Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det er jo faktisk feil, da, for den siste målingen ble tatt på et absolutt bunnpunkt rundt ca 20. august, og den viste at folket ikke har snudd ganske mye.

Mye kan ha snudd i helgen når det norske folk ble holdt for narr. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Det kan det. Men jeg tviler på det.

Vi fikk se kongeparet og kronprinsparet out and about, og ungdommen var med. Mitt stalltips er at det bidrar til at stemningen snur i positiv retning, som vil forsterke seg hvis det kommer noe tydelig om ML ganske snart, som kronprinsen antydet i forrige uke.

I motsatt retning trekker selvfølgelig alle de uakseptable valgene som er tatt rundt det bryllupet, og det trekkernok ned, det er jeg enig med deg i.

Men i sum tipper jeg stemningen holder seg nokså jevn, fordi resten av familien gjorde en god figur.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Vi fikk se kongeparet og kronprinsparet out and about, og ungdommen var med. Mitt stalltips er at det bidrar til at stemningen snur i positiv retning, som vil forsterke seg hvis det kommer noe tydelig om ML ganske snart, som kronprinsen antydet i forrige uke.

I motsatt retning trekker selvfølgelig alle de uakseptable valgene som er tatt rundt det bryllupet, og det trekkernok ned, det er jeg enig med deg i.

Men i sum tipper jeg stemningen holder seg nokså jevn, fordi resten av familien gjorde en god figur.

Ja, de var med på skuespillet hele gjengen. Syntes faktisk synd på de. 

Skrevet
2 hours ago, Spitzy said:

gode spørsmål du stiller, men hva som tilfredsstiller en norsk skattebetaler nå blir nok en interessant debatt framover. Noen vil jo helst kaste kongen ut av slottet grunnet dette. Han kommer vel hjem til og fortsatt bo på Skaugum ( til noen fortvilelse og andres forståelse ) og synes jeg først og fremst at politiet skal fortsette etterforsking og avhør som av en vanlig norsk borger. Noe jeg mener de har gjort til nå. Så synes jeg en evt dom må bli starten av fortsettelsen av livet til Marius. Tror et lenger  rehabopphold  på et kvalitetsted i utlandet, feks usa , ( jadda betalt av apanasjen og skattebetalernes penger ) vill være lurt, men dette er jo ikke tidspunktet. Det er jo mulig det blir et lite fengselsopphold først , som start på rehab egentlig. Han har litt og jobbe med før han fortsetter og jobbe med CV-en sin. Det som går igjen i den hullete CV-en er jo mekaniker, så det jo tydelig en interesse og gjentatte forsøk. Er det mulig at han først gjør opp for seg ( altså med soning ) , så drar på rehab og blir nykter og så forsetter - på alvor - med og ta fagbrev som mekaniker? Jeg som skattebetaler hadde vært tilfreds med det. Jeg hadde også vært tilfreds med at han bodde på Skaugum imens han tar fagbrev. Men først - etterforsking , rettssak evt soning og rehabilitering. 

Enig her, så lenge vi kan stole på likhet for loven. Først evt straff og rehabilitering, deretter en stø kurs til å forsørge seg selv. Hvis lidenskapen er å mekke, helt topp, så lenge han blir rusfri og tjener til eget livsopphold.
Alle, uavhengig av bakgrunn, lever vel best med opplevd autonomi og mestring i eget liv. Om han har en gunstig leieavtale på Skaugum mens han rehabiliteres er ikke det største problemet, så lenge det er forsvarlig mtp hans omgangskrets.

