Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Og ikke minst kokainforbruket det siktes til. Vet de hvor MBH får sin kokain fra? Han har et stort kokain-problem ifølge politiet. I samtalen fortalte politiet MBH at de visste at han hang sammen med tunge kriminelle, og at har et stort kokain-problem. Voldsbruken skjedde i alkohol- og kokainrus. Hvis de har observert han over tid, og visste om kjøp, hvorfor har de ikke grepet inn tidligere? 

Hvordan vet dere hva politiet sa til han??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavmålet
Huldra27 skrev (11 minutter siden):

Enig. Noen skrev at MM virket usikker og forvirret av spørsmålene. Jeg syns at hun virket forbannet.

Og det kan man jo fort bli hvis man ser på seg selv som hevet over alle andre. How dare you...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (1 time siden):

Det å ha en venn som er venn med Bhatti er vel per alle definisjoner, å ha klare bindinger til.

Hadde du fortsatt ett vennskap med en person som er venner med Bhatti?

Festet med han?

Det er usaklig av deg å spørre meg om det. Marius henger vel med de som gir han dop og er ikke så opptatt av hvem de er eller hvem andre de omgås siden han er så ute og kjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lavmålet skrev (1 minutt siden):

Og det kan man jo fort bli hvis man ser på seg selv som hevet over alle andre. How dare you...

Ding, ding, ding! Og vi har bingo . . .

Med andre ord: Ja, nettopp dette her.

Endret av Huldra27
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Skrev ikke du uanfektet?

Joda, stemmer det.

SagaP skrev (2 timer siden):

Jeg lurer litt på hva MM er laget av. Jeg så litt på videoen fra Selbu. Hun ser virkelig helt uanfektet ut. Ser ut som om hun fortrenger og spiller skuespill.

Ganske langt fra uanfektet til forbannet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (30 minutter siden):

Saken er fortsatt under politiets etterforskning, så det har vel noe med det å gjøre også. I deres posisjon må de være så korrekte. Men folket venter jo bare på at de skal adressere elefanten i rommet og aktivt vise at de tar avstand fra det Marius har gjort både mht fysisk/pskykisk vold mot partnere, narkotikabruk, råkjøring (og trolig også ruskjøring). 

Hvor korrekt er det da å kontakte voldsofferet som også er et vitne i en pågående politietterforskning? Om det var av omsorg for voldsofferet eller for å drive brannslukking spiller ingen rolle. Hun er mor til voldsutøveren, og i tillegg innehar hun en maktposisjon som Norges kronprinsesse. 

Endret av K_mb
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Skrev ikke du uanfektet?

Tenker du at hun hadde ett utrykk gjennom hele intervjuet? Spør også deg

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (9 minutter siden):

Det er ikke normalt i min bok å stille uanfektet på jobb når man lever på offentlige midler og sønnen som bor på mannens eiendom er siktet i en alvorlig  straffesak. Hvem forsørger den voldsiktede mannen? 

Når man gjentatte ganger går til brukerangrep fordi man er innbitt monarkist og ikke klarer skille mellom snørr og barter, så bør man vurdere hva man selv tilfører debatten.

Jeg tror ikke du forstår begrepet min bok, og jeg ser du blander inn smått og stort av føleri, kroppsspråkanalyse og gudene vet. 

Her fikk jeg nesten en følelse av at jeg satt og rettet en skolestil. Beklager, men mange dårlige resonnement her som hadde lite med mitt innlegg å gjøre

Jeg visste ikke at man må være monarkist for å være utrustet med fornuft og empati. I den rekkefølgen. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (52 minutter siden):

Se og Hør reportasje; 'se her tyr MM til tårer'... blæææh

VG; 'MM er imot vold'...? Eller; 'MM er ikke imot'...?

Ja merkelig  media. Faktisk  det mediet jeg har lest som gjengir slik norsk presse burde ha gjort er merkelig nok people magasin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (2 timer siden):

Av respekt for de involverte? Marius fortjener null niks respekt

Kanskje hun ser på han som et offer? Den fæle pressen vet du. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (15 minutter siden):

Hvor korrekt er det da å kontakte voldsofferet som også er et vitne i en pågående politietterforskning? Om det var av omsorg for voldsofferet eller for å drive brannslukking spiller ingen rolle. Hun er mor til voldsutøveren, og i tillegg innehar hun en maktposisjon som Norges kronprinsesse. 

