Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Ja enig. Men iht kokain. Tenker  jeg det er relvant iht Marius diskusjonen. Så lurt å holde  unna andre rusmidler iht det kanskje.  Så det ikke sporer av.

Les på nytt hva jeg skrev, og dine egne kommentarer ellers på temaet om vi skal snakke avsporing. Jeg skrev jo nettopp at temaet hasj og blodprøver ikke hører hjemme videre her i tråden(!) Anbefaler deg for øvrig å lese førerkortforskriften på Helsedirektoratet med veileder for helsekravene. Så blir du klokere på dette, i stedet for å måtte mene og tro 😉(ikke sarkastisk, bare så det ikke blir nye misforståelser)

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han beviser nå helt tydelig at den meldingen han kom ut med , betyr INGENTING! Satan for et rasshøl! ( unnskyld språket her altså) men det gjør meg oppriktig provosert! 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (6 minutter siden):

Vi bør nok være flinkere til IKKE å la oss lede/provosere til å kommentere innlegg utenfor trådens tema. Samt henvise slike utenforinnlegg til andre tråder, og be brukere avslutte endeløse diskusjoner. På godt norsk: SI FRA! 

Det er ikke så lurt å si fra om avsporinger for da tar man moderators rolle, og det er i seg selv avsporing og/eller brukerdebatt. Vi skal rapportere, ikke si fra. Det er moderators jobb å si fra. Og så er det jo ikke forbudt å diskutere endeløst innenfor tema 😉

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (1 minutt siden):

Han beviser nå helt tydelig at den meldingen han kom ut med , betyr INGENTING! Satan for et rasshøl! ( unnskyld språket her altså) men det gjør meg oppriktig provosert! 

Marius framstår som en fyr med manglende empati. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (11 minutter siden):

Marius kommenterer fra fest & ferie i Italia:

https://www.dagbladet.no/kjendis/her-fester-hoiby-i-italia/81870320

Fy f…

Dette er ikke å komme seg vekk for å få fred og ro, men heller å fortsette som før. Det kan umulig være advokatens og kongefamiliens råd å reise på ferie og feste. Grøsser😱

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 timer siden):

Litt usikker  på  hvordan dette er . 

Men jeg mener å huske  at man må ha urene blodprøver eller bli tatt for ruspåvirket tilstand under kjøring,  dersom du skal bli fratatt førerkortet 

Thc som man har i hasj. Kan sitte i kroppen en uke etter inntak. Da skal du egentlig ikke kjøre bil før neste  uke. Og blir du da tatt på fredag med påvist thc vil du miste førerrett.

Kokain er kan påvises intil 4 dager i urin. Og to dager i blodet. Så usikker på hva de vurderer  iht det. 

Dersom  man er mistenkt  for rusproblemer,  kan man beholde kjørerett  mot rene prøver som tas med jevne mellomrom.  

Jeg vet ikke alt  og hva de vurderer generelt  eller om hver  sak vurderes individuelt. 

kan hende Marius  har gått helt fri på dette  eller at han har fått  et krav om innlevering av bodprøver . 

Kanskje har de ikke loven på sin side iht å ta det akkurat nå. Og evnt tar det senere. 

Dette er vel og kommer ikke til å være offentlig informasjon, vil jeg tro

Krokenguri skrev (1 time siden):

Jeg kjenner  til noen som har vært borti det. Og som jeg skrev. Litt usikker  på hvordan det er helt og fullt. 

Og kan henvise til  at bla når fører  retten ble borte var det krav om 6mnd rene blodprøvesvar. Før førereretten ble gitt tilbake, men skal da søkes om. Etter det ble personen  pålagt blodprøvesvar  over en tidsperiode  jeg ikke husker lengden på. 

Dette  tror jeg ikke er standard løsning på. Og mulig vurderes individuelt.  Men som sagt usikker på det. Så ja jeg har synset litt. Og det trodde jeg var tydelig  i innlegget mitt. 

