Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Kaffeslabberaset said:

Hvor mye av mine skattepenger går til kongehuset?  Kan jeg slippe å betale for dette og heller la de kronene gå til noe annet? 

Ja, under «Merknader» i selvangivelsen.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
TrineTrollet skrev (3 timer siden):

Monarkiet er på vei til avvikling, det er nå i prosess. Det sørger de for selv av grunner vi kjenner godt nå, og som Kongen av uforståelige grunner velger bort å håndtere. 
MM har valgt taushet til nå, men på ett punkt bør hun gi lyd fra seg og si noe vedrørende sin utagerende 27 år gamle sønn. Hun er kronprinsesse, men hun er også mor til den voksne sønnen på 27 som har banket opp tre av sine kjærester. Denne voldsmannen har kronprinsparet gitt husly til på deres kongelige eiendom, og de har trolig i tillegg vært med på å muliggjøre hans destruktive levesett - to enable. De må jo ha visst en del uten å korrigere. Har de ikke stilt krav til ham? Hvorfor har de ikke bedt ham finne seg et annet sted å bo, om de har visst om levesettet og den kriminelle omgangskretsen? 
Monarkiet er nå blitt et synkende, gammelt og morkent skip, dette også av en påtrengende opplevelse av anakronisme. Det er i sin nåværende forkvaklede form ikke forenlig med det som skal være et moderne demokrati. Prinsessen, gift med en sjaman/reptil, er på helt egne ville veier uten at Kongen er i stand til å ta grep, kronprinsens stesønn har innrømmet vold og narkotikamisbruk. 
Hva skal vi med et dysfunksjonelt monarki som ikke evner å være positivt relevante og troverdige? 
Jeg hører folk snakke på en helt annen måte nå enn før. De unge bryr seg ikke, og er likegyldige i forhold til monarkiet, og sier at de ikke ønsker dette som statsform. At politikere videre avviser faktisk realisme og problemstillinger omkring tematikken skaper distanse til velgerne. 
La meg få lov å sitere Abraham Lincoln som uttalte følgende; « A house divided against itself cannot stand «

At de ikke har stilt krav til han er kun spekulasjoner, det vet vi ingenting om. 
At foreldre til en sønn som sliter psykisk og med rus, ber han om å finne et annet sted å bo, er jo absolutt ikke rart. Man vil jo da som forelder ha de tettest mulig så man kan følge med. Spesielt etter at de er myndige hvor man ikke kan bestemme noe, ei heller ha rett til informasjon. 

Tror ingen uten barn (evt de som ikke er så glad i barna sine) kan forstå dette.

• Liker 3
Skrevet
Topplue skrev (2 timer siden):

Ja, disse dagene var en velregissert PR-kampanje fra kronprinsparet. De fikk vist seg frem som en kjernesunn og ikke-dysfunksjonell familie der de dyttet et barn frem i offentlighetens lys for å ha noen å gjemme seg bak. Pluss på med litt rusletur i byen og selfies med folket, morgenfrisk kajakkpadling og kyssing mellom MM og HM. Så nå har vel folket glemt misnøyen fra august …

ok, det var ikke det jeg mente, men hvis du fortrekker å kose med misnøyen så ok, you do you 🤷‍♀️

Jeg er uenig i den tolkningen.

• Liker 2
Skrevet
Stargaze skrev (9 minutter siden):

Men uansett veldig spesielt av mbh å gi så beng og gjøre så mange ting som han visste moren ville få reaksjoner på som kommende dronning.
Vitner ikke om mye respekt for moren i hvert fall..

Det er nå kjent at han sliter med rus og har flere diagnoser.  Som han selv har fortalt og sier ikke heller er en unskyldning. Men både rus og diagnoser  kan føre til det som for  andre er ulogiske handlinger og oppførsel. 

Diagnosene lar jeg ligge litt. Fordi vi vet ikke hva de er. Men ofte kan situasjon  med flere diagnoser være litt komplekst. Fordi de har lett for å være motsatser. Og da blir både vanskeligere og håndtere og evnt behandle. Gradene av diagnosene vil også ha invirkning på adferdsproblemer. 

