Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Maijuni skrev (2 timer siden):

https://www.budstikka.no/holder-tyst-om-boligen-hemmelighold-er-aldri-en-god-losning/s/5-55-1782691

«Leieprisen for villaer i Asker er høy, mens Marius Borg Høibys inntekt er lav.»

Der er man inne på et annet «problem» også. Alle disse utleieboligene (12 minus Marius) gir flere millioner i året i inntekt. Ganske lukrativt da Haakon tidligere brukte vedlikeholdsavdelingen til kongehuset på sine private utleiehus. Men, andre som leier ut må skatte mye og også betale høy formuesverdi. Siden Haakon ikke betaler skatt blir kanskje alt dette skattefritt også? Det er jo så lukket alt sammen så vanskelig å vite …

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (1 time siden):

Jeg syntes ikke du skal  være en som skal bestemme at de som ønsker monarkiet også støtter marius sine handlinger. 

For det er langt fra sannheten.  Og jeg støtter på ingen måte Marius sine handlinger.  Da har du ikke lest hva jeg har skrevet.  

Det går faktisk  an å diskutere  saklig selv  om man ikke er enige i noens handlinger. 

Noen  skiller mellom kongefamile og kongehuset og dens funksjon. Slik jeg gjør. Siden Marius ikke er en del av kongehuset. Påvirker ikke han sine handlinger  mitt  syn på Monarkiet. Ikke en cm engang.  

For  meg så er en diskusjon  om å beholde monarkiet en helt annen diskusjon enn Marius sine handlinger.   Det handler om endret norsk styreform. Uavhengig  av kongehuset vi har i dag. 

Dette wr kanskje ikke lett å forstå. Når ting dras ut av kontekst og har helt andre synsvinkler. Noen har sort hvite meninger. At enten er det sånn eller sånn. Andre igjen har hele gråskalaen å gå ut ifra. Som jeg. Og ser mange vinkler og flere sider på en gang.

Bedre om du spør iht hva man mener. Enn å tilegne andre brukere meninger og holdninger de ikke har

Jeg syntes av og til  du skriver mye bra. Og andre ganger går det litt over stokk  og stein. Slik  det gjør for oss fleste her inne av og til. 

Han er jo vokst opp i kongefamilien og er et medlem av den som også innehar medlemmer av kongehuset.

Forøvrig kan jeg være enig i at det går an å støtte Monarkiet og samtidig ta avstand fra Marius sine handlinger. Men jeg har full forståelse av at Monarkiet svekkes mer og mer i takt med skandaler utført av medlemmer av kongefamilien. Denne saken er ikke en bagatell, men et samfunnsproblem som Norges kronprinsesse og mor til Marius har vært en slags forkjemper imot gjennom å åpne krisesenter o.l. Hvilket signal gir dette folket? Jo at alt bare er svada og at alt de gjør egentlig er på grunn av en betalt plikt gjennom apanasjen de får av skattebetalerne. De MÅ bare stille opp på diverse for å leve i sus og dus. At kronprinsen gjennom sine uttalelser i denne saken ikke en eneste gang har sagt at de tar sterk avstand fra alle typer vold er skammelig! Det er kun fjas om at alle parter skal ivaretas og at politiet må få gjøre jobben sin. Skulle for pokker bare mangle at de hadde kostet seg på å gi sin sympati til alle voldsofre der ute når de selv har oppdratt en voldsmann og nei jeg sier ikke at det er deres skyld at han ble som han ble, men likefullt et faktum at han er vokst opp i kongefamilien.  Og samtidig kunne de sagt at dette er svært vanskelig for de personlig, fullt forståelig.

Er lei av at diverse spaltister og folk på gata unnskylder dette med at det er så forbanna vanlig og at det kan skje alle, og ikke minst at det er Marius og Mette Marit det er synd på. Ja, dette skjer i alle samfunnslag, men for pokker ikke bruk det som en hvilepute eller unnskyldning for alvorlighetsgraden i at et medlem av kongefamilien som er oppvokst i kongehuset har utført vold mot flere kvinner, samtidig som vedkommende skylder på rus og psykisk sykdom. 

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (4 minutter siden):

Det står også at det er forståelig at det får dekning.
Men du kan jo slutte å skrive her hvis det er det du mener vi skal gjøre? 

