Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marius Borg Høibys valg om å reise på ferie midt i alvorlige straffesaker er nok et eksempel på elendig håndtering av situasjonen.

JA, det er slitsomt å ha pressen etter seg når man har mishandlet damene sine i flere år,  eller eventuelt "klappet til noen litt med flat hånd" og "satt en kniv litt i veggen", men det betyr IKKE at det er tiden for å ta en ferie til Italia med guttastemning. Det sender et fryktelig signal, både til offentligheten og til de som er berørt av hans handlinger.

Og når han svarer "på ingen måte"? Det sier alt om hvordan han forholder seg til situasjonen. At han er irritert på pressen som er så plagsom at han ser seg nødt til å ta ferie. 

• Liker 25
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, MissLucy said:

Det er godt mulig MBH fester i Italia, men det vet vi ingenting om, for dagbladet har overhodet ikke underbygget påstanden de kommer med i overskriften.

At han driver og fester er en påstand som ikke er dokumentert gjennom en video av at han går med et normalt ganglag  gjennom en bar med et glass i hånden, og så sitter han på en stol og prater med en jente. Dagbladet vet ikke hva som er i det glasset. Det er ingenting i videoen som viser festing.

Og for å vri dette sprøytet til bevis for festing, må de ty til følgende generelle beskrivelse av torget i Pisa:

"Det var klamt i den varme kveldslufta, men god stemning, høy musikk og lukta av alkohol la seg utover det stappfulle torget 200 meter fra det ikoniske skjeve tårnet i Pisa."

Altså, at det lukter alkohol i en bar? Musikken var høy, du! O my, så sjokkerende. Men det beviser ingenting om festingen til noen av de som var tilstede. 

Det er ikke nødvendig å falle flat for alt man leser i Dagbladet.

Ja, hele den saken i Dagbladet var forferdelig pinlig.

To be fair, hvis vi først skal flisespikke, flere og flere mennesker fester uten alkohol i glasset, så det er egentlig litt uvesentlig. Selv om han hypotetisk sett reiser både rusfri og alkoholfri til Italia og har aldri så nykter ferie med venner, så blir det ikke spesielt mye bedre av det. Han har fortsatt valgt å dra til Italia, i følge advokaten "for å få ro", men du oppsøker ikke partytorget i Pisa da. Pisa er ikke store byen (kjedelig by, i grunnen, uten at det er poenget her), og han har dratt dit med venner som feirer bryllup.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Knitalong skrev (11 minutter siden):

Har hun så mye valg tenker du? Rollen hennes og øvrig familie trenger henne også.

Det er på ingen måte greit det Marius har gjort, men han kommer til å ta straffen sin når/ hvis han blir dømt. Den offentlige gapestokken han er i nå er ikke greit, så her burde både media og folk ellers roe seg. 

Ja jeg synes hun har et annet valg. MM kunne vært mer ydmyk, ikke gå rundt å late som ingenting. Hun kunne uttalt seg og sagt hun følte med voldsofre.  Disse all smile bildene viser bare at det er falske påklistrete smil. De har da aldri gått på tur rundt i byen, slik de gjør nå. Aller helst skulle hun sagt hun tok avstand fra hva MBH har gjort, og hvordan han holder på, og at de jobber med å skaffe han hjelp. (Det sistnevnte tro jeg de prøver på)

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Ja, hele den saken i Dagbladet var forferdelig pinlig.

To be fair, hvis vi først skal flisespikke, flere og flere mennesker fester uten alkohol i glasset, så det er egentlig litt uvesentlig. Selv om han hypotetisk sett reiser både rusfri og alkoholfri til Italia og har aldri så nykter ferie med venner, så blir det ikke spesielt mye bedre av det. Han har fortsatt valgt å dra til Italia, i følge advokaten "for å få ro", men du oppsøker ikke partytorget i Pisa da. Pisa er ikke store byen (kjedelig by, i grunnen, uten at det er poenget her), og han har dratt dit med venner som feirer bryllup.

En mangeårig rusmisbruker med flere psykiatriske diagnoser (dette etter hans eget utsagn), blir ikke nykter av å fly rundt på utesteder i Italia parallelt med at han er ydmyket og av-invitert vennenes bryllup. 
Hva Marius har i glasset og eventuelt i nesa, ønsker jeg ikke vite noe om. Men han kommer fra en svært ressurssterk familie som burde hjulpet ham med å legge en plan, slik at han kan få hjelp og kan ta ansvar, slik han hevdet i sitt «statement», men han gjør det motsatte. 
Dette er verre enn verst.