Det vi vet er at han ruser seg på kokain.  Og at han ruset seg mye over tid. Bivirkninger  iht det kan du lese om på rusinfo.no . Der nevnes  bla , voldelighet, paranoia  og kortvarige symptomer  som ligner schofreni .  Mye av bivirkningene  iht kokain misbruk, kan vi se iht beskrivelse av hans handlinger  siste tiden. Men at dette er noe som raskt forsvinner iht en avrusning. 

Men det forklarer  ikke vold mot hans kjærester over så mange år. Iht de vi vet om må dette ha foregått da over minst 4år. Kanskje  7år. ( vet ikke hvor lenge han har holdt på med iht julianne)

På mange diagnoser  kan man fint maskere når man er ute blandt folk.  Være høflig og grei. Slik hans tidligere  arbeidsgiver sa. Men når de kommer hjem så går maska av , og trenger ro. Bla små barn som ikke skjønner  dette  helt. Blir da ofte beskrevet som supre i barnehagen og blir sinna, lei seg og gråter når de kommer hjem. Ikke alle som sliter sånn klarer  å håndtere diagnosen sin slik  at den endres  på veien til voksen . Men de fleste får det til.

At han beskrives i positive ordelag av arbeidsgiver ser jeg ikke på som rart. Og han har en stor bekjentskapskrets som liker han. Til og med Nora har i senere tid sagt han er en fin fyr, men han må ha hjelp. 

Når man da dytter kokain eller  rusproblemer  oppå diagnoser,  så blir de raskt mye værre. Du kan i utgangspunktet  være uten diagnoser  og pådra deg diagnoser  av rusproblemer over tid. Så tenker ikke dette egentlig  handler om å gi beng i familien  sin. Men at han velger det som kortvarig virker for han . Fordi det å bli rusfri alene er et stort problem  å løse. Og i tillegg  har han flere  diagnoser  å håndtere.  Og det ender opp med å gå utover nermeste familie og kjærester

Ingenting  av dette unskylder hans oppførsel  på noe vis.  Fordi det er han som velger å putte rus, som krona på toppen av alt annet han sliter med. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kaffeslabberaset skrev (33 minutter siden):

Hvor mye av mine skattepenger går til kongehuset?  Kan jeg slippe å betale for dette og heller la de kronene gå til noe annet? 

Kanskje en abonnementsordning kunne vært noe? De som føler trang til å være noens undersåtter kan spleise på en halv milliard i året. 😄

• Liker 13
  • Nyttig 4
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Det er nå kjent at han sliter med rus og har flere diagnoser.  Som han selv har fortalt og sier ikke heller er en unskyldning. Men både rus og diagnoser  kan føre til det som for  andre er ulogiske handlinger og oppførsel. 

Diagnosene lar jeg ligge litt. Fordi vi vet ikke hva de er. Men ofte kan situasjon  med flere diagnoser være litt komplekst. Fordi de har lett for å være motsatser. Og da blir både vanskeligere og håndtere og evnt behandle. Gradene av diagnosene vil også ha invirkning på adferdsproblemer. 

Det vi vet er at han ruser seg på kokain.  Og at han ruset seg mye over tid. Bivirkninger  iht det kan du lese om på rusinfo.no . Der nevnes  bla , voldelighet, paranoia  og kortvarige symptomer  som ligner schofreni .  Mye av bivirkningene  iht kokain misbruk, kan vi se iht beskrivelse av hans handlinger  siste tiden. Men at dette er noe som raskt forsvinner iht en avrusning. 

Men det forklarer  ikke vold mot hans kjærester over så mange år. Iht de vi vet om må dette ha foregått da over minst 4år. Kanskje  7år. ( vet ikke hvor lenge han har holdt på med iht julianne)

På mange diagnoser  kan man fint maskere når man er ute blandt folk.  Være høflig og grei. Slik hans tidligere  arbeidsgiver sa. Men når de kommer hjem så går maska av , og trenger ro. Bla små barn som ikke skjønner  dette  helt. Blir da ofte beskrevet som supre i barnehagen og blir sinna, lei seg og gråter når de kommer hjem. Ikke alle som sliter sånn klarer  å håndtere diagnosen sin slik  at den endres  på veien til voksen . Men de fleste får det til.

At han beskrives i positive ordelag av arbeidsgiver ser jeg ikke på som rart. Og han har en stor bekjentskapskrets som liker han. Til og med Nora har i senere tid sagt han er en fin fyr, men han må ha hjelp. 