Men - jeg synes egentlig vi bør kunne forvente en tydelig avklaring fremover, hva angår hvor synlig han skal være i kongefamiliens offisielle anledninger. Han kan velge å være med på familiebilder foran juletreet, men da velger han også å være en offentlig person. Eller, de kan ta ett juletrebilde å henge opp hjemme, og ett uten MBH som er offisielt og på nettsidene? Vet ikke noen fasit der, bare at de må ha en mye mer avklart og bevisst strategi på det fremover enn de har hatt til nå, både for Kongehuset sin del, for familien, og overfor pressen og folket. (Samme gjelder Märtha, i grunnen, men det er en annen tråd.)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (4 timer siden):

Det er helt usannsynlig kjedelig med den helt uinteressante diskusjonen, ja, synd det ikke er mulig å gi seg eller ta det på DM, for konklusjonen er uansett som du sier - MBH har ikke noen solid CV. That’s it. 
Det kan vel gi noen spørsmål om veien videre, for når han kommer hjem fra Italia, hva kommer han egentlig hjem til? Hvordan ser fremtiden ut til en som hittil i livet i en alder av 27 ikke har hatt noen tydelig retning, særlig når den 27-åringen det er snakk om ikke akkurat er en anonym person? Rehabilitering er utfordrende nok for Hvermannsen. Hva ville tilfredsstilt en norsk skattebetaler nå? 

Bildet i Se&Hør fra Anniken Jørgensen sitt bryllup, der NH og JS møtes, sier så mye. Veldig spesielt bilde, i lys av de siste ukene. Håper de får lagt ting bak seg med tiden.

Ja, det var rørende å se bildene av JS og NH sammen. De virker til å ha både bein i nesa og styrke til å stå i dette. Håper virkelig de får en avslutning snart og kan legge dette bak seg❤️

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med deg, tror monarkiet fortsatt står sterkt i Norge. Men tror det er veldig avgjørende hva som skjer nå etter bryllupet, hvis de ikke foretar seg noe tror jeg det kan starte en prosess som på lang sikt vil føre til ny folkeavstemning. De er nødt til å gjøre noe etter helgens bryllup. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (3 timer siden):

Det er jeg selvsagt klar over - men det kan starte nå.

Det kan det - det kan starte med forslag og enighet på Stortinget . Så enten ved at de stemmer eller lar folket stemme.. uansett så vil monarkiet bestå en del år til ( for min del vil jeg vente med og starte prosessen til etter at Harald har gått bort , men det blir jo min mening ) så det blir en del år med Marius som stesønn til kronprinsen , evt etter hvert kongen . Så hva forventer man i årene framover i forhold til Marius. 

Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Hva er poenget med og ha bilde og navn på de andre i det firma? De har ikke noe på denne siden å gjøre 

Ok.. nei, jeg tenkte ikke på det for og være ærlig, det var vel ingen annen måte og sammenligne hjemmesidens ansatte før og nå. Så poenget var jo og vise at det ser likt ut. Hvis det er imot forumets regler kan du jo rapportere så det blir slettet, men det fikk jo stå når Marius var blant de ansatte, så ser ikke helt forskjellen . 

Skrevet

Det er heldigvis ikke opp til deg å avgjøre. 

Selvsagt ikke, det er opp til folket og Stortinget om det er flertall i folket og Stortinget. Den du siterer har rett , for det er ikke opp til deg heller. Man kan starte med og ta det som en del av valgkampen neste høst, det kan bli flertall for det i Stortinget hvis det er flertall for det blir flertall for det blant  folket. I dag er det som i dag, altså ikke flertall i Stortinget. 

Skrevet
Malmfrid skrev (2 timer siden):

Tror den siste tids hendelser har snudd ganske mye. 

Det har den nok. Om den har snudd nok vet vi ikke. Det er uansett ikke flertall for avvikling på Stortinget i dag, og det er ikke opp til deg, meg eller misslucy, men oss alle. Det kan bli flertall på Stortinget neste høst hvis du har rett i at den siste tids hendelser har snudd ganske mye for en stor nok gruppe av befolkningen. 

Gjest KroniskEngasjert
Skrevet

Skulle ikke Nora bort en mnd og være uten mobil? Og når kommer Marius hjem?

Kakefester venter

Gjest Malmfrid
Skrevet
Spitzy skrev (51 minutter siden):

Det har den nok. Om den har snudd nok vet vi ikke. Det er uansett ikke flertall for avvikling på Stortinget i dag, og det er ikke opp til deg, meg eller misslucy, men oss alle. Det kan bli flertall på Stortinget neste høst hvis du har rett i at den siste tids hendelser har snudd ganske mye for en stor nok gruppe av befolkningen. 

