Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Skjønner  ikke.  Dette er jo jobben hennes. Og har vel ikke krav på å være borte fra jobb pga marius anliggende.  

Først klages det her på at hun jobber for lite, og når hun er på jobb er det galt det også. 

Rollespill. Hva vet du om hva hun interesserer seg for eller ikke?

Hvordan gjøre ting riktig , når alt skal oppfattes feil. Og uten at andre skal bestemme hva hun legger i ting?

De har allerede sagt fra 3 ganger at de ikke kan uttale seg om en pågpende straffesak.  Er det terror og angrep på norge kan de det. Men ikke iht sivil saker.

Saken er fortsatt ikke ferdig etterforsket. Og det er fortsatt hensyn å ta iht personvern. Så det å uttale seg om saken offentlig  er isåfall en stor skandale. Og da mye større enn å sende en melding til offeret

Ja! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lawyam skrev (8 minutter siden):

Men HVA skulle hun sagt? Hva er det å si? Dumme spørsmål. 'Hvordan føles det'? 'Støtter du sønnen din sin oppførsel eller er du i mot vold...? Hva???

Godt spm. Jeg ser ikke at de kan svare på det folk lurer på. Uten at det ansees som å blande seg inn i en pågående sak.

Så det hadde uansett ikke blitt noe annet enn tåkefyste svar som ikke besvarer noen ting

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (4 minutter siden):

Men HVA skulle hun sagt? Hva er det å si? Dumme spørsmål. 'Hvordan føles det'? 'Støtter du sønnen din sin oppførsel eller er du i mot vold...? Hva???

"Jeg forstår at saken med Marius gjør mange opprørte, og som mor er jeg også opprørt. Jeg ber om forståelse for at jeg ikke kan si så mye på nåværende tidspunkt, men jeg vil at dere skal vite at mitt engasjement for voldsutsatte kvinner er ektefølt og uendret." Så innmari vanskelig kan det ikke være.

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Godt spm. Jeg ser ikke at de kan svare på det folk lurer på. Uten at det ansees som å blande seg inn i en pågående sak.

Så det hadde uansett ikke blitt noe annet enn tåkefyste svar som ikke besvarer noen ting

Se og Hør reportasje; 'se her tyr MM til tårer'... blæææh

VG; 'MM er imot vold'...? Eller; 'MM er ikke imot'...?

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (5 minutter siden):

"Jeg forstår at saken med Marius gjør mange opprørte, og som mor er jeg også opprørt. Jeg ber om forståelse for at jeg ikke kan si så mye på nåværende tidspunkt, men jeg vil at dere skal vite at mitt engasjement for voldsutsatte kvinner er ektefølt og uendret." Så innmari vanskelig kan det ikke være.

Eksakt. Godt skrevet. Gjerne invitere pressen til slottet, ikke dette uverdige sirkuset som MM og HM legger opp til. Stand up intervju i Stavanger og nå i Trøndelag.

Må være opprivende for ofrene å forholde seg til dette skuespillet/sirkuset også

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (9 minutter siden):

Så enkelt er det faktisk, og mye mer troverdig enn å stå å glise mens man snakker om været og hvor fint og flott alt er. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pilaff skrev (7 minutter siden):

Saken er fortsatt under politiets etterforskning, så det har vel noe med det å gjøre også. I deres posisjon må de være så korrekte. Men folket venter jo bare på at de skal adressere elefanten i rommet og aktivt vise at de tar avstand fra det Marius har gjort både mht fysisk/pskykisk vold mot partnere, narkotikabruk, råkjøring (og trolig også ruskjøring). 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavmålet
SagaP skrev (1 time siden):

Jeg lurer litt på hva MM er laget av. Jeg så litt på videoen fra Selbu. Hun ser virkelig helt uanfektet ut. Ser ut som om hun fortrenger og spiller skuespill.

I min bok betyr det at hun ikke bryr seg om menns vold mot kvinner, så lenge det er hennes sønn, bror eller far som utøver den. Hvordan kan denne kvinnen ha noe som helst troverdighet i dette spørsmålet? 