Når man da dytter kokain eller  rusproblemer  oppå diagnoser,  så blir de raskt mye værre. Du kan i utgangspunktet  være uten diagnoser  og pådra deg diagnoser  av rusproblemer over tid. Så tenker ikke dette egentlig  handler om å gi beng i familien  sin. Men at han velger det som kortvarig virker for han . Fordi det å bli rusfri alene er et stort problem  å løse. Og i tillegg  har han flere  diagnoser  å håndtere.  Og det ender opp med å gå utover nermeste familie og kjærester

Ingenting  av dette unskylder hans oppførsel  på noe vis.  Fordi det er han som velger å putte rus, som krona på toppen av alt annet han sliter med. 

Det var da veldig spekulering. 
Psykiske problemer kan faktisk være noe så vanlig som angst og fobi - det er faktisk ikke noe vi skal spekulere i. 

Hold deg til fakta. 

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Psykiske problemer kan faktisk være noe så vanlig som angst og fobi - det er faktisk ikke noe vi skal spekulere i. 

Hold deg til fakta. 

Jeg svarer på generelt grunnlag. Og jeg skriver kan. Jeg vet noen diagnoser fungerer sånn. Og jeg skriver at jeg velger å ikke diskutere marius sine diagnoser  .

Det får evnt bli når eller om vi får vite  noe om dem.

Uansett om det er angst og fobi eller andre diagnoser.  Så er det alltid en dårlig  kombinasjon  med rusproblemer.  Da øker problematikken bare i omfang.

Rusproblemer fører  ofte til feks angst, så om du har angst blir du jo bare værre. Men iht det jeg har lest tidligere om sånt  er at de sier de får fri fra det når de ruser seg. Og ender ofte med å ruse seg mer. 

I tillegg  har graden av diagnosene også mye å si iht hvor ille det kan bli.

Og dette er på generelt  grunnlag. 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om dette er tatt opp i tråden og siden det er så mye avsporinger så klarer jeg ikke finne tilbake til diskusjonen heller:
litt rart å få råd av advokaten å reise bort når det innebærer at han reiser bort for å feste?

Virker som han skulle i bryllupet til Spetalen, men allikevel benyttet seg av flybillettene, selv om han ikke kom til å dra på bryllupet (siden han var i Toscana). Og hvilken jente i sitt rette sinn tar på fyren med noe annet enn en klypetang? Ref. videoen der han sitter med ei jente.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
lajlaj skrev (2 minutter siden):

Vet ikke om dette er tatt opp i tråden og siden det er så mye avsporinger så klarer jeg ikke finne tilbake til diskusjonen heller:
litt rart å få råd av advokaten å reise bort når det innebærer at han reiser bort for å feste?

Virker som han skulle i bryllupet til Spetalen, men allikevel benyttet seg av flybillettene, selv om han ikke kom til å dra på bryllupet (siden han var i Toscana). Og hvilken jente i sitt rette sinn tar på fyren med noe annet enn en klypetang? Ref. videoen der han sitter med ei jente.

Det med hun kvinnen - det kan jo være en italiensk dame som ikke har fulgt med hva som skjer her, f.eks. Men det er heller ikke uvanlig at kvinner får en slags moder-følelse av trøblete menn. Og så finnes det jo mennesker der ute som mener at det han har gjort sikkert ikke er så ille.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (18 minutter siden):

Hold deg til fakta. 

Svarer en gang  til.  Langvarig kokain bruk fører til varige skader i sentralnervesystemet bla. Nå vet jeg ikke hvor stort kokain  bruken hans har vært hele veien. Men selv har han innrømmet høyt inntak over litt tid. Og at han fikk en bot for kokain  når han var 17år. Så da har han iallefall  potensielt ,tatt kokain  i 10år. 

Sitat iht  bivirkninger, siden du åpenbart ikke har lest deg opp på det og sier at det bare er tull:

"Vanlige psykiske bivirkninger: bruk av kokain, særlig i større mengder, kan potensielt føre til økt aggresjon, angst, paranoia og hallusinasjoner. Disse effektene forsvinner vanligvis når stoffet går ut av kroppen, men for enkelte varer plagene i lengre tid. Denne typen bivirkninger forbindes særlig med sammenhengende bruk over et lengre tidsrom"

Sitat: "

Bivirkninger ved bruk av kokain over tid

Den psykiske langtidseffekten av kokain er på flere vis den motsatte av kokainrusen – etter perioder med forholdsvis hyppig bruk, er det mange som etter hvert opplever depresjoner og en negativ endring i sinnstilstanden når en ikke ruser seg.

