Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Spitzy skrev (Akkurat nå):

Hvor står det? Er det en egen avdeling for sexual lovbrudd alene i det hele tatt? 

Jeg skrev eller hva det het.... 

Avsnitt for sexuallovbrudd og vold i nære relasjoner. Heter det visst.

Klarer  ikke helt å feste meg på hva det heter....

Men har forstått at det ikke nødvendigvis betyr at man er mistenkt for sexualforbrytelser. Men at også  vold i nære relasjoner  kan havne der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (16 minutter siden):

Du er virkelig et forumpoliti. Vi har forumansvarlige til dette - du trenger ikke bruke en halv forumside på noe som IKKE er ditt ansvar. 

Ja, man kan jo bare rapportere. Det gjør jeg selv. De forumansvarlig rydder vel her i blant.

Men, synes det blir et paradoks at den som klager på andre, selv har lange intetsigende poster som ofte sporer av.

Så det er noe med splinten og bjelken. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (18 minutter siden):

Start en ny tråd som heter Kongefamilien er mitt forslag, problem solved.

Startet ny tråd jeg, for interesserte. Men vanskelig å flytte pågående diskusjoner. ☺️👏🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (12 timer siden):

Ser ut som MBH slipper rustiltale? At alt går på vold og tyveri? Slipper'n ikke litt vel billig unna rusbruk sin? Såvidt jeg vet er ikke kokain lovlig. Det er et vestkant-privilegie Muhammed fra Grønland neppe hadde fått . Heller ikke å slippe unna varetekt

Hadde Muhammed fra Grønland sittet i varetekt for BRUK av kokain ? Ok, vi vet at det er forskjellsbehandling fra politiets side, fordi vestkant ungdom med ressurssterke foreldre ikke ville tillate at politiet ulovlige virkemidler, men også på Grønland ville politiet vært mer opptatt av hvem Muhammed har kjøpt kokainen av. Hadde politiet satt alle brukere på Grønland i varetekt hadde det blitt travelt, sett annerledes ut på Grønland, og jeg vet ikke helt hvilket bygg man skulle brukt. 
vold og tyveri er er litt mer alvorlig. Nei, kokain som rusmiddel er ikke lovlig, men aldri hørt om noen som har sittet i varetekt for brukerdose. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (29 minutter siden):

Jeg legger ikke ord og andre meniningee enn det folk skriver på andre.

Er du her for å diskutere brukere? Det er to andre trpder i forumet her  som handler om man ønsker monarkiet og bryllupet til martha Louise og Durek. 

Dette er en tråd om Marius. Nå man sprorer av hele tiden  er der vanskelig  å manøvrere seg i tråden. At noe avsporing  kommer pga en helhet i et spm osv.  Er ikke problematisk for min del.  Men i går tror jeg det  var en eller  to sider  med mye sånt. Så jeg trodde faktisk  jeg var på en av de andre to sidene. 

Jeg vet ikke hva bilder av Mettemarit og komentarer om hennes klær har her inne å gjøre. Med mindre marius er designer.

Så jeg sa fra  i går fordi da slipper tråden å bli stengt hele tiden, eller permanent stengt. Som det ofte blir om det sporer av for mye.

Så du må gjerne kalle meg politi. Men det blir konsekvenser for alle  når dere fortsetter sånn.

Hvis du ikke har sett den røde boksen øverst på siden her. Så har du den her

Står noe om  spekulasjoner, personangrep og avsporinger. Mistenker et par uyestengt her i tråden. Pga de var mye på iht sånt. Og nå etter en stening er borte

Screenshot_20240830_083940_Ecosia.jpg

Mesteparten av det du babler i vei om her skjønte jeg ikke hva hadde med meg å gjøre, men ok.

Du påtok deg å snakke på vegne av andre da du svært nedlatende prøvde å forklare en person hvordan ironi fungerer og ikke minst hvordan innlegget ble oppfattet (uten å presisere at det var DIN oppfatning).

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at MM ‘snakket’ til folket og brudeparet da hun ankom Ålesund i går? Sjamanisme bruker dyr som symboler. 

MAUR: Selv om disse skapningene er små i størrelse så er deres ånd utrolig sterk.Når mauren kommer marsjerende inn i ditt liv så kan det være fordi den har budskap om at du burde være tålmodig og i enhet til et prosjekt eller samarbeid med familie eller jobb,samfunn. Den forteller også at tålmodighet har sine fordeler. Maur symboliserer utholdenhet, enhet
og tålmodighet.