Det jeg skrev om thc og kokain er hentet fra rusinfo.

på ung.no står det at slikt kan bli vurdert. 

Så siden marius ikke har mistet førereretten.  Så er det nok en grunn til  det. Som jeg nevner det kan være da feks krav om rene blodprøver. Ikke at det er. 

https://www.ung.no/oss/3cNNl8wqm8WxHwXUg1Uo6i

Forsåvidt enig at jeg syntes han ikke burde ha kjørerett. Men ikke  noe jeg bestemmer

Krokenguri skrev (41 minutter siden):

Adhd medisiner mister man ikke kjørerett på om du har adhd. Fordi de medisinene gir en annen effekt  på de som har adhd. 

Så man får jo lege erklæring på at at man har adhd. Hvordan vet jeg ikke. Om det ligger som notat når politiet søker deg opp. Eller   om du må ha med lege erklæring på det når du kjører.  

Vet ikke iht testing osv  på dette. Har adhd selv. Men aldri  gått på adhd medisiner.  Så vet ikke stort mer enn akkurat  det  enn at man har lov å kjøre med adhd  medisiner om du har adhd. 

Det er bra at du sier du er usikker, at du tror og at du ikke vet. Men kanskje dine personlige spekulasjoner og synsinger, fulle av feilinformasjon, gjør seg kanskje bedre i en dagbok eller på en blogg? Hva er poenget med å spamme ned tråden med personlige anekdoter og opplysninger om alt du ikke vet, ting du tror, eller bare gjetter?

Endret av velociraptor
  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, SagaP said:

Uff. Får litt vond smak i munnen egentlig. Akkurat denne Dagbladet "saken" ble altfor engelsk paparazzi for meg, egentlig, en følelse av at noen er fritt vilt uten muligheter til ro. Blurry bilder og sladdete ansikter.

Jeg vet det er alvorlig, dette. Valgt offentlighet og alt det der. Men her nådde jeg for min del en slags grense som ga assosiasjoner til folkemgnder på torvet i gamle dager da noen skulle halshugges. Jeg synes det er stor forskjell på en tråd på et forum, med anonyme, uviktige brukere som sitter og sladrer litt - kan ikke tenke meg noen av de involverte bruker tiden sin på et forum som dette - og mektige medier med stort nedslagsfelt. Motivasjonen er kanskje den samme - det menneskelige kikker-mentaliteten - men konsekvensene er veldig forskjellige. Hvilken samfunnsnytte hadde akkurat den saken? Hva trengte vi å vite der? Tror vi han hadde sagt noe som helst annet - "jeg er inkognito i et omtalt bryllup"?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bestemoren said:

Men han følges tydeligvis tett av media, i den her situasjonen syns jeg faktisk det er bra…

For å si det sånn - hvis Mette-Marit klarer å holde munn nå, så skjønner jeg ingenting.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tanke som tidligere offer når jeg så videoen i avisa er at Marius ikke tar tak i problemene sine og driter i hva han har gjort. Man drikker ikke alkhol og fester etter noe sånt. Da burde man fått seg hjelp for rusproblemet og penger er det nok av til å gå privat.

Det her gjør saken bare verre for han selv. For han viser ingen anger. Bare manipulerende adferd for mamma og alle andre.

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (2 minutter siden):

For å si det sånn - hvis Mette-Marit klarer å holde munn nå, så skjønner jeg ingenting.

Mette Marit var opptatt med å gå tur i Ålesund i morgentimene idag, og smilte bredt mens hun tok bilder sammen med de hun traff på. Jeg fatter ikke hvordan hun klarer det.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (5 minutter siden):

Mette Marit var opptatt med å gå tur i Ålesund i morgentimene idag, og smilte bredt mens hun tok bilder sammen med de hun traff på. Jeg fatter ikke hvordan hun klarer det.

Har hun så mye valg tenker du? Rollen hennes og øvrig familie trenger henne også.

