Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Margit777 said:

Ser bilde av prins Sverre med den innerste sirkelen av de kongelige.

Han hadde jeg ikke kjent igjen hadde jeg gått forbi han på gata. 

Marius hadde jeg kjent igjen med en gang i den alderen der.

Rota deg inn i feil tråd? 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Reisejenta skrev (2 timer siden):

Ja, det høres ut som en imponerende karriere så langt for en 28 åring. Makan til hardtarbeidende fyr🤣

🤦🏻‍♀️ det var ikke. Poenget men det er visst ikke så viktig å skrive riktig når det gjelder Marius , viktigere å latterliggjør. Rett skal være rett spør du meg også nær dere gjelder de som kun vil komme med det negative 

Endret av Orly
  • Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (8 timer siden):

Nå gikk kritikken  på at hun hadde ringt offeret.(som ikke stemte )Har ikke  sett kritikk på at hun svarte offeret.

Hadde hun ikke svart offeret uavhengig  om det var juridisk feil eller rett. Ville  hun garantert  fått kritikk for å avvise offeret.

Så jeg er litt usikker på om Mette Marit hadde kommet  godt ut av dette uanset.  Vet ikke hvordan kritikken hadde vært om det sto riktig i avisene i første omgang. At hun hadde sendt en melding. Og at offeret hadde ringt henne  etterpå. 

Hun var nok klar over det  at slik kontakt  kunne være uheldig.  Men det kan ha vært andre tungt veiende grunner som var praktisk nødvendig  som ble vekt skåla  for å sende den meldingen 

For alt vi vet, hadde vi syntes det var lurt å ta slik kontakt  om man visste innholdet. 

Så tenker at når bistand advokaten sier det er uproblematisk  den kontakten de hadde. Så må vi ta det for god fisk. Hadde det  ikke vært det  , så hadde hun nok brukt det for det det var verdt.

Nei, nå har du misforstått igjen. Kritikken gikk på at hun TOK KONTAKT. Og det gjorde hun altså. MM sendte en melding, offeret ringte tilbake i stedet for å melde tilbake. Det betyr at MM var den som tok kontakt. Skjønte du det nå?

NordreSving skrev (7 timer siden):

Dagbladet har en interessant artikkel om miljøet MBH var en del av i London. Steinrike forretningsmenn som pr dags dato er dømt (dels anket) for økonomisk kriminalitet der kokain var som en rød tråd. 
https://www.dagbladet.no/nyheter/pappas-gamle-kompis-hyller-marius/81868946

Ha ha ha, skal man le eller gråte - å ha Mr. Exit som karaktervitne må virkelig være verre enn ingenting 🤣

Krokenguri skrev (7 timer siden):

Tja  nå så jeg den/ de videoene. Og bilder. Og det var av en veldig blid gutt som hadde det  gøy med bla sitteklipper. Så at han ikke likte det , tror jeg kanskje  blir litt rart å påstå.  

Og veldig  tydelig  noe han hadde gjort før. 

Jeg så iallefall  ikke en sur mann som så ut til å ha blitt tvunget til  noe han ikke ville. Han hadde vel også en tekst  ala deilig med litt kroppsarbeid. Uten at jeg vil sitere han riktig . Men det var noe i den duren. Men så god husk at jeg klarer å sitere det helt riktig har jeg ikke. 

Å sitte på en sitteklipper og burne rundt på plenen er kroppsarbeid i følge deg? 😶

Krokenguri skrev (3 timer siden):

Dette overasker ikke meg heller. Fordi det er sljeldent noen bare er kjipe eller bare snille. 

Han virker til å ha vært en populær gutt med stor og vid omgangkrets. Og det har man ofte ikke om man går å er kjip  mot andre. Ofte  skjer de kjipe tingene bak lukkede dører, og mot de som betyr mest for dem. Det er da de føler seg trygge.  Og viser hvem  de egentlig  er. 

Ingen er bare kjipe eller bare snille. Ingen har sagt at Marius er det heller. Hadde han vært bare kjip ville han aldri hatt en kjæreste å banke. Og fordi han også har gode sider har det vært vanskeligere å gå når mishandlingen starter. Fordi kjærligheten ikke skrus av som en bryter.

Hitler og Netanhayu og Erdogan har også gode sider. 

Margit777 skrev (15 minutter siden):

Ser bilde av prins Sverre med den innerste sirkelen av de kongelige.

Han hadde jeg ikke kjent igjen hadde jeg gått forbi han på gata. 

Marius hadde jeg kjent igjen med en gang i den alderen der.

Enig. Og grunnen er fordi Marius elsker positiv oppmerksomhet, vil gjerne henge med kje diser og influensere og rikinger, være på kjendisfester, rød løper, har åpen instagram, er kun kjæreste med B-kjendiser etc. SM ser derimot ut til å holde en lav profil.

