Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Aricia skrev (5 minutter siden):

Det uthevede kan du jo ikke underbygge med annet enn din egen bekreftelsestendens og følelsesmessige reaksjon. Det er grove beskyldninger å komme med på såpass tynt grunnlag.

Hun er vel på jobb da, og prøver å være profesjonell? Å se helt uanfektet ut fordi man har en jobb å gjøre selv om man er midt i en krise på hjemmebane er helt vanlig i arbeidslivet, og noe mennesker i alle slags stillinger håndterer hver eneste dag.

Da kronprinsessen ikke ble med til OL i Paris haglet jo også kritikken fordi hun unnlot å representere fordi sønnen hadde blitt arrestert, så det er jo ikke så lett å gjøre folket til lags her tydeligvis. Jeg hørte for øvrig bare deler av lyden fra pressekonferansen, men syntes Mette Marit hørtes ubekvem og stresset ut da spørsmålene om Marius kom.

Jeg hører til den delen av befolkningen som ikke kan forstå hvorfor MM skal måtte si noe som helst angående dette. Det er ikke hun som har gjort disse tingene, MBH er voksen og det må da være åpenbart at hun er imot sønnens oppførsel. Er det virkelig så vanskelig å forstå at det må være vanskelig nok å oppleve dette, som mor og familie, om hun ikke må snakke om det også. Man coper ofte ved å komme seg ut blant folk og prøve å få tankene over på noe annet, nå er de på jobb og i alle dager; det er vel vanskelig nok å stå oppreist når slikt skjer om man ikke krever at noen skal fortelle det åpenbare; at de er fortvilet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grüner skrev (4 minutter siden):

Noe annet hadde jo vært unaturlig når sønnen din har rotet seg opp i så mye dritt som også har gått ut over andre. Hun er vel fortvilet, skamfull og rådvill.

Hun har vel også rådgivere som har rådet henne til å ikke svare vil jeg tro. Synes hun så mest sliten ut enn noe. Og hun er jo på jobb, så det er jo helt klart at hun tar på seg en profesjonell maske så godt det lar seg gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (19 minutter siden):

Han har ikke bindinger til Bhatti, men de har felles bekjente/venner som er kriminelle. Det blir noe annet, men ille nok. 

Det å ha en venn som er venn med Bhatti er vel per alle definisjoner, å ha klare bindinger til.

Hadde du fortsatt ett vennskap med en person som er venner med Bhatti?

Festet med han?

Endret av moroklompen
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 minutter siden):

Det uthevede kan du jo ikke underbygge med annet enn din egen bekreftelsestendens og følelsesmessige reaksjon. Det er grove beskyldninger å komme med på såpass tynt grunnlag.

Hun er vel på jobb da, og prøver å være profesjonell? Å se helt uanfektet ut fordi man har en jobb å gjøre selv om man er midt i en krise på hjemmebane er helt vanlig i arbeidslivet, og noe mennesker i alle slags stillinger håndterer hver eneste dag.

Da kronprinsessen ikke ble med til OL i Paris haglet jo også kritikken fordi hun unnlot å representere fordi sønnen hadde blitt arrestert, så det er jo ikke så lett å gjøre folket til lags her tydeligvis. Jeg hørte for øvrig bare deler av lyden fra pressekonferansen, men syntes Mette Marit hørtes ubekvem og stresset ut da spørsmålene om Marius kom.

Der var du i gang med brukerangrep igjen, ja. 

Nå var det MM selv som uttalte i dag at hun hun ikke ville kommentere av respekt for alle involverte, inkludert Marius. 
Det er heller ikke til å stikke under stol at tre generasjoner Høiby er enten siktet/har erkjent eller er domfelt for vold. Det er ikke grove beskyldninger, men fakta.
Du sitter jo her å produserer et slags syltynt forsvar for voldelige menn, som er uten sidestykke i denne debatten. 

Det er rart for mange mennesker at MM som lever av offentlige midler, stiller opp i møte med pressa og svarte som hun gjorde, med tanke på at sønnen var nær ved å antenne bensinbrann på Skaugum, er siktet for vold i nære relasjoner, har kontakt med organisert kriminalitet/svenske nettverk, har rusproblemer, har hatt besøk av politiet, har vært på glattcelle, men befinner seg nå på ferie mens det siste offeret er sykemeldt. 

Mulig det er normalt i din bok da å stille uanfektet på jobb, det får ikke jeg gjort noe med, men det er ikke normalt slik jeg ser det.

