Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Isild skrev (48 minutter siden):

Tenke akkurat på det samme. Se & Hør tør der andre svikter nå. Den kollektive "oppstammingen" man tydeligvis har holdt på med her - for å "støtte" (skjule?) Marius er som sjefsredaktøren sier: - Graverende! 

Noen her i tråden virker å ta for gitt at man kan stole blindt på politiet, kongehuset og rettsvesenet. Personlig syns jeg det i beste fall er litt naivt. 

De advarte han før en storstilt aksjon og beskyttet denne «prinsen». Ved å særbehandle ham, ødela de sin egen etterforskning. Smart…

Ødela politiet egen etterforskning?

Denne informasjonen er oppsiktsvekkende på flere måter. Hvis politiets mistanker om at 27-åringens venner var involvert i tyngre kriminalitet stemte, så ødela i så fall politiet sin egen etterforskning ved å fortelle Borg Høiby om dette. At politiet deler innside-informasjon om sine aktiviteter på denne måten, er av åpenbare grunner ikke vanlig

• Liker 10
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest MissHannigan
Skrevet
Krinoline skrev (11 minutter siden):

Jeg synes hele saken er forferdelig vanskelig og lei, spesielt for ofrene, men også kongefamilien. Er overhodet ikke monarkist, men ser på kongefamilien som en ufri institusjon for dem som tilfeldigvis fødes inn i det. Så de er for meg en helt vanlig gjeng av mennesker, men med en helt spesiell status og dermed tilgang på ressurser. Som er helt sprøtt at vi opprettholder i 2024.

Jeg tolker det slik at det er mye som tyder på at Mette-Marit har hatt mest fokus på egen skyldfølelse i å ha dratt Marius inn i dette livet, og dermed overdrevet beskyttelsesinstinktet for ham. Som har medført at dårlige trekk ved sitt eget barn ikke har blitt korrigert i oppveksten. Ulike barn trenger ulike grenser og rammer. Skjevutvikling krever et spesielt fokus og vilje til å stå på for det barnet. Jeg synes kanskje ikke Marius har fått god nok omsorg på den måten, altså grenser. Det er en kjent problemstilling  ved ulike typer belastninger i familier, at det ikke settes grenser for det barnet man synes synd på.

Jeg har aldri helt forstått hvorfor MM skal ha dårlig samvittighet for å ha gitt sønnen sin et så priviligert liv?

Marius kunne ha gjort og blitt hva han ville. For en unik mulighet han har hatt/har. Han vil alltid ha god økonomi. Han vil alltid få den beste helsehjelpen. Han vil alltid kunne spise den beste maten og bo i luksus. Han kunne bodd hvor han ville i verden. Studert på de beste skolene. Marius har heller valgt å gi F i alt. 

Hadde MM giftet seg med Ola Nordmann på sørlandet, så hadde ikke Marius hatt i nærheten av de mulighetene han har fått via sin veldig, veldig rike stefar. 

Skrevet
Carrot skrev (17 minutter siden):

altså, man kan si mye om Se&Hør men i denne saken har de gått i bresjen for å få frem informasjon som tydeligvis har blitt holdt tilbake i lang lang tid på flere måter. 

som i hvilke personer eller som i hvilke etat som har hatt føringene? Vi trenger neppe mer personhets i denne skaen men det kan virke som om vi trenger en opprydding i hva som er og ikke er greit å gripe inn i for etater av ulik gruppering osv. 

Jeg ville ikke brukt skremmende, det er og har alltid vært "lekasjer" i alle type saker - på en måte er det med på å drive frem sannheten og holde de som opererer "i maktens korridorer" litt på tå hev - alt kommer for en dag, det er bare snakk om hvilken dag.. Bryr du deg om ditt ettermære oppfører du deg deretter tenker jeg.. Gjelder manneni gata såvel som kongelige tydeligvis - og bra er det.

