Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Johan uten land skrev (1 time siden):

Hva i all verden mer kunne han sagt i en pågående rettsprosess. Sannum har tyngde her, både som offer og nesten kongelig - og lang er faring fra presseorganer:

https://www.nettavisen.no/nyheter/ekspert-pa-presseetikk-og-kongelig-eks-marius-burde-ikke-kommentert-voldshendelsen-sa-tidlig/s/5-95-1987200

Vel, jeg vil heller løfte frem dette perspektivet:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/psykolog-refser-kongehuset-svikter-voldsofre/o/5-95-1967119

Dette handler om mye mer enn jus og jeg tror kongehuset vil tape på å skulle redusere situasjonen til det. Kongehuset er en omdømmeinsitusjon som skal representere og fremme våre felles verdier. Da mener jeg at minste minimum må være å eksplisitt ta avstand fra vold og narkotika og fremme prinsippet om likhet for loven. Det kan man fint gjøre uten å blande seg i en pågående straffesak. 

For meg har det veldig liten verdi at de klipper snorer og åpner krisesentre, hvis de har null å melde når et medlem av kongefamilien er under etterforskning for omfattende partnervold. Det er nå det gjelder; det er nå det koster. 

Taushet kan romme uendelig mye. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. Se og Hør-saken om av-invitering til bryllup: Jeg merker meg at informasjonen fra de skjulte kildene til bladet hele tiden presenteres med forbehold. Flere av gjestene "skal ha" protestert, og årsaken "skal ha vært" osv. 

Når bruden selv så senere på dagen går ut og dementerer Se og Hørs framstilling kan en mulig forklaring være at Se og Hør ikke hadde god nok dekning for påstandene sine og ikke gode nok kilder, slik forbeholdene deres også syntes å indikere i utgangspunktet.

Jeg mener ikke med dette å forsvare Italia-reisen på noe vis, hvis noen skulle komme til å tolke meg i den retningen, men bare minne om at man bør vurdere all ny informasjon i denne saken med nøkternhet og kritisk sans, pga det enorme klikk- og skandalepotensialet saken har.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, xemiliex said:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/psykolog-refser-kongehuset-svikter-voldsofre/o/5-95-1967119

Dette handler om mye mer enn jus og jeg tror kongehuset vil tape på å skulle redusere situasjonen til det. Kongehuset er en omdømmeinsitusjon som skal representere og fremme våre felles verdier. Da mener jeg at minste minimum må være å eksplisitt ta avstand fra vold og narkotika og fremme prinsippet om likhet for loven. Det kan man fint gjøre uten å blande seg i en pågående straffesak. 

For meg har det veldig liten verdi at de klipper snorer og åpner krisesentre, hvis de har null å melde når et medlem av kongefamilien er under etterforskning for omfattende partnervold. Det er nå det gjelder; det er nå det koster. 

Jeg ser vel muligens for meg at de vil få kritikk uansett hva de gjør. Selvølgeligheter om at alle bør følge loven - helt meningsløst å komme med noe sånt.

Likhet for loven er jo selvsagt, det er jo defor kronprinsen, helt korrekt, viser til at det er en straffsak der alle  parter skal høres.

Noe mer trenger man ikke nå.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

De ønsket ikke å bli assosiert med Marius. Hvis dette er sant, så betyr det at situasjonen er snudd på hodet. Marius har levd godt med å være assosiert med Kongehuset. Det kan han glemme videre i alle fall. Kanskje verre straff det enn fengsel. 

Tipper at silkerampen Marius reiser hjem snarest. Kompisene hans skal i bryllup, kanskje Marius etterhvert forstår at han setter disse i en lojalitetskvis og legger demper på feiringen. 
Ellers undrer jeg meg over at hele kongefamilien (minus Marius) har tatt turen til Ålesund. Virker mer som en jet set familie der de sto å vinka i sted.

Kongeskipet har ankret opp i Geiranger, koster en formue å seile det oppover. Det er livvakter og mye politi. Kostbart styresett i utgangspunktet, men tenk at man bruker så mye penger på nummer fire i arverekken.

