Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (59 minutter siden):

Jeg velger å påstå at et liv uten reell virkelighetsforståelse og virkelige konsekvenser, ikke er bra for noen. Ikke bare isolert i denne saken. Og da snakker jeg heller ikke nødvendigvis om rus som konsekvens, men om hvordan man blir som menneske, og hvordan man tar avgjørelser. Spesielt for mennesker som vokser opp sånn. Man har lett for å tro at lov og regler ikke trenger å ha noe med dem å gjøre, kun alle andre. Og når man første skal nevne rus, ja da finnes det veldig lett tilgjengelig. Ikke alle havner skeivt ut, men det vil være lettere for de som er disponible for denslags, å havne der. 

Enig. Og dette gjelder i grunn for både Märtha og Marius, selv om denne underlige blandingen av persondyrking, privilegier og krevende forventninger i oppveksten gir ulike utslag. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Isild said:

Jeg er ikke uenig med deg i det altså. Det var mitt første svar dit. "Måtte bare". 

Innleggene der går på repeat. 

Minner om Ignorere-funksjonen. Magisk!

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (Akkurat nå):

Enig. Og dette gjelder i grunn for både Märtha og Marius, selv om denne underlige blandingen av persondyrking, privilegier og krevende forventninger i oppveksten gir ulike utslag. 

Jepp! Usunt uansett, det de driver med.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (28 minutter siden):

- Marius kan du ha med deg overalt – han er super veloppdratt, sosialt smart, kan prate med hvem som helst, er alltid polite, sier Per Morten Hansen til Dagbladet.

Fra artikkel i DB. 

Nå som vi vet det vi vet så tenker jeg at han er god til å manipulerer. Ikke så ulikt det nye familiemedlemmet vi får i dag!

Som om folk ikke har et register og Per Morten Hansen tror han kjenner noen til bunns og vet hvordan andre er når han ikke er tilstede. Omtrent like klokt sagt som broren til Peter Madsen om Peter Madsen; «han kan ikke engang knekke en tulipan». 
Hansen selv virker som en veldig tvilsom type, forstår ikke hvordan kronprinsparet har akseptert at MBH tar i mot almisser fra en som omgås kjeltringer og opererer i «randsonen» av forretningslivet. 

Kronprinsparet kan mest sammenliknes med rikinger i Norge med barn på samme alder som MBH som Johan H Andresen, Røkke, Ringnes, Hagen, Mohn og Thresckow. Deres barn lever også i luksus, men har skikket seg, driver med noe og har ikke vært blandet inn i vold og dop-miljøer. Jeg tror disse foreldrene vært mer påskrudd, de vet hva hardt arbeid og ansvar betyr og har tydeliggjort dette og stilt krav overfor sine barn.

Rikingene nevnt over er rike fordi de er smarte, hardtarbeidende og disiplinerte. Men å være kongelig krever ingen slike personlige kvaliteter og da blir miksen med penger og privilegier risikabel. En riking som gjør dumme valg, er naiv, unnfallen og ikke smart risiketer å miste sin rikdom og privilegier. Kongelige risikerer ikke noe som helst. Derfor står HM i denne vanskelige situasjonen nå; han har vært naiv og ikke sitt ansvar bevisst. Og oppdager at han visst hadde litt å risikere likevel. 

• Liker 15
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 minutter siden):

Ja, det gir en nytt bilde av magasinet. De omgikk jo sannheten omkring Prince Marius også. 

Jeg tenkte innledningsvis at dette skulle være en artikkel på den positive sidrn, men den bekreftet jo en hel del. Det har vært fokus på kronprinsfamilien men åpenbart har miljøet rundt faren ikke hatt positiv effekt, for å si den forsiktig. 

Det er for mange mennesker rundt Marius som driver med organisert kriminalitet. Jeg tenker at kongehuset kan fort stå i en utpressingssituasjon så lenge ingen setter stopper for Marius. 
Gisseltaking, kan også være en problemstilling. 
Det skumle er at så lenge MBH har tilgang til Skaugum og andre kongelige eiendommer, så foreligger det et nytt og farligere trusselbilde som man kanskje ikke har kontroll på

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (3 minutter siden):

Som om folk ikke har et register og Per Morten Hansen tror han kjenner noen til bunns og vet hvordan andre er når han ikke er tilstede. Omtrent like klokt sagt som broren til Peter Madsen om Peter Madsen; «han kan ikke engang knekke en tulipan». 
Hansen selv virker som en veldig tvilsom type, forstår ikke hvordan kronprinsparet har akseptert at MBH tar i mot almisser fra en som omgås kjeltringer og opererer i «randsonen» av forretningslivet. 

Kronprinsparet kan mest sammenliknes med rikinger i Norge med barn på samme alder som MBH som Johan H Andresen, Røkke, Ringnes, Hagen, Mohn og Thresckow. Deres barn lever også i luksus, men har skikket seg, driver med noe og har ikke vært blandet inn i vold og dop-miljøer. Jeg tror disse foreldrene vært mer påskrudd, de vet hva hardt arbeid og ansvar betyr og har tydeliggjort dette og stilt krav overfor sine barn.

