå ut å støtte dem.

Det ser vi jo klare eksempler på når en kronprinsesse sender SMS til Marius seneste offer, og later som hun ikke vet at dette er storskala påvirkning fordi hun er den hun er.

• Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet

Gjennom hele denne tiden har jeg tenkt på Marius, og lurer på hvor smerten hans kommer fra. Rusavhengighet og psykiske lidelser kan i tillegg komplisere hverandre. Håper virkelig han og ofrene hans får god hjelp fremover. Kokain er ikke så fysisk avhengihetskapende som alkohol, så jeg har tro på at Marius kan bli rusfri om han er motivert.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 21
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Sefanja skrev (5 minutter siden):

Gjennom hele denne tiden har jeg tenkt på Marius, og lurer på hvor smerten hans kommer fra. Rusavhengighet og psykiske lidelser kan i tillegg komplisere hverandre. Håper virkelig han og ofrene hans får god hjelp fremover. Kokain er ikke så fysisk avhengihetskapende som alkohol, så jeg har tro på at Marius kan bli rusfri om han er motivert.

Kokain blir betegnet som sterkt avhengighetsskapende. 

Og han har holdt på med dette i mange år.

Endret av Malmfrid
Skrevet
Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Kokain blir betegnet som sterkt avhengighetsskapende. 

Og han har holdt på med dette i mange år.

Sant, men det betyr ikke at han ikke kan slutte gitt at han får rett behandling.

• Nyttig 1
Skrevet
Sefanja skrev (1 minutt siden):

Sant, men det betyr ikke at han ikke kan slutte gitt at han får rett behandling.

Nei, klart han kan slutte om han får behandling. Men han må ønske å bli rusfri og når du er i behandling så blir du rådet til å kutte ut alle venner fra rus-tiden - og det er ofte et stort problem for de som har ruset seg så lenge at gamle venner har trukket seg vekk. 

Skrevet (endret)
Janzypants skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om det er noen ende her, eller om det bare vil komme frem mer og mer etter hvert som dagene går🤔 Det blir jo bare verre og verre. Nå har man lagt til drapstrusler i tillegg, og på toppen av det hele så kommer det frem at politiet har holdt en beskyttende hånd over Marius. 

Jeg syns det siste som har kommet frem er helt vanvittig. Er det én ting vi nå vet, så er det at likhet for loven er er bullshit. Her er det særbehandling på høyt nivå (ja, jeg vet at han ble bøtelagt for kokainbruk/besittelse på Palmesus i 2017, but still). Når politiet valgte å henlegge råkjøringen - som Marius attpåtil valgte å dokumentere selv og legge ut på SoMe - etter bare fire dager, UTEN engang å prate med mannen, så sier det ganske så mye. I tillegg har Se&Hør publisert et lydklipp mellom politi og Marius. Jeg syns det er ekkelt å høre på klippet - man hører ganske så enkelt at det ikke er første gang M har vært i kontakt med politiet. Jeg syns det virker som om han setter seg MYE høyere enn to politimenn mtp måten han snakker til dem på.  Det virker på meg som om han tror han kan slippe unna med hva som helst. Kanskje ikke så rart, i og med at det har vært saken frem til nå... 🙄  Jeg er så sjeleglad for at Se&Hør er sitt ansvar bevisst og faktisk tør å ta i saken. Jeg syns faktisk at andre medier er ekstremt feige i denne saken.

Jeg er 100% overbevist om at både MM og HM har visst om ganske så mye. Jeg kan ikke skjønne annet. 

Jeg kjenner, som jeg har skrevet tidligere i tråden, at jeg blir ganske provosert over måten denne familien velger å håndtere saken på. Taushet og ingen kommentar. Ingenting fra noen. Niks nada. Jeg mener at det minste de burde gjort, var å komme med en uttalelse hvor de sier at de tenker på ofrene og at de tar fullstendig avstand fra vold og narkotika. MM som mor kan likevel elske sin sønn, samtidig som hun tar avstand fra det livet han har valgt seg. 

Jeg syns ikke det minste synd i Marius. Enkelte medier har valgt å skrive om at hans barndom neppe kan ha vært enkel, men da tenker jeg "spar meg". Det er få som har fått leve et så privilegert liv som Marius Borg Høiby. Pressen har også vært usedvanlig snille med fyren. Så vidt jeg har forstått, har pressen visst om M sitt kokainmisbruk i laaaang tid, men valgt å ikke publisere noe før alt sprakk nå.  Ja, jeg mener han har levd et privilegert liv. Han har hatt absolutt ALLE muligheter fremfor seg, og så går han og velger seg et liv som dette. 