Veldig få profilerte mennesker som stiller uanfektet på jobb når det er slik på hjemmebane, særlig hvis en selv har tatt en telefon til offeret, og ikke forstått at man da blander seg inn i en pågående politietterforskning. Det tror jeg faktisk aldri jeg har hørt om før.

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

Der var du i gang med brukerangrep igjen, ja. 

Nå var det MM selv som uttalte i dag at hun hun ikke ville kommentere av respekt for alle involverte, inkludert Marius. 
Det er heller ikke til å stikke under stol at tre generasjoner Høiby er enten siktet/har erkjent eller er domfelt for vold. Det er ikke grove beskyldninger, men fakta.
Du sitter jo her å produserer et slags syltynt forsvar for voldelige menn, som er uten sidestykke i denne debatten. 

Det er rart for mange mennesker at MM som lever av offentlige midler, stiller opp i møte med pressa og svarte som hun gjorde, med tanke på at sønnen var nær ved å antenne bensinbrann på Skaugum, er siktet for vold i nære relasjoner, har kontakt med organisert kriminalitet/svenske nettverk, har rusproblemer, har hatt besøk av politiet, har vært på glattcelle, men befinner seg nå på ferie mens det siste offeret er sykemeldt. 

Mulig det er normalt i din bok da å stille uanfektet på jobb, det får ikke jeg gjort noe med, men det er ikke normalt slik jeg ser det.

Veldig få profilerte mennesker som stiller uanfektet på jobb når det er slik på hjemmebane, særlig hvis en selv har tatt en telefon til offeret, og ikke forstått at man da blander seg inn i en pågående politietterforskning. Det tror jeg faktisk aldri jeg har hørt om før.

Det er heller ikke normalt at foreldre uttaler seg når noen av barna gjør noe galt. De fleste gjemmer seg, det kan ikke kongefamilien da de har plikter og må vise seg offentlig og det er ikke bare nabokjerringene som er nysgjerrige og plaprer i vei nå; det er en hel verden som retter blikket mot dem. La dem være. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (8 minutter siden):

Jeg hører til den delen av befolkningen som ikke kan forstå hvorfor MM skal måtte si noe som helst angående dette. Det er ikke hun som har gjort disse tingene, MBH er voksen og det må da være åpenbart at hun er imot sønnens oppførsel. Er det virkelig så vanskelig å forstå at det må være vanskelig nok å oppleve dette, som mor og familie, om hun ikke må snakke om det også. Man coper ofte ved å komme seg ut blant folk og prøve å få tankene over på noe annet, nå er de på jobb og i alle dager; det er vel vanskelig nok å stå oppreist når slikt skjer om man ikke krever at noen skal fortelle det åpenbare; at de er fortvilet. 

Familien lever på offentlige midler. De er enten født eller giftet inn i sirkuset. Marius er medlem av kongefamilien og bor på Skaugum.

Det er ingen som har påstått at MM har truet kvinner, slått og alt det andre sønnen er siktet for. Men det er hun som har brakt ham inn i familien og mye tyder på at hun fortsatt forsørger ham. Klart hun har et ansvar. Hvordan kan hun ha troverdighet som kronprinsesse eller dronning i disse sakene når hun svarer pressen som hun gjør.

Det må ryddes opp, det må klargjøres og MM må forstå at hun ikke skal kontakte sønnens offer i en pågående politietterforskning. Vi kan ikke holde oss med et kongehus som årlig koster oss hundrevis sv millioner kroner og som opptrer på denne måten. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (Akkurat nå):

Det er heller ikke normalt at foreldre uttaler seg når noen av barna gjør noe galt. De fleste gjemmer seg, det kan ikke kongefamilien da de har plikter og må vise seg offentlig og det er ikke bare nabokjerringene som er nysgjerrige og plaprer i vei nå; det er en hel verden som retter blikket mot dem. La dem være. 

Jo, det er normalt når de lever på offentlige midler. Bare å skue til andre kongefamilier. F.eks Dronning Elizabeths uttalelse ifm sønnen Andrew 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (19 minutter siden):

Debatten om Norge burde forbli et monarki, bør tas i en annen tråd. Denne tråden er om Marius.

Temaene henger sammen

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Lawyam skrev (3 minutter siden):

Ja, la oss alle stikke hodet i sanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (21 minutter siden):

Debatten om Norge burde forbli et monarki, bør tas i en annen tråd. Denne tråden er om Marius.

Ja, det var jo mitt poeng. Jeg er ikke tilhenger av monarki, men støtter likevel Mette Marits oppførsel og hva hun sa/ikke sa om saken om Marius. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (Akkurat nå):

Familien lever på offentlige midler. De er enten født eller giftet inn i sirkuset. Marius er medlem av kongefamilien og bor på Skaugum.