Har hun gått fra kristendommen til sjamanismen?  Eller er hun kristen i offentligheten og dyrker sjamanismen i private sammenheng. For de lever jo to ulike liv. Hvem er de EGENTLIG? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Spitzy said:

Hvor står det? Er det en egen avdeling for sexual lovbrudd alene i det hele tatt? 

5 minutter siden, Spitzy said:

Hadde Muhammed fra Grønland sittet i varetekt for BRUK av kokain ? Ok, vi vet at det er forskjellsbehandling fra politiets side, fordi vestkant ungdom med ressurssterke foreldre ikke ville tillate at politiet ulovlige virkemidler, men også på Grønland ville politiet vært mer opptatt av hvem Muhammed har kjøpt kokainen av. Hadde politiet satt alle brukere på Grønland i varetekt hadde det blitt travelt, sett annerledes ut på Grønland, og jeg vet ikke helt hvilket bygg man skulle brukt. 
vold og tyveri er er litt mer alvorlig. Nei, kokain som rusmiddel er ikke lovlig, men aldri hørt om noen som har sittet i varetekt for brukerdose. 

Begge disse er besvart for noen få sider siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (5 minutter siden):

Mesteparten av det du babler i vei om her skjønte jeg ikke hva hadde med meg å gjøre, men ok.

Du påtok deg å snakke på vegne av andre da du svært nedlatende prøvde å forklare en person hvordan ironi fungerer og ikke minst hvordan innlegget ble oppfattet (uten å presisere at det var DIN oppfatning).

Det du sikter til har jeg slettet. Fordi det var feil svar til feil person.  Det har jeg skrevet og gjort rede for.

Men noen siterte Før det var rettet opp i. Så det ligger  der fortsatt.  

Så dette  er allerde beklaget og rettet iht slik jeg har mulighet iht funksjon på siden.

Men jeg mener det at når man skriver ironi. Da må man kanskje legge til  en liten kometar om at det er det. Fordi du skal være bra god å skrive så godt  at folk skjønner at det er ironi. I tale er mimikk og måten man sier det på. Med å understreker ironien. 

Har blemmet på det i tråden selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det du sikter til har jeg slettet. Fordi det var feil svar til feil person.  Det har jeg skrevet og gjort rede for.

Men noen siterte Før det var rettet opp i. Så det ligger  der fortsatt.  

Så dette  er allerde beklaget og rettet iht slik jeg har mulighet iht funksjon på siden.

Men jeg mener det at når man skriver ironi. Da må man kanskje legge til  en liten kometar om at det er det. Fordi du skal være bra god å skrive så godt  at folk skjønner at det er ironi. I tale er mimikk og måten man sier det på. Med å understreker ironien. 

Har blemmet på det i tråden selv. 

Vær så snill! Slutt nå

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, SagaP said:

Bryllup nummer to for nummer fire i arverekken. Ja, jeg reagerer på hva dette koster. Fra sikkerheten til kongeskipets seilas oppover som skattebetalerne tar regninga for til.
Beklager, men jeg liker nøkternhet. Vi lever i dyrtid, mange har det tøft. Da veit jeg ikke om det er dette vi trenger.

Jeg tror ikke milliardarvingbestevenner gir bort en Rolex klokke til mange hundre tusen og designkofferter som koster ny mellom 30 000 og 50 000. om teorien din hadde stemt, så hadde det vært interessant å vite hva Marius ga i julegave til dem. 

Selv dronning Sonja er forsiktig med å flashe for mye luxusbrands. Det er vel en av årsakene til at vi fortsatt har kongedømme. 

Noen vil sikkert si det er i dyrtid vi trenger sirkus, men slik akkurat dette sirkuset fremstår er jeg helt enig med deg.
Det er som en totalt over-the-top amerikansk barnebursdag, med utkledning og alt. Noe som i utgangspunktet er helt greit, folk må velge helt selv hvordan de ønsker sitt eget bryllup skal se ut - men for det første: De er ikke «folk», og det vet de godt, og for det andre: De finansierer det ikke selv, men med en blanding av norske skattepenger og utenlandske tabloider!? Hallo!!! Akkurat den blandingen er så usmakelig, og i disse tider i tillegg så tonedøv, at det er helt utrolig. 

Samtidig er tabloider selve djevelen, og får skylda for alt fra selvmord til voldelige rusmisbrukere. Det er… fascinerende.

Endret av JustAsking
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 timer siden):

Ja. Jeg la to bilder her tidligere i tråden ett av Jeoffrey og ett av marius og skrev bare skilt ved fødsel. 

