Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00


Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest NordreSving
Skrevet
MissLucy skrev (8 timer siden):

Tenker du at han kan ha vært på avrusing i tiden mellom 6. august og avhøret som var i går? det har jo vært mye snakk om hvorfor det tok så lang tid på å bli avhørt, så var bare litt interessert i om avrusing i den perioden høres plausibelt ut? eller er det kanskje lange ventelister?

 

MissLucy skrev (6 timer siden):

akkurat. Takk for info. Er det ikke ventelisteproblematikk? 

Du griper etter halmstrå. Og «glemmer» kanskje at han midt i denne perioden er avbildet i en hvit Mercedes med offeret ved siden av seg. 
 

Så nei. 
 

Når du nå fortsetter å flisespikke på begrepsbruk / finne alternative forklaringer og what not så bidrar du bare med støy. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (6 timer siden):

Jeg syntes  tråden her begynner å bli mer sjokjerende enn det Marius har gjort. Og da undergraver jeg ikke hans handlinger. Men mener det sier mer om tempen og utalelser spm er gitt. Hvor ille de er

Som en påpeker her.  Som jobber med rus. Rusavvenning og rus rehabilitering er to forskjellige ting.  Rusavvenning kan ta ca 10 dager. 

Når man har tunge tider. Så er det å være med gode venner det beste  man gjør. 

Nå aner jeg virkelig ikke om han skal i bryllupet til sin bestevenn  som jeg så et media skrev. Personlig vet jeg ingenting om vennskapet.  Men er han bedt i bryllupet  regner jeg med at de er gode venner. Og da er det kanskje  greit han er der. Uansett  når familien er i et annet bryllup. I tillegg  opplever han jo mer  medieoppmerksomhet enn en draps mann.

Så for meg er det at værste sirkuset, i komentar felt. Å dra til  italia nå er ingen kriminell handling. Så hvorfor dette ramaskriket?

Dette begynner å bli dumt. Nora har bedt om en  rettferdig sak og ikke heksejakt. Og advokaten har vel senest i dag ytret at dette enorme presset mot marius er svært belastene også for henne. Så kanskje noen her bør ta det bittelitt innover seg selv og roe bare bittelitt ned. Og respetere ofrenes ønsker, så de ikke blir mer traumarisert enn de er. 

Hvorvidt  han er her eller der. Sover ikke sover, spiser og hva han spiser  er da ting de selv vurderer er best selv. 

Finnes det ikke en bitteliten grense, for hva man tenker man ikke trenger å vinkle negativt eller feil. Eller finnes det ikke en bitteliten grense, for hva man tenker man ikke  skal legge seg oppi? 

 Når jeg  leser i tråden her at noen også noen ytrer seg om at de som skal gifte seg,  støtter vold mot kvinner om de slipper  han inn i bryllupet.  Å si sånt er akkurat hva psykisk vold går ut på. 

Å hamre  løs på en person som det gjøres i tråden her, vri og vrenge på alt  så det passer i et negativt lys. Er også direkte mobbing og psykisk vold. Så da er dere neimen ikke noe bedre enn Marius. 

Enkelte slenger ut meniinger,  og ting de tror uten å gidde å sjekke fakta før man hamrer løs på tastaturet. 

Venner som er der i tunge tider er også de som kan hjelpe han på veien. Så det er faktisk noe å være glade for, ikke noe å  hetse for. 

Kjenner jeg  begynner å bli  bittelitt forbanna på retningen heksejakten tar. Den tar jo helt fulstendig av.  Og syntes ikke dere som holder på sånn, er noe bedre enn Marius. 

Takk for innlegg. Ikke i familie med noen tråden angår.

 

  • Liker 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (21 minutter siden):

Jeg må le litt over hvor mange som gikk på det «angrende synder»- brevet han sendte ut og som trodde han egentlig var en fortvilet ung mann som desperat ønsket seg «hjelp». 
Niks. Et kort avhør etter nesten fire ukers trenering, kontakt med offeret, og nå en heisatur til Italia med LV-koffert, dresspose og partyvenner. Unnskyld, jeg mener en tur for å finne fred og ro……

Naivitet kan bli ganske grenseløs. Det er helt tydelig. Det er nok vanskelig for veldig mange å forstå at det faktisk finnes genuine drittsekker - som utnytter, slår, og kan spille angrende synder for å snike seg unna. 

Det er nok mang en psyko drittsekk som har sluppet billig unna pga andres dumhet ift å tro at de er lei seg og har det vondt. 