Han sier (eller hans mor sier) at han ønsker å leve et liv som privatperson. Det hadde vært helt OK - hvis han faktisk hadde vært konsekvent og ment det. Ikke være privatperson når det passer han, men samtidig inneha ALLE privilegier som følger av å være en offentlig person, som f.eks diplomatpass. Dette har visst vært en kjærkommen ting å kunne ha på innerlomma. 

Nei, hvis dette ender med at saken enten henlegges eller at han får straff av type samfunnsstraff eller fotlenke (med mindre det faktisk er strafferammen), så mister jeg all troen på rettssystemet vårt. Mtp alt som har kommet frem hittil, så håper jeg han får en tid innenfor murene. Kanskje dét hadde fått han på bedre tanker? 

Er han forresten fremdeles i Italia? Jeg syns det er ganske underlig at han får lov av politiet til å bare reise utenlands midt under etterforskningen. Jeg tviler på at den gjengse nordmann hadde fått lov til det samme i en liknende situasjon.  Han har blitt avhørt én gang siden dette skjedde 4.august. Det har gått 5 uker! Det er faen meg helt vilt, og sånn som han holder på nå, så pisser han på alle ofrene sine. Han mente ikke en puck med den unnskyldningen han kom med. Hadde han ment det som stod skrevet, så hadde han aldri i verden reist til Italia på ferie med en kompis. Da hadde han lagt seg inn på rehab og latt seg avhøre av politet, samt samarbeidet så godt han kunne. 

Det blir bare mer og mer sjokkerende. Politiet gir spesialbehandling fordi han er sønn av kronprinsessen, og lyver om det når de blir konfrontert av media. 

100% naivt om noen tror kongehuset IKKE har visst om Marius sine alvorlige problemer og tvilsomme omgangskretser. Like dumt som å ønske å tro at han drakk vann på bar i Italia, eller at han har råd til bilen og livsstilen han har hatt ut av egen lomme. 

Dette begynner å bli så dypt urovekkende som det kan få blitt. Det er faktisk upassende at kongehuset vinker og smiler og drar på "jobb" i Trøndelag akkurat nå. Nå må de rydde opp! 

Endret av Isild
  • Liker 22
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (2 timer siden):

Jeg har nå to ganger rettet konkrete spørsmål til deg @Aricia, uten å få svar. Konkrete spørsmål til saken som diskuteres. Så alle gode ting er tre. 

Hva tenker du om de faktum at

- Marius Borg Høiby har innrømmet offentlig å ha utøvd kroppskrenkelser? 

- Marius Borg Høiby truer med å brenne opp tingene til det han anser som sin kjæreste?

- Marius Borg Høiby poster offentlig på Instagram om å kjøre ned gardister?

- Marius Borg Høiby i følge politiets uttalelser «oppholder seg / befinner seg i et kriminelt miljø» og som de derfor tar en samtale med fordi de har ansvar for sikkerheten til Kongehuset og medlemmer av kongefamilien?

Ikke meg du spør denne gangen, men jeg lurer fremdeles på hvorfor du mener at du har krav på å avkreve en forklaring fra andre brukere om hva de skal uttale seg om? 

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Drapstrusler

Dette skjønner  jeg ingenting av. Innimellom  syntes jeg  se og hør er så  upresise,  at det er vanskelig  å tolke hva som er hva. Og man får jo flere spm enn svar.

De skriver at det nå er 4 fornermet i saken. Opprinnelig  er han siktet for trusler bla.( Nå velger jeg fokus  på den delen.) Jeg har da antatt at det var pga truslene vi hørte i lydopptaket. Men skjønner nå at det sikkert ikke er riktig. 

Eller er den 4 fornermede den som ble utsatt for drapstrusler i lyd opptaket. Eller er det snakk om en helt  ny?