Det er ingen som har påstått at MM har truet kvinner, slått og alt det andre sønnen er siktet for. Men det er hun som har brakt ham inn i familien og mye tyder på at hun fortsatt forsørger ham. Klart hun har et ansvar. Hvordan kan hun ha troverdighet som kronprinsesse eller dronning i disse sakene når hun svarer pressen som hun gjør.

Det må ryddes opp, det må klargjøres og MM må forstå at hun ikke skal kontakte sønnens offer i en pågående politietterforskning. Vi kan ikke holde oss med et kongehus som årlig koster oss hundrevis sv millioner kroner og som opptrer på denne måten. 

Javel, dette er sønnen. Han er 27 og hun kan ikke holde ham under oppsikt 24/7 eller vite alt han bedriver tiden på. Tror du han kommer hjem og ber om penger til kokain eller noe? Eller slenger seg ned på sofaen og forteller at han utøvde vold. Han er vel som de fleste, sier at alt går bra og har bare vært ute med venner...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Ja, la oss alle stikke hodet i sanden. 

De kunne ha hatt en pressekonferanse tilegnet kun dette, da hadde de sluppet å bli spurt idag, evt hatt noe å henvise til hvis de likevel ble spurt. Men de har vel ikke tenkt å si noe uansett, så å si noe i Selbu var vel å håpe på for mye. Og som jeg skrev i en tidligere kommentar - vil tro at hun har blitt rådet til ikke å si noe.

Endret av PusheenPusheen
Ordfeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (2 timer siden):

Så for meg Marius som en bortskjemt gutt og mann, som ikke trengte anstrenge seg med verken utdannelse eller varig jobb pga moren er kronprinsesse og kunne derfor leve i sus og dus. At han brukte sin kjendisstatus og drev med kokain var velkjent. Litt påfallende var det at både første og andre eksen sa de «hadde det bedre nå» etter at forholde var over.

Men at det var SÅ ille som det har vist seg den siste måneden var vel langt unna de flestes fantasi. (Bortsett fra de nærmeste og de i miljøet selvsagt.) Det er imponerende at akkurat se og hør stakk hull på byllen der andre medier har holdt tett i alle år. MM og HM laget seg en ny omgangskrets da de giftet seg, som innbefattet meningsbærere og andre høyt oppe i mediauniverset. Og andre med posisjon og makt. Se og hør var aldri inne i varmen og turde derfor starte ballet.

Fulgte ikke så mye med i bruddet med julianne. Ikke  Nora heller. Men så et par ganger hun uttalte seg. Og tenkte mitt allede da. I måten hun sa det  var leit med brudd kombinert med å si fine ting om han.

Hun sa det jo ikke direke rett ut, men hun sa bla at hun ikke følte seg som seg selv, og at det var rart å gjøre slike ting han kunne finne på med noen man var glad i. Det sa vel sitt. Så jeger ikke  overasket over at det kom en sak på det tilslutt. Det som sjokkerte mest var jo kniven i veggen, som løftet det til et nytt og høyere nivå. 

Og har vel også ventet på at det skulle komme noe iht musbruket hans. For det har jo ligget i kortene  lenge. 

Har prøvd å finne igjen  en podcast episode jeg tror  avhørt  hadde. Der noe iht skaugum ble nevnt og sikkerhets trussler. Men uten detaljer på det. Men har ikke lykkes. Og husker ikke detaljene.  Men fikk også der intrykk av at det hadde noe med marius å gjøre. Uten at de sa noe direkte om det.  

Uansett  det gir jo mening iht det som kommer frem nå mtp kontakter og tilknytning til dem igjen.  Men husker ikke om den episoden  var fra i år , fjor eller året før.  Mulig jeg husker feil podcast også. Men stort sett de iht truecrime som har hatt slike intervjuer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

De kunne ha hatt en pressekonferanse tilegnet kun dette, da hadde de sluppet å bli spurt idag, evt hatt noe å henvise til hvis de likevel ble spurt. Men de har vel ikke tenkt å si noe uansett, så å si noe i Selbu var vel å håpe på for mye. Og som jeg skrev i en tidligere kommentar - vil tro at hun har blitt rådet til ikke å si noe.

De har da uttalt seg 3 ganger  allerede.  Om at de ikke kan si noe på  nåværende tidspunkt.  