  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Fjollefyr skrev (8 timer siden):

Avrusning er ikke det samme som rusbehandling. Avrusning er å bli fysisk rusfri. Nedtrapping under medisinsk tilsyn. F.eks  beroligende midler. Å stoppe med f.eks alkohol, totalt avhold, kan være farlig. Man trenger da tilsyn og ofte medisinsk hjelp. Kokain roter med mye i kroppen, og avrusning kan være hjelp til å takle både fysisk og psykisk uhelse. Slikt kan fint ta 2-3 uker, men gjerne kortere og. 

Men å bli rusfri og ha et rusfritt liv er absolutt ikke gjort på noen uker.

Fin presisering. Vet om det, jeg bare fjaset litt😌

  • Liker 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (21 minutter siden):

Jeg må le litt over hvor mange som gikk på det «angrende synder»- brevet han sendte ut og som trodde han egentlig var en fortvilet ung mann som desperat ønsket seg «hjelp». 
Niks. Et kort avhør etter nesten fire ukers trenering, kontakt med offeret, og nå en heisatur til Italia med LV-koffert, dresspose og partyvenner. Unnskyld, jeg mener en tur for å finne fred og ro……

Du må da forstå at voldsutøveren som har et forkastelig kvinnesyn, rusmisbrukeren og partyprinsen har behov for en pause i Italia etter det han har gjort istedenfor å gå i flere avhør? Ærlig talt. Tenk så belastende for han, dette ene avhøret. Tenk at noen kan forvente at han prioriterer hensynet til ofrene og kongefamiliens omdømme fremfor sitt eget partybehov. Nei, ærlig talt. 

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Wilma89 skrev (8 timer siden):

Forskjell på avrusning og rusbehandling. Jobber innenfor rus og avhengighetsbehandling og avrusningsinstutisjonen vi bruker mest, er pasientene toppen ti dager. 

Jeg vet, jobber i psykisk helsevern selv, var bare litt fjasete her før leggetid. Men fint man vektlegger seriøsitet her, det er jo det beste👍☺️

  • Liker 2
Skrevet (endret)

Opplever at denne saken er i ferd med å skrives i hjel. Tydelig er det dette som genererer klikk, så her pøses det på med kvantitet foran kvalitet. De beste kronikkene og artiklene er selvsagt bak betalingsmur. 
 

Det er nesten som om vi blir distrahert av Se & Hør-journalistikk, og glemmer å ha to tanker i hodet samtidig. Hvor er samfunnskritikerne når befolkningen trenger det mest? Verden er et synkende skip, og det er et utgått liveshow av TV-serien Exit mange har oppmerksomheten sin festet til? 
 

Dette handler om at Monarkiet har utspilt sin rolle - og en mentalt skadet mann tar hele fallet.
 

Folk har blitt fattige over natten, og er mildt sagt forbannet. I tillegg til at skattepengene våre har gått til en familie som oppdro en kronprinsesse som tjente grovt på «englevirksomhet», og som nå gifter seg med en sjaman som mener at han er en reptil, så står vår kommende konge og ser dypt forvirret ut og klør seg i hodet når han får spørsmål fra journaliser - som om han ikke har vært med på å oppdra Marius siden han var 2 år gammel. 

Endret av iliah
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonyym97 skrev (45 minutter siden):

Hvorfor snakker alle om Juliane, når det ikke er hun som er offeret for det som nylig har skjedd?

Fordi advokaten hennes er den eneste som har uttalt seg slik på hennes vegne. Det siste offeret har ingen kommentar og Elden håpet han fikk ro etc, husker ikke eksakt.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonyym97 skrev (1 time siden):

Hvorfor snakker alle om Juliane, når det ikke er hun som er offeret for det som nylig har skjedd?

Vet ikke. Kanskje fordi hun har vært i mange og lange avhør. Hun må ha hatt mye å fortelle.

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet
Anonyym97 skrev (1 time siden):

Hvorfor snakker alle om Juliane, når det ikke er hun som er offeret for det som nylig har skjedd?

Fordi hun var sammen med Marius i 4 år. Hun har vært på flere avhør, hvor det ene varte i 6 timer. Hun har status som fornærmet i saken. Advokaten hennes har uttrykt at hun ønsker å vite hvordan Marius stiller seg til saken.