Nei man kan ikke stole blindt på noen fordi det ligger i den menneskelige natur å velge det som er best for seg enten man er rik eller fattig, men det er ekstra graverende selvsagt når man som superpriviligert får flere privilegier vanlige folk ikke får og det kanskje attpåtil undergraver rettsvesenet vi har. Hvis det skulle vise seg at en etterforskning ble "torpedert" som en følge av at han ble "advart" er det mye verre enn at han fikk beskjed om å holde en lav profil fordi det da rammer så mange mennesker som dette kriminelle nettverket benytter seg av osv osv.. Man kan jo undre seg over hva som fikk en eller annen til å ta den beslutningen, at det var verdt å risikere en eventuell sak for å advare en person? Forutsatt at dette stemmer selvsagt.. 

Her må alle fakta på bordet - selvom det kan være svært ubehagelig for noen. 

Skrevet

Uttalelsen til kronprinsene blir absurd mtp det som er kommet frem nå. - Vi vet det M har fortalt oss-.

• Liker 6
  • Nyttig 13
Gjest Glufseguri
Skrevet (endret)
MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri helt forstått hvorfor MM skal ha dårlig samvittighet for å ha gitt sønnen sin et så priviligert liv?

Om hun har bidratt til å finansiere/dekke over en høyt flyvende livsstil med frie ressurser til å holde på slik det nå kommer fram er hun (og H) definitivt medansvarlig.

Det er å stille midler til disposisjon til en mann som ikke er i stand til å ta kloke valg for seg selv;

Muliggjøring.

Endret av Glufseguri
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (7 minutter siden):

Her må alle fakta på bordet - selvom det kan være svært ubehagelig for noen. 

det er jeg helt enig i, at man nå har kommet så langt at alle kortene må på bordet osv, men det er ikke sikkert Marius er den som skal ha belastningen for denne delen - han har kanskje "tjent" på den - men han har neppe hatt den tyngden at han som person har lagt føringene for en slik hendelse på noen måte, så den eller de som har dette i kraft av sine roller, etater eller annet må frem i lyset.
Hva fikk noen til å tro at dette var en god løsning som aldri ville se dagens lys? 

Endret av Carrot
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Marius kunne ha gjort og blitt hva han ville. For en unik mulighet han har hatt/har. Han vil alltid ha god økonomi. Han vil alltid få den beste helsehjelpen. Han vil alltid kunne spise den beste maten og bo i luksus. Han kunne bodd hvor han ville i verden. Studert på de beste skolene. Marius har heller valgt å gi F i alt. 

Hadde MM giftet seg med Ola Nordmann på sørlandet, så hadde ikke Marius hatt i nærheten av de mulighetene han har fått via sin veldig, veldig rike stefar. 

Jeg aner ikke om MM har hatt dårlig samvittighet, men jeg kan forstå om hun har det. Penger og privilegier er ikke alt her i verden. Joda, han fikk et liv i ekstrem velstand, men mistet samtidig privatlivet sitt. Det skjedde i svært ung alder, fordi mor løftet han frem for folket og pressen. Det var hennes valg, og hadde jeg gjort noe slikt mot eget barn, så hadde jeg ikke sovet godt om natten. 

• Liker 9
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

det er jeg helt enig i, at man nå har kommet så langt at alle kortene må på bordet osv, men det er ikke sikkert MArius er den som skal ha belastningen for denne delen - han har kanskje "tjent" på den - men han har neppe hatt den tyngden at han som person har lagt føringene for en slik hendelse på noen måte, så den eller de som har dette i kraft av sine roller, etater eller annet må frem i lyset. HVa fikk noen til å tro at dette var en god løsning som aldri ville se dagens lys? 