Så hva forventes det. Høres jo ut til  at de har tenkt på det, når de kan 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

De har da uttalt seg 3 ganger  allerede.  Om at de ikke kan si noe på  nåværende tidspunkt.  

Så hva forventes det. Høres jo ut til  at de har tenkt på det, når de kan 

Det kaller jeg ikke for "å uttale seg". Det kaller jeg for "å skyve temaet lengre unna til en annen dag slik at vi slipper å gjøre noe med det nuh"

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Men HVA skulle hun sagt? Hva er det å si? Dumme spørsmål. 'Hvordan føles det'? 'Støtter du sønnen din sin oppførsel eller er du i mot vold...? Hva???

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner at folket i Selbu hadde blitt skuffet dersom besøket ble fokusert på hendelsene rundt Marius. Og skjønner at HM og MM var der på jobb. 

Men denne flaue forestillingen kunne vært forhindret dersom de hadde stilt opp på en pressekonferanse for flere uker siden. Før lakenbryllupet. Selvfølgelig uten å gå inn på detaljer og politietterforskningen. Men det hadde fint gått an å uttale seg på en fin måte, med hjelp av alle de profesjonelle rådgiverne de har til rådighet. Da hadde ballen vært lagt død - i hvert fall for en stund. Skjønner ikke denne øredøvende tausheten. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (4 minutter siden):

Javel, dette er sønnen. Han er 27 og hun kan ikke holde ham under oppsikt 24/7 eller vite alt han bedriver tiden på. Tror du han kommer hjem og ber om penger til kokain eller noe? Eller slenger seg ned på sofaen og forteller at han utøvde vold. Han er vel som de fleste, sier at alt går bra og har bare vært ute med venner...

Da må hun løsrive seg fra ham. Sønnen nærmer seg 30 år, bor på Skaugum, og hva tror du han lever av, han som ikke har jobb.
Har du fått med deg livsstilen hans? Og hvorfor tar MM kontakt med sønnens offer i en pågående politisak? 

Når mor og kronprinsesse er så dårlig på å separere seg fra sønnens liv, så må hun regne med spørsmål fra pressen i en stor og omfattende politisak med mange offer som resultat av sønnens oppførsel

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 minutt siden):

Men HVA skulle hun sagt? Hva er det å si? Dumme spørsmål. 'Hvordan føles det'? 'Støtter du sønnen din sin oppførsel eller er du i mot vold...? Hva???

Nei, altså, jeg vet ikke, jeg. Men det er jo tydelig at folk sitter med spørsmål og tanker, ellers hadde det ikke vært diskusjon her eller så mange skriverier og kommentarer i nettaviser. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (51 minutter siden):

På Instagram har «detnorskekongehus» lagt ut ni bilder av et smilende og glad (?) kronprinspar som treffer «folket». Det kan muligens være at dette ikke var rette anledningen til en uttalelse, men det har vært utallige andre muligheter til kort å uttrykke sympati med ofrene i saken som har preget landet. Men det virker som om det blir for vanskelig for MM, kanskje fordi hun også ser på sin sønn som et offer, og skjønner at det kan hun ikke flagge. Derfor blir det halvkvadet og dulgt: «Av respekt for alle de involverte, inkludert Marius, ber jeg om forståelse for at jeg ikke ønsker å kommentere saken på det nåværende tidspunkt.» Et slags retorisk kompromiss der hun også får med sønnen sin…
Så nå er det tre dagers rollespill i Trøndelag (sitat NRK): «Dette er en av de turene vi gleder oss mest til i året, å komme ut og treffe folk der de bor, se hvordan folk skaper gode lokalsamfunn.»  Og jeg kjenner at jeg overhodet ikke tror på det, men opplever et falskspill - der alle vet at det spilles falskt. 😔 Keiserens nye klær…

Skjønner  ikke.  Dette er jo jobben hennes. Og har vel ikke krav på å være borte fra jobb pga marius anliggende.  

Først klages det her på at hun jobber for lite, og når hun er på jobb er det galt det også. 

Rollespill. Hva vet du om hva hun interesserer seg for eller ikke?

Hvordan gjøre ting riktig , når alt skal oppfattes feil. Og uten at andre skal bestemme hva hun legger i ting?

De har allerede sagt fra 3 ganger at de ikke kan uttale seg om en pågpende straffesak.  Er det terror og angrep på norge kan de det. Men ikke iht sivil saker.

Saken er fortsatt ikke ferdig etterforsket. Og det er fortsatt hensyn å ta iht personvern. Så det å uttale seg om saken offentlig  er isåfall en stor skandale. Og da mye større enn å sende en melding til offeret

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...