Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
SagaP skrev (7 minutter siden):

Her synes jeg MM bakfra var litt snarlik Ruth Narvestad. Hun som var med i «Borettslaget»

IMG_7023.thumb.jpeg.718d3ee33de2877e7e4ee2f39bae0c6a.jpeg

Godt hun ikke er så pent kledd da. Hadde hun flottet seg, hadde det nok blitt ramaskrik.  (Advarsel: ironi)

Også  lurer jeg veldig på hva dette bildet  har med marius å gjøre?🤔

Endret av Krokenguri
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)
SagaP skrev (3 minutter siden):

Her synes jeg MM bakfra var litt snarlik Ruth Narvestad. Hun som var med i «Borettslaget»

Hmmm, jeg skrev akkurat at jeg hadde slettet det bildet og lenken fra mitt tidligere innlegg fordi det fikk så mange  ufine kommentarer… Jeg hadde kun fokus på mauren på jakken, var det symbolsk eller ikke. 

Endret av Bestemoren
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Ja. Jeg la to bilder her tidligere i tråden ett av Jeoffrey og ett av marius og skrev bare skilt ved fødsel. 

Det ble visst slettet.  Så vet ikke om ditt får stå

Har ikke sett de bildene du la ut, men visste ikke at den sammenligningen var så støtende at det måtte slettes? De er jo ganske like utseendemessig 🤷‍♀️.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Godt hun ikke er så pent kledd da. Hadde hun flottet seg, hadde det nok blitt ramaskrik. 

Det er reiseantrekk. Både hun og Emma skulle nok skifte på hotellrommet.

• Liker 5
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett de bildene du la ut, men visste ikke at den sammenligningen var så støtende at det måtte slettes? De er jo ganske like utseendemessig 🤷‍♀️.

Ja jeg syntes det var litt morsomt jeg da. 

• Liker 2
Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Det er reiseantrekk. Både hun og Emma skulle nok skifte på hotellrommet.

Glemte å skrive at det var ironisk. Skal legge til det. Takk for tilbakemelding,  så jeg kom på det 

• Liker 1
Skrevet
Bestemoren skrev (6 minutter siden):

Hmmm, jeg skrev akkurat at jeg hadde slettet det bildet og lenken fra mitt tidligere innlegg fordi det fikk så mange  ufine kommentarer… Jeg hadde kun fokus på mauren på jakken, var det symbolsk eller ikke. 

Oi - det var jeg ikke klar over. Men da jeg så dette bildet begynte jeg å tenke på hun Ruth fra «Borettslaget». Legendarisk og kjempemorsom serie.

Nå fikk jeg lyst til å se den på nytt

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (51 minutter siden):

Haha, da har du ikke fulgt med i timen hvis du tror dette er unikt for MBH😂Sønnen til statsministeren har sittet på Skavlan og innrømmet bruk av ulovlig rusmiddel uten en eneste reaksjon. Statistikk viser at vestkanten barn slipper unna der østkanten barn taues inn for en brøkdel og får ransaket gutterommet. Men det snakker ikke politiet høyt om, og media løper stort sett rusreform-motstanderne i politiet sitt ærend, det ser man også hva gjelder riksadvokatens presisering av lovverket fra 2021 når det kommer til bl.a. ransaking. Det er også vist til den presiseringen i saken om hvorfor de ikke ransaket Skaugum. 

Man skulle tro at det var noe forskjell på å fortelle at man plukket sopp på et jorde i ungdomstiden (om jeg husker riktig), og det å bli hentet av politiet under et døgn etter å ha brukt kokain og innrømmet det både i avhør og offentlig, med vold inne i bildet.

Uavhengig av dette, så er rusmidler en uting, og jeg ser deg samme som deg angående klasseforskjeller. Trist at vi har sunket så lavt, men jeg nekter å gi meg i kampen om et rettferdig samfunn. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)
SagaP skrev (6 minutter siden):

Oi - det var jeg ikke klar over. Men da jeg så dette bildet begynte jeg å tenke på hun Ruth fra «Borettslaget». Legendarisk og kjempemorsom serie.

