Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anonio skrev (18 minutter siden):

Ja, og MBH bryter og ødelegger masse for kongefamilien. Du bestemmer ikke hvilke temaer rundt MBH man skal diskutere, selv om du virker som du har stort behov for å kontrollere debatten med personangrepene dine. 

nei, det har jeg da ikke sagt. Det jeg sier er at SagaP ikke kan bestemme at det bare er lov å diskutere skade på monarkiets omdømme, for det var det utsagnet jeg diskuterte.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, SagaP said:

Ok. Jeg skrev til deg, limte inn mitt svar, så du skulle se at jeg ikke påsto den omtalte brukeren var først med akkurat det sidesporet, men var en som spann, men gjerne først med andre sidespor.

Skal passe på at det er mer oversiktlig neste gang - for ser at det beklageligvis kan misforstås. Heldigvis ligger originalen lenger bak ❤️

Ah, ok, takk for oppklaring! 🥰 Så plutselig for meg at jeg måtte gå gjennom egne innlegg i tilfelle jeg har gjort noe feil og det ble litt overveldende 😅

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

...

Endret av MissLucy
Gjest Bestemoren
Skrevet

Det blir nok ingen avhør med det første… MBH har «rømt landet» og ser ut til å ha med seg en del bagasje - muligens sammen med en kamerat (min gjetning ut fra filmen i Nettavisen).

Fra artikkelen:

«Marius Borg Høiby landet på Pisa internasjonale lufthavn like før klokken 18.30 onsdag kveld. Da VGs reporter presenterte seg selv og ba om å få stille noen spørsmål, svarte han kort:

– På ingen måte.»

Tirsdag var han i avhør hos politiet

https://www.vg.no/rampelys/i/dRJr4j/marius-borg-hoeiby-har-reist-til-italia-vil-ikke-svare-paa-spoersmaal

På NRK: «NRK har vært i kontakt med Høibys advokat.

– Han reise etter råd fra meg, skriver Bratlien i en SMS.»

Skrevet
Bestemoren skrev (2 minutter siden):

Det blir nok ingen avhør med det første… MBH har «rømt landet» og ser ut til å ha med seg en del bagasje - muligens sammen med en kamerat (min gjetning ut fra filmen i Nettavisen).

Fra artikkelen:

«Marius Borg Høiby landet på Pisa internasjonale lufthavn like før klokken 18.30 onsdag kveld. Da VGs reporter presenterte seg selv og ba om å få stille noen spørsmål, svarte han kort:

– På ingen måte.»

https://www.vg.no/rampelys/i/dRJr4j/marius-borg-hoeiby-har-reist-til-italia-vil-ikke-svare-paa-spoersmaal

Reiste han på diplomatpasset, mon tro? 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet
3 minutter siden, Bestemoren said:

Fra artikkelen:

– På ingen måte.»

Før han fortsatte med "Det blir nok godt for han å komme seg bort litt". Ja STAKKARS Marius. Fy faen, jeg freser!

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
SagaP skrev (2 minutter siden):

Reiste han på diplomatpasset, mon tro? 

Man trenger i utgangspunktet ikke pass for å reise innenfor Schengen. Så de skulle ikke være nødvendig.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Nutz said:

Før han fortsatte med "Det blir nok godt for han å komme seg bort litt". Ja STAKKARS Marius. Fy faen, jeg freser!

Det var John Christian Elden som uttalte det, Noras bistandsadvokat.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

OK, takk, ja, det gir mening. Der var jo Märtha Louises døtre også tilstede, og de er jo heller ikke del av kongehuset, så da har det vel vært klassifisert som en familieanledning. Det viser jo at  @Anoniobommer i sine påstander.

Er ikke døtrene til Martha Louise medlemmer av kongehuset? Det var rart, syns jeg. De er nummer 5, 6 og 7 i arverekken til kongehuset. 

https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27590

Skrevet
Wilma89 skrev (1 minutt siden):

Man trenger i utgangspunktet ikke pass for å reise innenfor Schengen. Så de skulle ikke være nødvendig.

Men leg må man ha, da passer det nok med et diplomatpass. Kanskje han skal videre? 

Det er vel ikke tollkontroll heller ved reiser innad i Schengen?  

Skrevet

Hadde jeg vært en av jentene som har sittet timevis i avhør, over flere dager, hadde jeg tatt det som en diger finger rett i fjeset det at han drar på ferie etter å bare sittet noen få timer i avhør og på langt nær ha forklart seg ferdig 😕

Eneste gyldige grunn er om han er på vei på rehab, alt annet er bare helt galskap?!

