Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
JustAsking skrev (5 minutter siden):

Det er helt usannsynlig kjedelig med den helt uinteressante diskusjonen, ja, synd det ikke er mulig å gi seg eller ta det på DM, for konklusjonen er uansett som du sier - MBH har ikke noen solid CV. That’s it. 
Det kan vel gi noen spørsmål om veien videre, for når han kommer hjem fra Italia, hva kommer han egentlig hjem til? Hvordan ser fremtiden ut til en som hittil i livet i en alder av 27 ikke har hatt noen tydelig retning, særlig når den 27-åringen det er snakk om ikke akkurat er en anonym person? Rehabilitering er utfordrende nok for Hvermannsen. Hva ville tilfredsstilt en norsk skattebetaler nå? 

Bildet i Se&Hør fra Anniken Jørgensen sitt bryllup, der NH og JS møtes, sier så mye. Veldig spesielt bilde, i lys av de siste ukene. Håper de får lagt ting bak seg med tiden.

Du har helt rett. Rehabilitering er utfordrende for alle og selvsagt også for hvermansen. De fleste foreldre har en jobb de skal passe ved siden av det å ha et rusavhengig barn. 

For meg som skattebetaler ville jeg blitt fornøyd om monarkiet ble avskaffet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JustAsking skrev (21 minutter siden):

Det er helt usannsynlig kjedelig med den helt uinteressante diskusjonen, ja, synd det ikke er mulig å gi seg eller ta det på DM, for konklusjonen er uansett som du sier - MBH har ikke noen solid CV. That’s it. 
Det kan vel gi noen spørsmål om veien videre, for når han kommer hjem fra Italia, hva kommer han egentlig hjem til? Hvordan ser fremtiden ut til en som hittil i livet i en alder av 27 ikke har hatt noen tydelig retning, særlig når den 27-åringen det er snakk om ikke akkurat er en anonym person? Rehabilitering er utfordrende nok for Hvermannsen. Hva ville tilfredsstilt en norsk skattebetaler nå? 

Bildet i Se&Hør fra Anniken Jørgensen sitt bryllup, der NH og JS møtes, sier så mye. Veldig spesielt bilde, i lys av de siste ukene. Håper de får lagt ting bak seg med tiden.

Er egentlig enig med deg, selvom jeg har bidratt - blir bare oppgitt over spekulasjoner, men skal gi meg. Ironisk nok startet jo tråden med ansettelsen i lazyboys i 2022, men den har utviklet seg til og handle om noe annet, og mye mer alvorlig. 

gode spørsmål du stiller, men hva som tilfredsstiller en norsk skattebetaler nå blir nok en interessant debatt framover. Noen vil jo helst kaste kongen ut av slottet grunnet dette. Han kommer vel hjem til og fortsatt bo på Skaugum ( til noen fortvilelse og andres forståelse ) og synes jeg først og fremst at politiet skal fortsette etterforsking og avhør som av en vanlig norsk borger. Noe jeg mener de har gjort til nå. Så synes jeg en evt dom må bli starten av fortsettelsen av livet til Marius. Tror et lenger  rehabopphold  på et kvalitetsted i utlandet, feks usa , ( jadda betalt av apanasjen og skattebetalernes penger ) vill være lurt, men dette er jo ikke tidspunktet. Det er jo mulig det blir et lite fengselsopphold først , som start på rehab egentlig. Han har litt og jobbe med før han fortsetter og jobbe med CV-en sin. Det som går igjen i den hullete CV-en er jo mekaniker, så det jo tydelig en interesse og gjentatte forsøk. Er det mulig at han først gjør opp for seg ( altså med soning ) , så drar på rehab og blir nykter og så forsetter - på alvor - med og ta fagbrev som mekaniker? Jeg som skattebetaler hadde vært tilfreds med det. Jeg hadde også vært tilfreds med at han bodde på Skaugum imens han tar fagbrev. Men først - etterforsking , rettssak evt soning og rehabilitering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (30 minutter siden):

Du har helt rett. Rehabilitering er utfordrende for alle og selvsagt også for hvermansen. De fleste foreldre har en jobb de skal passe ved siden av det å ha et rusavhengig barn. 

For meg som skattebetaler ville jeg blitt fornøyd om monarkiet ble avskaffet nå. 

Monarkiet blir ikke avskaffet NÅ, det er en lang prosess. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Spitzy skrev (15 minutter siden):

Monarkiet blir ikke avskaffet NÅ, det er en lang prosess. 

Det er jeg selvsagt klar over - men det kan starte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 time siden):

Men altså.. hvis du trykker på linken din her, så der du ikke egne direktenummer eller angitt personlig e- post? Det første er skjermdump fra din link, altså dags dato, det andre er skjermdump fra linken i 2022. 