Rikingene nevnt over er rike fordi de er smarte, hardtarbeidende og disiplinerte. Men å være kongelig krever ingen slike personlige kvaliteter og da blir miksen med penger og privilegier risikabel. En riking som gjør dumme valg, er naiv, unnfallen og ikke smart risiketer å miste sin rikdom og privilegier. Kongelige risikerer ikke noe som helst. Derfor står HM i denne vanskelige situasjonen nå; han har vært naiv og ikke sitt ansvar bevisst. Og oppdager at han visst hadde litt å risikere likevel. 

Tenkte jeg også på. Det er jo klart M er på sin best behaviour rundt folk han vil imponere. Det sier ikke noe om hvordan han er når vedkommende ikke er der. Og generelt oppfører jo alle seg mer eller mindre ulikt etter hvilken setting man er i, så det er jo heller ikke enestående for Marius. Det burde en voksen mann som Per Morten Hansen ha nok innsikt til å reflektere over.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Tenkte jeg også på. Det er jo klart M er på sin best behaviour rundt folk han vil imponere. Det sier ikke noe om hvordan han er når vedkommende ikke er der. Og generelt oppfører jo alle seg mer eller mindre ulikt etter hvilken setting man er i, så det er jo heller ikke enestående for Marius. Det burde en voksen mann som Per Morten Hansen ha nok innsikt til å reflektere over.

Tyder på at han har lært seg spillereglene rent overflatisk.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Tyder på at han har lært seg spillereglene rent overflatisk.

Definitivt!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
O Rakel skrev (9 minutter siden):

Hvordan kan kronprinsparet ikke ha sjekket opp miljøer MBH har vanket i?

Det er for meg helt ubegripelig - men det kan jo kanskje ha noe med mangel på dømmekraft som da MM pleide omgang med Epstein. Ingen sjekket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (22 minutter siden):

MM omgikk selv tvilsomme folk i en årrekke. I samme miljø som Marius pappa.  
Så at hun fortsatte å omgås Epstein etter sedlighetsdommen som var kjent for alle som kunne google, er ikke underlig.

HM har levd en beskyttet og privilegert tilværelse, er naiv. Noe også hans valg av partner bekrefter.

Så helt enig i at han ikke er sitt ansvar bevisst

Endret av SagaP
Korrektur
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan kronprinsparet ikke ha sjekket opp miljøer MBH har vanket i?

Det er for meg helt ubegripelig - men det kan jo kanskje ha noe med mangel på dømmekraft som da MM pleide omgang med Epstein. Ingen sjekket noe.

Det var dette med de bjørnetjenestene da... Hvis de har visst om hans misbruk lenge, og visst at han er uregerlig til tider, burde de ha satt strengere krav. Selv om det sies at man ikke skal kunne sette krav...

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Det var dette med de bjørnetjeneste da... Hvis de har visst om hans misbruk lenge, og visst at han er uregerlig til tider, burde de ha satt strengere krav. Selv om det sies at man ikke skal kunne sette krav...

Det burde helt klart vært stilt svært strenge krav. Å stille krav er faktisk noe man gjør av kjærlighet ikke for å være ond. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Det burde helt klart vært stilt svært strenge krav. Å stille krav er faktisk noe man gjør av kjærlighet ikke for å være ond. 

Nemlig!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NordreSving

Man skal dog være rimelig hardhjertet om man ikke kjenner det litt i hjerterota når man ser bildet av den ømme klemmen (i mangel på et bedre ord) mellom MM og HM i går kveld. De har det åpenbart godt sammen og det skal man ikke kimse av i rollen som fremtidig monark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (11 timer siden):

Han er med ei dame i Italia nå. Video på Dagbladet og se og hør. Vet vi hvem damen er?

Er han med ei dame? Hun kan ha vært 1 av 50 damer han hilste på på den puben der. Hvis den videoen viser at han er italia med ei dame var jeg i malaga med 50 menn forrige helg. 
nei, noen prøvde seg på Nora , men vi vet ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (1 time siden):

Tenker at denne fyren burde holdt munnen sin lukket jeg. Så flaue greier!

Ja det var ikke årets beste forsvar det der😬 Bildet vi får av Marius er 180% feil..ehh..ok.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, NordreSving said:

Man skal dog være rimelig hardhjertet om man ikke kjenner det litt i hjerterota når man ser bildet av den ømme klemmen (i mangel på et bedre ord) mellom MM og HM i går kveld. De har det åpenbart godt sammen og det skal man ikke kimse av i rollen som fremtidig monark.

Kanskje MBH har levd mest hos faren etter at han ble voksen. De gangene han inviteres med på de store anledningene kan være forsøk på å inkludere han mer, som han griper med begge hender fordi det gir fordel å være assosiert med dem?

