Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Gjest Glufseguri
Skrevet

Ja, det kunne vært Fanta Lemon i det glasset for alt vi vet men det hvordan helheten ser ut nå må det være rom for å kritisere.

Det å ta seg en guttetur med de samme vennene han gjerne har hatt sosial omgang med mens dette problemkomplekset har pågått virker ikke lurt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare det at han får lov å reise ut av landet er jo helt horribelt. Hva slags konsekvenser får egentlig handlingene hans? Og hva slags signaler sender politiet til andre ved å tillate dette? Hva er oddsen for at en hvilken som helst annen mann i samme situasjon ville fått disse godene? 
At han velger å dra og digge seg selv på ferie vitner om lavmål fra hans side. Jeg syns ikke verken Kongeparet eller moren har noe med å ordne opp i dette, det får stå for egen regning. Han er snart 30 år. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvorfor kongehuset og co ikke uttaler seg. Alt er jo under etterforskning. 

ALLE andre offentlige instanser følger dette prinsippet. I baneheia saken har dette alltid vært prinsippet i alle år saken har pågått. Verken politiet eller statsadvokaten har villet uttale seg. Først på grunn av at saken var avsluttet, så var det på grunn av at den var til vurdering hos gjennopptakelseskommisjonen, så var det fordi den var oversendt til nytt politidistrikt, og nå fordi den er til vurdering av en kommisjon .

Alle andre instanser kjører samme mynt, så jeg tenker at det samme må gjelde for kongehuset. 

Nå er det en ufattelig heksejakt. Det er kun en ansvarlig person i saken, og det er Marius. 

Har hørt flere neve at Mette Marit burde gå ut og ta offentlig avstand, men herregud... trenger man å høre disse ordene? Kronprinsparet er garantert imot disse handlingene til Marius,og tar garantert avstand. Det gjør nok hele Norge, men man trenger jo ikke å si det på landsdekkende kringkasting. Det endrer ikke utfallet av det som har skjedd. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Gjest Glufseguri
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Hvis du skal hente voksne, myndige folk mot sin vilje, så er det vel strengt tatt kidnapping. Merkelig anbefaling.

Vet ikke om jeg synes det å sette en person med rusproblemer på gata var toppen av rasjonalitet i situasjonen heller.

Men når bikker det over til at en voksen person ikke kan ivareta sitt eget beste?

Når man har rasert, banket og truet i narkotikarus?

Skrevet
MissLucy skrev (34 minutter siden):

Det er godt mulig MBH fester i Italia, men det vet vi ingenting om, for dagbladet har overhodet ikke underbygget påstanden de kommer med i overskriften.

At han driver og fester er en påstand som ikke er dokumentert gjennom en video av at han går med et normalt ganglag  gjennom en bar med et glass i hånden, og så sitter han på en stol og prater med en jente. Dagbladet vet ikke hva som er i det glasset. Det er ingenting i videoen som viser festing.

Og for å vri dette sprøytet til bevis for festing, må de ty til følgende generelle beskrivelse av torget i Pisa:

"Det var klamt i den varme kveldslufta, men god stemning, høy musikk og lukta av alkohol la seg utover det stappfulle torget 200 meter fra det ikoniske skjeve tårnet i Pisa."

Altså, at det lukter alkohol i en bar? Musikken var høy, du! O my, så sjokkerende. Men det beviser ingenting om festingen til noen av de som var tilstede. 

Det er ikke nødvendig å falle flat for alt man leser i Dagbladet.

Dette er det dummeste våset jeg har lest i dag. MBH reiser til Italia på ferie midt i en straffesaksetterforsking der tiltalen mot han sannsynligvis blir utvidet. Helt uavhengig av dette så har innrømmer å ha utsatt en annen for vold og erkjent at han har rusproblemer. Han viser med fenne atferden at han fullstendig driter i ofrene og hvordan dette tar seg ut som medlem av kongefamilien. Du henger deg opp i at Dagbladet som seriøs medieaktør ikke har bilde av at han drikker alkohol 🤣Nei, han drikker sikkert vann historikken hans tatt i betraktning. Det du skriver er så dumt at det blir helt komisk. 

• Liker 25
  • Nyttig 8
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Hvis du skal hente voksne, myndige folk mot sin vilje, så er det vel strengt tatt kidnapping. Merkelig anbefaling.

Vet ikke om jeg synes det å sette en person med rusproblemer på gata var toppen av rasjonalitet i situasjonen heller.

