Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Purple Basil skrev (16 minutter siden):

Jeg tror nok gruppen jeg siktet til gikk deg hus forbi. Helt i orden det :) Jeg snakket ikke om familie eller venner, eller behandlere av MBH for den saks skyld. 

Greit nok. Poenget var at rusmisbrukere er noen «luringer» som kan snurre både kjente og ukjente rund lillefingeren hvis man ikke er oppmerksom på at man blir manipulert.

Hvis man gjentatte ganger blir gjort oppmerksom på at man kanskje blir manipulert, men velger å ikke innhente mer informasjon, så må man forholde seg til konsekvensene som følger av det.

Jeg tror egentlig at vi er enige. 

Endret av TigerK
Lagt til setning nederst
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
TigerK skrev (7 minutter siden):

Både familie, venner, kollegaer, folk i hjelpeapparatet etc. kan la seg forføre av «det skal aldri skje igjen», «det var en engangshendelse», «jeg skal skjerpe meg», «denne gangen blir det annerledes» osv. Det beste man kan gjøre er å oppsøke informasjon og lære det man kan om temaet. 

Det tror jeg faktisk er det første man gjør når man får mistanke om at barnet ditt har begynt med narkotika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Man kan stille krav og gi konsekvenser. Noe sier meg at du overhodet ikke har peiling på hva det innebærer å så i en slik situasjon. Jeg gjør dessverre det, og selv om de er voksne, MÅ man som forelder gjøre noe. Kutte økonomisk støtte, nekte de å komme inn på eiendommen din m.m. Altså ikke være en enabler og glatte over utad. Beintøft, men nødvendig. 

Det skjønner  jeg godt. Men her rettes det mye urimelige krav.

I tillegg  til  memingmann så er det litt større konsekvenser  for hva en meningmamns barn gjør iht konsekvenser. Og hva det blir av konsekvenser  for når Marius gjør ting. 

Så de har nok absolutt  sikkert tatt mange andre avgjørelser enn andre har måtte tenke på.

Når det blir  snakk om å legge ned et helt monarki pga hans store problemer  som ikke engang er kongelig.  Syntes jeg konsekvensene blir  unødvendig store.

Å legge ned et monarki  bør faktisk  i mine øyne være en diskusjon  som handler om alt  annet enn Marius

Når våre barn gjør noe galt,  så man ikke i nærheten  av slike konsekvenser 

Jeg har rusmisbruker i nær familie selv. Og det  hjelper jo ingenting  hva vi sier om det. Ikke kan vi tvinge han til noe som helst heller. Ei nekte han å reise akkurat  dit han vil når han vil. Vi har satt  noen  grenser for hva han ikke får  lov til  ovenfor oss og barna.  Det har han overholdt,  men gjør han ikke rusfri, eller bedre i oppførsel  når vi ikke er tilstede. 

Det er jo også derfor jeg sier gang på gang. At man kan ikke skylde rusproblemer  på andre enn den som faktisk  ruser seg. Hadde MetteMarit  vært en annen  person. Så kanskje hun hadde tatt andre valg. Han har feks prøvd rusbehandling tidligere  han ikke har  fullført. Om det er pga press fra familien eller på eget initiativ  vet  ikke vi. 

Men  det vil ikke hjelpe om han ikke vil det nok selv

Kanskje  havner  han i rennesteinen engang. Men han er ikke der ennå. Å ende dit er også en prosess og ikke alle havner der heller. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (8 minutter siden):

Greit nok. Poenget var at rusmisbrukere er noen «luringer» som kan snurre både kjente og ukjente rund lillefingeren hvis man ikke er oppmerksom på at man blir manipulert. Jeg tror egentlig at vi er enige. 

Ja, jeg er enig i at de er flinke til å manipulere mennesker som er rundt dem. Har en rusmisbruker i familien selv. Hn er det man kan kalle en "høytfungerende" rusmisbruker og kan fremstå troverdig. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (25 minutter siden):

Jeg tror nok gruppen jeg siktet til gikk deg hus forbi. Helt i orden det :) Jeg snakket ikke om familie eller venner, eller behandlere av MBH for den saks skyld. 

Jeg savner en begrunnelse for disse antagelsene, istedet for å skjære over en kam alle som har uttrykt en mening du ikke liker. For det er jo bare brukerdebatt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg ikkje skjønner er at han drar på fest i ein slik situasjon. Pressa er overalt, stor internasjonal oppmerksomheit. Absolutt alle ville forsto at slike foto kom til å komme. At han drar på fest når han vedgår rusmisbruk og vold, er komplett uforståelig. Han er ein voksen mann, ja, men her har kronprinsfamilien enten sjokkerande dårlig rådgiverstab eller så forstår ikkje mbh eit sekund av sitt eige beste.

• Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormur skrev (6 minutter siden):

Det eg ikkje skjønner er at han drar på fest i ein slik situasjon. Pressa er overalt, stor internasjonal oppmerksomheit. Absolutt alle ville forsto at slike foto kom til å komme. At han drar på fest når han vedgår rusmisbruk og vold, er komplett uforståelig. Han er ein voksen mann, ja, men her har kronprinsfamilien enten sjokkerande dårlig rådgiverstab eller så forstår ikkje mbh eit sekund av sitt eige beste.

Evnen til konsekvenstenking framstår ikke akkurat som velutviklet…

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han gjør nå er å vise fingeren til hele Norge generelt og kongehuset og rettsvesenet spesielt. Det er ikke noe poeng i å forvente noe som helst av anstendig oppførsel fra den kanten. Han er en lost case.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormur skrev (8 minutter siden):

Tenkte det samme. For så vidt greit at han rømmer Norge for noen uker, men han burde hatt vett nok til å holde en særdeles lav profil.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormur skrev (22 minutter siden):

Etter min oppfatning sier jo dette litt om han og hvor alvorlig han tar denne siktelsen. Angrer virker det vertfall ikke som han gjør når han fester, koser seg og utsetter ofrene for all denne ventingen. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (4 timer siden):

Mange som mener han er uskyldig fram til han er dømt. Hadde en høylytt diskusjon med min svigerfar i går. 🫨

Det er jo prinsippet i alle saker, men er han i følge svigerfar og andre i tråden også uskyldig i det han har innrømmet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (47 minutter siden):

Evnen til konsekvenstenking framstår ikke akkurat som velutviklet…

Eller så har han det. 

La oss si at han vet at han har utøvet betydelig fysisk eller psykisk vold mot en eller flere av de fornermede. Så at han tror at det kan føres gode bevis for dette. Hva venter han da? 

En offentlig rettsak der detaljer rundt dette brettes ut. Der venner og familie støtter opp og forteller i tillegg til de fornærmede. Meldinger og annet blir lest opp, kanskje ulike bilder blir vist. Behandlere som har hjulpet til med offerenes psykologiske langtidseffekter forteller om dette. Til offentligheten. Så kommer dommen, med ubetinget fengsel. Så soning, og kanskje den verste dagen når sonningen er over.

Glemte, han blir tildømt å betale erstatning til ofrene. Som ingen kommer hjelpe han å betale. 

Alle de falske venner han har idag, er borte når han kommer ut fra fengselet. Livet han har levd frem til nå er snudd på hodet. Mannen har som det fremstår ikke mye til selvstendig forsørgningsevne. Men med et trang til å bruke narkotika. 

Hvorfor tror folk at han nå skal være opptatt av omdømme eller om de kvinner han over år har banket har det bra? 

Ja, det hadde sett mye bedre ut om han nå hadde levd som en monk, prøvd å hjelpe Påtalemakten å kunne dømme han så strengt som mulig. Men hvilke motiver har han til det. 

Støtter han null og niks, men klarer å skjønne hvis han vil feste og kose seg med kompiser i Italia i helgen. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (55 minutter siden):

Det han gjør nå er å vise fingeren til hele Norge generelt og kongehuset og rettsvesenet spesielt. Det er ikke noe poeng i å forvente noe som helst av anstendig oppførsel fra den kanten. Han er en lost case.

Tenker han sa det nokså tydelig på bildet der han hadde på seg "the line king" tskjorten med løven som snorter pulver gjennom nesen og har tekstboblen "fuck the kingdom" fra hodet. Følger den snakket høyt og tydelig om hva MHB syntes om kongeriket, egen status og uoppnåelighet..

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, luxifine said:

Tenker han sa det nokså tydelig på bildet der han hadde på seg "the line king" tskjorten med løven som snorter pulver gjennom nesen og har tekstboblen "fuck the kingdom" fra hodet. Følger den snakket høyt og tydelig om hva MHB syntes om kongeriket, egen status og uoppnåelighet..

