Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Herregud, du leser altså det du vil lese, og cherrypicker det du synes gagner dine kommentarer. Jeg har aldri sagt at noe er en unnskyldning. Men alt har en årsak, uansett hvordan du vrir og vender på det, til og med familien hans kan påvirke mye helt uten at de har ment det. Det er veldig sjeldent at noe kommer ut av ingenting.

Du vet ingenting om diagnosene hans heller, så det er ganske rich av deg å beskylde meg for å unnskylde noe som helst, når du gjør nettopp det i de siste setningene dine. Du må begynne å se på hvordan du selv svarer, før du beskylder andre for ting. It's not a cute look.

Men det skytes med maskin geveær mot mettemarit spesielt og kongefamilien  uten grunnlag for påstandene om ar det er sikkert ditt og datt som er grunnen. 

For å cherry picke litt til. Man kan prøve å påvirke til krampa tar deg. Det hjelper  ingenting om det ikke går inn. Med resurser mette marit og håkon og faren hans har. Ser jeg ikke for meg at de ikke har prøvd å gi han beste hjelpen han kan få. 

Som sagt tidligere  jeg har en rusmisbruker i familien  selv. Og å snakke om det en miliard ganger, har ikke hjupet en cm. Annet enn litt anger en gang iblant. Og litt enighet med oss. Men det har ikke endret rusbruken. Og der er det ikke diagnoser inne i bildet i tillegg  til rusbruk. Ikke har det vært mangel på kjærlighet og omsorg. Og helt ok økonomi. 

Rusbehandling  har vært tilgjengelig.  Men ikke ønsket.  Så hva tenker du man skal gjøre da? 

Jeg har lært  en ting av det. Vi kan ikke gjøre en dritt for å endre på noe av det. Før vedkommende ønsker det selv . Det har ikke vært ønsket  fra denne personen sin side på 40 år. 

Det ruses ikke fordi vi har gjort feil. Det ruses fordi denne personen  ønsker å ha det sånn selv. Iallefall  stort sett mestepatren av tiden. Og de gangene  det ikke er ønsket. Går det over innen to dager 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (5 minutter siden):

Skal jeg først spekulere i noe her inne så er det akkurat det punktet. Ser man på det brikkene vi faktisk har i dette puslespillet så er det ganske sterke indisier på at de har visst om «alt» bortsett fra partnervolden, men tipper han har vært i håndgemeng med kompiser etc de vet om. Tipper de har prøvd hundreogørten ganger med ulike tilnærminger, med samme resultat uansett:Marius gjør som Marius vil (ha kan jo stikke fra Italia til Tyrkia og ta en prat med Anne Ma🙈😂). Tenk på 50-årsfeiringen. De går ut med at Marius var syk (?), så dukker han opp uflidd på en fest rett borti gata. Det stinker klassisk straff av foreldre/familie. Ikke fått vilja si på noe, svarer med å drite i bursdagsfeiringa (eller ruse seg så heftig dagen før at det er åpenbart at han ikke kan delta på det offisielle programmet), som han vet at hele det offentlige Norge følger og analyserer. Jeg har tenkt hele siste uka at om noe så tror jeg MM er letta. Selv om det er tøft. For nå er katta ute av sekken, og på en slik måte St det er lite trolig at han slipper unna. Man kan faktisk være såkalt overbeskyttende OG sette grenser og gi konsekvenser sanrufug. 

Her skriver du mye interessant, og jeg er til dels enig med veldig mye. 
Men tenker også på det Marius sa om diagnoser siden barndommen og rusproblemer. Hvilken barndom har han hatt? Det høres ut som om ikke alt har vært bra i oppdragelsen, selv om vi legger vekk den genetiske arven 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (10 minutter siden):

Konsekvenser. Konsekvenspedagogikk bygger på praktisk humanisme og eksistensialistisk filosofi, der mennesket betraktes som tenkende, villende og handlende. Friheten til å handle og forpliktelsen til å bære konsekvensene av handlingene betraktes som grunnleggende elementer i all læring. 

Når man har stor problematikk,  er det ikke lett å komme ut av det på egenhånd.  Iht rus og diagnoserr kan det også være helt umulig  om man ikke får hjelp.

Det er hardt og det er vanskelig.  Men, man kommer ikke dit iht å vegynne den  veien om man ikke vim det selv. Og enda da er det ikke sikkert de klarer det. 