IMG_0380.png

IMG_0379.jpeg

Ok. Tar først e-post og direktenummer. Det har dem til dem som det er naturlig å ha det, folk der eksterne tar kontakt direkte med deres rolle (rolle = person). 

Scroller du nedover, så ser du at gutta på verkstedet ikke har det nå. Som er naturlig, er ikke vanlig at folk i slike roller har egen telefonplass eller at eksterne tar kontakt med dem personlig.

Så er det flott å se at folk ikke er så opptatt av kjendiser så man bommer. 

Nora og Marius begynte å date i april 2022 kort tid etter at Julianne bekreftet bruddet offentlig i mars 2022. Huset ble først lagt ut til salgs en god stund etterpå å ble solgt i oktober 2022.

Men også fra Skaugum så er det utrolig mye enklere vei til Lier (ingen kø og kortere) enn å kjøre gjennom hele Oslo. 

Så er i prinsipp like ulogisk å bytte fra en lik jobb som ligger mye kortere vei unna til en som ligger lengre unna. 

Finnes ikke noen spår etter det du tror er at Marius jobbet hos Lazy Boyz i over et år, annet enn en skjermdump på KG fra romjulen 2022. Sjefen hans fra jobben i Lier viste ikke om det, journalisten i VG viste ikke om det, ingen viste om det, unntatt skjermdumpen på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (2 timer siden):

Men altså.. hvis du trykker på linken din her, så der du ikke egne direktenummer eller angitt personlig e- post? Det første er skjermdump fra din link, altså dags dato, det andre er skjermdump fra linken i 2022. 

IMG_0380.png

IMG_0379.jpeg

Hva er poenget med og ha bilde og navn på de andre i det firma? De har ikke noe på denne siden å gjøre 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (17 minutter siden):

det er det ikke flertall for, verken i folket eller på stortinget 🤷‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
MissLucy skrev (35 minutter siden):

det er det ikke flertall for, verken i folket eller på stortinget 🤷‍♀️

Det er heldigvis ikke opp til deg å avgjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Malmfrid skrev (59 minutter siden):

Enig, @Malmfrid, jeg tror den prosessen har startet nå - og ja, den vil ta tid. Mye avhenger av hvilke grep som blir tatt i forhold til ML nå i fortsettelsen. Men dette er vel et sidespor i denne tråden, jeg deltar i monarkidiskusjonen i en annen tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (34 minutter siden):

Det er heldigvis ikke opp til deg å avgjøre. 

Opp til meg? eh, nei. Det er opp til oss alle. Vi vet jo at vi sammen har valgt et storting der det per dato ikke er flertall for den grunnlovsendringen. Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men jeg har jo faktisk stemt på en representant som stemmer ja for replublikk.

Og så vet vi jo at den aller nyeste meningsmålingen som ble tatt i et representativt utvalg, viser at det ikke er flertall i folket for republikk.

Dette er faktum. Du er selvfølgelig fri til å være uenig i fakta, men det er jo litt merkelig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Opp til meg? eh, nei. Det er opp til oss alle. Vi vet jo at vi sammen har valgt et storting der det per dato ikke er flertall for den grunnlovsendringen. Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men jeg har jo faktisk stemt på en representant som stemmer ja for replublikk.

Og så vet vi jo at den aller nyeste meningsmålingen som ble tatt i et representativt utvalg, viser at det ikke er flertall i folket for republikk.

Dette er faktum. Du er selvfølgelig fri til å være uenig i fakta, men det er jo litt merkelig.

Tror den siste tids hendelser har snudd ganske mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Tror den siste tids hendelser har snudd ganske mye. 

det er jo faktisk feil, da, for den siste målingen ble tatt på et absolutt bunnpunkt rundt ca 20. august, og den viste at folket ikke har snudd ganske mye.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det er jo faktisk feil, da, for den siste målingen ble tatt på et absolutt bunnpunkt rundt ca 20. august, og den viste at folket ikke har snudd ganske mye.

Mye kan ha snudd i helgen når det norske folk ble holdt for narr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Mye kan ha snudd i helgen når det norske folk ble holdt for narr. 

Det kan det. Men jeg tviler på det.

Vi fikk se kongeparet og kronprinsparet out and about, og ungdommen var med. Mitt stalltips er at det bidrar til at stemningen snur i positiv retning, som vil forsterke seg hvis det kommer noe tydelig om ML ganske snart, som kronprinsen antydet i forrige uke.

I motsatt retning trekker selvfølgelig alle de uakseptable valgene som er tatt rundt det bryllupet, og det trekkernok ned, det er jeg enig med deg i.