Det ble visst slettet.  Så vet ikke om ditt får stå

Ganske syk sammenligning. Hva har de til felles egentlig ? Forfengelighet kanskje. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Sakene til Marius Borg Høiby er overført til avsnitt for seksuallovbrudd og vold i nære relasjoner. - Speiler sakens alvorlighetsgrad, sier den fornærmede kvinnens bistandsadvokat.

Marius Borg Høiby siktet: - Overført til nytt avsnitt (dagbladet.no)

merkelig å sitte og lese dette og samtidig lese at han får fritt reise som han vil og lurer jo på om Ola og Kari hadde fått reise fritt om det var de som ble etterforsket? Ikke så veldig merkelig kanskje at folk spinner rundt denne saken for det er jo et sirkus slik det nå er.. Et som utspiller seg i media i stor grad heller enn rettsystemet. 

Endret av Carrot
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
JustAsking skrev (3 minutter siden):

Noen vil sikkert si det er i dyrtid vi trenger sirkus, men slik akkurat dette sirkuset fremstår er jeg helt enig med deg.
Det er som en totalt over-the-top amerikansk barnebursdag, med utkledning og alt. Noe som i utgangspunktet er helt greit, folk må velge helt selv hvordan de ønsker sitt eget bryllup skal se ut - men for det første: De er ikke «folk», og det vet de godt, og for det andre: De finansierer det ikke selv, men med en blanding av norske skattepenger og utenlandske tabloider!? Hallo!!! Akkurat den blandingen er så usmakelig, og i disse tider i tillegg så tonedøv, at det er helt utrolig. 

Bra sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JustAsking skrev (6 minutter siden):

Samtidig er tabloider selve djevelen, og får skylda for alt fra selvmord til voldelige rusmisbrukere. Det er… fascinerende.

👏👏👏

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (4 minutter siden):

Spot on! Meget bra innlegg

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (11 timer siden):

Vil bare understreke at jeg på ingen måte mener at det er greit at det er sånn! Men må le når det gjentatte ganger framstilles som skjevbehandling på flere områder starter med MBH 😂Er folk så naive? Er jo en rekke andre småkjendiser som «alle» vet at snorter, som politiet heller ikke rører. Og mtp førerkortet, at MBH ikke ble ilagt midlertidig kjøreforbud i påvente av blodprøvesvar og nærmere undersøkelser er helt utrolig mtp at han har innrømmet kokainrus/problem. Midlertidig kjøreforbud er lite inngripende og brukes over en lav sko for andre, og hvis folk ante hvor folk ikke bare får midlertidig forbud, men meldes til statsforvalter og så politiet ved rusbruk, selv om aldri kjørt i ruspåvirket tilstand, så ville man i enda større grad forstått hvor stor hån det er at han fortsatt kjører rundt helt lovlig. Det er mye mer provoserende enn at han ikke er tiltalt for rusbruk enda spør du meg. Når folk som røyka hasj for 1 uke siden mister lappen, og jobben som følge av det fordi avhengig av førerkort. 

Litt usikker  på  hvordan dette er . 

Men jeg mener å huske  at man må ha urene blodprøver eller bli tatt for ruspåvirket tilstand under kjøring,  dersom du skal bli fratatt førerkortet 

Thc som man har i hasj. Kan sitte i kroppen en uke etter inntak. Da skal du egentlig ikke kjøre bil før neste  uke. Og blir du da tatt på fredag med påvist thc vil du miste førerrett.

Kokain er kan påvises intil 4 dager i urin. Og to dager i blodet. Så usikker på hva de vurderer  iht det. 

Dersom  man er mistenkt  for rusproblemer,  kan man beholde kjørerett  mot rene prøver som tas med jevne mellomrom.  

Jeg vet ikke alt  og hva de vurderer generelt  eller om hver  sak vurderes individuelt. 

Så kan hende Marius  har gått helt fri på dette  eller at han har fått  et krav om innlevering av bodprøver . 

Kanskje har de ikke loven på sin side iht å ta det akkurat nå. Og evnt tar det senere. 

Dette er vel og kommer ikke til å være offentlig informasjon, vil jeg tro

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SagaP skrev (35 minutter siden):

Ja, man kan jo bare rapportere. Det gjør jeg selv. De forumansvarlig rydder vel her i blant.

Men, synes det blir et paradoks at den som klager på andre, selv har lange intetsigende poster som ofte sporer av.

Så det er noe med splinten og bjelken. 

Sporer av ja. Det har jeg absolutt vært med på. 

Det som skjer er at det blir et spm om marius og det rundt han eller en påstand som viser seg ikke å være  riktig. Også  blir det et tema. 