Han trenger absolutt ikke bo på gaten. Hvis MM vil så kan hun leie en leilighet til ham langt unna Skaugum. Vil man ikke bli frisk så må man faktisk ta følgene av det. 

Vet om mange familier som er blitt helt ødelagte av å ha en rusmisbruker i nærheten. Mange søsken har måttet flytte langt unna for å få fred og det er foreldre som flytter til ukjent adresse for å "overleve".

Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Ehe, 

Så nå ønsker du at seriøse mediaaktører i større grad skal drive med snikfilming og fotografering av Marius, gjerne i minst mulig fordelaktig form for han, og så spre det til offentligheten?

Finnes vel ikke noen eksakt definisjon på "festing". 

Må man ha promille over et eller annet? Nei, er dem som er avholds som fester. 

Må man danse? 

Må man være høylydt? 

Må man... 

Marius var "ute på byen". Ble observert av en journalist som valgte å beskrive det hun såg som festing. 

Nei, jeg synes at de skal innse at akkurat her har de tråkket over grensen som vi har diskutert tidligere i tråden om pressens rolle i Mariussaken, og sende journalisten sin hjem.

Ja, jeg er enig i at mange av artiklene  hittil har vært nødvendige selv om det samlede trykket har vært høyt. Men det betyr at pressen har et særlig ansvar for å ikke øke det trykket med artikler som er helt unødvendige.

Og denne spekulative søpla kan de trygt plassere i kategorien "fullstendig unødvendig".

Det har ingen offentlig interesse hva MBH gjør i Italia.

At han er en rusmisbruker i en selvdestruktiv spiral nedover?

Det har offentligheten ingenting med, og  det tilfører ikke saken noe som helst nyttig. Derfor bør redaksjonen, i lys av debatten om det totale medietrykket, være litt forsiktig med hvor mye søppel de skal trykke på toppen av alle de artiklene som blir trykket og som faktisk er nødvendige i saken.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Han trenger absolutt ikke bo på gaten.

Ikke sant? Det finnes et hav av mellomting mellom Skaugum og "gata".

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Dette er det dummeste våset jeg har lest i dag. MBH reiser til Italia på ferie midt i en straffesaksetterforsking der tiltalen mot han sannsynligvis blir utvidet. Helt uavhengig av dette så har innrømmer å ha utsatt en annen for vold og erkjent at han har rusproblemer. Han viser med fenne atferden at han fullstendig driter i ofrene og hvordan dette tar seg ut som medlem av kongefamilien. Du henger deg opp i at Dagbladet som seriøs medieaktør ikke har bilde av at han drikker alkohol 🤣Nei, han drikker sikkert vann historikken hans tatt i betraktning. Det du skriver er så dumt at det blir helt komisk. 

Det er ingenting i veien mot at han kan dra. Dette gjelder for alle andre også,så hvorfor skulle det ikke gjelde for han? Jeg tror ikke nødvendigvis at han blir bedre rehabilitert av å være i Norge nå, det er vel større sjanse for at han tar dumme valg i ett forsøk på å glemme pressens jakt...

• Liker 2
Skrevet
Palmemor skrev (6 minutter siden):

Bare det at han får lov å reise ut av landet er jo helt horribelt. Hva slags konsekvenser får egentlig handlingene hans? Og hva slags signaler sender politiet til andre ved å tillate dette? Hva er oddsen for at en hvilken som helst annen mann i samme situasjon ville fått disse godene? 
At han velger å dra og digge seg selv på ferie vitner om lavmål fra hans side. Jeg syns ikke verken Kongeparet eller moren har noe med å ordne opp i dette, det får stå for egen regning. Han er snart 30 år. 

alle advokatene i saken og politiet har uttalt at det er fullt lovlig å reise til utlandet. Oddsene er at det er likt for alle i samme situasjon.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Really skrev (1 time siden):

Jenta han sitter og snakker med kan umulig vite han er en voldsmann. 

Mange som mener han er uskyldig fram til han er dømt. Hadde en høylytt diskusjon med min svigerfar i går. 🫨

• Liker 2
Gjest MissHannigan
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Mange som mener han er uskyldig fram til han er dømt. Hadde en høylytt diskusjon med min svigerfar i går. 🫨

At han har innrømmet vold, betyr ingenting liksom 😅

Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg synes at de skal innse at akkurat her har de tråkket over grensen som vi har diskutert tidligere i tråden om pressens rolle i Mariussaken, og sende journalisten sin hjem.

Ja, jeg er enig i at mange av artiklene  hittil har vært nødvendige selv om det samlede trykket har vært høyt. Men det betyr at pressen har et særlig ansvar for å ikke øke det trykket med artikler som er helt unødvendige.