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Iia skrev (1 minutt siden):

Er ikke døtrene til Martha Louise medlemmer av kongehuset? Det var rart, syns jeg. De er nummer 5, 6 og 7 i arverekken til kongehuset. 

https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=27590

De er medlemmer av kongefamilien (som moren), har ikke titler, men er i arverekken

• Liker 3
Skrevet
Just now, Bestemoren said:

Kanskje han skal i det andre bryllepet nå i helga? 
«Dagbladet er kjent med at Høibys venninne Karianne Vilde Spetalen og milliardærsønn Kristian Spetalen skal gifte seg i Toscana i Italia denne helga.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-sikkert-godt-av-det/81863661

Aha, det stemmer! Det var derfor han meldte avbud til Märthas bryllup leste jeg et sted.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Bestemoren
Skrevet

Fortsatt fra Dagbladet:

«- Han har sikkert godt av å komme seg bort litt. Jeg regner med at politiet har hans kontaktdata dersom han trengs under etterforskningen, skriver Elden.»

Skrevet
Nutz skrev (10 minutter siden):

Det var Elden som sa det. Advokaten til Nora. 

• Liker 2
Gjest NordreSving
Skrevet (endret)

Det tar seg ikke ut å reise bort, når det betyr at han begrenser muligheten til avhør. Jeg skjønte ikke hvorfor advokaten ikke kunne angi tid for nytt avhør. Det har gått tre uker, et avhør, og så ikke greid å finne ny tid. Ikke rart det når hovedmistenkte skal på tur til Italia. Omdømme, omdømme, omdømme. 

Forøvrig @MissLucy så kan du google prisen på louis vuitton trillekofferten hans, sånn når vi snakker om luksusvarer. 
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787803-marius-borg-høiby/?do=findComment&comment=34823357

Endret av NordreSving
Limte inn lenke til innlegg
Skrevet
Felis skrev (21 timer siden):

Jeg forsøkte å finne igjen uttalelsene til Espen Høiby om at han mistet besinnelsen fordi han var så plaget av pressen etter at hans søster ble kronprinsesse, https://www.dagbladet.no/nyheter/stresset-av-faren-mette-marit-og-media/65905985

Jeg var ikke klar over at han oppførte seg sjokkerende likt som sin nevø. Offeret til Høiby har forklart at han ble sint da hun ønsket å forlate en fest før han. Han spente bein på henne, og mens hun lå på bakken, rev han av henne kjolen. Deretter sparket han henne flere ganger mot hode og kropp, slik at hun brakk en finger og fikk sår og blodutredelse i hodet. Han fortsatte å være aggressiv mot henne etter at andre kom til og hjalp kvinnen.

Høibys forklaring? Hun snublet i det ene beinet hans og kjolen revnet da han forsøkte å hjelpe henne opp. 

Etterpå forsøkte han å anke saken fire ganger, og hyret Tore Sandberg for å etterforske. Fordi han mente at han hadde nedsatt bevissthet når dette skjedde. 

Mette Marits engasjement for voldsofre får unektelig en bismak av at hun ikke tydelig tar avstand fra voldsutøvere. Omgangen hennes med Epstein virker fullstendig uforståelig. Dette skjedde jo et helt år etter at prins Andrew hadde kuttet kontakt med Epstein pga dommen mot han. Har det norske kongehuset så mye dårligere rådgivere enn det engelske. Har de ikke internet på Skaugum? Eller meler hun sin egen kake, og så klipper hun noen snorer på krisesenter for syns skyld?

Som jeg har skrevet før:

Hvorfor  møtte hun han ved flere anledninger, privat og alene?
Det er ganske åpenbart.

At deler av Kongehuset/Kongefamilien velger å kjøre sitt eget løp er helt tydelig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om han har reist for å delta i bryllup så sier det ganske mye om den som har invitert han, og hvordan vedkommende stiller seg til vold mot kvinner. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)

Fortsatt fra Dagbladet:

«- Han har sikkert godt av å komme seg bort litt. Jeg regner med at politiet har hans kontaktdata dersom han trengs under etterforskningen, skriver Elden.»

«Høibys forsvarer, advokat Øyvind Bratlien, opplyser at han har reist etter råd fra ham.

- Jeg kommenterer ikke hvorfor jeg gir ulike råd. Generelt kan jeg si at stort medietrykk er svært usunt, skriver han i en SMS til Dagbladet.»

Endret av Bestemoren
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...