Nå fikk jeg lyst til å se den på nytt

Enig med deg mht serien. ☺️ Men det er så lett at et innlegg som er ment å være humoristisk, bikker over i det ufine når kommentarene renner inn… Jeg så det skjedde på mitt innlegg, og det var ikke meningen min, derfor slettet jeg. 
Generelt - vi kunne trenge mer humor i denne tråden, med balanse!!! 😉☺️👍🏻

Endret av Bestemoren
Skrevet
iliah skrev (1 minutt siden):

Man skulle tro at det var noe forskjell på å fortelle at man plukket sopp på et jorde i ungdomstiden (om jeg husker riktig), og det å bli hentet av politiet under et døgn etter å ha brukt kokain og innrømmet det både i avhør og offentlig, med vold inne i bildet.

Uavhengig av dette, så er rusmidler en uting, og jeg ser deg samme som deg angående klasseforskjeller. Trist at vi har sunket så lavt, men jeg nekter å gi meg i kampen om et rettferdig samfunn. 

Vil bare understreke at jeg på ingen måte mener at det er greit at det er sånn! Men må le når det gjentatte ganger framstilles som skjevbehandling på flere områder starter med MBH 😂Er folk så naive? Er jo en rekke andre småkjendiser som «alle» vet at snorter, som politiet heller ikke rører. Og mtp førerkortet, at MBH ikke ble ilagt midlertidig kjøreforbud i påvente av blodprøvesvar og nærmere undersøkelser er helt utrolig mtp at han har innrømmet kokainrus/problem. Midlertidig kjøreforbud er lite inngripende og brukes over en lav sko for andre, og hvis folk ante hvor folk ikke bare får midlertidig forbud, men meldes til statsforvalter og så politiet ved rusbruk, selv om aldri kjørt i ruspåvirket tilstand, så ville man i enda større grad forstått hvor stor hån det er at han fortsatt kjører rundt helt lovlig. Det er mye mer provoserende enn at han ikke er tiltalt for rusbruk enda spør du meg. Når folk som røyka hasj for 1 uke siden mister lappen, og jobben som følge av det fordi avhengig av førerkort. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (10 timer siden):

Alvorlighetsgraden ligger jo i at denne flyttingen indikerer at dette nå betraktes som «vold i nære relasjoner», som er ganske mange hakk mer alvorlig enn «bare» kroppskrenkelse. Det kan også indikere at siktelsen vil bli utvidet til å gjelde alle 3 damene. Strafferammen for vold i nære relasjoner er inntil 6 år, mens for kroppskrenkelse er det kun inntil 1 år. Så at dette understeker alvorligheten trenger på ingen måte å bety at det også er seksualforbrytelser. 

Det er sant. Så er det heller ikke sånn at seksualforbrytelser er verre enn voldsforbrytelser. Det finnes grovere og mildere overgrep innenfor begge kategorier.

Krokenguri skrev (9 timer siden):

Å du er på samme nivå. Imponerende.

Når har jeg ment eller  ytret meg som skulle tilsi at det er mine meninger og holdninger? 

Takk jeg klarer  å snakke for meg selv takk. Trenger ikke hjelp til  det. Og skulle jeg trenge det er det godt å vite at jeg ikje skal spørre deg om den hjelpen

Men det er helt greit for deg å uttale deg på vegne av andre når du er forumpoliti og forteller andre at ironien deres ikke er mulig å oppfatte…?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (På 28.8.2024 den 23.40):

hvor mange av mine innlegg som er fjernet? et par, kanskje?  Beklager å måtte skuffe deg der.  

Du selv da? 

Forøvrig kan jeg ikke huske at jeg har messet om avhør over ørten sider? Jeg skrev 2-3 innlegg om det for et par dager siden, men trakk meg ut av en debatt som jeg skjønte kom til å ta av. Jeg føler at beskrivelsen din er ganske urettferdig.

Kan du/dere ta personlige oppgjør på pm? Djezus, svært få eller ingen er på noen måter interessert i personlige feider mellom dere. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet

At advokaten har rådet M til å reise til Italia for å komme seg litt vekk, synes jeg er oppsiktsvekkende. Jeg har ingen problemer med å forstå at mediedekningen er krevende, men det er en del av pakken når man er en del av kongefamilien. Reisende til Italia med kompiser og mye bagasje gir man ikke inntrykk av at det er en tur i ødemarken for å få ro og fred. 