Helt klart burde dette paret innkalt pressen til et møte. Hvorfor skal ikke denne familien, inkludert Marius, som lever på offentlige midler, forfekte åpenhet i en sak som er så offentlig som Marius-saken? 
Det holder å si at det går inn på dem som familie (hvis det gjør det), og at de tar avstand fra vold og narkotika (hvis de gjør det) og at sønnen blir fulgt opp profesjonelt der han befinner seg (hvis det er tilfellet). 
Istedenfor er det ingen kommentar av respekt for alle involverte, inkludert Marius. Mon tro om hun sa noe av det samme i sin tid relatert til dommene mot sin far og bror, 

Jeg ble helt uvel av å se denne kvinnen uttale seg i dag

Det der overbærende smilet og så den lille arrogante latteren for å sette pressen på plass ...

Ser at noen her inne er inne på forsvarsmekanisme. Det er ikke det jeg lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (2 timer siden):

MBH har lenge vært del av et tungt kriminelt nettverk. Han har blitt tatt for kokainbruk, men kun bøtelagt. Han har åpenlyst skrytt av at han er "beskyttet av politiet". Det må være denne samtalen der han ble advart han sikter til? Det var ikke en vanlig forebyggende  samtale tror jeg. Så naiv er jeg ikke. Politet har etterforsket en av MBH sine nære venner, og han ble nylig siktet i en alvorlig narkotikasak. I slike saker benyttes det mange metoder, og det vil komme fram overskuddinformasjon. MBH har ifølge politet et "stort kokainproblem". Allikevel har de altså ikke ransaket hans hjem, selv etter siste voldshendelse. Til sammenligning ble Erik Mykland fengslet, etter at det kom fram at han hadde kjøpt kokain fra en politiet etterforsket, de avlyttet en samtale der han ringte for å kjøpe. Hvordan vet de at MBH har et stort kokainforbruk, og alt dette andre, uten at de har arrestert han eller ransaket? Hans skruppelløse adferd har nå ført til at en kvinne er sykmeldt,  med smerter i halsen,  synsforstyrrelser og sliter med tunnelsyn. Leiligheten hennes er i tillegg rasert. 

Var ikke folk fra lokal politi som driver med forebygging som tok turen for en samtale med noen som er i et tvilsomt miljø. 

Var folk fra en spesialavdeling som driver med organisert kriminalitet, som ble prioritert til å bruke tid på dette. 

Enig med Se og Hør, at dette lukter det av. Så er det en grunn at noen har blitt så irritert at den har gått til Se og Hør med i informasjon, dokumenter og lydopptak. 

Vi får se hva som etterhvert kommer frem, kommer nok ta tid innen et godt bilde blir offentlig, da det er folk med makt som ikke ønsker åpenhet.

Magefølelsen er vel noe slikt:

I jobben med å etterforske organisert kriminalitet så observeres Marius. Folkene som jobber med dette blir usikre hvordan dem skal forholde seg til kronprinsens stesønn videre. Saken eksaleres oppover i politiet. Så fatter noen et beslutt om at han skal informeres om at vennene er i politiets søkelys, og oppfordring å holde seg unna sine kriminelle venner fremover.

Hvem fattet dette besluttet? 

Hvilke ble involvert? Politisk nivå? Hoffet? Kronprinsen? 

Hvorfor ble da det besluttet fattet? 

Er naturlige spørsmål. Med svar som noen ikke ønsker skal bli kjent. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Debatten om Norge burde forbli et monarki, bør tas i en annen tråd. Denne tråden er om Marius.

Marius sine handlinger og negative adferd samt kongehusets håndtering, gir rom for å diskutere monarkiet's fremtid. Han er ingen hvem som helst, men kommende dronning sin sønn. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (4 minutter siden):

Det der overbærende smilet og så den lille arrogante latteren for å sette pressen på plass ...

Nei, jeg kan jo ta feil, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (4 minutter siden):

Enig. Noen skrev at MM virket usikker og forvirret av spørsmålene. Jeg syns at hun virket forbannet.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Var ikke folk fra lokal politi som driver med forebygging som tok turen for en samtale med noen som er i et tvilsomt miljø. 

Var folk fra en spesialavdeling som driver med organisert kriminalitet, som ble prioritert til å bruke tid på dette. 

Enig med Se og Hør, at dette lukter det av. Så er det en grunn at noen har blitt så irritert at den har gått til Se og Hør med i informasjon, dokumenter og lydopptak. 

Vi får se hva som etterhvert kommer frem, kommer nok ta tid innen et godt bilde blir offentlig, da det er folk med makt som ikke ønsker åpenhet.