Marius har vel også med seg livvakter, og jeg merka meg rolexen han er avbildet med og Louis Vuitton kofferten til ca 30 000. Hvor kommer alle pengene fra? Våre skattepenger som brukes på den måten? 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Gjest NordreSving
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Nå ble jo tråden moderert så sent som i går, så det du måtte finne har passert moderator, og da lurer jeg på hva poenget ditt egentlig er.

At du ikke liker flisespikking? Da er kanskje ikke et diskusjonsforum det beste stedet å henge?

Det er jo ikke imot reglene å flisespikke, så hva er det du tenker du skal bevise egentlig? 

Det er du som støyer her, og det var du som startet støyen med ditt aller første innlegg i morges.

Du ble svar skyldig da jeg spurte deg hvorfor du mente det mitt innlegg om avrusning,  som du helt urimelig kicket på, var støy, og nå prøver du å avlede med å true meg med å sitere mine tidligere innlegg. 

Velbekomme, og lykke til med å fjerne alt du ikke liker.

Hvordan var nå dette med brukerdebatt igjen. Pot meet kettle, er det ikke det du sier. 

Skrevet

Det er jo superfint at MBH får slappet av i Italia nå. Den siste tiden har nok vært veldig tung for ham, han fortjener en pause nå.

• Liker 1
Skrevet
Eyr skrev (16 minutter siden):

Da ser du kanskje også at de fleste ikke er enig med kommentatoren. Denne vinklingen har du tatt opp flere ganger her. Det er diskutert opp og i mente allerede.

IMG_4446.png

Ja har sett det. Skuffende egentlig.  Men artikkelen er fortsatt god.

Skrevet
xemiliex skrev (8 minutter siden):

De jobber knapt, så ren ønsketenkning at de klipper snorer og åpner krisesentre. 
Ellers enig i alt du skriver

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (16 timer siden):

Hvordan var nå dette med brukerdebatt igjen. Pot meet kettle, er det ikke det du sier. 

eller svar på urimelige angrep, som alternativ innfallsvinkel.

gratulerer, du har nå skrevet flere innlegg med brukerdebatt/brukerangrep rettet mot meg, enn jeg har skrevet om veving. 

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (2 minutter siden):

Marius har vel også med seg livvakter, og jeg merka meg rolexen han er avbildet med og Louis Vuitton kofferten til ca 30 000. Hvor kommer alle pengene fra? Våre skattepenger som brukes på den måten? 

Neida, han har jo egne inntekter som dekker alt dette. 

• Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Når bruden selv så senere på dagen går ut og dementerer Se og Hørs framstilling kan en mulig forklaring være at Se og Hør ikke hadde god nok dekning for påstandene sine og ikke gode nok kilder, slik forbeholdene deres også syntes å indikere i utgangspunktet.

Eller så vil bruden holde en god tone offentlig uavhengig av hva som blir sagt på bakrommet.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Gothard skrev (3 minutter siden):

Neida, han har jo egne inntekter som dekker alt dette. 

Hvor kommer de fra? Han har jo ikke jobb, slik jeg har forstått det 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Gothard skrev (2 minutter siden):

Eller så vil bruden holde en god tone offentlig uavhengig av hva som blir sagt på bakrommet.

ja, det er en annen mulig tolkning. 

• Liker 3
Skrevet
MissHannigan skrev (1 time siden):

https://www.seher.no/kongelig/brudeparet-trakk-invitasjonen/81864828

Gjestene protesterte

Da det ble kjent at Marius også var invitert var det flere av gjestene som skal ha protestert, og truet med å droppe bryllupet.

Årsaken skal ha vært at de ikke ønsket å feire kjærligheten sammen med kronprinsesse Mette-Marits (50) sønn, som, nå etterforskes for vold i nære relasjoner og tyveri. Han er så langt bare siktet for «kroppskrenkelse», «skadeverk» og «trulser».

De aktuelle gjestene ønsket ikke å bli assosiert med Borg Høiby, som har innrømmet narkotikabruk og vold.

