Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Istapp said:

MM har skjermet og dekket over for M i mange, mange år. Dette skyldes ene og alene hennes dårlige samvittighet for livet hun selv har ført i forkant av og under svangerskapet sitt. I tillegg har MMs familiegren samme belastning som hun ser i sin sønn og som hun vet foreligger hos sin ex (Ms far). Det vi ser er konsekvensene av hennes egen levemåte i det hun traff HM.

WTAF? Er dette innafor å skrive såpass bastant? Har hun snakket ut i intervjuer eller liknende om at det er slik hun har det?

Siste sidene har det eskalert litt, vel. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Oooo vi er på det nivået.

Godt vi begge er under 100 i iq , for din iq virker ikke særlig høy den heller når du  klarer å legge deg på så lavt nivå

Fordelen med å være så dum som meg, er at jeg ikke tar meg nær av folk som prøver  å såre meg med dysleksien min.  Det bryr meg faktisk  midt i ryggen

Hey, slapp av

De fleste av oss her inne er på ditt lag.

Det er best å synes synd på en narkoman kvinnemishandler som lever et liv uten konsekvenser.

Fordi han er så lei seg. Så skikkelig ordentlig lei seg. For real.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

det var rettet mot en bruker som for det første har fortalt om sin dysleksi, og som for det andre ikke blir møtt på en spesielt hyggelig måte av folk som er uenig, og det er et mønster, så jeg står fast ved at det var stygt.

Ok, skal vi nå kverulere de neste 10 sidene? 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Bestemoren skrev (9 minutter siden):

Kronprinsparet ankommer Ålesund. Kanskje MM signaliserer noe med sitt valg av jakke, kanskje er det et helt tilfeldig valg. ☺️😉 På nettsiden til «Et kraftsted for universell sjamanerfaring - TILBAKE TIL URKRAFTEN - en del av SKAPERKRAFTEN AS» står det følgende om maur. https://www.sjamanisme.no/tjenester

https://www.sjamanisme.no/kraftdyr

«MAUR

Selv om disse skapningene er små i størrelse så er deres ånd utrolig sterk. Når mauren kommer marsjerende inn i ditt liv så kan det være fordi den har budskap om at du burde være tålmodig og i enhet til et prosjekt eller samarbeid med familie eller jobb,samfunn. Den forteller også at tålmodighet har sine fordeler. Maur symboliserer utholdenhet, enhet og tålmodighet.»

https://www.seher.no/kongelig/na-har-mette-marit-landet/81868222

IMG_0180.jpeg

Svigerbror - den selverklærte sjamanen som har plukket ut MMs «kraftdyr» i anledning Mariusgate? 
Ellers vil jeg påpeke mismatch mellom ekteparets antrekk og kroppsholdning…

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Hvis Marius aldri har vært invitert til bryllupsfeiring i Italia, hvorfor takket han nei til bryllup i Geiranger allerede før sommeren, (jf HMs intervju i Stavanger)? Burde vært i stetantes bryllup sammen med halvsøsken og øvrig utvidet familie da?

Det er jo ingen som tror på dette (hvis ikke motivasjonen er å sverte Se og Hørs arbeidsteknikk, da, da kan man kanskje svelge noen logiske kameler).

Selvfølgelig var han invitert i Spetalen-bryllupet, de er jo venner. Når han måtte velge mellom treigt bryllup i Geiranger, med halvgamle gjester og rosa gin, og bryllup i italia, med vennegjengen og cola og kake, så skjønner alle hvorfor han takket nei til tante.

Og så dukker han opp i Pisa, med pendressen pent pakket, på tross av 31 varmegrader. Sammen med resten av bryllupsgjestene. Selvfølgelig trodde han at han skulle i bryllup, fyren er ikke akkurat kjent for sin skarpe klesstil ellers...

Alle skjønner at han ble avInvitert. Alle skjønner også at bruden ikke kunne gå ut og bekrefte dette. Vi snakker tross alt om sønnen til kronprinsessen. Det er greit å holde avstand, men å brenne alle bruer, ville vært dumt. For når ting roer seg og folk slutter å prate om partnervold og kokain, så er Marius helt sikkert inne i varmen igjen.