Magefølelsen er vel noe slikt:

I jobben med å etterforske organisert kriminalitet så observeres Marius. Folkene som jobber med dette blir usikre hvordan dem skal forholde seg til kronprinsens stesønn videre. Saken eksaleres oppover i politiet. Så fatter noen et beslutt om at han skal informeres om at vennene er i politiets søkelys, og oppfordring å holde seg unna sine kriminelle venner fremover.

Hvem fattet dette besluttet? 

Hvilke ble involvert? Politisk nivå? Hoffet? Kronprinsen? 

Hvorfor ble da det besluttet fattet? 

Er naturlige spørsmål. Med svar som noen ikke ønsker skal bli kjent. 

Igjen et reflektert innlegg, @Fremmed fugl. Du summerer dagen i dag godt, inkludert alle spørsmålene vi/folket sitter med (i tillegg til alle de vi hadde fra før…). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bestemoren
Huldra27 skrev (2 minutter siden):

Enig. Noen skrev at MM virket usikker og forvirret av spørsmålene. Jeg syns at hun virket forbannet.

Jeg liker i prinsippet ikke å si noe om andre, men ja - hun virket behersket, sterk og meget bestemt. Hun kjemper… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (3 minutter siden):

Nettopp, godt observert.
Jeg fikk rett og slett vondt av at hun inkluderte Marius i sin respekt for alle involverte.
At det var dét hun blant annet klarte å lire ut av seg til pressen. Jeg er rett og slett usikker på hvilket forhold MM har til menns vold mot kvinner. Det at hun snakket varmt om broren da han banket opp kjæresten, underbygger det, 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavmålet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg kan jo ta feil, selvsagt.

Ja, jeg vet jo heller ikke. Fasiten får vi nok aldri på akkurat dette ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SagaP skrev (1 time siden):

Der var du i gang med brukerangrep igjen, ja. 

Nå var det MM selv som uttalte i dag at hun hun ikke ville kommentere av respekt for alle involverte, inkludert Marius. 
Det er heller ikke til å stikke under stol at tre generasjoner Høiby er enten siktet/har erkjent eller er domfelt for vold. Det er ikke grove beskyldninger, men fakta.
Du sitter jo her å produserer et slags syltynt forsvar for voldelige menn, som er uten sidestykke i denne debatten. 

Det er rart for mange mennesker at MM som lever av offentlige midler, stiller opp i møte med pressa og svarte som hun gjorde, med tanke på at sønnen var nær ved å antenne bensinbrann på Skaugum, er siktet for vold i nære relasjoner, har kontakt med organisert kriminalitet/svenske nettverk, har rusproblemer, har hatt besøk av politiet, har vært på glattcelle, men befinner seg nå på ferie mens det siste offeret er sykemeldt. 

Mulig det er normalt i din bok da å stille uanfektet på jobb, det får ikke jeg gjort noe med, men det er ikke normalt slik jeg ser det.

Veldig få profilerte mennesker som stiller uanfektet på jobb når det er slik på hjemmebane, særlig hvis en selv har tatt en telefon til offeret, og ikke forstått at man da blander seg inn i en pågående politietterforskning. Det tror jeg faktisk aldri jeg har hørt om før.

Det er ikke brukerangrep, men tørre fakta:

Du underbygger grove påstander om at MM ikke bryr seg om partnervold i egne kretser med "i min bok". Med mindre "min bok " er en godkjent forskningsavhandling om sammenhengen mellom kroppspråksanalyse av pressekonferanser og holdninger til partnervold, så er det føleri-baserte anklager - grove sådanne. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra27 skrev (5 minutter siden):

Tenk så mye enklere de kunne gjort det for seg selv hvis de bare kunne ha sagt ett eller annet... Er jo tusenvis av røde flagg i måten saken har blitt håndtert på. Alt fra MMs kontakt med offeret til Marius' manglende vilje til å samarbeide med politiet. Det sies her inne at foreldre vanligvis ikke uttaler seg når deres voksne barn opptrer dårlig. Vel, ved å kontakte offeret, blandet MM seg inn mer enn hun burde, og derfor bør hun også si et eller annet her til pressen. Synes ikke man skal kunne velge hvor man skal si noe og ikke. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra27 skrev (5 minutter siden):

Ja, enig

Bestemoren skrev (1 minutt siden):

Jeg liker i prinsippet ikke å si noe om andre, men ja - hun virket behersket, sterk og meget bestemt. Hun kjemper… 

Spot on! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg vet jo heller ikke. Fasiten får vi nok aldri på akkurat dette ;) 

Nei, det får vi nok ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...