Skrevet

Dette er så til de grader et eksempel på rik, hvit, privilegert som viser finger’n til både rettsapparat og offer. Penger, makt og status ordner det meste, advokat (betalt av hvem?) fikser dette. Det å reise på tur med fiffen og influencerkremen nå er et maktspill mot offerene i saken - se, de slår ring om meg, ikke deg. Heier på Jannecke Weeden som har slått i bordet i denne saken - #DenSomTierSamtykker. Vanligvis blogges, snappes, poddes osv det over en lav sko om alt mulig, men nå er influencergjengen tause….. 

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Anonyym97 skrev (1 time siden):

Hvorfor snakker alle om Juliane, når det ikke er hun som er offeret for det som nylig har skjedd?

Jeg la en link og et bilde fra en faktaboks her tidligere. Der står det at siktelsen er utvidet til å gjelde julianne og nora også. 

Men jeg blir litt usikker på hva som er rett og ikke, når media skriver det så vagt. For de ee jo også flinke til å skrive ting så det skal misforstås. 

Tenker  jo at det er rart det ikke da står siktet mot vold på tre kvinner i de siste artiklene. Mest om siste hendelse.  

Så selv om det sto  hvitt på sort der (bokstavelig talt) blir jeg litt usikker  på hva som er riktig. 

Julianne venter vel på svar hvordan han tar imot hennes påstander. Om det er noe han vil  innrømme eller ikke. For et offer hjelper det mye psykisk å bli trodd og at gjerningsmannen innrømmer  hva han har gjort.  

Så tenker det ikke er unaturlig å bli litt stressa i ventetiden og at det er en belasting i seg selv. Nå må selvsagt hun svare på det selv hvordan  hun føler ventetid osv. 

Men jeg ser at det iallefall  er en fordel følsemessig å få sånt raskt unna. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (6 timer siden):

Du vet ingenting om hvorfor det tar tid. Det er  nevnt både juridiske årsaker av  advokaten hans. Og taktisk fra politiets side og at advokan ble forhindret.  

Og for det vi vet kan det også  ha vært pga avrusing. Man bør jo stille mest mulig med sine fulle fem. Det tar sine dager. 

Han har sagt  han skal avgi en forklaring. Den gir han nok da han er klar for det og etter anbefaling av advokaten

Dersom han skal avruses før hvert forhør så kan dette ta sin tid. Veldig smart å reise til Italia med venner som han vanligvis ruser seg sammen med. 

Skrevet
Malmfrid skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor han skulle ha vært i avrusning nå - da må han i såfall inn til avrusning igjen før han skal i behandling. Hvis planen er å satse på å bli kvitt en avhengighet.

Om han ikke ruser seg i mellomtiden trenger han jo ikke det. Rusavhengighet er litt mer komplekst enn å kunne diskutere det i små innlegg. 

  • Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

akkurat. Takk for info. Er det ikke ventelisteproblematikk? 

Tja, både ja og nei. Han har nok ikke en akutt grunn for å komme inn. F.eks fare for overdose, måtte vært selvmordsfare i så fall (Ren spekulasjon og absolutt noe jeg ikke vet, overhodet) Men med korte opphold på 1-2 uker er det gjerne kort ventetid og høy utskiftning av pasienter. Det er og desverre slik med rusavhengighe, at de ofte ikke klarer å møte til slike opphold om de er planlagt langt frem i tid. Det gir ofte ledige plasser på kort varsel. 

  • Liker 1
Skrevet

En litt kort og faktisk ryddig oversikt på livet til marius i Norges  mest kjente familie.  De tok ikke med at journalister oppsøkte han i barnehagen for å ta bilder. 

Men et kort inblikk  og kort oppsummert. 

Men mye av det som står kort, ligger det mye rettet mot marius som liten som rett pg slett er stygt. Så oppsumeringen sier lite om den delen. 

Gir et litt bilde av en gutt som prøver å finne sin plass og sin vei i livet, som helt normalt andre har gjort frem til voksen alder. Noen lykkes og andre lykkes ikke. 

 men det er aldri forsent å få det til.

https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

  • Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Fremmed fugl said:

Helt korrekt. Er ikke noe Spetalen bryllup i Italia. Er en fest der dem skal feire at dem har giftet seg tidligere. 

Haha det stemmer jo. Det er et bryllup minus vielse for den har allerede funnet sted, så teknisk sett er det bare en kjempestor fest for alle de rike snøfreserne. 

Blir sikkert veldig avslappende! Begynner å lure på om han går inn for å være en så usympatisk drittsekk som mulig? 