Men der er fortsatt 100% ansvaret til den som slår og ruser seg, gjør netopp det

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (9 minutter siden):

Skal jeg først spekulere i noe her inne så er det akkurat det punktet. Ser man på det brikkene vi faktisk har i dette puslespillet så er det ganske sterke indisier på at de har visst om «alt» bortsett fra partnervolden, men tipper han har vært i håndgemeng med kompiser etc de vet om. Tipper de har prøvd hundreogørten ganger med ulike tilnærminger, med samme resultat uansett:Marius gjør som Marius vil (ha kan jo stikke fra Italia til Tyrkia og ta en prat med Anne Ma🙈😂). Tenk på 50-årsfeiringen. De går ut med at Marius var syk (?), så dukker han opp uflidd på en fest rett borti gata. Det stinker klassisk straff av foreldre/familie. Ikke fått vilja si på noe, svarer med å drite i bursdagsfeiringa (eller ruse seg så heftig dagen før at det er åpenbart at han ikke kan delta på det offisielle programmet), som han vet at hele det offentlige Norge følger og analyserer. Jeg har tenkt hele siste uka at om noe så tror jeg MM er letta. Selv om det er tøft. For nå er katta ute av sekken, og på en slik måte St det er lite trolig at han slipper unna. Man kan faktisk være såkalt overbeskyttende OG sette grenser og gi konsekvenser sanrufug. 

Det kan være tungt å bære på hemmeligheter ja, det tror jeg mange kjenner seg igjen i. Forstår det godt hvis hun er lettet nå. MBH virker som en type som kun ser seg selv, og ingen andre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SagaP said:

Her skriver du mye interessant, og jeg er til dels enig med veldig mye. 
Men tenker også på det Marius sa om diagnoser siden barndommen og rusproblemer. Hvilken barndom har han hatt? Det høres ut som om ikke alt har vært bra i oppdragelsen, selv om vi legger vekk den genetiske arven 

Ta alt han sa i den såkalte unnskyldningen med en stor klype salt, den handlet kun om damage control og var et forsøk på å sette seg selv i bedre lys gjennom å skylde på ting.  Han har vel adhd som veldig mange andre, det er overhodet ingen formildende omstendighet. Det er utrolig problematisk at han setter likhetstegn mellom psykisk sykdom og vold!

Han viser sitt sanne ansikt gjennom å dra på party tur til Italia som om ingenting hadde skjedd. Drittsekk er ikke en diagnose, det er et valg. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det vi vet så kan det se ut som handlinger ikke har fått konsekvenser. Eksempel på konsekvens kan være å miste privilegier. Jeg ser at det kan være særs vanskelig i dette tilfelle fordi de alle lever i luksus. M er en viktig del av familien og hvordan hadde det vært for MM om han skulle leve som Ola Nordmann, mens hun sitter på Skaugum og har tjenere på hver en finger. Kan tenke meg hun tar på seg mye av ‘skylda’ siden det var hun som brakte han inn i dette. Hun valgte for han, slik alle foreldre gjør valg som påvirker barna barna våre. Og dette var et nybrottsarbeid. Aldri før har et særkullsbarn blitt ‘giftet’ inn i kongefamilien. Vi er alle et resultat av arv og miljø. Han er arvelig belastet og i tillegg virker det som han er i et usunt miljø og når vi vet at vi påvirkes ca 80% av venner i ungdommen og 20% av foreldrene  blir dette i sum ganske dårlige odds. Jeg er i mot tvangsekteskap, men i etterpåklokskapens lys så valgte de feil. De burde om ikke annet vært kjæreste i minst fem år til før de eventuelt giftet seg. Haakon var bare 27 år. Samme som M er nå. Det har ikke noe med at jeg synes MM er et dårlig menneske, tvert i mot. Hun satt foran hele Norge og  ikke minst sine svigerforeldre og bekjente sine ‘synder’. Jeg felte faktisk noen tårer den gangen og synes hun var både tøff, sterk og flott. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (19 minutter siden):

Konsekvenser. Konsekvenspedagogikk bygger på praktisk humanisme og eksistensialistisk filosofi, der mennesket betraktes som tenkende, villende og handlende. Friheten til å handle og forpliktelsen til å bære konsekvensene av handlingene betraktes som grunnleggende elementer i all læring. 

