Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Krokenguri said:

Absolutt en relevant side av saken

Det er like relevant som det er for alle andre rusmisbrukere som blir tatt for vold i nære relasjoner, omtrent null.

Man er ansvarlig for egne valg, ellers så må Marius få seg verge og BPA. Du vet for ente gang heller ikke hva disse 'diagnosene' er, eller om de i det hele tatt er noe, med tanke på hvor mye denne fyren lyver, så du kan gjerne begynne å tenke på hvor mange ganger daglig du nevner diagnoser du ikke vet noe om.

Basert på din og min viten, kan det være adhd eller ticks. Derfor bør man ikke vektlegge det sånn som du gjør til alle døgnets tider. Det virker bare som et svakt forsøk på å bortforklare det Marius gjør, som viser en drittsekk som banker kvinner, driver med telefonterror, kjører i 90 i slottsparken og stjeler ting.

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Som nevnt  tidligere  så blir diagnoser  ofte  forverret av rusmisbruk. (skriver  ofte , pga vet ikke hva det er) 

Hvis en av diagnosene er angst. Så vil  angsten forverre seg iht rusproblemer.  Da angst er også noe man kan utvikle  pga rusproblemer uten å ha det tidligere.  Dette  kan utvikle seg til  et midlertidig problem eller mer langvarig problem.

Jeg syntes det også er litt relevant å se på blitt sånn eller er sånn. 

Spesielt når debatten ofte her inne handler om påståtte  feil mettemarit har gjort . Selv om det ikke ligger basis for slike påstander.  

Da syntes  jeg  det er rart at hvilke problemer  rusbruk og diagnoser  kan ha, skal være et ikke tema.  

Du må for all del være uenig. Men da vil jeg også heller høre hvorfor du er uenig. Utover at du mener det er irrelevant. 

For meg er hva han har irrelevant iht hans oppførsel.  Sett opp mot handlingene hans. 

Kan ikke huske å tidligere ha hørt  om at prvililegier er grunn for diagnoser og rusbruk iallefall.  

Nå synes jeg ikke man skal sammenligne Mette-Marit sin situasjon med hennes sønn sin situasjon. Mette-Marit har ikke ruset seg sanseløs og dengt tre damer, for så å nekte å samarbeide med politi, telefonterrorisert eksen og fått besøksforbud. Det er helt klart at det er noe som ikke stemmer oppi hodet til Marius, men det kan like godt være kun på grunn av rusen, og at han klarer å få hodet mer på plass hvis han bare gidder å ta ansvar og dra i behandling istedenfor å dra på ferie.

Endret av PusheenPusheen
Manglet et ord
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (14 minutter siden):

Tror svært mange hadde kritisert Marius uansett hva han gjorde. Jassa, fjelltur på luksushytta til skattebetalerne ? Sikkert noe annet enn vann i glasset der ja. Ingen journalister har tilsyn, mon tro om han legger opp linjer på spisestuebordet betalt av mine skattepenger? 

Jeg tror at uansett hva marius gjør og ikke gjør nå vil bli vinklet iht kritikk. 

Enig med deg. Nå da han har dratt til  syden, burde han dratt på hytta på fjellet  eid av kongefamilien.  

Hadde han gjort det ville det vært krotikk for at han i detheletatt kunne ha tilgang på kongefamilien sin hytte. 

Holder han på å rasere leiligheter, hadde jeg nok vært skeptisk til å låne bort hytta mi til noen sånn uten tilsyn.  Så ikke  sikkert den hytta er tilgjengelig for han heller. I tillegg  kan vi legge til at da hadde kongefamilien  blitt beskyldt for å dysse ned å skjule han. 

Nei da er det tross alt  bedre med en tur til  italia. Og holde kongefamilien utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (3 minutter siden):

Det er like relevant som det er for alle andre rusmisbrukere som blir tatt for vold i nære relasjoner, omtrent null.

Man er ansvarlig for egne valg, ellers så må Marius få seg verge og BPA. Du vet for ente gang heller ikke hva disse 'diagnosene' er, eller om de i det hele tatt er noe, med tanke på hvor mye denne fyren lyver, så du kan gjerne begynne å tenke på hvor mange ganger daglig du nevner diagnoser du ikke vet noe om.