Og utvikler  seg da til noe annet, enn det som egentlig var temaet.  Derfor har jeg da innimellom  når diskusjonen går i ring med 20 svar frem og tilbake.  At kanskje vi skal ta dette i riktig tråd. For nettopp  ikke støye til her. 

Kanskje  det hadde vært bedre om flere sjekket om egne påstander er riktig før  man poster. Så blir det mindre sånn. 

Har bommet  selv flere ganger jeg ikke  har sjekket selv.  

Så kritikken er like mye til meg selv som andre 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 time siden):

Bryllup nummer to for nummer fire i arverekken. Ja, jeg reagerer på hva dette koster. Fra sikkerheten til kongeskipets seilas oppover som skattebetalerne tar regninga for til.
Beklager, men jeg liker nøkternhet. Vi lever i dyrtid, mange har det tøft. Da veit jeg ikke om det er dette vi trenger.

Jeg tror ikke milliardarvingbestevenner gir bort en Rolex klokke til mange hundre tusen og designkofferter som koster ny mellom 30 000 og 50 000. om teorien din hadde stemt, så hadde det vært interessant å vite hva Marius ga i julegave til dem. 

Selv dronning Sonja er forsiktig med å flashe for mye luxusbrands. Det er vel en av årsakene til at vi fortsatt har kongedømme. 

Teorien min var et eksempel , men ok.. jeg fikk en lv veske til ca 20 000  fra en som har mye mer penger enn meg, og tilbake ga jeg en flaske vin fordi jeg ikke har så mye penger. Gaver kan bli gitt både som smisking eller av kjærlighet og trenger ikke være en byttehandel av penger. Kanskje innpass hos storebroren til fremtidige dronningen var « gaven «.  Uansett var « teorien « et eksempel , at alt han går kledd i er betalt for med dine skattepenger. Kanskje han har fått eller lånt klokken og kofferten av faren eller andre familiemedlemmer på den siden da, var det en bedre « teori « i din « bytte av julegaveverden « ? 

ja, bryllup nummer 2 for nummer fire i arverekken. Fortsatt bryllup nr 2 for datter/ søster og svigerinne. Jeg tror du heller må stille spørsmål til om vi bør fortsette og ha monarki, så lenge vi har det koster sikkerheten ja, og de må få lov og gå i familiebryllup . 
Ja, vi lever i dyrtid og mange har det tøft, det vil si dyrtid i nyere tider. Folk hadde det mye tøffere før, og jeg tror ikke folk stilte spørsmål til kostnadene for kongens sikkerhet den gang. Om vi trenger monarki og et kongehus? Jeg vet ikke om vi trenger det. Når vi per i dag har det, og Harald har fått denne jobben han strengt tatt aldri har bedt om må han for f… meg få lov og gå i bryllupet til datteren sin. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (33 minutter siden):

Vær så snill! Slutt nå

Så ikke dra inn ting som er allerde svart for. Slutt selv om du vil. Du må tåle å få svar. Ellers får du la være å spørre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Krokenguri said:

Litt usikker  på  hvordan dette er . 

Men jeg mener å huske  at man må ha urene blodprøver eller bli tatt for ruspåvirket tilstand under kjøring,  dersom du skal bli fratatt førerkortet 

Thc som man har i hasj. Kan sitte i kroppen en uke etter inntak. Da skal du egentlig ikke kjøre bil før neste  uke. Og blir du da tatt på fredag med påvist thc vil du miste førerrett.

Kokain er kan påvises intil 4 dager i urin. Og to dager i blodet. Så usikker på hva de vurderer  iht det. 

Dersom  man er mistenkt  for rusproblemer,  kan man beholde kjørerett  mot rene prøver som tas med jevne mellomrom.  

Jeg vet ikke alt  og hva de vurderer generelt  eller om hver  sak vurderes individuelt. 

Så kan hende Marius  har gått helt fri på dette  eller at han har fått  et krav om innlevering av bodprøver . 

Kanskje har de ikke loven på sin side iht å ta det akkurat nå. Og evnt tar det senere. 

Dette er vel og kommer ikke til å være offentlig informasjon, vil jeg tro

Dette er ren og skjær synsing, ispedd med diverse ting du tror politiet gjør, og nesten alt er helt feil.

Hadde andre skrevet dette innlegget andre veien rettet mot kongefamilien eller MM ville du skrevet en to siders avhandling om at det var feil og du har rett, og hvor forferdelig det er når folk synser.

Endret av Anonio
  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...