Dette er en svært alvorlig sak. Å systematisk utøve det som virker å ha vært grov partnervold over mange år, er det mest alvorlige i bildet. Om dette har vært i ruspåvirket tilstand unnskylder absolutt ingenting. Å forsøke å årsaksforklare med psykiske diagnoser er «diagnosevasking». Å forsøke å årsaksforklare med ruspåvirkning det samme. 

Når M drar til Italia for å komme bort fra realitetene og klappjakten, sender det samtidig noen signaler. For meg disse: Jeg gir blaffen og fortsetter livet mitt. Når kronprinsen og kronprinsessen smiler og vinker i Ålesund er det og staffasje. De må være helt knust, men fremstår som normalt. Hvorfor gjør de det? Det virker jo helt merkelig. 

Hva de heller burde gjort? Kronsprinsparet kunne uttalt at dette er en svært alvorlig sak som selvsagt går sterkt inn på oss. Politiet skal få gjøre sitt arbeid, men for oss er det uavhengig av dette viktig å få fram at vi selvsagt tar sterk avstand fra all form for vold i nære relasjoner. M kunne sagt: Jeg har behov for litt ro nå for å ta vare på meg selv i denne alvorlige situasjonen, og jeg ønsker ikke å svare på spørsmål i den forfatning jeg er i nå. Istedenfor å si til spm om å få stille ham noen spm: På ingen måte. Det fremstår for meg som arrogant. 

• Liker 16
  • Nyttig 19
Skrevet
Friluftsdame skrev (3 minutter siden):

At advokaten har rådet M til å reise til Italia for å komme seg litt vekk, synes jeg er oppsiktsvekkende. Jeg har ingen problemer med å forstå at mediedekningen er krevende, men det er en del av pakken når man er en del av kongefamilien. Reisende til Italia med kompiser og mye bagasje gir man ikke inntrykk av at det er en tur i ødemarken for å få ro og fred. 

Dette er en svært alvorlig sak. Å systematisk utøve det som virker å ha vært grov partnervold over mange år, er det mest alvorlige i bildet. Om dette har vært i ruspåvirket tilstand unnskylder absolutt ingenting. Å forsøke å årsaksforklare med psykiske diagnoser er «diagnosevasking». Å forsøke å årsaksforklare med ruspåvirkning det samme. 

Når M drar til Italia for å komme bort fra realitetene og klappjakten, sender det samtidig noen signaler. For meg disse: Jeg gir blaffen og fortsetter livet mitt. Når kronprinsen og kronprinsessen smiler og vinker i Ålesund er det og staffasje. De må være helt knust, men fremstår som normalt. Hvorfor gjør de det? Det virker jo helt merkelig. 

Hva de heller burde gjort? Kronsprinsparet kunne uttalt at dette er en svært alvorlig sak som selvsagt går sterkt inn på oss. Politiet skal få gjøre sitt arbeid, men for oss er det uavhengig av dette viktig å få fram at vi selvsagt tar sterk avstand fra all form for vold i nære relasjoner. M kunne sagt: Jeg har behov for litt ro nå for å ta vare på meg selv i denne alvorlige situasjonen, og jeg ønsker ikke å svare på spørsmål i den forfatning jeg er i nå. Istedenfor å si til spm om å få stille ham noen spm: På ingen måte. Det fremstår for meg som arrogant. 

Tipper det ikke er sant. Det ser bare bedre ut at han reiste til Italia etter råd fra advokaten, enn at ingen har kontroll på han og at han gjør som han vil uavhengig av råd han får. 

Tror heller ikke det er sant at det er forsvarsadvokaten som har rådet han til å ikke forklare seg til politiet. Tror ikke han hører på noen og bare fortsetter å gjøre uheldige valg for seg selv og saken sin. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Skrevet
Friluftsdame skrev (7 minutter siden):

Så enig i dette. "Nei, beklager. Ingen kommentar" hadde vært helt ok. "På ingen måte" fremstår som du sier, skikkelig arrogant. Og det  er provoserende når han både reiser på guttetur og fremstår arrogant i sine svar i en så alvorlig situasjon.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
cattleya skrev (4 minutter siden):

Tipper det ikke er sant. Det ser bare bedre ut at han reiste til Italia etter råd fra advokaten, enn at ingen har kontroll på han og at han gjør som han vil uavhengig av råd han får. 

