Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
likestilling skrev (2 minutter siden):

Dette er jeg selvfølgelig helt enig i, men jeg har ikke tolket det dithen.

Jeg tolker det som at de har gitt en advarsel om at han har dårlig omgangskrets. Siden du har det inntrykket hadde det vært fint om du kunne forklare hvorfor og argumentere for det litt.

Om det er slik at de har latt ham slippe unna alvorlig kriminalitet er det selvfølgelig noe helt annet og svært alvorlig. Om han har fått en advarsel, slik jeg har trodd, er det helt naturlig. Andre ville ikke fått spanere på døra fordi de har tvilsomme bekjente.

Nå vet ikke når denne advarselen ble gitt - men det er ikke så lenge siden ihvertfall en av vennene hans fra dette nettverket ble siktet for grov narkotikaovertredelse. 

Skrevet
likestilling skrev (1 time siden):

Det er jo ikke nødvendigvis korrupsjon! Det er enormt strenge regler om man er f.eks. toppolitiker. Veldig strenge bakgrunnsjekker og PST får vite det om barna dine blir tatt for kokainbruk på ferie i Spania. De har selvfølgelig full oversikt over gjengen Marius omgås, og de ønsker at Marius skal vite at de vet slik han skjerper seg. Jeg vet ikke akkurat hva som har skjedd selvfølgelig, men kan lett tenke meg noe lignende skje om noen andre i familien til høyt sikkerhetsklarerte sklir ut slik. Det de sier er at de ikke er ute etter å TA ham, noe de normalt sett ikke ville vært heller. De drar ikke normalt hjem til folk med kriminelle venner og kjører razzia uten klar mistanke med god grunn om at de som får razzia også er innblandet i narkotikahandel eller lignende. Normalt ville noen i periferien av et kriminelt nettverk ikke blitt oppsøkt av politiet slik.

De som er "høyt nok" til å trenge sikkerhetsklarering blir forskjellsbehandlet på den måten, men først og fremst fordi PST har kontroll og ansvar.

Når det gjelder å legge ned kongehuset nå er jeg helt enig, men dette er ikke "korrupsjon". Ro ned språkbruken.

Særdeles viktig det du påpeker her.  Hører heller ikke annet enn at han får en advarsel og tilbud om hjelp = forebyggende. Så syntes ikke opptaket forteller så mye annet enn det som politet har svart på.

Dog sa en politikvinne på et intervju , der spm kom om marius fikk  særbehandling  Da svarte hun ja, i den grad det er naturlig iht å være en del av kongefamilien. Dette var et intervju iht arrestasjonen.  Også påpekte hun at det var endel andre hensyn iht det enn normalt. 

Slik jeg da forsto det  opp mot sikkerheten til kongehuset. 

Jeg fant det klippet  når tråden var stengt. Og nå finner jeg den ikke igjen.... druknet i 2000 andre artikler....

De har nok visst  om endel lenge, og har måtte ta valget om å ta en prat. Og det er nok en viktig grunn til det. 

Lydopptaket  gir meg mer intrykk av at det ikke er første gang han har hatt kontakt  med dem. Han spør  iallefall  spm som ikke er helt naturlig  om det skulle være første møtet. 

• Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Særdeles viktig det du påpeker her.  Hører heller ikke annet enn at han får en advarsel og tilbud om hjelp = forebyggende. Så syntes ikke opptaket forteller så mye annet enn det som politet har svart på.

Dog sa en politikvinne på et intervju , der spm kom om marius fikk  særbehandling  Da svarte hun ja, i den grad det er naturlig iht å være en del av kongefamilien. Dette var et intervju iht arrestasjonen.  Også påpekte hun at det var endel andre hensyn iht det enn normalt. 

Slik jeg da forsto det  opp mot sikkerheten til kongehuset. 

Jeg fant det klippet  når tråden var stengt. Og nå finner jeg den ikke igjen.... druknet i 2000 andre artikler....

De har nok visst  om endel lenge, og har måtte ta valget om å ta en prat. Og det er nok en viktig grunn til det. 

Lydopptaket  gir meg mer intrykk av at det ikke er første gang han har hatt kontakt  med dem. Han spør  iallefall  spm som ikke er helt naturlig  om det skulle være første møtet. 

Før du glatt går forbi det igjen, siden dette er vanen din:

Sitat

Politiet skal ifølge ukebladet ha sagt til Høiby at «en sånn samtale er ikke noe vi hadde tatt med alle, det gjør vi kun fordi det er deg».

Hvordan forholder du deg til dette?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke overasskende at han har samme nettverk som Bhatti.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Du kan starte her

https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

«Nå kan Se og Hør avsløre at de to politimennene ikke dro til Skaugum på eget initiativ som et tidlig forebyggende arbeid, men ble bedt om å dra til Skaugum fra øverste hold i politiet.»

«Politispanerne uttrykte videre overfor Marius at dette møtet var en særbehandling han fikk - nettopp fordi han tilhører kongefamilien. Det ble også tatt opp at situasjonen kunne bli vanskelig ettersom Marius er sønn av Norges kommende dronning.»

«En sånn samtale er ikke noe vi hadde tatt med alle, det gjør vi kun fordi det er deg», sa politiet til Marius Borg Høiby.