Man kan si mye om Se og Hørs arbeidsmetoder, men de har vært de eneste som har gravd i noe som helst angående kongehuset. Resten av mediene har logret som bikkjer, i håp om å få en bit av kaka i Geiranger. Se og Hør må for alltid leve med sitt gamle rykte, men vi må ikke glemme at det faktisk er et redaktørstyrt medie, de kan faktisk ikke publisere blanke løgner uten fare for å bli dømt. Jeg vil tro at i en såpass betent sak, så sørger de for å ha kildene sine i orden. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Bestemoren skrev (14 minutter siden):

Kronprinsparet ankommer Ålesund. Kanskje MM signaliserer noe med sitt valg av jakke, kanskje er det et helt tilfeldig valg. ☺️😉 På nettsiden til «Et kraftsted for universell sjamanerfaring - TILBAKE TIL URKRAFTEN - en del av SKAPERKRAFTEN AS» står det følgende om maur. https://www.sjamanisme.no/tjenester

https://www.sjamanisme.no/kraftdyr

«MAUR

Selv om disse skapningene er små i størrelse så er deres ånd utrolig sterk. Når mauren kommer marsjerende inn i ditt liv så kan det være fordi den har budskap om at du burde være tålmodig og i enhet til et prosjekt eller samarbeid med familie eller jobb,samfunn. Den forteller også at tålmodighet har sine fordeler. Maur symboliserer utholdenhet, enhet og tålmodighet.»

https://www.seher.no/kongelig/na-har-mette-marit-landet/81868222

IMG_0180.jpeg

Ikke mye kronprinsesse-stil over det antrekket. Har hun gitt opp?

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

det var rettet mot en bruker som for det første har fortalt om sin dysleksi, og som for det andre ikke blir møtt på en spesielt hyggelig måte av folk som er uenig, og det er et mønster, så jeg står fast ved at det var stygt.

Ironi er dessuten som man vet ikke å si det motsatte av det man mener, slik mange fortsatt innbiller seg, men å si flere ting på én gang, slik at man kan unnskylde seg ved å vise til én av fortolkningene når man konfronteres med uttalelsen sin, og frasi seg alt ansvar for andre fortolkninger.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sgirl skrev (Akkurat nå):

Ikke mye kronprinsesse-stil over det antrekket. Har hun gitt opp?

Hun har bare gått tilbake til røttene sine og viser det.

Dere som hater monarkiet benytter hver minste detalj til å kritisere.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Gothard skrev (1 minutt siden):

Litt humor, bare. Slapp av

• Liker 3
Skrevet
Sgirl skrev (Akkurat nå):

Hater. Det er det du er.

• Hjerte 2
Gjest Bestemoren
Skrevet
Gothard skrev (2 minutter siden):

Sgirl skrev (1 minutt siden):

Enig, litt humor i den her tråden er etterlengtet! 
Jeg tror ikke hun har gitt opp i det hele tatt, hvis maur-jakken er et valgt antrekk… ☺️😉

Skrevet
Sgirl skrev (1 minutt siden):

Kanskje MM tror hun har begynt "cool and sexy" partyet. Når du vet det vil krele med fotografer så er jeg enig i at dette var lite kronprinsesseaktig. Dongeribuksa koster sikkert en svimlende sum, men kledelig på kroppen - nope!

• Liker 12
Skrevet

Det hadde vært fint om alle hadde fokus på det tråden faktisk handler om.

Pressens feilaktige og svært belastende fokus hva gjelder Marius Borg Høiby.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Sgirl skrev (20 timer siden):

En liten tur til Italia, alle må jo skjønne at han trenger litt ro og fred. Så får det heller være at diverse voldsoffer må vente litt lenger på avklaring. Dette må da alle ha forståelse for. Sikker på at mm har kjempeforståelse for dette. Kanskje det var hun som foreslo det? «Lille venn, nå syns mamma du trenger en pause. Hva om du tar med deg dressen din og ferierer noen dager i Italia?”

JustAsking skrev (20 timer siden):

God tur da, gutten min! *putter noen tusenlapper i bukselinningen hans* 

Dere tror ikke hun tar det alvorlig og er i en krise? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Dere tror ikke hun tar det alvorlig og er i en krise? 

Helt ærlig? Nei.

Forventer faktisk mer av MM akkurat nå.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gothard skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært fint om alle hadde fokus på det tråden faktisk handler om.

Pressens feilaktige og svært belastende fokus hva gjelder Marius Borg Høiby.

🫣 Tråden her handler ikke om det. Det er diskutert som så mye annet omkring Marius Borg Høiby. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (22 minutter siden):

WTAF? Er dette innafor å skrive såpass bastant? Har hun snakket ut i intervjuer eller liknende om at det er slik hun har det?