Og denne spekulative søpla kan de trygt plassere i kategorien "fullstendig unødvendig".

Det har offentligheten ingenting med, og  det tilfører ikke saken noe som helst nyttig. Derfor bør redaksjonen, i lys av debatten om det totale medietrykket, være litt forsiktig med hvor mye søppel de skal trykke på toppen av alle de artiklene som blir trykket og som faktisk er nødvendige i saken.

Marius gjorde dette til allemannseie da han publiserte en offentlig unnskyldning hvor han hevdet at han skulle ta ansvar. Mange trodde på denne unnskyldningen, inkludert deg, om jeg ikke husker feil. Nå beviser han på alle måter at det bare var tomme ord. Og det har mediene rett til å publisere. Han åpnet den døra selv, her kommer konsekvensen.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Du glemmer at han selv ga ut "angrande synder" pressemelding.

Ja, vet at du generelt syns at denne saken ikke burde ha blitt offentlig kjent, og at du syns alle former av spørsmål kring hvordan andre i kongefamilien har handlet i saken er galt. 

Men skjønner jeg det rett så mener du ikke at du trenger mer bevis for at han faktisk festet, men du syns det var galt av Dagbladet å fortelle at dem møte han "ute på byen" når han festet?

Skjønner ikke helt hva du tenker er så farlig med det. Han valgte å gjøre det han gjorde på en offentlig plass.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

Ai, det var sikkert koselig... Mener han at Marius er uskyldig enda han har innrømmet hva han er siktet for? Spesielt.

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

alle advokatene i saken og politiet har uttalt at det er fullt lovlig å reise til utlandet. Oddsene er at det er likt for alle i samme situasjon.

Er bare tåpelig å tro at han har gjort noe galt i forhold til straffesaken med å dra til utlandet. Det er vel ingen som tror at mannen prøver å rømme landet... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Felis skrev (Akkurat nå):

Marius gjorde dette til allemannseie da han publiserte en offentlig unnskyldning hvor han hevdet at han skulle ta ansvar. Mange trodde på denne unnskyldningen, inkludert deg, om jeg ikke husker feil. Nå beviser han på alle måter at det bare var tomme ord. Og det har mediene rett til å publisere. Han åpnet den døra selv, her kommer konsekvensen.

Jeg ser virkelig  ikke hva dette har med å ta ansvar eller ikke.

Han står ikke på torget i Pisa og roper at han er uskyldig anklaget.

Det er heller ikke noe som helst grunnlag for å anta at det at han er på en bar i Pisa betyr at han har tenkt å unndra seg rettsprosessen.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg ser virkelig  ikke hva dette har med å ta ansvar eller ikke.

Han står ikke på torget i Pisa og roper at han er uskyldig anklaget.

Det er heller ikke noe som helst grunnlag for å anta at det at han er på en bar i Pisa betyr at han har tenkt å unndra seg rettsprosessen.

Han skrev litt mer i den pressemeldingen, gjorde han ikke? 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (26 minutter siden):

Du glemmer at han selv ga ut "angrande synder" pressemelding.

Ja, vet at du generelt syns at denne saken ikke burde ha blitt offentlig kjent, og at du syns alle former av spørsmål kring hvordan andre i kongefamilien har handlet i saken er galt. 

Men skjønner jeg det rett så mener du ikke at du trenger mer bevis for at han faktisk festet, men du syns det var galt av Dagbladet å fortelle at dem møte han "ute på byen" når han festet?

Skjønner ikke helt hva du tenker er så farlig med det. Han valgte å gjøre det han gjorde på en offentlig plass.

Jeg har aldri sagt eller ment noe av det du hevder her. 

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ai, det var sikkert koselig... Mener han at Marius er uskyldig enda han har innrømmet hva han er siktet for? Spesielt.

Han er selvfølgelig strafferettslig uskyldig frem til enn rettskraftig dom, også for ting som han tilstår eller der det finnes en film som viser hendelsen i detaljer. 

Skyldig i etisk forstand er han hvis han har gjort ulike ting uansett hva som vil kunne bevises. 

Om noen tror at han er skyldig, ja det velger man selv. Men er vel urimelig å tro at han ikke er skyldig til noen form av voldskriminalitet mot kvinner. Med tanke på siktelse, offentlig tilståelse av kroppskrenkelse og det som har kommet frem fra to andre offer og at saken nå har flyttes til en ny avdeling og etterforskningsleder. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...