Endret av Caniggia
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (15 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

Dagbladets journalister har jobbet etter Se og Hør, så denne kom nå kl 1800.

Kommer nok komme mer fra ulike medier. Dem vil lage egne saker og ikke sitere Se og Hør. 

Se & Hør og Dagbladet jobber nok i tospann, de har jo samme eier og har kontorlokaler samme sted.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Se & Hør og Dagbladet jobber nok i tospann, de har jo samme eier og har kontorlokaler samme sted.

Takk for opplysning. Mulig. Eller ikke. Har separate redaksjoner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har egentlig alltid vært for at vi skal ha et kongehus, også en stund etter det kom frem at Marius var arrestert osv. Men nå kjenner jeg at jeg begynner å snu. Dette her begynner å bli så vilt, og lukte korrupsjon, særbehandling og det at Marius drar til utlandet og MM og kongehuset holder seg helt totalt tause gjør det enda verre.. Hadde det vært en slags avstemning nå hadde jeg faktisk stemt imot et monarki.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

I Dagbladet-saken blir utestedet Michaels nevnt, det er første gang jeg har sett det i disse sakene.

(Kjent på TV fra realityserien "Alle elsker David")

Det stedet støver det av ... det er nok mye de mest sladrete publikasjonene har lyst til å skrive om det stedet 😄

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Takk for opplysning. Mulig. Eller ikke. Har separate redaksjoner.

Men jeg synes man ser et mønster på at de fordeler sakene ut fra hva som vil selge best hvor. Som jo gir mening for bunnlinja.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (23 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

Dagbladets journalister har jobbet etter Se og Hør, så denne kom nå kl 1800.

Kommer nok komme mer fra ulike medier. Dem vil lage egne saker og ikke sitere Se og Hør. 

Her var det mer matnyttig informasjon.  Enn lydopptak som tolkes kun i en retning.

Vi får nok vite etterhvert om han har hatt kontakt eller overflatisk kontakt.

Sånn jeg lurer litt på er jo at jeg tenker det ikke er lurt for slike kriminelle å ha kontakt  med marius pga, de vet jo at pst følger  med kongefamilien og de rundt.

Så da tar de jo en litt unødvendig risiko iht å menge seg med han, eller blande han inn i noe. 

Men skremmende  uansett  hva skags kontakt, for det setter jo kongefamilien i veldig utrygg situasjon.  Når det bla knyttes også til arfran bhatti 

Endret av Krokenguri
Skrevet (endret)
lurker skrev (7 minutter siden):

Finansavisen og Nettavisen er også kritiske, samt at VG og Aftenposten er på. 

Mange har visst, men de har valgt å lukke øynene. Derfor turte MM å være så lite ydmyk som hun var i dag. Tipper hun har en annen og mer ydmyk framtoning om ikke alt for lenge, for dette paret (som enten har dårlige rådgivere eller de forstår ikke at de må lytte til dem), kommer til å bli drevet fra skanse til skanse. 
For i denne saken vil det komme mer, og taushet/ingen kommentar fungerer ikke i 2024 for en stor familie som har sugerør inn i statskassa 

Endret av SagaP
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
lurker skrev (3 timer siden):

Stemmer, iflg Mari Skurdal i debatten på Dagsnytt 18 i forrige uke har Se og Hør og Dagbladet felles desk.

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/sesong/202409/episode/NNFA56090424

På 57.58 i sendingen bekrefter også ansvarlig redaktør i Dagbladet at de har felles kjendisdesk med Se og Hør.

Endret av Aricia
  • Liker 4
Skrevet

Interessant at Dagbladet nevner en indirekte link til en terrordømt, dvs Bhatti. Begynner å tegne seg et bilde av at sønn til kommende dronning har stilt seg i en meget sårbar posisjon. Hva sier dette om dømmekraft, rikets sikkerhet, potensialet for utpressing? Det er stort. Nå vet ikke jeg hvordan de med ansvar for rikets sikkerhet jobber i kulissene, men det er mye som tyder på at det har vært handlingslammelse siden det har gått så langt. Norsk politi, i kjent stil ( tenk 22. juli-fadesen, prideskytingen osv) klarer ikke å ivareta Norges og med det innbyggernes sikkerhet. I frykt for å tråkke på rojale tær. 
Vil legge til at Marius er dreven, basert på lydklipp. Meget dreven. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet

MB bør vel egentlig varetektsfengsles nå. Dette har blitt svært alvorlig. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Stemmer, iflg Mari Skurdal i debatten på Dagsnytt 18 i forrige uke har Se og Hør og Dagbladet felles desk.

De har forskjellige redaksjoner og ulike profiler, så informasjonen er irrelevant. Ikke deler de kilder heller, og ei har de felles redaksjonsmøter

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tiger Jack skrev (Akkurat nå):

MB bør vel egentlig varetektsfengsles nå. Dette har blitt svært alvorlig. 

På hvilket grunnlag? Det må ligge en grunn til  det. Regner med politiet vurderer sånt selv

• Liker 4
Skrevet (endret)
SagaP skrev (50 minutter siden):

I Sverige er de inne i velferdssystemet, etter å ha brukt mange år på å komme seg inn via grov narkotikakriminalitet. 

I Norge kom de til dekka bord:

https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-224-doser-kokain/81468370

Kanskje greit at politiet prater litt med kronprinsessens sønn, da..

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...