Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (9 minutter siden):

hvor? det er 15 år siden, så det husker jeg ikke.

Det vil si at du ikke vet. Da kan du spare deg for å skrive det. 

Har rapportert deg for løgnaktige rykter. 

Endret av Malmfrid
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Orly said:

Du skreiv han aldri har jobbet, det er feil uansett hvor lenge de har vart og resten blir så usaklig så det kommenterer jeg ikke

Der hvor han var 'redaktør' var han vel innom en dag eller to, så la oss kalle det jobb. Beklager det ass.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (18 minutter siden):

jeg tror det ville skadet omdømmet enda verre om de ble anklaget for ha påvirket eller blandet seg i en politisak, for da er vi over i det konstitusjonelle.

Du har altså ikke fått med deg at de allerede har blitt anklaget for nettopp det?

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, Malmfrid said:

Hvor har det vært skrevet om dop i Monaco? Jeg har lest veldig mye om fyrstedømmet, men aldri har jeg lest om dopbruk.

Det var hele poenget med kommentaren om sosiale medier, at de kunne gjort mye rart og kanskje gjorde det, men det ville uansett aldri kommet frem slik som det gjør i våre dager.  Foreslår at du gjør litt yogapust og tar et glass kaldt vann eller noe før du veiver videre. Fjæra blir ikke mindre.

• Liker 2
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Det var hele poenget med kommentaren om sosiale medier, at de kunne gjort mye rart og kanskje gjorde det, men det ville uansett aldri kommet frem slik som det gjør i våre dager.  Foreslår at du gjør litt yogapust og tar et glass kaldt vann eller noe før du veiver videre. Fjæra blir ikke mindre.

amen!

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, MissLucy said:

Jeg gjetter ikke. Jeg stiller spørsmål. Du kan sikkert svare på dem, siden du hevder at jeg ikke har peiling.

Hvor i innlegget er spørsmålstegnet?

Jeg kan se for meg at de har en meldeplikt internt om det som rent faglig er sikkerhetsrisikoer, og hvis de skulle overvære en straffbar handling, så ser jeg for meg at de har en avvergingsplikt eller noe, men jeg ser ikke for meg at PST har lov å fortelle kronprinsparet alt barna driver på med etter en viss alder.

De må ha et visst vern om sitt privatliv, de som alle andre, selv om det i realiteten er mer begrenset.

Alt jeg ser er konstatering. 

Endret av Anonio
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Du har altså ikke fått med deg at de allerede har blitt anklaget for nettopp det?

Så du mener altså at da er det bare å kjøre på og gjøre det verre?

Skrevet
Anonio skrev (3 minutter siden):

Der hvor han var 'redaktør' var han vel innom en dag eller to, så la oss kalle det jobb. Beklager det ass.

Sjarmerende. Han har hatt flere men det var ikke så viktig for deg å innrømme at det du skreiv var feil, viktigere å være nedlatende mot andre i steden. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (28 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/nora-haukland-om-mediestormen-pratet-mye-med-mette-marit/s/5-95-1729655  

«Nora Haukland om posen: – Den posen var ikke min, men den kunne like gjerne vært min.»

Ja, det tror jeg på nå. Den var nok ikke din,Nora. Og Mette Marit var nok en god støtte i den tiden, ja. Det er jo helt forståelig nå at Nora ( og SE) holdt munn. Med tanke på hvem de sto ovenfor. 

Dette er en lissepasning. Så få ord som sier så mye. Bedre kan det ikke gjøres!

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Orly said:

Sjarmerende. Han har hatt flere men det var ikke så viktig for deg å innrømme at det du skreiv var feil, viktigere å være nedlatende mot andre i steden. 

Jo, han var vel lærling i en uke eller noe på et verksted også. 

I min verden kvalifiserer ikke et par måneder som noe annet en prøvetid, fyren har aldri vært ansatt utover en helt alminnelig norsk prøveperiode.

Til motsetning sitter folk med 1 million i studiegjeld for å bli lege, mens Marius har to millioner på bok uten å ha utrettet annet enn festing, kokain og å dra kongehuset gjennom gjørma.

Kongen burde nok jobbet med å få Marius inn i forsvaret. Førstegangstjeneste hadde nok tjent han godt.

Endret av Anonio
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonio skrev (1 minutt siden):

Jo, han var vel lærling i en uke eller noe på et verksted også. 

I min verden kvalifiserer ikke et par måneder som noe annet en prøvetid, fyren har aldri vært ansatt utover en helt alminnelig norsk prøveperiode.

Til motsetning sitter folk med 1 million i studiegjeld for å bli lege, mens Marius har to millioner på bok uten å ha utrettet annet enn festing, kokain og å dra kongehuset gjennom gjørma.

Jaha har du bevis på dette ? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Orly said:

Jaha har du bevis på dette ? 