Viktig at folk er bevisste og velger riktig ved valget.

Skrevet
Spitzy skrev (41 minutter siden):

Jeg gjentar meg selv litt med dette, men SV har utrettelig, hvert fjerde år, hatt et forslag i Stortinget om at Norge skal bli republikk. Ved forrige runde var forslaget å utrede Norge som republikk. Den forskjellen tror jeg er viktig, for ved en eventuell folkeavstemming må folk ha klart for seg hva de stemmer for eller imot.

Hvis jeg ikke husker helt feil, var 40 prosent av stortingsrepresentantene ved siste avstemming egentlig uttalte republikanere, men de måtte stemme som partiene bestemte i avstemmingen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Glufseguri
Skrevet
KroniskEngasjert skrev (6 minutter siden):

Skulle ikke Nora bort en mnd og være uten mobil?

Hun sa på SC at hun fikk fri fra innspilling for å være med. 

Skrevet

Jeg tror mange er glad dette bryllupet er over nå, og tror flere har en forventning om at nå når hverdagen kommer, så møter kongehuset opp på jobb igjen - og har noe mer å si enn "ingen kommentar".

Det gjenstår å se hva de gjør, men jeg tror det de gjør nå i kjølvannet av den langvarige tausheten vil ha mye å si. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Gjest TrineTrollet
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (1 time siden):

Monarkiet er på vei til avvikling, det er nå i prosess. Det sørger de for selv av grunner vi kjenner godt nå, og som Kongen av uforståelige grunner velger bort å håndtere. 
MM har valgt taushet til nå, men på ett punkt bør hun gi lyd fra seg og si noe vedrørende sin utagerende 27 år gamle sønn. Hun er kronprinsesse, men hun er også mor til den voksne sønnen på 27 som har banket opp tre av sine kjærester. Denne voldsmannen har kronprinsparet gitt husly til på deres kongelige eiendom, og de har trolig i tillegg vært med på å muliggjøre hans destruktive levesett - to enable. De må jo ha visst en del uten å korrigere. Har de ikke stilt krav til ham? Hvorfor har de ikke bedt ham finne seg et annet sted å bo, om de har visst om levesettet og den kriminelle omgangskretsen? 
Monarkiet er nå blitt et synkende, gammelt og morkent skip, dette også av en påtrengende opplevelse av anakronisme. Det er i sin nåværende forkvaklede form ikke forenlig med det som skal være et moderne demokrati. Prinsessen, gift med en sjaman/reptil, er på helt egne ville veier uten at Kongen er i stand til å ta grep, kronprinsens stesønn har innrømmet vold og narkotikamisbruk. 
Hva skal vi med et dysfunksjonelt monarki som ikke evner å være positivt relevante og troverdige? 
Jeg hører folk snakke på en helt annen måte nå enn før. De unge bryr seg ikke, og er likegyldige i forhold til monarkiet, og sier at de ikke ønsker dette som statsform. At politikere videre avviser faktisk realisme og problemstillinger omkring tematikken skaper distanse til velgerne. 
La meg få lov å sitere Abraham Lincoln som uttalte følgende; « A house divided against itself cannot stand «

Endret av TrineTrollet
Gjest Malmfrid
Skrevet
Isild skrev (30 minutter siden):

Jeg tror mange er glad dette bryllupet er over nå, og tror flere har en forventning om at nå når hverdagen kommer, så møter kongehuset opp på jobb igjen - og har noe mer å si enn "ingen kommentar".

Det gjenstår å se hva de gjør, men jeg tror det de gjør nå i kjølvannet av den langvarige tausheten vil ha mye å si. 

Jeg tenker at det kommer til å bli verre. MBH skal antagelig i behandling. Når man er i behandling så må han gi tillatelse til at foresatte får informasjon om han avbryter og reiser fra behandlingsstedet. DET tviler jeg på at MBH gjør. Det vil si at MM vil gå rundt med konstant angst for om han fremdeles er i behandling eller om han har reist.

Det er utrolig mange som avbryter et lengre rusbehandlingsopphold. 

I tillegg vil det antagelig komme en rettsak som kommer til å skape masse publisitet og uro. 