Marius vil tilsynelatende ha alle priviligegiene det kan gi å være rik og berømt, men når ulempene kommer er han bare en privatperson. Litt som når all berettiget kritikk av bedriften Sophie Elise avfeies som mobbing av den stakkars privatpersonen Sofie Steen Isaksen… 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonio skrev (1 time siden):

Jeg tenker de som er så interessert i å forsvare hvor arbeidsom Marius er kan se dette på ligningen på hvilken som helst side som viser regnskap av alle norges firma. De mener at det å ha et firma i Brønnøysundregisteret kvalifiserer til å være arbeidsom og vise skikkelig arbeidsglede.

Du vet nok svaret.

Jeg har ikke snakket om firmaer hans🤦🏻‍♀️

Skrevet
Anonio skrev (1 time siden):

Det du kaller jobb med motorsykler var en del av utdanning. Ikke jobb. Men for all del, la oss ta med det også. 9 yrkeasaktive år, 1.7 eller noe sånt av de i aktiv jobb. Det oser arbeidsvilje, det.

Hvor står det at det er en del av utdanning?

ikke fra han som ansatte han hvertfal.

IMG_4607.thumb.png.4df2a13e1568eeeca011c21ac9bf3865.png

• Liker 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Jussen for noen som ikke kan dømmes og får egne bevilgninger over statsbudsjetten er nok ingen som helt kan svare på. Men i en søskenflokk som den til HM og MM så vil det bli en rar dynamikk om det svært formuende stefaren sier at stesønnen må forholde seg til en helt annen standard en sine søsken på elementære ting. Så noen miljoner i sponsing av bolig av Marius, når hans lillesøster kommer få bolig til 150 miljoner i gave høres nok så opplagt og normalt ut. 

Ingen grunn til å finansiere et luksusliv for en voksen sønn med narkotikaproblemer, kriminell omgangskrets og som hverken klarer å fullføre utdannelser eller å holde på jobber.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
43 minutter siden, Orly said:

Hvor står det at det er en del av utdanning?

ikke fra han som ansatte han hvertfal.

IMG_4607.thumb.png.4df2a13e1568eeeca011c21ac9bf3865.png

Men da er det løst da, han har altså jobbet der lenge?

Det virker som du tror at ett øyeblikk i tiden etter 2 uker i en praksisplass på en arbeidsplass gjør at Marius er arbeidsom og fantastisk på å jobbe.

Som sagt, se på firmaet hans, sjekk formuen hans og skatt betalt. Så får du svaret ditt. Det er ikke av hardt arbeid at Marius har 2 millioner i formue, for å si det sånn.

Endret av Anonio
  • Liker 10
Skrevet
JustAsking skrev (53 minutter siden):

Rota deg inn i feil tråd? 

Du forstår ikke sammenhengen? 
Det er mye snakk om hvor mye Marius skal skjermes i denne saken, og hvor vanskelig det å være kjent er, og hvilke valg kongefamilien og han selv har tatt.

Jeg er helt enig i kommentaren som får frem at Marius selv har valgt å være mer offentlig enn han hadde behøvd og på ingen måte vært tvunget til å være et kjent ansikt - Sverre Magnus har tatt et annet valg. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, O Rakel said:

Du forstår ikke sammenhengen? 
Det er mye snakk om hvor mye Marius skal skjermes i denne saken, og hvor vanskelig det å være kjent er, og hvilke valg kongefamilien og han selv har tatt.

Jeg er helt enig i kommentaren som får frem at Marius selv har valgt å være mer offentlig enn han hadde behøvd og på ingen måte vært tvunget til å være et kjent ansikt - Sverre Magnus har tatt et annet valg. 

Det så ut som en kommentar som hørte hjemme i tråden om bryllupet i Geiranger, på grunn av formuleringen. Derav spørsmålet.

Skrevet
jabx skrev (3 timer siden):

Nei, jeg har ikke det. Hvor er dette brevet?

Tenker du på dette fra 2017, der hun sier at sønnen ønsker privatliv?

Hva har et brev fra 2017 med dagens sak å gjøre? Jeg minner om at dette er påstanden jeg svarte på:

"Det vi derimot vet, og som er aktuelt i denne sammenheng, er at hun har aktivt forsøkt å gi pressen direktiver i hvordan de skal omtale hennes voksne sønns handlinger"

I "denne sammenheng" har hun "aktivt forsøkt å gi pressen direktiver". Hvor har det skjedd?

«Det er aktuelt i denne sammenheng» fordi pressen innrømmer at de har vært for forsiktige frem til idag med å omtale hendelser rundt Marius gjennom de siste årene. Antagelig som en virkning av brevet hun skrev i 2017. 

• Liker 10
Skrevet
Anonio skrev (22 minutter siden):

Som sagt, se på firmaet hans, sjekk formuen hans og skatt betalt. Så får du svaret ditt. Det er ikke av hardt arbeid at Marius har 2 millioner i formue, for å si det sånn.