Det er dessverre ikke lov til å dele skattekort pga. GDPR, men du kan jo gå inn på skattelistene selv. Det er ganske tydelig lesning. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (Akkurat nå):

Det er dessverre ikke lov til å dele skattekort pga. GDPR, men du kan jo gå inn på skattelistene selv. Det er ganske tydelig lesning. 

Jeg snakker om jobbene jeg , du skriver noe som ikke stemmer ang det så kom gjerne med bevis pp det du påstår 

Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Så du mener altså at da er det bare å kjøre på og gjøre det verre?

Nei, jeg sier at det er neppe grunnen. Det HAR jo vært brukt vold, og Marius har tilstått bruk av vold, så jeg skjønner ikke hvordan å uttrykke forferdelse over det er å påvirke en politisak. 

Kronprinsparet uttaler seg stadig vekk om pågående politisaker; for eksempel;

»Kronprinsparet er forferdet over trikkedrapet i Oslo og håper på en viktig debatt om det norske psykiatritilbudet. Tankene våre går til dem som er rammet av dette».  Det var bare noen dager etter hendelsen.

»Familien min og jeg er forferdet over nattens skytetragedie i Oslo sentrum, der to mennesker ble drept og mange skadet. Vi føler med alle ….» osv, orker ikke å skrive hele uttalelsen.

Så jo, de uttaler seg stadig. Ikke noe problem å komme med en generell uttalelse. E

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest Malmfrid
Skrevet
JustAsking skrev (24 minutter siden):

Javel - du trakk det inn i Monaco-diskusjonen så da tar jeg det inn i det norske slott. Ingen forskjell. 

Det er nok svært mange som skal være glad for at det ikke var sosiale medier da de vokste opp. 

Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (17 timer siden):

Nei, jeg sier at det er neppe grunnen. Det HAR jo vært brukt vold, og Marius har tilstått bruk av vold, så jeg skjønner ikke hvordan å uttrykke forferdelse over det er å påvirke en politisak. 

Kronprinsparet uttaler seg stadig vekk om pågående politisaker; for eksempel;

»Kronprinsparet er forferdet over trikkedrapet i Oslo og håper på en viktig debatt om det norske psykiatritilbudet. Tankene våre går til dem som er rammet av dette».  Det var bare noen dager etter hendelsen.

»Familien min og jeg er forferdet over nattens skytetragedie i Oslo sentrum, der to mennesker ble drept og mange skadet. Vi føler med alle ….» osv, orker ikke å skrive hele uttalelsen.

Så jo, de uttaler seg stadig. Ikke noe problem å komme med en generell uttalelse. E

Bortsett fra sammenligningen med saker der ingen i kongefamilien er siktet, som jeg ikke synes er relevante her, så er jeg i utgangspunktet tilbøyelig til å være enig.

Men. Og det er et stort MEN:

Jeg trodde jo at den uttalelsen som MBH kom med for et par uker siden var ok, fordi den etter sin ordlyd inneholdt en beklagelse som var uten forbehold, den presiserte at han rus ikke var en unnskyldning og at han ville ta ansvar og at han beklaget i forhold familie og fornærmede. Men den ble jo plukket hverandre og kritisert sønder og sammen, på en måte som ihvertfall ikke jeg hadde fantasi til å forestille meg.

Kronprinsens to uttalelser hittil - kritisert sønder og sammen, og problematisert på måter som lå langt utenfor min fantasi.

Og på dette grunnlag er jeg helt sikker på at om kongehuset uttaler seg, så vil det de sier bli plukket fra hverandre og analysert og kritisert og det vil bli konkludert med at de påvirker rettssaken på måter som jeg ikke har fantasi til å forestille meg idag.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

I all verden, brukeren du henger ut er vel verken "sintere" eller krassere enn svært mange andre i denne tråden som nå er skeptiske til- og irriterte over det som skjer rundt MBH for tiden!?

Begynner å bli drøyt her inne nå. Ingen admin å spore selv om mange rapporterer. Enkelte brukere spammer ned tråden (at noen i det hele tatt gidder svare disse - er helt utrolig). Det er avsporinger, og aggresjon mot folk som er her for å diskutere MBH og den skaden han har forårsaket på kongehusets omdømme. Ikke til  tro at dette passerer her på KG

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (Akkurat nå):

Begynner å bli drøyt her inne nå. Ingen admin å spore selv om mange rapporterer. Enkelte brukere spammer ned tråden (at noen i det hele tatt gidder svare disse - er helt utrolig). Det er avsporinger, og aggresjon mot folk som er her for å diskutere MBH og den skaden han har forårsaket på kongehusets omdømme. Ikke til  tro at dette passerer her på KG

Amen! Har ikke sett maken her inne! 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

...

Endret av MissLucy
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...