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
Really skrev (2 minutter siden):

Ja jeg synes hun har et annet valg. MM kunne vært mer ydmyk, ikke gå rundt å late som ingenting. Hun kunne uttalt seg og sagt hun følte med voldsofre.  Disse all smile bildene viser bare at det er falske påklistrete smil. De har da aldri gått på tur rundt i byen, slik de gjør nå. Aller helst skulle hun sagt hun tok avstand fra hva MBH har gjort, og hvordan han holder på, og at de jobber med å skaffe han hjelp. (Det sistnevnte tro jeg de prøver på)

De har jo holdt kjeft frem til nå, hvorfor skulle de plutselig ta til vett og si noe sånn plutselig? De tør jo ikke/vil jo ikke ta ordet, og tror neppe vi skal forvente at de gjør det når de blir stoppet på gaten. For så feige er de vel faktisk. De skal vel også vise sin respekt for ML og DV, og ikke snu fokuset fra bryllupet til kaoset de har hjemme på Skaugum, istedenfor å vise respekt for situasjonen de er i. Det er jo så enkelt å la vær å si noe.

• Liker 2
Skrevet
Really skrev (2 minutter siden):

Jaja, det er nå din mening.

Akkurat nå så stormer det rundt kongefamilien og de er nødt til å delta i bryllupet til Märtha og Durek. Men jeg tror at de vil komme med uttalelser når stormen har lagt seg, politiet kommer lenger i etterforskningen og det blir mer klarhet rundt dette med Marius. 

Jeg har nå ihvertfall ingen behov for å se verken MM, Marius eller noen andre legge seg ned og krype for å tilfredsstille de som ikke kan gi de rom til å jobbe seg gjennom dette. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (1 time siden):

Årsaken til at den er vid, er at da slipper man forhåpentligvis anklager om avsporinger annen hver side. Mye henger jo sammen. 😅 Forøvrig er det bra klima her idag da☺️ Måtte d vare🤞🏼 

Edit: Skrev litt for fort. Nå kom det kjeft igjen. 🙈 

😅

Skrevet
Really skrev (5 minutter siden):

Hentet hjem sønnen burde hun gjort, sammen med hans far. Om han ikke blir med, så bør han flytte ut fra eiendommen til stefar og ingen pocket money. 
Jeg tror aldri folk lærer, hvis ikke oppførselen deres får konsekvenser, gjerne i form av at de får inndratt privilegiene sine og må ta ansvar for eget liv

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):
Really skrev (9 minutter siden):

Ekspander  

De har jo holdt kjeft frem til nå, hvorfor skulle de plutselig ta til vett og si noe sånn plutselig? De tør jo ikke/vil jo ikke ta ordet, og tror neppe vi skal forvente at de gjør det når de blir stoppet på gaten. For så feige er de vel faktisk

Nettop. De har holdt kjeft. 

Jeg sier MM kunne vært mer ydmyk og uttalt seg. Jeg sier ikke at det kommer til å skje. MEN, de later til å ikke bry seg når de holder kjeft. De virker likegyldige i hele saken.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Really skrev (1 minutt siden):

Nettop. De har holdt kjeft. 

Jeg sier MM kunne vært mer ydmyk og uttalt seg. Jeg sier ikke at det kommer til å skje. MEN, de later til å ikke bry seg når de holder kjeft. De virker likegyldige i hele saken.

Det er jeg helt enig med deg i.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (26 minutter siden):

Det er godt mulig MBH fester i Italia, men det vet vi ingenting om, for dagbladet har overhodet ikke underbygget påstanden de kommer med i overskriften.

At han driver og fester er en påstand som ikke er dokumentert gjennom en video av at han går med et normalt ganglag  gjennom en bar med et glass i hånden, og så sitter han på en stol og prater med en jente. Dagbladet vet ikke hva som er i det glasset. Det er ingenting i videoen som viser festing.

Og for å vri dette sprøytet til bevis for festing, må de ty til følgende generelle beskrivelse av torget i Pisa:

"Det var klamt i den varme kveldslufta, men god stemning, høy musikk og lukta av alkohol la seg utover det stappfulle torget 200 meter fra det ikoniske skjeve tårnet i Pisa."

Altså, at det lukter alkohol i en bar? Musikken var høy, du! O my, så sjokkerende. Men det beviser ingenting om festingen til noen av de som var tilstede. 

Ehe, 

Så nå ønsker du at seriøse mediaaktører i større grad skal drive med snikfilming og fotografering av Marius, gjerne i minst mulig fordelaktig form for han, og så spre det til offentligheten?

Finnes vel ikke noen eksakt definisjon på "festing". 

Må man ha promille over et eller annet? Nei, er dem som er avholds som fester. 

Må man danse? 

Må man være høylydt? 

Må man... 

Marius var "ute på byen". Ble observert av en journalist som valgte å beskrive det hun såg som festing. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
SagaP skrev (7 minutter siden):

Hentet hjem sønnen burde hun gjort, sammen med hans far. Om han ikke blir med, så bør han flytte ut fra eiendommen til stefar og ingen pocket money. 
Jeg tror aldri folk lærer, hvis ikke oppførselen deres får konsekvenser, gjerne i form av at de får inndratt privilegiene sine og må ta ansvar for eget liv

Hvis du skal hente voksne, myndige folk mot sin vilje, så er det vel strengt tatt kidnapping. Merkelig anbefaling.

Vet ikke om jeg synes det å sette en person med rusproblemer på gata var toppen av rasjonalitet i situasjonen heller.