Mistenksomhet, angst, søvnløshet og kroppslig ubehag er andre vanlige abstinenssymptomer som kan oppstå om en ikke tar nye doser. En del demper denne formen for abstinenser med alkohol, hasj eller beroligende medikamenter, og kan risikere å utvikle et blandingsmisbruk.

Kokain har også mulige fysiske langtidseffekter: Seksualdriften kan svekkes både hos kvinner og menn. Menn kan utvikle impotens etter forholdsvis kort tid.

Ved sniffing av kokain kan stoffet etse vekk deler av, eller hele neseveggen. Skjelving, «tjukk hals», rennende nese og eksem rundt Bruk av kokain over tid kan føre til skadelige forandringer i hjertet og i arteriene."

og link hele teksten https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidler/fakta-om-kokain/virkninger-bivirkninger-kokain/

Endret av Krokenguri
Rettet feil
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Lyckeliten skrev (1 time siden):

At de ikke har stilt krav til han er kun spekulasjoner, det vet vi ingenting om. 
At foreldre til en sønn som sliter psykisk og med rus, ber han om å finne et annet sted å bo, er jo absolutt ikke rart. Man vil jo da som forelder ha de tettest mulig så man kan følge med. Spesielt etter at de er myndige hvor man ikke kan bestemme noe, ei heller ha rett til informasjon. 

Tror ingen uten barn (evt de som ikke er så glad i barna sine) kan forstå dette.

Vi vet ikke, og jeg har da heller ikke konkludert, men kun reist spørsmålsstillinger omkring dette. Etter hva som er kjent av opplysninger ift ulike type jobber og engasjement kan det fremstå som om han har levd rotløst og uten kontinuitet. Miljøer han har frekventert er også beskrevet som både tvilsomt og også kriminelt. Ved utnevnelsen av hans advokat stusset jeg kraftig over at han valgte en med tung portefølje innen kriminalitet. Det taler utvilsomt sitt språk mht referanser, hvilket gjorde at man langt på vei fikk bekreftet livsstil og valg han har gjort. At foreldre stiller krav til sine håpefulle er alminnelig både som veiledning i livet, samt oppdragende og kjærlig omsorg. Ingen lider nød av litt «tough love» om det behøves. Å sy puter oppunder unges armer mener jeg ikke tjener noen, snarere motsatt, det er å svikte som forelder.  

Som mor tror jeg at flertallet av foreldre er oppriktig glad i sine barn, og forstår sitt ansvar og roller. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
lajlaj skrev (2 timer siden):

Advokaten kan ha anbefalt det på grunnlag  alt han står i nå. Pluss at det ikke er ulovlig  for han å reise. Så han gjør forsåvidt ikke noe galt i det. 

Nå  vet jeg ikke om han har noen omdømme ekspert å rådføre seg med. 

Bistands advokaten til offeret  har uttalt seg noe om at hun i sin karriære ikke har opplevd makan. Og har nevnt blaat hun har vurdert å både ringe politiet  og skaffe sikkerhetsvakter iht slik pågangen nå er. 

Vil tro dette presset ikke er så annerledes for Marius. Så godt mulig han  virkelig  trengte å komme litt unna. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 timer siden):

Hvis man misliker noen, kan det være svært vanskelig  å forstå at ikke alt er skuespill eller for egen vinning.

Når man misliker noen, så klarer de ikke helt å fatte at de evner ekte glede og  interesse. Og der er ufattelig  at andre hyler av glede når de ser dem. Da de selv er så langt fra den følsen selv.

Og da leter man i alle andre forklaringer. For dette kan jo ikke være på ekte.

Ja, vi mennesker har vel en tendens til å jobbe litt hypotesebekreftende ut ifra hva som er vårt utgangspunkt. 

Jeg tror nok jeg er ganske enkelt skrudd sammen her i denne saken, jeg trenger ikke søke så mye i verken den ene eller andre retningen for forklaringer, og aller minst i krimmen. Jeg trenger verken Jeffrey Effstein eller kokainkarteller, det holder lenge å være realist.