Er han eller  er han ikke siktet for dette fra før?

jeg har mulig misforstått noe her. For jeg har da tatt for god fisk at han var siktet for trussler  mot denne personen,  da to fornermede fra tidlig i saken, og anntok da at de hadde høynet denne til å bli draps trusler nå. 

og ut fra der se og hør skriver, ser jeg ingenting  om han er siktet eller at han er formelt mistenkt for drapstrusler  mot denne  personen.de skriver anklaget , så da er det vel status etterforskes for det. På lik linje med at status til  nora og julianne  også er under  etterforskning og ikke siktet ennå for de forholdene. 

så det han er da siktet for er i bunn og grunn, vold, rasering av leiligheten og trusler mot kjæresten, da eller?

blir forvirret  her.... noen andre som skjønner dette? 

Se og hør sitat:

"Tirsdag kunne Se og Hør avsløre at det er ytterligere en fornærmet i saken. Høiby er her anklaget for å ha fremsatt drapstrusler mot denne personen."

https://www.seher.no/kongelig/bare-marius-far-spesialbehandling/81923547

Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Det blir bare mer og mer sjokkerende. Politiet gir spesialbehandling fordi han er sønn av kronprinsessen, og lyver om det når de blir konfrontert av media. 

100% naivt om noen tror kongehuset IKKE har visst om Marius sine alvorlige problemer og tvilsomme omgangskretser. Like dumt som å ønske å tro at han drakk vann på bar i Italia, eller at han har råd til bilen og livsstilen han har hatt ut av egen lomme. 

Dette begynner å bli så dypt urovekkende som det kan få blitt. Det er faktisk upassende at kongehuset vinker og smiler og drar på "jobb" i Trøndelag akkurat nå. Nå må de rydde opp! 

Det er graverende og klart de har visst. Man må være blind og døv og fryktelig naiv for å ikke få med seg slike ting. 

Skrevet

Se og Hør har publisert et nytt utdrag av samtalen med spanerne. Der spør Marius hvorfor han «sitter her». Da svarer de at «det er KUN fordi du er den du er, det er INGEN andre vi hadde giddi å gjøre dette med».

Så dere som hevder at dette er ren rutine tar altså feil. Det er ultra-spesialbehandling. Ikke at det hjalp da, tvert i mot. Og nå raser skjelettene ut av skapet i rekordfart.

• Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet
Anonio skrev (4 minutter siden):

Mette Marit involverer seg bare når hun kan påvirke ofrene til Marius, ikke når hun kan gå ut å støtte dem.

Det ser vi jo klare eksempler på når en kronprinsesse sender SMS til Marius seneste offer, og later som hun ikke vet at dette er storskala påvirkning fordi hun er den hun er.

Har tenkt en del på morsrolle ift dette, hvordan jeg hadde opplevd det dersom jeg hadde hatt en sønn, som banket (hittil) tre kjærester. Rus er en ting, men grov vold er helt hinsides. Og jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å forholde meg som før i den relasjonen. Å være mor til noen som skader andre mennesker? Kall på psykologene, for jeg hadde ikke følt meg trygg, jeg hadde ikke vært trygg på at han ikke utøvde vold mot søsken hvis rusbruken eskalerer (og det gjør rusbruk per definisjon) osv. 

Hva hadde jeg vært opptatt av å vise utad? I det aller minste hadde jeg forstått at omdømme betyr noe, om jeg hadde hatt en viktig stilling og ansvar for andre. Som et minimum. Det er uendelig mange måter å uttrykke ting på UTEN å omtale en pågående straffesak (som unnskyldningen er). 
De har ingen oppskrift for dette med stebarn i kongefamilien, men da bør de finne opp en asap, for det er sannsynligvis ikke siste gangen det er behov for det. Vi lever i 2024, og både IA og SM kan få partnere med barn fra før. Om de ikke har fått skrekken. Også tvilsomt om dette er det siste vi hører til MBH. Rusbruk kvitter man seg ikke med over natten.

Håper virkelig de kan stå på riktige siden av historien når dette støvet legger seg litt. Slik de møter opp og legger buketter ved minnesmerker, 22. juli og så videre, og holder festtaler med viktige budskap. Det kan ikke ties i hjel på sikt. Kongens nyttårstale blir nødt til å ta det med, spesielt hvis det er HM som skal holde den. Uansett, når en person i en familie blir serie-voldsutøver, så er det vanskelig å se for seg at familiemiddagene blir det samme, uansett om adressen er Tveita eller Skaugum. God anledning til å fronte en viktig sak, og det har de jo ellers vært kjappe til å gjøre med andre budskap.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Det er graverende og klart de har visst. Man må være blind og døv og fryktelig naiv for å ikke få med seg slike ting. 

Enig! Håper virkelig alle kortene kommer på bordet i denne saken. 