Dette er akkurat det samme som du kom med i debatten i går forresten. 

Det er selvsagt  forståelig at det er medie dekning. Og det skal det også være. Men spm er jo hvor mange vinklinger og saker om samme sak er det egentlig  mulig å få til.  Og er DET nødvendig  utover å selge det da. 

Nora delte på sin side at hun syntes det var vanskelig  med alle soekukasjoner. Så går an å tone det også litt ned.

Siden alle her er optatt av ofrene. Inkludert meg. Så kan man vel møte de iallefall  litt på veien. Å ikke  gjøre ting mer tungt  for dem  enn nødvendig.  

Har ikke  antydet at man ikke skal skrive noe. Men man kan skrive på måter som ikke tar så innmari  av  i alle retninger.  

Og det går fint om man generelt  velger en litt mer saklig  tone iallefall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fremmed fugl said:

Det å oppføre seg pent nå vil ikke påvirke straffen. 

Det å IKKE fortsette å oppføre seg som han gjør nå vil iallfall gjøre det bedre den dagen han skal videre med et bedre liv. Gitt at det skjer da. Kunstig konstruerte uttalelser i pressen sier ingenting om hvem han er. Handlingene hans forteller hvem han er. Hvis han vil ha håp om en annen type liv, så må handlingene hans gjenspeile det, så fort som mulig. Tviler på denne turen til Pisa er noen strategisk «siste tur med gutta». Han tror sannsynligvis dette vil blåse over, slik det alltid har gjort. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (10 minutter siden):

Han er jo vokst opp i kongefamilien og er et medlem av den som også innehar medlemmer av kongehuset.

Forøvrig kan jeg være enig i at det går an å støtte Monarkiet og samtidig ta avstand fra Marius sine handlinger. Men jeg har full forståelse av at Monarkiet svekkes mer og mer i takt med skandaler utført av medlemmer av kongefamilien. Denne saken er ikke en bagatell, men et samfunnsproblem som Norges kronprinsesse og mor til Marius har vært en slags forkjemper imot gjennom å åpne krisesenter o.l. Hvilket signal gir dette folket? Jo at alt bare er svada og at alt de gjør egentlig er på grunn av en betalt plikt gjennom apanasjen de får av skattebetalerne. De MÅ bare stille opp på diverse for å leve i sus og dus. At kronprinsen gjennom sine uttalelser i denne saken ikke en eneste gang har sagt at de tar sterk avstand fra alle typer vold er skammelig! Det er kun fjas om at alle parter skal ivaretas og at politiet må få gjøre jobben sin. Skulle for pokker bare mangle at de hadde kostet seg på å gi sin sympati til alle voldsofre der ute når de selv har oppdratt en voldsmann og nei jeg sier ikke at det er deres skyld at han ble som han ble, men likefullt et faktum at han er vokst opp i kongefamilien.  Og samtidig kunne de sagt at dette er svært vanskelig for de personlig, fullt forståelig.

Er lei av at diverse spaltister og folk på gata unnskylder dette med at det er så forbanna vanlig og at det kan skje alle, og ikke minst at det er Marius og Mette Marit det er synd på. Ja, dette skjer i alle samfunnslag, men for pokker ikke bruk det som en hvilestol eller unnskyldning for alvorlighetsgraden i at et medlem av kongefamilien som er oppvokst i kongehuset har utført vold mot flere kvinner, samtidig som vedkommende skylder på rus og psykisk sykdom. 

Spot on det du skriver. Så enig med deg👏

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (3 minutter siden):

Det å IKKE fortsette å oppføre seg som han gjør nå vil iallfall gjøre det bedre den dagen han skal videre med et bedre liv. Gitt at det skjer da. Kunstig konstruerte uttalelser i pressen sier ingenting om hvem han er. Handlingene hans forteller hvem han er. Hvis han vil ha håp om en annen type liv, så må handlingene hans gjenspeile det, så fort som mulig. Tviler på denne turen til Pisa er noen strategisk «siste tur med gutta». Han tror sannsynligvis dette vil blåse over, slik det alltid har gjort. 