Siste sidene har det eskalert litt, vel. 

Selvdagt er ikke det innafor 

• Liker 2
Skrevet (endret)
likestilling skrev (49 minutter siden):

Jeg synes mediedekningen har vært i overkant i den forstand at det har vært MYE. At noen bruker kokain i stedet for alkohol bryr jeg meg i utgangspunktet lite om, men her er det kongehuset og vold, grisekjøring og tyverier med diplomatpass i lomma. Saken er ikke så mye "Marius" som at Skaugum tydeligvis har fått være et fristed der man kan kjøre ned gardister og leve på enorme overføringer fra staten og generelt gjøre som man vil uten konsekvenser. Det er også provoserende med den "stakkars meg som har slitt med diagnoser og rus"-vinklingen, fra en av landets absolutt mest priviligerte.

Mye av problemet har vært at det har vært helt musestille fra de det gjelder, sikkert i håp om at det skal blåse over. Vi vet jo egentlig veldig lite, annet enn at han har vært beskyttet og har voldelige tendenser og null grenser.

Jeg er enig i noe av det som skrives, men jeg tror det skyldes at politikere etc. har berøringsangst og kongehuset sitter musestille. Det er litt "virkelighetens Exit" over dette.

Jeg har aldri vært en utpreget monarkist, men det var greit nok så lenge de oppførte seg. Nå har vi plutselig en "sjaman" som tror han er reptil der, sammen med en "konebanker" som gjemmer seg bak sin mektige mor, tidligere partyprinsesse. På tide å legge ned....

Enig med deg. Unntatt  siste avsnitt.  Men det henger sammen ned at jeg vet at det er svært vanskelig å krevende å leve med noen som sliter mye. Og jeg vet at pårørende  gjør så godt de kan. Mange valg de tar,tar de på grunnlag ingen ser eller vet.

Så en viktig  ting jeg har lært at man må legge slikt ansvar der det hører hjemme. Og det hos den som har problemer og den som ruser seg. 

De som holder på sånn. De har en tendens til  å bagatellisere egne handlinger og skylde sine handlinger på andre eller andre  ting de sliter med. Så lenge de kan holde på med det, så vil de fortsette. Så jeg liker ikke ikke dette perspektivet  mange lager om at det er MetteMarit   (ingen nevner faren ) som må fikse opp i rotet hans. Jeg syntes rett fokus er at han må ordne opp i det selv. Han er en godt voksen fyr, og bør klare det selv. Og slutte å gjenme seg bak andre. 

Jeg syntes heller ikke at de pårørende skal straffes for han sine handlinger.  

Når han er under 18 er han under foreldrene sin verge. I det han passerer 18 har han 100%ansvar for seg selv. Selvsagt  litt  på sidelinjen så er man litt mamma og pappa rolle litt til om det er nødvendig.  Men når man er 27 år. Da kan ikke andre eller han forvente at mor skal fikse alt.

Jeg kan jo skjønne at dette  er ekstra vanskelig  for MM å balansere. Og har nok sett at dette  mediehelvete, han har satt seg i nå en dag  kommer til å skje. At hun mest sannsynlig  har prøvd å holde han i ørene lengre enn normalt. Mye også pga diagnoser vi ikke vet hva er og rus situasjonen.  

Men vi må legge alt på marius.  Det er han som slo, han som kjører  uaktsomt, han som må velge å gå i rusbehandling etc. 

Om han kommer til å gjøre  det. Tror jeg vel egentlig  ikke. Men jeg velger å tro det  alikevel.  For da hvis vi kan tro litt på julenissen så har man ikke tatt  vekk alle muligheter  for en bra slutt. 

Det blir veldig slitsomt å være nordmann,  kongehus etc om dette sirkuset rundt skal være like stort i åresvis.  Jeg kjenner litt på skrekk og gru den tiden svenno holdt på. Og da var det ikke slike  some kanaler som i dag. 

Er vist ikke god på å være kort ....🤪

Endret av Krokenguri
Skrivefei...
  • Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, Gothard said:

Det går bra null stress.

Har forståelse for at ikke alle her forstår viktigheten av at MBH nå får hvile og fred fra pressen.

Nå har jeg humra godt etter å ha lest flere innlegg fra deg! Takk!
Tror det er bra for "den mentale sundheden" jeg, både for undertegnede og andre 😄
(Samtidig så gjør "twisten" slik at man kanskje blir røsket ut av ensrettetheten?)

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...