Ved noen diagnoser  har man ikke så stor konsekvens tenkning ei heller føler så mye på dem. Føle ubehag kanskje  men ikke nok til at det går inpå så mye.

(Uten sammenligning med marius forøvrig)

For mye konsekvenser på for mange ting kan føre til  at man ikke bryr seg om dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (3 minutter siden):

Ta alt han sa i den såkalte unnskyldningen med en stor klype salt, den handlet kun om damage control og var et forsøk på å sette seg selv i bedre lys gjennom å skylde på ting.  Han har vel adhd som veldig mange andre, det er overhodet ingen formildende omstendighet. Det er utrolig problematisk at han setter likhetstegn mellom psykisk sykdom og vold!

Han viser sitt sanne ansikt gjennom å dra på party tur til Italia som om ingenting hadde skjedd. Drittsekk er ikke en diagnose, det er et valg. 

Sitat fra uttalelsen hans

Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Men det skytes med maskin geveær mot mettemarit spesielt og kongefamilien  uten grunnlag for påstandene om ar det er sikkert ditt og datt som er grunnen. 

For å cherry picke litt til. Man kan prøve å påvirke til krampa tar deg. Det hjelper  ingenting om det ikke går inn. Med resurser mette marit og håkon og faren hans har. Ser jeg ikke for meg at de ikke har prøvd å gi han beste hjelpen han kan få. 

Som sagt tidligere  jeg har en rusmisbruker i familien  selv. Og å snakke om det en miliard ganger, har ikke hjupet en cm. Annet enn litt anger en gang iblant. Og litt enighet med oss. Men det har ikke endret rusbruken. Og der er det ikke diagnoser inne i bildet i tillegg  til rusbruk. Ikke har det vært mangel på kjærlighet og omsorg. Og helt ok økonomi. 

Rusbehandling  har vært tilgjengelig.  Men ikke ønsket.  Så hva tenker du man skal gjøre da? 

Jeg har lært  en ting av det. Vi kan ikke gjøre en dritt for å endre på noe av det. Før vedkommende ønsker det selv . Det har ikke vært ønsket  fra denne personen sin side på 40 år. 

Det ruses ikke fordi vi har gjort feil. Det ruses fordi denne personen  ønsker å ha det sånn selv. Iallefall  stort sett mestepatren av tiden. Og de gangene  det ikke er ønsket. Går det over innen to dager 

Maskingevær. Ro ned litt da. Mediebildet har ikke vært mye fokusert på Mette Marit etter den blemmen med å kontakte offeret. 
 Er du som hauser opp stemninga og lager mye større problematikk ut av ting enn det trenger å være. 
Kanskje på tide med en pause? Virker som du har fått en liteen hangup på tråden her. Tviler sterkt på at noen av de kongelige henger her inne.

Skjønner at dette er brukerdebatt, men du har bedt om tilbakemelding tidligere så her har du en.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Nå må du gi deg, maskingevær hva da? Jeg snakker om helt tydelige grunner til at dette mennesket har havnet der han har. Det er jo ikke uten grunn at folk mener hun har vært for snill med gutten på mange måter. Hun skrev brevet til pressen, men forholdt seg ikke til det hun selv ville legge føringer for. De gjaldt kun når det passet henne selv. Altså, hun var naiv nok til å tro at å gifte seg med HM ikke skulle ha noe å si for M, sønnen skulle likevel ikke være offentlig. Da burde han ha vokst opp et annet sted. Han har på magisk vis penger til dyre biler og alskens ferier og andre dyre greier uten å ha nok inntekt til å kunne ha kjøpt og betalt det selv, så de pengene kommer jo fra et sted, eller? Han har truffet disse kokain-kompisene sine pga miljøet han er oppvokst i. Det skal i følge deg, liksom ikke spille noen rolle hvordan oppvekstmiljøet tilrettelegger for dårlig dømmekraft, men diagnoser som vi ikke engang vet om han har, ja DE må være årsaken. Sinneproblemene hans trenger ikke å ha noe med diagnoser å gjøre heller, det kan ene og alene være rusen sin skyld. Og du er sikker på at han kunne landet privilegerte jobber hvis han ikke hadde hatt disse diagnosene du ikke aner noe om, sier du? 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (5 minutter siden):

Dette!