Men hva "vi" syns er riktig, er nok langt ifra hva han tenker. Nei, er ikke strategisk siste tur med gutta. Men er hyggelig for han. Dritten som kommer... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (13 minutter siden):

Der er man inne på et annet «problem» også. Alle disse utleieboligene (12 minus Marius) gir flere millioner i året i inntekt. Ganske lukrativt da Haakon tidligere brukte vedlikeholdsavdelingen til kongehuset på sine private utleiehus. Men, andre som leier ut må skatte mye og også betale høy formuesverdi. Siden Haakon ikke betaler skatt blir kanskje alt dette skattefritt også? Det er jo så lukket alt sammen så vanskelig å vite …

Er skattefritt, jepp. Man prøvde for litt over tyve år siden å skape litt mer transperens i økonomien til de kongelige... Men er langt igjen. 

Mye rart hvis man ser igjennom. 

Ingen vet hvordan deres formue utvikles. Er et eller annet sted på 500 milioner og mer. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sannelig da var bra at han tok seg en tur med gutta til Italia. For tenk, muttern og faffa er bortreist. Hjemmealenefest på Skaugum…. Ha nå litt medlidenhet med Garden da. 

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Justlooking skrev (29 minutter siden):

Han betaler ingen skatt, hverken på inntekt eller formue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (4 minutter siden):

Han betaler ingen skatt, hverken på inntekt eller formue. 

Norges dyreste sosialklient.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (2 minutter siden):

Han er jo vokst opp i kongefamilien, altså medlemmer av kongehuset!

Er lei av at diverse spaltister og folk på gata unnskylder dette med at det er så forbanna vanlig og at det kan skje alle, og ikke minst at det er Marius og Mette Marit det er synd på. Ja, dette skjer i alle samfunnslag, men for pokker ikke bruk det som en hvilestol eller unnskyldning for alvorlighetsgraden i at et medlem av kongefamilien som er oppvokst i kongehuset har utført vold mot flere kvinner, samtidig som vedkommende skylder på rus og psykisk sykdom. 

Har mulig lest med to forskjellige  briller på. Jeg for min del har ikke lest et eneste  inlegg som støtter  marius på sine handlinger.  

Jeg ser stoffmisbruk generelt  er et  samfunnsproblem. Ikke bare i kongefamilien.  

Spm du bør stille deg er egentlig  hva har de lov til å si om saken offentlig? 

Kongehuset blander seg ikke inn i enkeltsaker i retten. Man kan sende klage til  kongen om man mener seg urettig behandlet i rettsapoaratet. ( funksjonen rundt det skal jeg ikke  ytre meg om , da jeg ikke har peiling)

Å ytre seg iht terror  ol er nok noe annet.

Først kommer et via nyheter at MetteMarit har ringt ofrene.  Advokater sa da at den kontakten  kunne være rettstridig. Iht påvirkning  av et vitne. Men at det uansett  var et problem  uansett om kontakten  var av problematisk katakter eller ikke. 

Senere kommer det frem at hun har sendt offeret en melding.  Dette er noe offeret kunne ha brukt som bevis dersom det var noe klandre verdig. Og at det var offeret som ringte  MetteMarit etter hun mottok meldingen. Denne kontakten var forøvrig  etter offeret har vært hos marius og før det ble bublisert bilder av marius og offeret. Som i mine øyne gir  et litt annet bilde enn  vi først fikk servert.

Hvordan tenker du at de skal kunne uttale seg om noen  som helst i en sak som er under etterforkning, uten å bli tolket som å blande seg inn i saken?

Håkon har svart på bittelitt iht det han kan. Som at de vet bare det marius har forralt etc. Me gan blir  da hengt ut som tåkefyrste. 

Så  her kreves det da at de skal ut i media , å snakke om en sak under etterforskning som de mest sannsynlig ikke har anledning  til  å komentere. 

De har allerede sagt mange ganger. Vi kan ikke komentere en pågående sak og henviser til advokater og rettsapparatet. 

Og det er kun de som kan uttale seg om saken. Og da ser du jo hvor lite de kan si og svare på nåværede tidspunkt. 

Så jeg for min del har ikke sett  at de ikke bryr seg om ofrene.  Tvert imot har håkn bla sagt han håper de blir  iavretatt på en god måte. 

Å ikke ytre seg utover det som er gjort. Er vel netopp det å ta hensyn til alle involverte,  marius og ofrene.  Og respektere rettstaten Norge.  Det trumfer vite  begjæret til folket, mener nå jeg da. 