Det har vært snakk om at han har 2 mill. i formue sånn plutselig. Jeg har 0 peiling på skattegreier, men han og JS kjøpte hus i Tønsberg til 3,65 og solgte det for 5. Kan ikke den «formuen» ha dukket opp etter det, siden han flyttet direkte derfra til leiebolig på Skaugum? Tenkt scenario: Det ble slutt med JS etter 4 år pga det vi nå vet er rus og mishandling. Kronprinsparet ville hjelpe til med å få det bruddet til å skje så fort og smertefritt som mulig og hjelpe MBH til å lande på beina pluss få rehab, så de lot han midlertidig låne utleiebolig på Skaugum. Og så har bare tiden gått, ting tar tid og resten er historie?

Som NordreSving nevner her så ser det ut til at kronprinsparet faktisk er going strong. Mulig de har prosessert problemet Marius for lenge siden og fokuserer på de to yngste (som de bør), men at de selvsagt ikke lar M bli hjemløs, for det gagner ingen om han havner helt utenfor samfunnet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Du kritiserer raskt i tråden hvis noen spekulerer i negativ forstand ift problemene til Marius, bosituasjonen, familiens rolle osv. Men jeg må si du virkelig drar det langt i å spekulere ANDRE veien - og det er helt greit? DU vet hva som ville hjelpe han?  Du vet hva som er problemene? 

Det ser uansett ut til at han velger å feste i Italia fremfor å ta i et tak på Skaugum iallefall denne helgen. 

Man må jo dra det langt andre veien når det dras ut av perspektiver og kontekster andre veien. 

Mettenarit er en dårlig  mor som bare gjør feil. Hun eller  de har to barn til som for meg virker som to solide unge voksne  meg beina godt plantet i bakken til tross  for overdådig oppvekst. Syntes ikke det vitner  om dårlige  foreldre,  gjør det vel?

Så jeg har vel lov å påpeke det  jeg mener peker andre veien og har rett til å  ha et annet  synspunkt. Og mitt synspunkt  er at mange meninger her grenser  over til mobbing og hets. Og da er liksom alt lov. 

Uten en eneste  tanke iht hva de kan og ikke  kan gjøre. 

Å skylde  på andre for noens diagnoser eller rusbruk er for meg bare noe å riste på hodet av og ikke noe jeg for min del tar som seriøst 

Når man mener at moren burde dra til utlandet  og hente han hjem, så tenker jeg her er det  endel filter som ikke er gjennomgått før man poster. Det er vel på spussen og prinsippet  å be moren om dra til pisa å kidnappe egen sønn. Jeg ser ikke helt for meg dette i praksis. Og man bør kanskje  tenke før man skriver sånt. Kanskje denne går litt for langt? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg egentlig ikke at han beskrives som en som er veloppdratt (ref Dagbladets artikkel over), han er tross alt oppdratt av kronprinsparet og må ha lært seg en god del kongelig etikette. En voldsmann kan jo være både veloppdratt og sjarmerende. Generelt sett tror jeg det er enklere for oss å tenke at voldsutøvere er monstre uten sosiale evner, men de er jo gjerne vanlige mennesker de også (bare uvanlige på det setter at de er voldelige). 

Uten at jeg kan så mye om de miljøene han vanker i, vil jeg tro han må ha en god del dose sosial intelligens, sjarme og ja, veloppdragenhet, for å kunne fungere der. Ikke bare status, selv om det nok har mye å si. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Mettenarit er en dårlig  mor som bare gjør feil. Hun eller  de har to barn til som for meg virker som to solide unge voksne  meg beina godt plantet i bakken til tross  for overdådig oppvekst. Syntes ikke det vitner  om dårlige  foreldre,  gjør det vel?

...

Å skylde  på andre for noens diagnoser eller rusbruk er for meg bare noe å riste på hodet av og ikke noe jeg for min del tar som seriøst 

Vis meg ett innlegg som sier at MM er en dårlig mor? Du er veldig god på å legge ord i munnen på folk, og tilegne dem meninger de ikke har. Det er dårlig debattstil. Og det var vel DU som nevnte i dine kommentarer til meg, disse diagnosene han har og at de er en forklaring på ting. Ikke jeg. Ingen andre, DU. Men klart, når DU nevner at noe har en forklaring, er det greit. Men når JEG, gang på gang sier at jeg ikke skylder på noe, men at det jeg sier er en forklaring på en kompleks, sammensatt situasjon, nei da skylder jeg direkte på MM og mener tydeligvis at hun er en dårlig mor? Jeg skjønner ikke hvordan fantasien din fungerer, men å debattere på en konstruktiv måte, bidrar den hvert fall ikke til. Det er innmari vanskelig å diskutere med deg når du vrir om på alt som blir sagt, du leser det du vil lese, og du tolker helt klare setninger til noe de ikke er. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt mye av det jeg nå har skrevet, men du er fastlåst. Du mener oppriktig at folk skylder på MM, og at det liksom kun er hennes feil, men det jeg leser, er at folk klarer å tenke at oppvekst og oppdragelse har mye å si for hvordan et menneske ender opp. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...