Men i sum tipper jeg stemningen holder seg nokså jevn, fordi resten av familien gjorde en god figur.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Vi fikk se kongeparet og kronprinsparet out and about, og ungdommen var med. Mitt stalltips er at det bidrar til at stemningen snur i positiv retning, som vil forsterke seg hvis det kommer noe tydelig om ML ganske snart, som kronprinsen antydet i forrige uke.

I motsatt retning trekker selvfølgelig alle de uakseptable valgene som er tatt rundt det bryllupet, og det trekkernok ned, det er jeg enig med deg i.

Men i sum tipper jeg stemningen holder seg nokså jevn, fordi resten av familien gjorde en god figur.

Ja, de var med på skuespillet hele gjengen. Syntes faktisk synd på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Spitzy said:

gode spørsmål du stiller, men hva som tilfredsstiller en norsk skattebetaler nå blir nok en interessant debatt framover. Noen vil jo helst kaste kongen ut av slottet grunnet dette. Han kommer vel hjem til og fortsatt bo på Skaugum ( til noen fortvilelse og andres forståelse ) og synes jeg først og fremst at politiet skal fortsette etterforsking og avhør som av en vanlig norsk borger. Noe jeg mener de har gjort til nå. Så synes jeg en evt dom må bli starten av fortsettelsen av livet til Marius. Tror et lenger  rehabopphold  på et kvalitetsted i utlandet, feks usa , ( jadda betalt av apanasjen og skattebetalernes penger ) vill være lurt, men dette er jo ikke tidspunktet. Det er jo mulig det blir et lite fengselsopphold først , som start på rehab egentlig. Han har litt og jobbe med før han fortsetter og jobbe med CV-en sin. Det som går igjen i den hullete CV-en er jo mekaniker, så det jo tydelig en interesse og gjentatte forsøk. Er det mulig at han først gjør opp for seg ( altså med soning ) , så drar på rehab og blir nykter og så forsetter - på alvor - med og ta fagbrev som mekaniker? Jeg som skattebetaler hadde vært tilfreds med det. Jeg hadde også vært tilfreds med at han bodde på Skaugum imens han tar fagbrev. Men først - etterforsking , rettssak evt soning og rehabilitering. 

Enig her, så lenge vi kan stole på likhet for loven. Først evt straff og rehabilitering, deretter en stø kurs til å forsørge seg selv. Hvis lidenskapen er å mekke, helt topp, så lenge han blir rusfri og tjener til eget livsopphold.
Alle, uavhengig av bakgrunn, lever vel best med opplevd autonomi og mestring i eget liv. Om han har en gunstig leieavtale på Skaugum mens han rehabiliteres er ikke det største problemet, så lenge det er forsvarlig mtp hans omgangskrets.

Men - jeg synes egentlig vi bør kunne forvente en tydelig avklaring fremover, hva angår hvor synlig han skal være i kongefamiliens offisielle anledninger. Han kan velge å være med på familiebilder foran juletreet, men da velger han også å være en offentlig person. Eller, de kan ta ett juletrebilde å henge opp hjemme, og ett uten MBH som er offisielt og på nettsidene? Vet ikke noen fasit der, bare at de må ha en mye mer avklart og bevisst strategi på det fremover enn de har hatt til nå, både for Kongehuset sin del, for familien, og overfor pressen og folket. (Samme gjelder Märtha, i grunnen, men det er en annen tråd.)

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
JustAsking skrev (4 timer siden):

Ja, det var rørende å se bildene av JS og NH sammen. De virker til å ha både bein i nesa og styrke til å stå i dette. Håper virkelig de får en avslutning snart og kan legge dette bak seg❤️

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med deg, tror monarkiet fortsatt står sterkt i Norge. Men tror det er veldig avgjørende hva som skjer nå etter bryllupet, hvis de ikke foretar seg noe tror jeg det kan starte en prosess som på lang sikt vil føre til ny folkeavstemning. De er nødt til å gjøre noe etter helgens bryllup. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (3 timer siden):

Det kan det - det kan starte med forslag og enighet på Stortinget . Så enten ved at de stemmer eller lar folket stemme.. uansett så vil monarkiet bestå en del år til ( for min del vil jeg vente med og starte prosessen til etter at Harald har gått bort , men det blir jo min mening ) så det blir en del år med Marius som stesønn til kronprinsen , evt etter hvert kongen . Så hva forventer man i årene framover i forhold til Marius. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 timer siden):

Hva er poenget med og ha bilde og navn på de andre i det firma? De har ikke noe på denne siden å gjøre 

Ok.. nei, jeg tenkte ikke på det for og være ærlig, det var vel ingen annen måte og sammenligne hjemmesidens ansatte før og nå. Så poenget var jo og vise at det ser likt ut. Hvis det er imot forumets regler kan du jo rapportere så det blir slettet, men det fikk jo stå når Marius var blant de ansatte, så ser ikke helt forskjellen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...