Skal de si noe.  Må det væredet som evnt er ok  for alle parter,  og da inkludert hele rettsapparatet 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (5 timer siden):

Det skjønner  jeg godt. Men her rettes det mye urimelige krav.

I tillegg  til  memingmann så er det litt større konsekvenser  for hva en meningmamns barn gjør iht konsekvenser. Og hva det blir av konsekvenser  for når Marius gjør ting. 

Så de har nok absolutt  sikkert tatt mange andre avgjørelser enn andre har måtte tenke på.

Når det blir  snakk om å legge ned et helt monarki pga hans store problemer  som ikke engang er kongelig.  Syntes jeg konsekvensene blir  unødvendig store.

Å legge ned et monarki  bør faktisk  i mine øyne være en diskusjon  som handler om alt  annet enn Marius

Når våre barn gjør noe galt,  så man ikke i nærheten  av slike konsekvenser 

Jeg har rusmisbruker i nær familie selv. Og det  hjelper jo ingenting  hva vi sier om det. Ikke kan vi tvinge han til noe som helst heller. Ei nekte han å reise akkurat  dit han vil når han vil. Vi har satt  noen  grenser for hva han ikke får  lov til  ovenfor oss og barna.  Det har han overholdt,  men gjør han ikke rusfri, eller bedre i oppførsel  når vi ikke er tilstede. 

Det er jo også derfor jeg sier gang på gang. At man kan ikke skylde rusproblemer  på andre enn den som faktisk  ruser seg. Hadde MetteMarit  vært en annen  person. Så kanskje hun hadde tatt andre valg. Han har feks prøvd rusbehandling tidligere  han ikke har  fullført. Om det er pga press fra familien eller på eget initiativ  vet  ikke vi. 

Men  det vil ikke hjelpe om han ikke vil det nok selv

Kanskje  havner  han i rennesteinen engang. Men han er ikke der ennå. Å ende dit er også en prosess og ikke alle havner der heller. 

Det er håndteringen deres man kritiserer og den manglende kommunikasjonen.

Det fremstår per i dag at medlemmer av Kongefamilien kan gjøre akkurat hva de vil uten konsekvenser.

Dette bør selvfølgelig bety at det går ut over Kongehuset sin troverdighet.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

moroklompen skrev (Akkurat nå):

Det er håndteringen deres man kritiserer og den manglende kommunikasjonen.

Det fremstår per i dag at medlemmer av Kongefamilien kan gjøre akkurat hva de vil uten konsekvenser.

Dette bør selvfølgelig bety at det går ut over Kongehuset sin troverdighet.

Uten konsekvenser?  Syntes de har brutalt mye konsekvenser jeg 

Jeg er veldig glad for å være vanlig mann i gata  og ikke i kongefamilien  iallefall.  Med det styret for det minste lille eller største store

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Jeg er veldig glad for å være vanlig mann i gata  og ikke i kongefamilien  iallefall.  Med det styret for det minste lille eller største store

Hva slags konsekvenser har det ført til fram til nå? Foruten medias-skriverier. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krokenguri said:

Man kan faktisk bryte med kongefamilien, men det krever jo at man har lyst til å tjene til livets opphold og ikke snylte på apanasjen til HM, MM og den Norske stat. Det er det mange i kongefamilier rundt om som får til helt uten å banke damer og være avhengig av kokain. Slutt med disse unnskyldningene.

Konsekvensene så langt er litt forståelig press fra pressen, ellers har han heller mottatt en lettere byrde enn f.eks en som blir tatt for det samme i Oslo Øst.

Endret av Anonio
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eyr skrev (11 minutter siden):

Hva slags konsekvenser har det ført til fram til nå? Foruten medias-skriverier. 

500 miljoner pluss i privat formue. En enkel jobb. Ingen personlig risiko. Den familie i Norge meg høyest sosial status. Uansett hva familien gjør så kan man si at dette er privat eller det er "den eller den". 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (42 minutter siden):

Har mulig lest med to forskjellige  briller på. Jeg for min del har ikke lest et eneste  inlegg som støtter  marius på sine handlinger.  

Jeg ser stoffmisbruk generelt  er et  samfunnsproblem. Ikke bare i kongefamilien.  

Spm du bør stille deg er egentlig  hva har de lov til å si om saken offentlig? 