Ja, det er mangelfull rolleforståelse og fravær av ydmykhet. 
Dette har hun vist oss ved tidligere anledninger også. I forhold til møtene med sedelighetsdømte Epstein og hemmelighold av hvem de lånte den luksuriøse yatchen av i Middelhavet. Det tegner seg et mønster 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (1 time siden):

"Jeg forstår at saken med Marius gjør mange opprørte, og som mor er jeg også opprørt. Jeg ber om forståelse for at jeg ikke kan si så mye på nåværende tidspunkt, men jeg vil at dere skal vite at mitt engasjement for voldsutsatte kvinner er ektefølt og uendret." Så innmari vanskelig kan det ikke være.

Enig ! 👏👏👏

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (43 minutter siden):

Det er usaklig av deg å spørre meg om det. Marius henger vel med de som gir han dop og er ikke så opptatt av hvem de er eller hvem andre de omgås siden han er så ute og kjøre.

Det er helt på sin plass å reagere på dette. Bhatti er en av Norges farligste menn og jeg hadde reagert kraftig hvis Bhatti ble forbundet med min sønn, selv om det ikke er snakk om noe tett vennskap. Verre kan dette nesten ikke bli.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pilaff skrev (1 time siden):

"Jeg forstår at saken med Marius gjør mange opprørte, og som mor er jeg også opprørt. Jeg ber om forståelse for at jeg ikke kan si så mye på nåværende tidspunkt, men jeg vil at dere skal vite at mitt engasjement for voldsutsatte kvinner er ektefølt og uendret." Så innmari vanskelig kan det ikke være.

Og da ville svaret ha vært ala sånn 

-  bare skuespill, skjuler seg bak  en lissom konfreanse

- hum svarte ikke på noe, tåke fyrstinne. 

- tenk å late som å bry seg om ofre, hun bryr seg nok mer om egen sønn

- opprørt!? Hun ser da ikke opprørt hu,  når hun er på besøk  i Trøndelag.  Kosa seg i brølløp åsså, serru

- sier ikke noe, beskytter bare sønnen sin hu

- hun sa ingenting om ofrene. 

Etc. Hadde sikkert kommet mye annet som er veldig stygt også. Men slik fantasi har jeg  ikke. 

Skjønner ikke at en slik  utalelse du foreslår her, gjør noen forskjell til og fra. Utover at de nå 3 ganger allerede  har sagt  at " vi kan ikke si noe på dette tidspunkt " og henvist til de som kan svare.  Skjønner ikke dette sterke behovet for at mora skal stå til ansvar, når det er Marius selv som evnt bør ha den pressekonferansen.

Mettemarit har støttet voldsutsatte kvinner i mange år før dette. Og tenker at hun har gjort det av en grunn. Som hun ikke kan si offentlig.  Så skjønner ikke at det skulle forandre seg nå. Spesielt ikke nå.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (7 minutter siden):

Det er helt på sin plass å reagere på dette. Bhatti er en av Norges farligste menn og jeg hadde reagert kraftig hvis Bhatti ble forbundet med min sønn, selv om det ikke er snakk om noe tett vennskap. Verre kan dette nesten ikke bli.

Kjenner du til alle koblinger til alle du kjenner, eller kjenner til? Jeg gjør virkelig ikke det.  

Han er nok på et tidspunkt blitt informert om sånt. Av politiet  som følger med han. 

Men det er ikke nok til  å hindre han i kontakt med  de som skaffer han stoff han vil ha. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Mettemarit har støttet voldsutsatte kvinner i mange år før dette. Og tenker at hun har gjort det av en grunn. Som hun ikke kan si offentlig.  Så skjønner ikke at det skulle forandre seg nå. Spesielt ikke nå.

Som hun ikke kan si offentlig? Fordi? Du er så opptatt av å forsvare MM uansett hva, og jeg skjønner ikke det, hva har hun å tape på det å kunne være ærlig og oppriktig om det som angår henne, hennes sønn og det hun evt kan ha erfart uten å navngi noen? Men men, du føler vel å være så partisk som mulig i dine meninger at hva andre måtte mene bare preller av som vann på gåsa

Endret av Skrottefar
  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...