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Gjest Malmfrid
Skrevet
Fjollefyr skrev (36 minutter siden):

Om han ikke ruser seg i mellomtiden trenger han jo ikke det. Rusavhengighet er litt mer komplekst enn å kunne diskutere det i små innlegg. 

Jeg kjenner faktisk veldig godt til temaene avrusing og rusbehandling. 

Skrevet
8 hours ago, Krokenguri said:

Jeg syntes  tråden her begynner å bli mer sjokjerende enn det Marius har gjort. Og da undergraver jeg ikke hans handlinger. Men mener det sier mer om tempen og utalelser spm er gitt. Hvor ille de er

Som en påpeker her.  Som jobber med rus. Rusavvenning og rus rehabilitering er to forskjellige ting.  Rusavvenning kan ta ca 10 dager. 

Når man har tunge tider. Så er det å være med gode venner det beste  man gjør. 

Nå aner jeg virkelig ikke om han skal i bryllupet til sin bestevenn  som jeg så et media skrev. Personlig vet jeg ingenting om vennskapet.  Men er han bedt i bryllupet  regner jeg med at de er gode venner. Og da er det kanskje  greit han er der. Uansett  når familien er i et annet bryllup. I tillegg  opplever han jo mer  medieoppmerksomhet enn en draps mann.

Så for meg er det at værste sirkuset, i komentar felt. Å dra til  italia nå er ingen kriminell handling. Så hvorfor dette ramaskriket?

Dette begynner å bli dumt. Nora har bedt om en  rettferdig sak og ikke heksejakt. Og advokaten har vel senest i dag ytret at dette enorme presset mot marius er svært belastene også for henne. Så kanskje noen her bør ta det bittelitt innover seg selv og roe bare bittelitt ned. Og respetere ofrenes ønsker, så de ikke blir mer traumarisert enn de er. 

Hvorvidt  han er her eller der. Sover ikke sover, spiser og hva han spiser  er da ting de selv vurderer er best selv. 

Finnes det ikke en bitteliten grense, for hva man tenker man ikke trenger å vinkle negativt eller feil. Eller finnes det ikke en bitteliten grense, for hva man tenker man ikke  skal legge seg oppi? 

 Når jeg  leser i tråden her at noen også noen ytrer seg om at de som skal gifte seg,  støtter vold mot kvinner om de slipper  han inn i bryllupet.  Å si sånt er akkurat hva psykisk vold går ut på. 

Å hamre  løs på en person som det gjøres i tråden her, vri og vrenge på alt  så det passer i et negativt lys. Er også direkte mobbing og psykisk vold. Så da er dere neimen ikke noe bedre enn Marius. 

Enkelte slenger ut meniinger,  og ting de tror uten å gidde å sjekke fakta før man hamrer løs på tastaturet. 

Venner som er der i tunge tider er også de som kan hjelpe han på veien. Så det er faktisk noe å være glade for, ikke noe å  hetse for. 

Kjenner jeg  begynner å bli  bittelitt forbanna på retningen heksejakten tar. Den tar jo helt fulstendig av.  Og syntes ikke dere som holder på sånn, er noe bedre enn Marius. 

Nå har jeg en datter som er snap-bekjent med en av MBHs venner på snapchat. Det jeg kan informere om er at de har festet siden de ankom stedet hvor bryllupet skal foregå, og gjort narr av hvordan folk reagerer på narkotika flere ganger i går kveld. 

Om du mener dette er 'gode venner som hjelper', så tror jeg du skal tro om igjen.

  • Liker 32
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Helt korrekt. Er ikke noe Spetalen bryllup i Italia. Er en fest der dem skal feire at dem har giftet seg tidligere. 

Men paret selv definerer det som bryllup. Uansett om man kaller det et bryllup eller en fest har i grunn liten betydning, tenker jeg. Det er signaleffekten og det at M viser så lite empati for ofrene og alle rundt. Advokaten sier media har ‘skylda’ og at det han utsettes for er USUNT. Akkurat det kunne han ha spart seg for. Det er mye mer usunt å bli utsatt for fysisk og psykisk vold. Men advokaten er satt til å tale hans sak, så det forstår jeg. Samtidig har M folk rundt seg og vi snakker om kongefamilien her, ikke familien Hansen. Mulig kongefamilien har gitt opp? For der klokeste M kunne ga gjort er å vise anger og tilstått alt. Når dette drar ut i tid vil også heksejakten dra ut i tid. Noe ingen av de involverte er tjent med. 

  • Liker 9
  • Nyttig 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...