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JessicaL skrev (3 minutter siden):

Ok, ja skjønner. Kan ikke så mye om dette. Enig i at man ikke må sette likhetstegn mellom psykisk sykdom og vold. Et veldig viktig poeng. 
Drittsekk er et valg - godt sagt

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Maskingevær. Ro ned litt da. Mediebildet har ikke vært mye fokusert på Mette Marit etter den blemmen med å kontakte offeret. 
 Er du som hauser opp stemninga og lager mye større problematikk ut av ting enn det trenger å være. 
Kanskje på tide med en pause? Virker som du har fått en liteen hangup på tråden her. Tviler sterkt på at noen av de kongelige henger her inne.

Skjønner at dette er brukerdebatt, men du har bedt om tilbakemelding tidligere så her har du en.

Pg det viste seg å være litt annerledes enn det først ble presentert.  Det viste seg å være offeret som ringte henne og ikke motsatt. Mette marit ringte ikke offeret hun sendte melding. 

Litt rart hun ikke kan snakke med offeret.  Men  skal snakke med folket om hva de syntes om dem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Litt rart hun ikke kan snakke med offeret.  Men  skal snakke med folket om hva de syntes om dem

Du ser ikke forskjellen?

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Eyr skrev (2 minutter siden):

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Nå må du gi deg, maskingevær hva da? Jeg snakker om helt tydelige grunner til at dette mennesket har havnet der han har. Det er jo ikke uten grunn at folk mener hun har vært for snill med gutten på mange måter. Hun skrev brevet til pressen, men forholdt seg ikke til det hun selv ville legge føringer for. De gjaldt kun når det passet henne selv. Altså, hun var naiv nok til å tro at å gifte seg med HM ikke skulle ha noe å si for M, sønnen skulle likevel ikke være offentlig. Da burde han ha vokst opp et annet sted. Han har på magisk vis penger til dyre biler og alskens ferier og andre dyre greier uten å ha nok inntekt til å kunne ha kjøpt og betalt det selv, så de pengene kommer jo fra et sted, eller? Han har truffet disse kokain-kompisene sine pga miljøet han er oppvokst i. Det skal i følge deg, liksom ikke spille noen rolle hvordan oppvekstmiljøet tilrettelegger for dårlig dømmekraft, men diagnoser som vi ikke engang vet om han har, ja DE må være årsaken. Sinneproblemene hans trenger ikke å ha noe med diagnoser å gjøre heller, det kan ene og alene være rusen sin skyld. Og du er sikker på at han kunne landet privilegerte jobber hvis han ikke hadde hatt disse diagnosene du ikke aner noe om, sier du? 

Seinkvelds, men her støtter jeg dere, @Eyrog @PusheenPusheen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Marius hadde nok blitt den samme uansett hvem hun hadde giftet seg med.

Å skylde marius sin oppførsel  for at mora giftet seg med kronprins håkon.  Blir jo helt feil

Hun skrev brev til pressen fordi de forfulgte marius fra han var 18 til han var 20 døgnet rundt. Dette påvirket han i negativ retning.  Så helt riktig av henne å be om ro. Hun ba dem ikke om å ikke skrive om han. Han hadde da bla avbryte norges ferie pga medier  han på han hele veien, snik fotograferte privat reise og publiserte  helt uinteressant og ikke til samfunnest nytte å vite  noe om . Når pressen gjør sånt, er de på jobb. Når private gjør sånt er de stalkere. På den psykiske  påkjenningen stalker offer har er faktisk ganske  stor. 

Når hun giftet seg med håkon. Var marius 4 år. Diagnoser  er heller ikke tydelig  i den alderen. Og jeg tror ikke Mette Marit er noe bedre til å spå fremtiden bedre enn meg. Dvs 0

Når vi ser de andte to barna. Så tenner jeg at å kritisere  Mette marit og håkon sin barneoppdragelse  blir ganske  så feil. De virker da til å ha begge beina på bakken, til tross utagernde bror og privilegier de er vokst opp med.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (2 timer siden):

460 000 000 var det de mottok da. Artikkelen er fra 2016. Man kan nok plusse på en god del, for overføringene øker hvert år.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Pg det viste seg å være litt annerledes enn det først ble presentert.  Det viste seg å være offeret som ringte henne og ikke motsatt. Mette marit ringte ikke offeret hun sendte melding. 

Rekkefølgen er litt viktig her vel? MM sendte sms, så ringte R. Ingen av oss vet hva som sto i sms og ingen av oss vet hva samtalen gikk ut på. Det vet de selv og sikkert advokatene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...