Neu jeg vet bare at han har ytret at han har slitt med de hele livet. Og da når drt har vært et problem  for han siden han var liten. Er det mest sannsynlig  diagnoser  man kan håndtere ikke behandle 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (30 minutter siden):

For alt vi vet kan han ha flyttet festen til en mer privat lokasjon, eller pressen ombestemte seg med tanke på dekning. Nå er det jo snakket både her og i media om hva som er rett og galt med tanke på dekning av saken. 

Så hvis de ikke skriver noe mer skal vi bare anta at det ikke er en hejsatur?

For alt vi vet ja… 

Så hvis de ikke skriver noe mer så antar vi at det var heisatur? Eller ikke antar , vi er så sikre at vi kaller det en heisatur. Så skriver folk her at han heller kunne dratt på en hytte på fjellet. Altså « flyttet festen til en mer privat lokasjon» . Det hadde jo blitt heisatur det og? Det som ikke kan dokumenteres av journalister er heisatur ? 

Du kan anta hva du vil, men når man skriver « han VAR på heisatur « bør man ha litt mer dokumentasjon enn « for alt vi vet « . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Det handler i aller høyeste grad om hvilke signaler han sender ut. Little rich man stikker bare av fra ansvar ved å dra på pub i utlandet der han flørter med damer kontra angrende mann drar på fjellet for å få avstand fra medietrykket. 

Det er helt sant. Han kunne reist på en av hyttene deres eller blitt på Skaugum. Der bor han alene i et hus på over 160 kvm - så han har plass nok til å være alene og slappe av. 

Eller selvsagt burde han lagt seg inn til avrusning og rusbehandling snarest - slik han skrev tidligere at han skulle gjøre. 

Å reise til Italia midt i stormen er ikke annet enn tonedøvt. For meg tyder det på at han ikke tar det alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Krokenguri said:

Neu jeg vet bare at han har ytret at han har slitt med de hele livet. Og da når drt har vært et problem  for han siden han var liten. Er det mest sannsynlig  diagnoser  man kan håndtere ikke behandle 

Så du vet fortsatt null og niks om hva disse diagnosene er.

1/3 av Norges folk har diverse psykiske diagnoser. Vi blir ikke unnskylt for denne grunnen.

Du spekulerer i alle innleggene du snakker om diagnoser, det begynner bare å bli flaut og vitner om at du leter etter grunner for at Marius er et rasshøl, istedenfor å bare konstatere at han er det. Å gi rusmisbrukere unnskyldninger for det de driver med er som gift mot deres rehabilitering. Diagnosene betyr null og niks når han utviser konstant motvilje for å få seg hjelp og behandling (bla. a. ved å dra til Italia istedenfor å få hjelp til å håndtere rusen).

Endret av Anonio
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Det er helt sant. Han kunne reist på en av hyttene deres eller blitt på Skaugum. Der bor han alene i et hus på over 160 kvm - så han har plass nok til å være alene og slappe av. 

Eller selvsagt burde han lagt seg inn til avrusning og rusbehandling snarest - slik han skrev tidligere at han skulle gjøre. 

Å reise til Italia midt i stormen er ikke annet enn tonedøvt. For meg tyder det på at han ikke tar det alvorlig. 

Ikke sant. Han virker ikke til å se alvoret, og bare venter muligens på at stormen skal blåse seg ferdig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (29 minutter siden):

Takk for link. Nesten rart det ble en nyhetssak med tanke på alt i forkant, men var en « liten « nyhetssak da. Haha, da fikk han jo viljen sin da, ble stoppa som alle andre. Sikkert litt flaut for han som måtte vinke han raskt videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (Akkurat nå):

Så du vet fortsatt null og niks om hva disse diagnosene er.

1/3 av Norges folk har diverse psykiske diagnoser. Vi blir ikke unnskylt for denne grunnen.

Og dere vet 0 og niks  om hva mettemarit og kongefamilien  har gjort eller ikke heller.  Men det er visstnok helt ok å hamre løs på uten en eneste ting å hekte det på.