Kan dere ikke slutte å tjatte om hvor han får penger i fra. Det kan han ha fått i gave av besteforeldre på farssiden.

• Liker 2
Skrevet
Anonio skrev (28 minutter siden):

Men da er det løst da, han har altså jobbet der lenge?

Det virker som du tror at ett øyeblikk i tiden etter 2 uker i en praksisplass på en arbeidsplass gjør at Marius er arbeidsom og fantastisk på å jobbe.

Hvem har sagt det? Men når du skriver to-tre mnd så er det feil , istedenfor å si oj jeg tok  feil der og burde sjekket opp før jeg skreiv.  så fortsetter du å kverulere . Helt utrolig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

🤦🏻‍♀️ det var ikke. Poenget men det er visst ikke så viktig å skrive riktig når det gjelder Marius , viktigere å latterliggjør. Rett skal være rett spør du meg også nær dere gjelder de som kun vil komme med det negative 

Hva tenker du er positivt? Artikkelen i Dagbladet i dag kanskje der han får støtte fra en av farens venner som er dømt for økonomisk kriminalitet? Litt av et karaktervitne. Eller at han drar på ferie til Italia midt i en straffesaketterforskning og viser at han har null omtanke for ofrene og setter kongefamilien i et mildt sagt enda verre lys. Venter i spenning på hva som er positivt her altså. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Reisejenta skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du er positivt? Artikkelen i Dagbladet i dag kanskje der han får støtte fra en av farens venner som er dømt for økonomisk kriminalitet? Litt av et karaktervitne. Eller at han drar på ferie til Italia midt i en straffesaketterforskning og viser at han har null omtanke for ofrene og setter kongefamilien i et mildt sagt enda verre lys. Venter i spenning på hva som er positivt her altså. 

Nei at det skrives riktig , fakta er fakta. At du ler av at jeg vil det skal være riktig det som skrives får være din sak .  Jet snakker om jobb og har ikke nevnt noe om drt andre

• Liker 3
Skrevet
VXL100 skrev (8 minutter siden):

Kan dere ikke slutte å tjatte om hvor han får penger i fra. Det kan han ha fått i gave av besteforeldre på farssiden.

Nei det kan det visst ikke være i følge enkelte her

• Liker 1
Skrevet
VXL100 skrev (8 minutter siden):

Vi kan vell alle være enige om at de ikke har kommet fra hardt arbeid, og la det emnet hvile litt😅

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
VXL100 skrev (11 minutter siden):

Nei, hvorfor skal folk slutte å bry seg om det?

• Liker 8
Skrevet
Eyr skrev (6 timer siden):

Så bra at du klarte det. 👏🏼 Er helt enig med dere begge.

Har også hatt opplevelser der jeg ikke har blitt trodd fordi den andre er veldig flink til å ordlegge seg og fremstille seg. Fryktelig følelse. Eneste panikkanfallet jeg har hatt kom under en slik situasjon. Aldri hatt verken før eller senere heldigvis. ❤️

Så bra du ikke har hatt flere♥️

ja det er en fryktelig følelse , dessverre finnes det en del folk som er sabla god til å snakke for seg og mange opplever at de derfor ikke blir trodd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Nei at det skrives riktig , fakta er fakta. At du ler av at jeg vil det skal være riktig det som skrives får være din sak .  Jet snakker om jobb og har ikke nevnt noe om drt andre

Det jeg reagerer på er at du forsøker å få det til å fremstå som at han har jobbet mye i sitt liv når han knapt har hatt inntektsbringende arbeid. Det blir helt latterlig. Han er 28 år. Ikke 18. han har ikke klart å fullføre studier. Svært lite inntektsbringende arbeid. Hva er poenget ditt egentlig? Pirking på antall måneder for at han skal fremstå som litt mindre lat? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Zenhouse skrev (24 minutter siden):

«Det er aktuelt i denne sammenheng» fordi pressen innrømmer at de har vært for forsiktige frem til idag med å omtale hendelser rundt Marius gjennom de siste årene. Antagelig som en virkning av brevet hun skrev i 2017. 

Alternativ tolkning: Pressen lar seg ikke diktere av MM til å la være å skrive om saker som har offentlig interesse.

Grunnen til at de har latt være er at MM har helt rett i at MBH ikke var en offentlig person, og det er lovbrudd å drive og forfølge privatpersoner med bilder og skriverier om privatlivet deres. Ikke fordi MM sier det, men fordi retten til privatliv er en menneskerett som alle har krav på, og terskelen for å skrive om privatlivet til en person som ikke er en offentlig person skal være høy.

Dessuten kjenner de selvsagt godt til den s.k. prinsesse Carolinedommen fra Europadomstolen, som slår fast at det er grenser for pressens inngrep i privatlivet også for folk som faktisk er offentlige personer. Det interessante med den saken er at hun fikk medhold i at det var et inngrep i privatlivets fred å trykke bilder av henne når hun opptrådte som privatperson i det offentlige rom.

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...