Noen velger fortsatt å være naive. Det virker som noen veldig sterkt ønsker å tro at Marius ikke har levd på mor og stefar, og like sterkt ønsker å tro at kronprinsparet ikke har visst noen ting om kriminelle nettverk, tung rus og aggressiv adferd. De samme "kjefter" på andre for at vi ikke tror han drakk vann på bar, og de syns vi er spekulative som mistenker at det kan ha vært spesialbehandling osv. 

Det er på tide at alle ripene i lakken hos kongehuset kommer frem. Det er akkurat nå INGEN som helst grunn til å stole på dem spør man meg. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Se og Hør har publisert et nytt utdrag av samtalen med spanerne. Der spør Marius hvorfor han «sitter her». Da svarer de at «det er KUN fordi du er den du er, det er INGEN andre vi hadde giddi å gjøre dette med».

Så dere som hevder at dette er ren rutine tar altså feil. Det er ultra-spesialbehandling. Ikke at det hjalp da, tvert i mot. Og nå raser skjelettene ut av skapet i rekordfart.

Jo, nja, nå snakker de vel med ett mål for øyet. Det er ikke sikkert vi skal ta hvert ord for god fisk i en samtale hvor politiet har et bestemt mål med samtalen, de ordlegger seg så det skal virke etter hensikten. Har mine tvil om at de lydopptakene er like sjokkerende i politiet som de ser ut for oss. 

• Liker 6
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Enig! Håper virkelig alle kortene kommer på bordet i denne saken. 

Noen velger fortsatt å være naive. Det virker som noen veldig sterkt ønsker å tro at Marius ikke har levd på mor og stefar, og like sterkt ønsker å tro at kronprinsparet ikke har visst noen ting om kriminelle nettverk, tung rus og aggressiv adferd. De samme "kjefter" på andre for at vi ikke tror han drakk vann på bar, og de syns vi er spekulative som mistenker at det kan ha vært spesialbehandling osv. 

Det er på tide at alle ripene i lakken hos kongehuset kommer frem. Det er akkurat nå INGEN som helst grunn til å stole på dem spør man meg. 

Ja, det er helt patetisk at alt skal skjules for den norske befolkning. Tror de virkelig at vi tenker "Å for en fin og harmonisk familie".?

Dersom de hadde stått fram for lenge siden så hadde de sluppet alle diskusjonene og spekulasjonene som florerer nå. 

Skrevet
Klappe skrev (6 timer siden):

Tenkte også på at det var Marius som hadde tatt det, eller eventuelt hatt på høytaler når han har vært med andre? (Kjæreste, venner, andre kriminelle) 

Kan jo virke som Marius har vært litt alene på Skaugum(vet han har eget hus der), men tror garantert kongehuset har visst om alt dette. Man hører på Marius at han har null respekt for politiet. Hvis politiet hadde ringt meg eller noen jeg kjenner, og snakket slik de gjorde til Magnus, hadde jeg vært livredd og gjort alt de ba meg om. Marius var mest opptatt av å få vite hvem som står bak, hvem som har bedt de ringe.

Det kan virke som forholdet mellom Marius og mor/stefar kanskje ikke er så bra? Han dro jo ut å festet istedenfor å dra på foreldrenes felles 50-års feiring. Han kunne lett ha kommet seg inn bakveien og ikke blitt fotografert, så at han ikke dro pga han ikke er offentlig eller representerer kongehuset blir feil.

Siste avsnitt: påpekt det før her i tråden. De gikk ut og sa at han ikke kom fordi han var blitt syk. Så dukker han opp (og ser ut som et takras) på en fest ikke langt unna hvor han må ha visst at han kunne bli fanga på kamera. Det framstår som et fuck you og straff for noe fra MBH sin side.  Han vet jo han setter dem i forlegenhet ved å ikke komme, for å ikke snakke om når han dukker opp på FEST i stedet. Det er jo i så fall klassisk dynamikk ved ruslidelse +++ når ting har gått over lang tid og «ingenting hjelper» fordi noen ikke vil ha hjelp. Og si at det ikke er bevisst straff fra hans side, at han faktisk ikke greide å «ta seg sammen» den ene kvelden og stille i bursdag, og drar på fest og ruser seg i stedet, selv om han ville vært med familien, ja da sier det alt om hvor alvorlig rusproblemet hans faktisk er.

• Liker 25
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...