Ifølge Se og Hørs godt informerte kilder skal også deler av brudeparets familie ha reagert kraftig da de fikk vite at Borg Høiby sto på gjestelisten.

Se & Hør finner opp mye rart for å selge. Bruden selv har jo gått ut og sagt at han aldri var invitert:

https://www.seher.no/kjendis/marius-ikke-invitert/81867949

Han ble rådet av sin advokat å reise utenlands, bl.a. pga. den massive mediedekningen han har blitt utsatt for.

Rart ikke folk på KG skjønner hva agendaen til Se & Hør er: SALG

• Liker 3
Skrevet
Gothard skrev (2 minutter siden):

Joda, han har masse skjulte inntekter som ikke engang fremkommer på ligningen. Ifølge enkelte

Eller kanskje han understøttes av moren.

U choose.

Mamma og stefar har vel en lønn på ca 12 mill per år, så naturlig at de deler med gullgutten…

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, SagaP said:

«Politiet gjør en fortløpende vurdering av behovet for å avhøre medlemmer av kongefamilien, i etterforskningen mot Mette-Marits sønn Marius Borg Høiby»

https://www.dagbladet.no/nyheter/vurderer-kongefamilie-avhor/81867561

Er det vanlig med avhør av pårørende i slike saker?

Jeg har (heldigvis) bare Inngående kjennskap til én familievoldssak, som var mye grovere enn denne, og der ble ingen familiemedlemmer avhørt. Det var heller ingen vitner i saken, men kvinnen ble heldigvis trodd og han endte i fengsel.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
SagaP skrev (Akkurat nå):

Mamma og stefar har vel en lønn på ca 12 mill per år, så naturlig at de deler med gullgutten…

Neida, alt er tjent på Instagram.

Du konspirerer nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Gothard skrev (7 minutter siden):

Det er jo superfint at MBH får slappet av i Italia nå. Den siste tiden har nok vært veldig tung for ham, han fortjener en pause nå.

Det er helt utrolig at MBH og hans mor skal høste noen form for sympati i denne saken. Jeg kjenner at jeg faktisk irriterer meg over MM sitt fårete smil når hun skal ut å feire brullyp mellom svigersøster og en selverklært øgle. Ja, jeg føler faktisk at hun og hennes sønn SKYLDER offentligheten å stå til ansvar for sin oppførsel. Og nei, det holdt ikke med MBH sin «glatte over» kommentar, spesielt når den trigget to ofre til å stå frem fordi det var så provoserende for dem å lese hvordan han vasker seg ren av denne hendelsen som en slags: «uups, var et uhell, beklager meg altså» - unnskyldning, når de i realiteten er vel vitende om at dette er en årelang adferd.

Nå skal det feires og man later som om alt er bare velstand, uten å ha adressert hva som virkelig foregår. Det gir en emmen smak i munnen.

Det er feigt, og det er uredelig, rett og slett. 

IKKE verdier som kongehuset burde stå for. Men nå ser vi jo at det er milevis mellom liv og lære. Det er tydeligvis enkelt å klippe snor foran kvinnehus når du selv nonchalant hopper bukk over at din egen sønn er voldsutøver. 

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
Hanne67 skrev (Akkurat nå):

Se & Hør finner opp mye rart for å selge. Bruden selv har jo gått ut og sagt at han aldri var invitert:

https://www.seher.no/kjendis/marius-ikke-invitert/81867949

Han ble rådet av sin advokat å reise utenlands, bl.a. pga. den massive mediedekningen han har blitt utsatt for.

Rart ikke folk på KG skjønner hva agendaen til Se & Hør er: SALG

Det er ikke sånn. Marius var invitert. Naturlig nok, mange av kompisene hans er også det.

Marius er av-invitert. Spetalen sier noe annet fordi hun ikke ønsker sette Marius og kongefamilien i forlegenhet. 
Ser du ikke spillet? Eller kan du ikke de sosiale kodene Oslo Vest?

Se og Hør har meget gode kilder

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...