Diagnoser og rus. Kan man iallefall forankre i fag  informasjon.  

Som feks vold er en bivirkning på høyt kokain bruk over tid. Det også har jo en relevans  iht saken. Og faktisk  kan det være utslagsgivende iht straffeutmåling om det er Diagnoser eller rus som ligger til  grunn til hendelsen. Der rus ikke  påbirker straffeutmåling. Men Diagnoser kan det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (15 minutter siden):

For alt vi vet ja… 

Så hvis de ikke skriver noe mer så antar vi at det var heisatur? Eller ikke antar , vi er så sikre at vi kaller det en heisatur. Så skriver folk her at han heller kunne dratt på en hytte på fjellet. Altså « flyttet festen til en mer privat lokasjon» . Det hadde jo blitt heisatur det og? Det som ikke kan dokumenteres av journalister er heisatur ? 

Du kan anta hva du vil, men når man skriver « han VAR på heisatur « bør man ha litt mer dokumentasjon enn « for alt vi vet « . 

Jeg antar ingenting jeg. Det var du som antok at han ikke var det.

Jeg bare presiserte at VI ikke vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavmålet
Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Som feks vold er en bivirkning på høyt kokain bruk over tid.

Nei, vold er ikke en bivirkning av kokain.

Vold er en handling.

Endret av lavmålet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Krokenguri said:

Vold er ikke en bivirkning av kokain. Nå må du gi deg.

Du sier du ikke unnskylder Marius, men dette er 100% en unnskyldning for vold. Du skylder på kokainen. Dette er ikke greit. Det er mange tusen mennesker som tar kokain som ikke banker de de er sammen med.

Du vet heller ikke noe om hvor mye kokain Marius har tatt, ei heller om hans diagnoser. Du synser og synser for å skape et bilde av en som ikke kan kontrollere seg pga. diagnoser og kokain så du kan komme med unnskyldninger for Marius. Det er bare trist.

Endret av Anonio
  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (22 minutter siden):

Du har nok rett i at noen ville reagert uansett. Samtidig så var nok det å «stikke utenlands» det dummeste å gjøre sånn mtp signaler, selv om det ikke var ulovlig. Tror kanskje det handler om hvor seriøst folk opplever at han tar saken. Og at satt på spissen så vil «alle» reagere på utenlandstur, mens kun «noen» ville reagert på «fjelltur på luksushytta som skattebetalerne betaler for». Om du følger tankegangen min? (Er litt krevende å få fram eksakt nyanser osv i kortere skriftlig innlegg noen ganger😅)

For meg handler det om at det sier en del om hvordan han tenker, og hvordan han evner å forstå både konsekvenser, verden rundt seg, og hvordan han (og vi alle for den saks skyld) påvirker andre. Så det å dra til Italia støtter den dårlige magefølelsen jeg umiddelbart fikk da han kom med unnskyldningen sin. Han bekrefter det narrativet jeg satt igjen med da. Hadde han ligget lavt, dratt på hytta, lagt seg inn til avrusning (mener ikke at han skulle gått i selvpålagt husarrest altså!) så hadde inntrykket/narrativet mitt blitt moderert i stedet. Når opplysningene om sms’er og telefoner til offeret nå kommer på toppen så får jeg bare bekrefta enda mer de røde flaggene og det bildet jeg fikk i utgangspunktet. Det blir enda vanskeligere å holde det åpent at det kan ha vært «desperat kjærlighetssorg» (som noen på Twitter kom med) når han i mellomtiden har fortsatt å vise dårlig dømmekraft og vise atferd/holdninger som bekrefter «drittsekk-diagnosen». 
Vær så snill spør om dere ikke skjønner hva jeg mener i stedet for å «angripe» her nå, prøver oppriktig å drøfte/diskutere og se nyanser her. Ikke ta andre eller noe.