Det er på ingen måte greit det Marius har gjort, men han kommer til å ta straffen sin når/ hvis han blir dømt. Den offentlige gapestokken han er i nå er ikke greit, så her burde både media og folk ellers roe seg. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (11 minutter siden):

Men han følges tydeligvis tett av media, i den her situasjonen syns jeg faktisk det er bra…

Ja, det er viktig hvordan han oppfører seg med den alvorlige siktelsen hengende over seg. 
Til tross for at Marius er av-invitert fra bryllupet, så henger han med kompiser i Pisa, ca en times kjøring fra Toscana og fester. Det er ikke til å tro. Vil nesten kalle det å pisse på ofrene. 
Hvor er advokaten og rådgiverne på Slottet? Marius er medlem av kongefamilien. Han skulle vært hentet hjem. 
Hans mor så bare glad og ubekymret ut i Ålesund. Vi vet selvsagt ikke hva som rører seg under overflaten, men nå er jeg sjokkert

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Really skrev (9 minutter siden):

Ja, snakk om patetisk forsøk på å distrahere folket. Kronprinsparet later som om de koser seg ved å «rusle rundt» i Ålesund og ta selfier med lokalbefolkningen (noe de ellers aldri tillater). Flott by, flott fest, alt er tipp topp.

Mens gullungen fester videre, nå i Italia. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (1 minutt siden):

Har hun så mye valg tenker du? Rollen hennes og øvrig familie trenger henne også.

Det er på ingen måte greit det Marius har gjort, men han kommer til å ta straffen sin når/ hvis han blir dømt. Den offentlige gapestokken han er i nå er ikke greit, så her burde både media og folk ellers roe seg. 

Dette tenker jeg også. Hun har ikke noe valg. Alternativt kunne hun blitt hjemme, men det hadde jo heller ikke tatt seg godt ut. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (39 minutter siden):

Det er godt mulig MBH fester i Italia, men det vet vi ingenting om, for dagbladet har overhodet ikke underbygget påstanden de kommer med i overskriften.

At han driver og fester er en påstand som ikke er dokumentert gjennom en video av at han går med et normalt ganglag  gjennom en bar med et glass i hånden, og så sitter han på en stol og prater med en jente. Dagbladet vet ikke hva som er i det glasset. Det er ingenting i videoen som viser festing.

Og for å vri dette sprøytet til bevis for festing, må de ty til følgende generelle beskrivelse av torget i Pisa:

"Det var klamt i den varme kveldslufta, men god stemning, høy musikk og lukta av alkohol la seg utover det stappfulle torget 200 meter fra det ikoniske skjeve tårnet i Pisa."

Altså, at det lukter alkohol i en bar? Musikken var høy, du! O my, så sjokkerende. Men det beviser ingenting om festingen til noen av de som var tilstede. 

Det er ikke nødvendig å falle flat for alt man leser i Dagbladet.

Endret av MissLucy
  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sier at han skal gjennopta rusbehandlingen og ta den på største alvor… Det han viser ved å reise på heisatur er at han «bare skal bare feste ferdig først».. Ingen skam.

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Ja, snakk om patetisk forsøk på å distrahere folket. Kronprinsparet later som om de koser seg ved å «rusle rundt» i Ålesund og ta selfier med lokalbefolkningen (noe de ellers aldri tillater). Flott by, flott fest, alt er tipp topp.

Mens gullungen fester videre, nå i Italia. 

Words

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knitalong skrev (10 minutter siden):

Kloke ord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (15 timer siden):

Men når du leser i loven, så betyr ordlyden og ta begge lovbruddet er tilstede. Ellers brukes ordlyden x eller y. Men er enig med deg avdelingen det henvises til etterforsker begge typer av siktelsestyper og blir i så måte egennavn på avdelingen og bindes da sammen med og, som ikke viser til hva siktede har gjort.

Nå snakker du om hvordan vilkår lovteknisk sett listes opp i en bestemmelse, altså om de er kumulative eller alternative. Det har selvfølgelig ingenting med avdelingsnavn internt i politiet å gjøre 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...