«The kingdom» er sikkert helt fint når det gir inngangbillett til alle fordelene som ingen andre får. Han oppfører seg egentlig bare som en mannlig Märtha kanskje ville gjort. For å ta en overfladisk generalisering, menn utagerer med rus og vold, kvinner finner destruktive relasjoner. Den udefinerte rollen må være helt håpløs å forholde seg til. Noe kongefamilien bør ta til etterretning og rydde enda strammere i rekkene for kommende generasjoner. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maijuni skrev (4 minutter siden):

https://www.budstikka.no/holder-tyst-om-boligen-hemmelighold-er-aldri-en-god-losning/s/5-55-1782691

«Leieprisen for villaer i Asker er høy, mens Marius Borg Høibys inntekt er lav.»

Godt poeng. Hvorfor ikke bare fortelle. 

Hvis markedsleie er 25.000. Så sponser kronprinsen han bare med det med en sum på 300.000 per år. Det er hva de fleste vil tro uansett. Hadde han betalt leie så hadde man sagt det. 

Ble to av de bilder som har vært i media tatt på Skaugum (den med cash i buksa og Line King). Kan se ut som det, passer med takvindu og takets form. Hvis det er slikt burde det bli sagt nå. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
luxifine skrev (34 minutter siden):

vi kjenner ikke konteksten for det bildet, så isolert sett sier det ingenting om hvem han er eller hva han tenker. Det finnes ganske mange andre,  og mer sannsynlige forklaringer enn at han ville formidle et kontroversielt budskap til verden, som setter alle hans nærmeste i forlegenhet.

Det kan ha vært en tullegave fra en kompis, et veddemål, et utdrikningslag, en fest der alle får sitt pass påskrevet gjennom en teit t-skjorte etc

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, MissLucy said:

vi kjenner ikke konteksten for det bildet, så isolert sett sier det ingenting om hvem han er eller hva han tenker. Det finnes ganske mange andre,  og mer sannsynlige forklaringer enn at han ville formidle et kontroversielt budskap til verden, som setter alle hans nærmeste i forlegenhet.

Det kan ha vært en tullegave fra en kompis, et veddemål, et utdrikningslag, en fest der alle får sitt pass påskrevet gjennom en teit t-skjorte etc

Det kan være så fryktelig meget, så jeg håper dere tar den diskusjonen over PM, for disse spekulasjonene frem og tilbake er ikke interessante her.

Uavhengig av deres diskusjon, er det litt som om jeg skulle ha latt meg avbilde i en skjorte hvor det står "FUCK [min nåværende arbeidsgiver]", uavhengig av hvorvidt jeg er blitt fersket i å jule opp minst en kjæreste i kokainrus, råkjøre og håne at man nesten kjører over noen, og gitt beng i at [min nåværende arbeidsgiver] kommer med sanksjoner for min atferd. Jeg vet at mine foreldre og min arbeidsgiver ville ha sanksjonert mot meg dersom jeg hadde holdt på sånn, og jeg håper dine også ville ha gjort det, og jeg håper du evner å se at din(e) arbeidsgiver / foreldre ikke overreagerer ved å uttrykke at de ikke liker  din fremferd.

Inntil videre har jeg inntrykk av at det er radio silence fra MM og hva enn pappaen hans heter. Med mindre pappaen er med til Pisa på en kulturreise da?

Endret av BørIkkeSkriveForMy
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Har det forsvunnet 20 minutter fra tråden? Vi var på side 420, nå 417?? Jeg finner ikke igjen flere innlegg som andre skrev… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (1 minutt siden):

Det kan være så fryktelig meget, så jeg håper dere tar den diskusjonen over PM, for disse spekulasjonene frem og tilbake er ikke interessante her.

Uavhengig av deres diskusjon, er det litt som om jeg skulle ha latt meg avbilde i en skjorte hvor det står "FUCK [min nåværende arbeidsgiver]", uavhengig av hvorvidt jeg er blitt fersket i å jule opp minst en kjæreste i kokainrus, råkjøre og håne at man nesten kjører over noen, og gitt beng i at [min nåværende arbeidsgiver] kommer med sanksjoner for min atferd. Jeg vet at mine foreldre og min arbeidsgiver ville ha sanksjonert mot meg dersom jeg hadde holdt på sånn, og jeg håper dine også ville ha gjort det, og jeg håper du evner å se at din(e) arbeidsgiver / foreldre ikke overreagerer ved å ikke like din fremferd.

Inntil videre har jeg inntrykk av at det er radio silence fra MM og hva enn pappaen hans heter. Med mindre pappaen er med til Pisa på en kulturreise da?

eh, hvorfor skal vi diskutere et spørsmål relatert til trådens tema på PM, mens du legger ut om samme tema i åpent forum?

🤔

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...