Tror heller ikke det er sant at det er forsvarsadvokaten som har rådet han til å ikke forklare seg til politiet. Tror ikke han hører på noen og bare fortsetter å gjøre uheldige valg for seg selv og saken sin. 

Nå omtales jo denne advokaten som «gangsteradvokat» som forsvarer tunge kriminelle. Det sier jo litt at M har valgt akkurat ham også, tenker jeg. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
SagaP skrev (14 timer siden):

Tipper at silkerampen Marius reiser hjem snarest. Kompisene hans skal i bryllup, kanskje Marius etterhvert forstår at han setter disse i en lojalitetskvis og legger demper på feiringen. 
Ellers undrer jeg meg over at hele kongefamilien (minus Marius) har tatt turen til Ålesund. Virker mer som en jet set familie der de sto å vinka i sted.

Kongeskipet har ankret opp i Geiranger, koster en formue å seile det oppover. Det er livvakter og mye politi. Kostbart styresett i utgangspunktet, men tenk at man bruker så mye penger på nummer fire i arverekken.

Marius har vel også med seg livvakter, og jeg merka meg rolexen han er avbildet med og Louis Vuitton kofferten til ca 30 000. Hvor kommer alle pengene fra? Våre skattepenger som brukes på den måten? 

Hvordan hadde det sett ut ellers? « tenk at de bruker så mye penger på nr fire i arverekken «, altså det er datteren og søsteren deres. Spiller vel ingen rolle hvem hun er i arverekken, hun er vel først og fremst at familiemedlem. Ja, det koster og seile kongeskipet oppover, så hadde det vært bedre om flere uteble? Eller om de ikke vinket til folket ? Nei, de virker ikke som en jet ser familie fordi de står og vinker, de står og vinker fordi de er kongefamilien og det og vinke er en del av jobben deres. 

uansett hva de gjør nå blir feil for noen  på grunn av drittsekken Marius, men det hadde blitt mye mer feil og styr om de hadde droppa bryllupet til « en som bare en nr 4 i arverekken « . 
du aner ikke hvor kofferten og klokken til Marius kommer fra, for alt du vet er det julegaver fra de tidligere milliardærarvingbestevennene hans .  

• Liker 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (10 timer siden):

Godt hun ikke er så pent kledd da. Hadde hun flottet seg, hadde det nok blitt ramaskrik.  (Advarsel: ironi)

Også  lurer jeg veldig på hva dette bildet  har med marius å gjøre?🤔

Stil kan ikke kjøpes for penger.

Skrevet
Hanne67 skrev (14 timer siden):

Se & Hør finner opp mye rart for å selge. Bruden selv har jo gått ut og sagt at han aldri var invitert:

https://www.seher.no/kjendis/marius-ikke-invitert/81867949

Han ble rådet av sin advokat å reise utenlands, bl.a. pga. den massive mediedekningen han har blitt utsatt for.

Rart ikke folk på KG skjønner hva agendaen til Se & Hør er: SALG

Det er veldig rart at han aldri var invitert med tanke på at de var så nære venner da invitasjonene ble sendt ut. Det er også veldig rart at de ikke kom på og trekke invitasjonen før han var på plass. 
kanskje de trakk invitasjonen tidligere, og at advokaten sånn setter snakker sant? At han ville bruke flybillett og hotell han allerede hadde for og komme seg litt vekk selvom han ikke skulle i bryllup? ja, vet folk har hengt seg opp i dressposen , men kan jo ha andre planer for dressen enn akkurat dette bryllupet. 
alt her er så veldig rart, men jeg tror bruden juger. Blir jo spennende om vi får en oppdatering på denne røra. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (10 timer siden):

Mens Marius er i Italia, så samles familien i Ålesund.

Det er klasse over kongehuset vårt. 

• Liker 13
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...