Saken er veldig alvorlig, men ikke sjokkerende. Det finnes "svin på skogen" i så mange familier,  ergo intet overraskende at det også er i kongefamilien. Rus og psykiske lidelser er ikke akkurat uvanlig, dessverre er også vold utbredt.

Som regel er det sammensatte årsaker bak, der en ikke kan peke ut én eller flere syndebukker. Å være en "tilrettelegger" for de to førstnevnte er heller ikke uvanlig, uten at vi kan si at det har vært tilfellet her. Om man allikevel nevner tilrettelegging på generelt grunnlag eller i denne saken, så bør det uansett komme fra et sted der man "vil den andre vel".  Å produsere et negativt narrativ blir dramtatisk, og får fort en rekke følgefeil som går bananas.

At det har dryppet en rekke materielle goder på siktede, er selvsagt. Han ble en del av kongefamilien som 2 åring, hva annet forventes, egentlig? Han er ikke en isolert størrelse fra resten av familien. Han er et familiemedlem, og sønn av den godt bemidlede kronprinsessen.

Skaugum kan dog diskuteres, men også her blir mitt utgangspunkt at det nok har sine naturlige forklaringer, eksempelvis avveininger og mekanismer knyttet til situasjonen hans. Om det er riktig av den grunn er en annen sak, men spesielt opprørt blir jeg ikke. Jeg er fullt innforstått med at mine skattepenger går til en hel rekke unyttige og lite produktive ting når det gjelder kongehuset (og annet). Denne mannen er langt fra mitt største problem i så måte.

Jeg trenger altså ikke den krimboka for å håndtere denne saken. Faktisk kan jeg veldig gjerne være den foruten. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 8
Gjest Malmfrid
Skrevet
~ Ada ~ skrev (5 timer siden):

Ja, vi mennesker har vel en tendens til å jobbe litt hypotesebekreftende ut ifra hva som er vårt utgangspunkt. 

Jeg tror nok jeg er ganske enkelt skrudd sammen her i denne saken, jeg trenger ikke søke så mye i verken den ene eller andre retningen for forklaringer, og aller minst i krimmen. Jeg trenger verken Jeffrey Effstein eller kokainkarteller, det holder lenge å være realist.

Saken er veldig alvorlig, men ikke sjokkerende. Det finnes "svin på skogen" i så mange familier,  ergo intet overraskende at det også er i kongefamilien. Rus og psykiske lidelser er ikke akkurat uvanlig, dessverre er også vold utbredt.

Som regel er det sammensatte årsaker bak, der en ikke kan peke ut én eller flere syndebukker. Å være en "tilrettelegger" for de to førstnevnte er heller ikke uvanlig, uten at vi kan si at det har vært tilfellet her. Om man allikevel nevner tilrettelegging på generelt grunnlag eller i denne saken, så bør det uansett komme fra et sted der man "vil den andre vel".  Å produsere et negativt narrativ blir dramtatisk, og får fort en rekke følgefeil som går bananas.

At det har dryppet en rekke materielle goder på siktede, er selvsagt. Han ble en del av kongefamilien som 2 åring, hva annet forventes, egentlig? Han er ikke en isolert størrelse fra resten av familien. Han er et familiemedlem, og sønn av den godt bemidlede kronprinsessen.

Skaugum kan dog diskuteres, men også her blir mitt utgangspunkt at det nok har sine naturlige forklaringer, eksempelvis avveininger og mekanismer knyttet til situasjonen hans. Om det er riktig av den grunn er en annen sak, men spesielt opprørt blir jeg ikke. Jeg er fullt innforstått med at mine skattepenger går til en hel rekke unyttige og lite produktive ting når det gjelder kongehuset (og annet). Denne mannen er langt fra mitt største problem i så måte.

Jeg trenger altså ikke den krimboka for å håndtere denne saken. Faktisk kan jeg veldig gjerne være den foruten. 

Tror veldig mange er blitt sjokkerte av dette. Rusen og kriminaliteten har tydeligvis pågått i flere år, pressen har lagt lokk på det - jeg og mange med meg har ikke ant annet enn at han har virket litt virrete når det gjelder jobber. 