Det nybakte ekteparet kommer ikke til å gå stille i dørene - de er jo helt avhengig av publisitet. I USA er de "nobody" så jeg er redd det er her i Norge vi kommer til å merke dem. 

Jeg er svært redd for at det vi har vært gjennom bare er starten. 

Skrevet
xemiliex skrev (På 31.8.2024 den 12.12):

Spekulasjonene rundt MM sin moderlighet har gått i alle retninger. Hun har også blitt fremholdt som en uklanderlig mor. Dette vet vi lite om. Det vi derimot vet, og som er aktuelt i denne sammenheng, er at hun har aktivt forsøkt å gi pressen direktiver i hvordan de skal omtale hennes voksne sønns handlinger og at hun ikke har hatt noe å melde etter han ble siktet for vold og er under etterforsking for omfattende partnervold. Begge deler er etter min mening høyst kritikkverdige og taler for meg sitt tydelige språk. For å bruke hennes formulering: Det er ikke et dronningemne verdig. 

Det vi vet er at hun har  bedt de roe seg litt  ned. Ikke bedt de om å ikke skrive noe. 

Hvis man leser hele brevet som er delt her inne et par ganger  tidligere så ser man det. 

Der beseiver hun at marius i bunn og  grunn drar til  USA  på studier for å få litt fred. Pga pressen har vært på han døgnet rundt i minst to år. Og at det har påvirket i ikke så positiv  retning. Hun har ikke på noen  måte sagt de ikke skal skrive noe. Bare roe litt ned. Men les den iallefall.  Så man iallefall  tolker det ut fra mettemarit sine egne ord. Ligger på de kongelige sider 

• Nyttig 1
Gjest Bestemoren
Skrevet
TrineTrollet skrev (39 minutter siden):

Monarkiet er på vei til avvikling, det er nå i prosess. Det sørger de for selv av grunner vi kjenner godt nå, og som Kongen av uforståelige grunner velger bort å håndtere. 
MM har valgt taushet til nå, men på ett punkt bør hun gi lyd fra seg og si noe vedrørende sin utagerende 27 år gamle sønn. Hun er kronprinsesse, men hun er også mor til den voksne sønnen på 27 som har banket opp tre av sine kjærester. Denne voldsmannen har kronprinsparet gitt husly til på deres kongelige eiendom, og de har trolig i tillegg vært med på å muliggjøre hans destruktive levesett - to enable. De må jo ha visst en del uten å korrigere. Har de ikke stilt krav til ham? Hvorfor har de ikke bedt ham finne seg et annet sted å bo, om de har visst om levesettet og den kriminelle omgangskretsen? 
Monarkiet er nå blitt et synkende, gammelt og morkent skip, dette også av en påtrengende opplevelse av anakronisme. Det er i sin nåværende forkvaklede form ikke forenlig med det som skal være et moderne demokrati. Prinsessen, gift med en sjaman/reptil, er på helt egne ville veier uten at Kongen er i stand til å ta grep, kronprinsens stesønn har innrømmet vold og narkotikamisbruk. 
Hva skal vi med et dysfunksjonelt monarki som ikke evner å være positivt relevante og troverdige? 
Jeg hører folk snakke på en helt annen måte nå enn før. De unge bryr seg ikke, og er likegyldige i forhold til monarkiet, og sier at de ikke ønsker dette som statsform. At politikere videre avviser faktisk realisme og problemstillinger omkring tematikken skaper distanse til velgerne. 
La meg få lov å sitere Abraham Lincoln som uttalte følgende; « A house divided against itself cannot stand «

Støttes, @TrineTrollet!!!

Skrevet
MissLucy skrev (4 timer siden):

Ja, disse dagene var en velregissert PR-kampanje fra kronprinsparet. De fikk vist seg frem som en kjernesunn og ikke-dysfunksjonell familie der de dyttet et barn frem i offentlighetens lys for å ha noen å gjemme seg bak. Pluss på med litt rusletur i byen og selfies med folket, morgenfrisk kajakkpadling og kyssing mellom MM og HM. Så nå har vel folket glemt misnøyen fra august …

• Liker 21
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...