Han har antagelig hatt særbehandling i mange år - og åpenlyst skrytt av det. 
Tror du virkelig at politiet oppsøker alle unge rusmisbrukere, advarer de og hjelper de til å komme seg bort fra rusmiljøet:

https://www.seher.no/kongelig/marius-far-saerbehandling/81917171

Det er en skandale som er så stor at jeg kjenner jeg koker innvendig. Har selv hatt et barn med rusproblem og kjenner mange i samme båt. 

Skrevet
MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Ja, men det kan også ha vært med på å sy puter under armene hans fordi halvsøsknene fikk en tittel og lillesøster skal bli dronning. Et dilemma?  Må ha vært utfordrende, og spesielt på det tidspunktet han begynte å utagere. For før han viste seg og ikke leve opp til forventningene var han ofte i offentligheten sammen med dem. Som her avbildet offisielt. Når ting ble vanskelig var han plutselig privat. Trist å tenke på alle mulighetene han har hatt som er skuslet bort. 

IMG_3178.jpeg

• Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Felis skrev (4 minutter siden):

Jeg aner ikke om MM har hatt dårlig samvittighet, men jeg kan forstå om hun har det. Penger og privilegier er ikke alt her i verden. Joda, han fikk et liv i ekstrem velstand, men mistet samtidig privatlivet sitt. Det skjedde i svært ung alder, fordi mor løftet han frem for folket og pressen. Det var hennes valg, og hadde jeg gjort noe slikt mot eget barn, så hadde jeg ikke sovet godt om natten. 

Jeg hadde byttet plass med han på sekundet.

Jeg kan bare drømme om slike muligheter. Helsehjelp står øverst på lista. 

Endret av MissHannigan
Skrevet
Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Tror du virkelig at politiet oppsøker alle unge rusmisbrukere, advarer de og hjelper de til å komme seg bort fra rusmiljøet:

Det er en skandale som er så stor at jeg kjenner jeg koker innvendig. Har selv hatt et barn med rusproblem og kjenner mange i samme båt. 

har jeg skrevet noe som får deg til å tro dette eller er det en form for tillegging av meninger du driver med her? 🤦‍♀️ at du koker innvendig er tydelig, men la det koke ferdig slik at du kan tenke klart før du tillegger andre eventuelle meninger de ikke har. 

• Liker 3
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

har jeg skrevet noe som får deg til å tro dette eller er det en form for tillegging av meninger du driver med her? 🤦‍♀️ at du koker innvendig er tydelig, men la det koke ferdig slik at du kan tenke klart før du tillegger andre eventuelle meninger de ikke har. 

Sitat

det er jeg helt enig i, at man nå har kommet så langt at alle kortene må på bordet osv, men det er ikke sikkert MArius er den som skal ha belastningen for denne delen - han har kanskje "tjent" på den - men han har neppe hatt den tyngden at han som person har lagt føringene for en slik hendelse på noen måte, så den eller de som har dette i kraft av sine roller, etater eller annet må frem i lyset. HVa fikk noen til å tro at dette var en god løsning som aldri ville se dagens lys? 

Det er de som har bedt om dette som skal stå for det - Marius blir jo i sentrum for begivenhetene siden det er han som er blitt beskyttet gjennom dette - men tror nok han klarer å stå det av. 

Skrevet
Malmfrid skrev (4 minutter siden):

Den samme behandlingen fikk min bror (les:mine foreldre) for omtrent 35 år siden, så jeg vil ikke si at dette er særbehandling.

Han hadde rotet seg inn i en gruppe med det som var "kjenninger av politiet" (kriminalitet, ikke rus), og politiet tok kontakt med foreldrene våre for å fortelle hvilken gjeng han hang sammen med, hva konsekvensen kunne bli om han fortsatte å være sammen med dem, og hvilke tiltak de anbefalte.

Dagen etter flyttet han til en annen kant av landet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Lillemor_Meg skrev (4 timer siden):

Den samme behandlingen fikk min bror (les:mine foreldre) for omtrent 35 år siden, så jeg vil ikke si at dette er særbehandling.