På meg og mange andre kan det virke som om det at det har blitt forsøkt skjult har medført at han har kunnet holde på. Dersom det hadde vært åpenhet og fokus på rus og kriminalitet tidligere så hadde det ikke vært så enkelt å la det holde på. Når han i tillegg har hatt tilhold på Skaugum og det sies at flere av hans "kriminelle venner" har hatt tilgang så er det ikke annet enn helt vanvittig. Det er ikke Egon i Olsenbanden - det er hardbarka kriminelle. 

Skrevet
38 minutter siden, Malmfrid said:

Tror veldig mange er blitt sjokkerte av dette. Rusen og kriminaliteten har tydeligvis pågått i flere år, pressen har lagt lokk på det - jeg og mange med meg har ikke ant annet enn at han har virket litt virrete når det gjelder jobber. 

På meg og mange andre kan det virke som om det at det har blitt forsøkt skjult har medført at han har kunnet holde på. Dersom det hadde vært åpenhet og fokus på rus og kriminalitet tidligere så hadde det ikke vært så enkelt å la det holde på. Når han i tillegg har hatt tilhold på Skaugum og det sies at flere av hans "kriminelle venner" har hatt tilgang så er det ikke annet enn helt vanvittig. Det er ikke Egon i Olsenbanden - det er hardbarka kriminelle. 

Ja.
Bortsett fra at det for meg er volden, ikke rusen, som sjokkerer. Vi vet nok om bakgrunnen til ikke å bli overrasket over rus, men at tre (som vi vet om) har opplevd vold, han har altså vært voldelig i hele sitt voksenliv hittil, er på alle måter sjokkerende. 

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (26 minutter siden):

Ja.
Bortsett fra at det for meg er volden, ikke rusen, som sjokkerer. Vi vet nok om bakgrunnen til ikke å bli overrasket over rus, men at tre (som vi vet om) har opplevd vold, han har altså vært voldelig i hele sitt voksenliv hittil, er på alle måter sjokkerende. 

Enig. Det sjokkerende er volden. Rus er ille, men vold er forferdelig. Han er også tydeligvis en "serie-voldsmann", noe som virkelig er dypt urovekkende. 

Endret av Isild
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Gjest Malmfrid
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

Enig. Det er sjokkerende er volden. Rus er ille, men vold er forferdelig. Han er også tydeligvis en "serie-voldsmann", noe som virkelig er dypt urovekkende. 

Volden er selvsagt verst - men mannen er tydeligvis rusmiddelavhengig - det er ikke bare litt kokain til fest. Svært mange unge tester ut rus i ungdommen - men de fleste stopper og går videre i livet. Når man kommer til det punktet at man må på rusrehabilitering så er det på et annet nivå. 

Skrevet

Jeg heller skjønner ikke at folk er så overraska over rusbruken. Er folk så naive når det gjelder vestkanten? Heller ikke overraska over diagnoser. Som det skrives over her er dette også vanlig. Men selv om vold er vanlig så skal jeg være ærlig på at jeg ikke så dette komme. Slåss på byen? Ja, det hadde vært «ok, sånne dra-til-tryner i vant modus». Men partnervold? Med kvelertak. Trusler. Nei, det er langt over grensa for hva jeg trodde kunne komme fram. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Gjest Malmfrid
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Jeg heller skjønner ikke at folk er så overraska over rusbruken. Er folk så naive når det gjelder vestkanten? Heller ikke overraska over diagnoser. Som det skrives over her er dette også vanlig. Men selv om vold er vanlig så skal jeg være ærlig på at jeg ikke så dette komme. Slåss på byen? Ja, det hadde vært «ok, sånne dra-til-tryner i vant modus». Men partnervold? Med kvelertak. Trusler. Nei, det er langt over grensa for hva jeg trodde kunne komme fram. 

Nei, jeg for min del er IKKE naiv - men det er høyst merkelig at dette tydeligvis har vært kjent i media - men av en eller annen grunn er det tiet ihjel. 

Skrevet
Malmfrid skrev (14 minutter siden):

Volden er selvsagt verst - men mannen er tydeligvis rusmiddelavhengig - det er ikke bare litt kokain til fest. Svært mange unge tester ut rus i ungdommen - men de fleste stopper og går videre i livet. Når man kommer til det punktet at man må på rusrehabilitering så er det på et annet nivå. 

Helt klart at han har fått problemer med rus som er forbi "prøve litt". Håper han tar dette så alvorlig som han sa han skal. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...