Jeg er til dels enig med deg, men jeg synes det er litt vanskelig og vite hvordan Marius tenker. Jeg mener for det første at det at italiaturen var en « heisatur « på nåværende tidspunkt bare er spekulasjoner.  Jeg er rimelig sikker på at han var invitert i bryllupet og valgte og bruke flybillett og hotell han allerede hadde booket. Jo , han kunne ha spurt om og få låne ei hytte den helgen, kanskje han gjør det neste helg. Hele situasjonen er jo rar , med den tilbaketrekkingen av invitasjonen, så vansklig og si om han trodde han skulle i bryllup , eller bare benyttet seg av flybilletter og hotell han allerede hadde. Mulig han ser at det blir lenge til neste tur.. kanskje han tenker han skal i fengsel, kanskje han har planlagt ett langt opphold på avrusning .. det kan bli lenge til neste tur med kompiser. Så lenge politiet og advokaten har gitt grønt lys for utlandsreise er det jo bare « vi « som vurderer hva som « tar seg ut «. Det har jo ikke dukket opp noe av interesse i Pisa , selvom vi satt her og ventet fra han dro med snapvenner av snapvenner av datter til kg bruker onsdag, og beveget seg ut på en bar som luktet alkohol torsdag. For meg spiller det ingen trille hvor Marius befant seg i helgen så lenge han fulgte loven og ikke gjorde noe skandaløst. 

jeg synes det viktigste er hva som skjer framover. Hva som kommer fram av hva han har gjort og tiltale og evt straffesak. At han blir behandlet nøytralt av politi og domstol, og tar en eventuell straff som kommer og gjør opp for deg.  Ja, han trenger avrusing, mulig også sinnemestring og psykatri. Skulle han lagt seg inn på avrusing nå? Burde han ikke bli ferdig med avhør og få tiltale først? 
nei, jeg er ikke enig med deg i alt, men mener ikke og « angripe « . 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 minutt siden):

Jeg er til dels enig med deg, men jeg synes det er litt vanskelig og vite hvordan Marius tenker. Jeg mener for det første at det at italiaturen var en « heisatur « på nåværende tidspunkt bare er spekulasjoner.  Jeg er rimelig sikker på at han var invitert i bryllupet og valgte og bruke flybillett og hotell han allerede hadde booket. Jo , han kunne ha spurt om og få låne ei hytte den helgen, kanskje han gjør det neste helg. Hele situasjonen er jo rar , med den tilbaketrekkingen av invitasjonen, så vansklig og si om han trodde han skulle i bryllup , eller bare benyttet seg av flybilletter og hotell han allerede hadde. Mulig han ser at det blir lenge til neste tur.. kanskje han tenker han skal i fengsel, kanskje han har planlagt ett langt opphold på avrusning .. det kan bli lenge til neste tur med kompiser. Så lenge politiet og advokaten har gitt grønt lys for utlandsreise er det jo bare « vi « som vurderer hva som « tar seg ut «. Det har jo ikke dukket opp noe av interesse i Pisa , selvom vi satt her og ventet fra han dro med snapvenner av snapvenner av datter til kg bruker onsdag, og beveget seg ut på en bar som luktet alkohol torsdag. For meg spiller det ingen trille hvor Marius befant seg i helgen så lenge han fulgte loven og ikke gjorde noe skandaløst. 

jeg synes det viktigste er hva som skjer framover. Hva som kommer fram av hva han har gjort og tiltale og evt straffesak. At han blir behandlet nøytralt av politi og domstol, og tar en eventuell straff som kommer og gjør opp for deg.  Ja, han trenger avrusing, mulig også sinnemestring og psykatri. Skulle han lagt seg inn på avrusing nå? Burde han ikke bli ferdig med avhør og få tiltale først? 
nei, jeg er ikke enig med deg i alt, men mener ikke og « angripe « . 

Er ikke uenig i noe av det du skriver her. Poenget er som andre påpeker at nettopp hva «vi» vurderer at «tar seg ut» faktisk er av betydning for saken på de tingene som ikke er rent strafferettslig, at man forventer at et menneske i den situasjonen tenker gjennom hvilke signaler som sendes ut. 🙂 

P.S. Den siste setningen min var ikke ment mot deg, det burde jeg spesifisert, var mer en generell kommentar i lys av siste døgnet 🙈)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Som feks vold er en bivirkning på høyt kokain bruk over tid. Det også har jo en relevans  iht saken. Og faktisk  kan det være utslagsgivende iht straffeutmåling om det er Diagnoser eller rus som ligger til  grunn til hendelsen. Der rus ikke  påbirker straffeutmåling. Men Diagnoser kan det

Nei, det er det ikke. De fleste klarer fint og ta kokain uten og bli voldelige, som de fleste klarer og drikke alkohol uten og bli voldelige. Noen blir voldelige når de er rusa. De er ofte de samme som blir voldelige av dop og alkohol. De må slutte og ruse seg helt. Vi andre kan drikke vin uten og bli voldelige som bivirkning. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (30 minutter siden):

Diagnoser og rus. Kan man iallefall forankre i fag  informasjon.  