Han hadde rotet seg inn i en gruppe med det som var "kjenninger av politiet" (kriminalitet, ikke rus), og politiet tok kontakt med foreldrene våre for å fortelle hvilken gjeng han hang sammen med, hva konsekvensen kunne bli om han fortsatte å være sammen med dem, og hvilke tiltak de anbefalte.

Andre igjen har klart seg fint i livet og kommet seg bort fra rus og kriminalitet. Allikevel så henger det igjen saker på rullebladet som aldri forsvinner og som hindrer personen fra å ta flere jobber og fra og reise til USA feks. 

Livet er urettferdig og det vil det alltid være. Desto viktigere er det å la slike saker komme fram i lyset. Takk til Se og Hør for at de ikke lar seg kneble som så mange andre. 

Endret av Malmfrid
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Lillemor_Meg skrev (7 minutter siden):

Var denne gjengen broren din hang med under etterforskning for alvorlig kriminalitet da de kontaktet foreldrene dine? Var din bror koblet  til et kriminelt nettverk som var mistenkt for utstrakt narkotikavirksomhet? https://www.seher.no/kongelig/marius-far-saerbehandling/81917171

Endret av MissHannigan
Skrevet
MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Var denne gjengen broren din hang med under etterforskning for alvorlig kriminalitet da de kontaktet foreldrene dine?

Det spørs hva du mener med alvorlig kriminalitet, men ja, de var under etterforskning for diverse hendelser.  Det var slik politiet fikk tak i broren min.

Men poenget mitt er at det er ikke uvanlig at politiet tar en alvorlig samtale med, og gir en advarsel til, noen som de vet (eller mistenker) er i kontakt med et kriminelt miljø.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
MissHannigan skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde byttet plass med han på sekundet.

Jeg kan bare drømme om slike muligheter. Helsehjelp står øverst på lista. 

Jeg forstår at det er vanskelig dersom økonomi hindrer en i å få det mest grunnleggende, som for eksempel helsehjelp❤️ Samtidig tror jeg man skal være forsiktig med å sette ulike problemstillinger opp mot hverandre. Både Martha og prins Harry har uttalt seg om hvor usedvanlig tøft det har vært å vokse opp i kongefamilien, med alt det medfører. De har åpenbart blitt skadet av det. Og det kunne vært unngått. I stedet argumenterer folk for å fortsette denne utdaterte tradisjonen, på tross av de menneskelige kostnadene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lillemor_Meg skrev (11 minutter siden):

Det din bror opplevde er noe annet enn at politiet lekker fra en pågående spaningsoperasjon mot organisert kriminalitet. 
Spanerne selv sa at Marius fikk infoen fordi han er medlem av kongefamilien.

Vil tro Marius advarte vennene etter at politiet ga ham info. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
SagaP skrev (1 minutt siden):

Det din bror opplevde er noe annet enn at politiet lekker fra en pågående spaningsoperasjon mot organisert kriminalitet. 
Spanerne selv sa at Marius fikk infoen fordi han er medlem av kongefamilien.

Vil tro Marius advarte vennene etter at politiet ga ham info. 

Ja, jeg kan ikke fatte at det er mulig. De spolerte muligens hele operasjonen ved å advare ham. 

Det virker nesten som om det var viktigere å beskytte Marius enn å avdekke alvorlig narkokriminalitet. 

Endret av Malmfrid
Skrevet
MissHannigan skrev (26 minutter siden):

Det er nok ikke det hun har dårlig samvittighet for vil jeg tro.

Om man setter seg i hennes situasjon, er det lett å se for seg  dårlig samvittighet for å ha fått et barn som ikke hadde en mor og far som var sammen, mulig rusbruk under graviditet, at han var uplanlagt, at han de første årene var mye hos mormor i stedet for mor, at det nye livet deres innebar at han ville ha søsken som alltid ville ha en helt annen status enn ham selv.

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...