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Ja, det kunne vært Fanta Lemon i det glasset for alt vi vet men det hvordan helheten ser ut nå må det være rom for å kritisere.

Det å ta seg en guttetur med de samme vennene han gjerne har hatt sosial omgang med mens dette problemkomplekset har pågått virker ikke lurt.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Bare det at han får lov å reise ut av landet er jo helt horribelt. Hva slags konsekvenser får egentlig handlingene hans? Og hva slags signaler sender politiet til andre ved å tillate dette? Hva er oddsen for at en hvilken som helst annen mann i samme situasjon ville fått disse godene? 
At han velger å dra og digge seg selv på ferie vitner om lavmål fra hans side. Jeg syns ikke verken Kongeparet eller moren har noe med å ordne opp i dette, det får stå for egen regning. Han er snart 30 år. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvorfor kongehuset og co ikke uttaler seg. Alt er jo under etterforskning. 

ALLE andre offentlige instanser følger dette prinsippet. I baneheia saken har dette alltid vært prinsippet i alle år saken har pågått. Verken politiet eller statsadvokaten har villet uttale seg. Først på grunn av at saken var avsluttet, så var det på grunn av at den var til vurdering hos gjennopptakelseskommisjonen, så var det fordi den var oversendt til nytt politidistrikt, og nå fordi den er til vurdering av en kommisjon .

Alle andre instanser kjører samme mynt, så jeg tenker at det samme må gjelde for kongehuset. 

Nå er det en ufattelig heksejakt. Det er kun en ansvarlig person i saken, og det er Marius. 

Har hørt flere neve at Mette Marit burde gå ut og ta offentlig avstand, men herregud... trenger man å høre disse ordene? Kronprinsparet er garantert imot disse handlingene til Marius,og tar garantert avstand. Det gjør nok hele Norge, men man trenger jo ikke å si det på landsdekkende kringkasting. Det endrer ikke utfallet av det som har skjedd. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Hvis du skal hente voksne, myndige folk mot sin vilje, så er det vel strengt tatt kidnapping. Merkelig anbefaling.

Vet ikke om jeg synes det å sette en person med rusproblemer på gata var toppen av rasjonalitet i situasjonen heller.

Men når bikker det over til at en voksen person ikke kan ivareta sitt eget beste?

Når man har rasert, banket og truet i narkotikarus?

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (34 minutter siden):

Dette er det dummeste våset jeg har lest i dag. MBH reiser til Italia på ferie midt i en straffesaksetterforsking der tiltalen mot han sannsynligvis blir utvidet. Helt uavhengig av dette så har innrømmer å ha utsatt en annen for vold og erkjent at han har rusproblemer. Han viser med fenne atferden at han fullstendig driter i ofrene og hvordan dette tar seg ut som medlem av kongefamilien. Du henger deg opp i at Dagbladet som seriøs medieaktør ikke har bilde av at han drikker alkohol 🤣Nei, han drikker sikkert vann historikken hans tatt i betraktning. Det du skriver er så dumt at det blir helt komisk. 

• Liker 25
  • Nyttig 8
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Han trenger absolutt ikke bo på gaten. Hvis MM vil så kan hun leie en leilighet til ham langt unna Skaugum. Vil man ikke bli frisk så må man faktisk ta følgene av det. 

Vet om mange familier som er blitt helt ødelagte av å ha en rusmisbruker i nærheten. Mange søsken har måttet flytte langt unna for å få fred og det er foreldre som flytter til ukjent adresse for å "overleve".

Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Ehe, 

Så nå ønsker du at seriøse mediaaktører i større grad skal drive med snikfilming og fotografering av Marius, gjerne i minst mulig fordelaktig form for han, og så spre det til offentligheten?

Finnes vel ikke noen eksakt definisjon på "festing". 

Må man ha promille over et eller annet? Nei, er dem som er avholds som fester. 

Må man danse? 

Må man være høylydt? 

Må man... 

Marius var "ute på byen". Ble observert av en journalist som valgte å beskrive det hun såg som festing. 

Nei, jeg synes at de skal innse at akkurat her har de tråkket over grensen som vi har diskutert tidligere i tråden om pressens rolle i Mariussaken, og sende journalisten sin hjem.

Ja, jeg er enig i at mange av artiklene  hittil har vært nødvendige selv om det samlede trykket har vært høyt. Men det betyr at pressen har et særlig ansvar for å ikke øke det trykket med artikler som er helt unødvendige.

Og denne spekulative søpla kan de trygt plassere i kategorien "fullstendig unødvendig".

Det har ingen offentlig interesse hva MBH gjør i Italia.

At han er en rusmisbruker i en selvdestruktiv spiral nedover?

Det har offentligheten ingenting med, og  det tilfører ikke saken noe som helst nyttig. Derfor bør redaksjonen, i lys av debatten om det totale medietrykket, være litt forsiktig med hvor mye søppel de skal trykke på toppen av alle de artiklene som blir trykket og som faktisk er nødvendige i saken.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Han trenger absolutt ikke bo på gaten.

Ikke sant? Det finnes et hav av mellomting mellom Skaugum og "gata".

• Liker 12
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...