Hva i helvete er det jeg leser? 

Du er faen meg så drøy der du spyr ut feilinformasjon, at jeg blir helt målløs. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Er ikke uenig i noe av det du skriver her. Poenget er som andre påpeker at nettopp hva «vi» vurderer at «tar seg ut» faktisk er av betydning for saken på de tingene som ikke er rent strafferettslig, at man forventer at et menneske i den situasjonen tenker gjennom hvilke signaler som sendes ut. 🙂 

P.S. Den siste setningen min var ikke ment mot deg, det burde jeg spesifisert, var mer en generell kommentar i lys av siste døgnet 🙈)

En annen ting jeg tenker på - Marius er også et menneske opp i dette. Nå får jeg kjeft av folk for og « støtte « han , men prøv og skille litt. Jeg støtter ingenting av vold og rusbruk. Jeg tipper dog at mennesket Marius ikke har det så veldig bra om dagen. Kanskje litt deprimert , kanskje litt angst? Mulig fulgt opp av psykiatrien ? Og låse seg inne i ei hytte alene er ikke nødvendigvis lurt i den situasjonen han er i. Og være sammen med andre kan derimot være lurt ( så lenge han ikke doper seg eller drikker seg dritings selvsagt - men det kunne han gjort alene på ei hytte også) 

jeg vil at Marius skal ta sin straff, ta et oppgjør med seg selv, bli rusfri , slutte og være voldlig , få en stabil jobb, og få et godt liv. Gjerne med tatoveringer, sigg, Harry merkeklær og som mekaniker . Det virker som at mange her mener at jo mer han driter seg ut jo bedre, og gjør han ikke noe galt så finner vi noe galt. Veien til et bedre liv for Marius kan godt starte med en tur til Italia med venner . Og låse seg inne på ei hytte kunne sett bedre ut, men hadde det vært bedre for Marius ? For hvis Marius skal bli en bedre mann må han jo gjøre det som er riktig for sin psyke. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (48 minutter siden):

Basert på din og min viten, kan det være adhd eller ticks. Derfor bør man ikke vektlegge det sånn som du gjør til alle døgnets tider. Det virker bare som et svakt forsøk på å bortforklare det Marius gjør, som viser en drittsekk som banker kvinner, driver med telefonterror, kjører i 90 i slottsparken og stjeler ting.

Kanskje du skal lese litt bedre  det jeg skriver. 

Jeg har også tidligere skrevet med nesten store bokstaver om at det er marius som har ansvaret 100% for det han har gjort. 

Et langt innlegg om hvorfor jeg mener det. 

Da handlingene hans i stor grad  ble bortforklart iht  tingene han hadde og tilgang  til.

Så sier det en gang til med store bokstaver så det kanskje  går inn hos deg

MARIUS HAR 100% ANSVAR  FOR EGNE HANDLINGER.  DET ER HANS VALG Å RUSE SEG, ELLER LA DET VÆRE. 

DIAGNOSER OG RUSBRUK ER INGEN UNSKYLDNING  FOR SLIKE HANDLINGER 

Sånn klarte du å ta det  til deg nå. Så di kan slutte å tilegne meg meninger jeg ikke har videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (30 minutter siden):

Nei, vold er ikke en bivirkning av kokain.

Vold er en handling.

Les på rusinfo. Det står der sort på hvitt. 

Merkelig at du vet det bedre enn dem da.

Det er ikke en påstand tatt fra luften. Slik andre gjør her inne

For odens skyld det KAN være en bivirkning på langvarig og høytforbruk

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...