Kongehuset blander seg ikke inn i enkeltsaker i retten. Man kan sende klage til  kongen om man mener seg urettig behandlet i rettsapoaratet. ( funksjonen rundt det skal jeg ikke  ytre meg om , da jeg ikke har peiling)

Å ytre seg iht terror  ol er nok noe annet.

Først kommer et via nyheter at MetteMarit har ringt ofrene.  Advokater sa da at den kontakten  kunne være rettstridig. Iht påvirkning  av et vitne. Men at det uansett  var et problem  uansett om kontakten  var av problematisk katakter eller ikke. 

Senere kommer det frem at hun har sendt offeret en melding.  Dette er noe offeret kunne ha brukt som bevis dersom det var noe klandre verdig. Og at det var offeret som ringte  MetteMarit etter hun mottok meldingen. Denne kontakten var forøvrig  etter offeret har vært hos marius og før det ble bublisert bilder av marius og offeret. Som i mine øyne gir  et litt annet bilde enn  vi først fikk servert.

Hvordan tenker du at de skal kunne uttale seg om noen  som helst i en sak som er under etterforkning, uten å bli tolket som å blande seg inn i saken?

Håkon har svart på bittelitt iht det han kan. Som at de vet bare det marius har forralt etc. Me gan blir  da hengt ut som tåkefyrste. 

Så  her kreves det da at de skal ut i media , å snakke om en sak under etterforskning som de mest sannsynlig ikke har anledning  til  å komentere. 

De har allerede sagt mange ganger. Vi kan ikke komentere en pågående sak og henviser til advokater og rettsapparatet. 

Og det er kun de som kan uttale seg om saken. Og da ser du jo hvor lite de kan si og svare på nåværede tidspunkt. 

Så jeg for min del har ikke sett  at de ikke bryr seg om ofrene.  Tvert imot har håkn bla sagt han håper de blir  iavretatt på en god måte. 

Å ikke ytre seg utover det som er gjort. Er vel netopp det å ta hensyn til alle involverte,  marius og ofrene.  Og respektere rettstaten Norge.  Det trumfer vite  begjæret til folket, mener nå jeg da. 

Skal de si noe.  Må det væredet som evnt er ok  for alle parter,  og da inkludert hele rettsapparatet 

Skjønner ikke helt  hva du skriver her?  Har jeg lest ditt innlegg med to forskjellige briller på? Vold i nære relasjoner er et samfunnsproblem og kan skje i alle kretser og samfunnslag. Kongehuset som lever av skattebetalerne og som har frontet alvoret det er å være offer for vold burde ta en helt klar avstand fra dette når en av deres nærmeste nå viser seg å ha vært en voldsutøver av psykisk og fysisk vold i nære relasjoner gjennom flere år, men de velger da gjennom sine uttalelser å plassere alle involverte i samme boks, med at voldsutøver og voldsofre skal bli ivaretatt. Hva koster det å offentlig ta avstand fra alle typer voldshandlinger? For min del hadde de fått mer respekt, men når alt bare er upersonlig svada og blablabla så mister de all respekt!!  Sier ikke at M ikke skal ivaretas, men det er jo strengt talt ikke han som har blitt utsatt for noe kriminelt her. Vi lever i Norge og her er ikke vold i nære relasjoner en privatsak og som representanter for kongeriket Norge burde HM absolutt uttrykt sympati og tatt avstand fra denne type adferd i all offentlighet.

Synes jeg egentlig skrev veldig greit og oversiktlig, og at du kanskje bør lese og reflektere litt istedenfor å svare usammenhengende. Du mener man skal skille mellom kongefamilie og kongehus, mens jeg forklarer deg at kongefamilien og institusjonen Kongehuset er helt tett på hverandre og at alt medlemmer av kongefamilien gjør påvirker kongehuset. 

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (6 minutter siden):

Etter litt graving tror jeg at jeg har funnet inntektskilden til MBH 

https://www.youtube.com/watch?v=BxdIyJ0rpMs

Ingen årsak ;)

«Dra til trynet» var første jeg tenkte på da denne saken sprakk og jeg så en del av bildene av voksne Marius🤣Men ante ikke at Mikkelsen faktisk hadde denne seansen hvor MBH faktisk nevnes😂

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...