Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Det var ikke hennes utsagn, det var mitt, og det var ikke for å fortsette med lange innlegg om fyrstedømmet. Men enten C el S var gift med en alkoholisert fyr hvis jeg husker rett, og det gikk ikke en uke uten oppslag om ganske utagerende festing. Voldssaker husker jeg ikke, nei, men å tro det var dopfritt fordi vi ikke hørte om det i en tid vi knapt hadde nett er vel litt naivt. Det var mye lettere å legge lokk på ting før. 

Da kan det vel like gjerne ha vært dop hos kongen og dronningen på det norske slott. Slutt med spekulering og slutt med utidige rykter for å prøve å glatte over MBH`s handlinger. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (11 minutter siden):

Dere blir kanskje ikke passet på av PST døgnet rundt heller? Bare gjetter vilt nå.

Nei og hva er poenget iht det jeg skrev?

Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke gjette vilt, men spørre om vi egentlig vet at PST følger Marius døgnet rundt og inn i alle rom? 

Og hvis de gjør det, vet vi at de ikke har taushetsplikt om hva han gjør og hvor han går? Vet vi at de forteller /forventes å fortelle kronprinsparet hva han gjør til enhver tid? det ville fremstå som et uforholdsmessig inngrep i retten til privatliv etter min mening.

Jeg kan se for meg at de har en meldeplikt internt om det som rent faglig er sikkerhetsrisikoer, og hvis de skulle overvære en straffbar handling, så ser jeg for meg at de har en avvergingsplikt eller noe, men jeg ser ikke for meg at PST har lov å fortelle kronprinsparet alt barna driver på med etter en viss alder.

De må ha et visst vern om sitt privatliv, de som alle andre, selv om det i realiteten er mer begrenset.

Du har ikke peiling - hvorfor skrive lange innlegg om det? Dette er ikke noen gjettekonkurranse. 

Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

Du applauderer at HM og MM ikke fokuserer på omdømmet? Et omdømme som er av avgjørende betydning for monarkiets eksistens? You had one job.
Jeg hadde ikke hatt noe problem med å forfatte en uttalelse som både ville hatt positiv effekt på omdømmet og som ikke var en innblanding i en politisak. 

Men da er vi enige om at håndteringen deres skader omdømmet. 

jeg tror det ville skadet omdømmet enda verre om de ble anklaget for ha påvirket eller blandet seg i en politisak, for da er vi over i det konstitusjonelle.

• Liker 1
Gjest Malmfrid
Skrevet

jeg tror det ville skadet omdømmet enda verre om de ble anklaget for ha påvirket eller blandet seg i en politisak, for da er vi over i det konstitusjonelle.

MM har allerede blandet seg inn så akkurat det poenget nytter ikke. 

Skrevet
Just now, Malmfrid said:

Da kan det vel like gjerne ha vært dop hos kongen og dronningen på det norske slott. Slutt med spekulering og slutt med utidige rykter for å prøve å glatte over MBH`s handlinger. 

What?! Jeg glatter iallfall ikke over MBHs handlinger, hvor i alle dager får du det fra? Eller rykter? Du tok et tilfeldig sitat og la i vei om fyrstedømmet, og i ditt innlegg ser det ut som om det var en påstand fra noen andre, så jeg prøvde å presisere opprinnelsen. Som var en kort kommentar fra meg om tidene før sosiale medier. Slutt å plukke ting ut av kontekst.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (4 minutter siden):

det er ikke spekulering at det har vært skrevet om dop ift noen av de omtalte enkeltpersonene, så det er ikke så far fetched. Men om det var hold i skriveriene, eller om de i seg selv var spekulasjoner, det vet jeg ikke. Litt usikker på hvordan du mener dette har noen effekt ift å glatte over MBHs handlinger?

Endret av MissLucy
  • Liker 2
Gjest NordreSving
Skrevet

Det er ikke enten eller. Som sagt er det mye de kunne ha sagt som ikke ville gitt anklager om om påvirkning i politisak. 

Eller vent, nå har de jo både skadet omdømmet og blandet seg inn i politisak ved å kontakte offeret. 

Skrevet (endret)
1 hour ago, Orly said:

Har han aldri jobbet? Det må du gjerne vise bevis på, for det stemmer ikke utfra det som er skrevet om han hvertfall 

Han har vel jobbet sammenhengende noen måneder som 'redaktør', som lærling i mekaniker-yrket og litt div. Han har ikke jobb. Det ser man på skatten hans. Det virker heller ikke som han har jobbet noe særlig lenge med noe som helst.

Altså, en som får alt på sølvfat, har 2 mill i formue og bor på Skaugum uten å ha jobb. Må være en av Norges mest privilegerte pjokker. Bare bilen hans skinner jo 'faffa-gutt'. Den har han egentlig ikke råd til uten penger i million-klassen av faffa og mamma.

Endret av Anonio
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

What?! Jeg glatter iallfall ikke over MBHs handlinger, hvor i alle dager får du det fra? Eller rykter? Du tok et tilfeldig sitat og la i vei om fyrstedømmet, og i ditt innlegg ser det ut som om det var en påstand fra noen andre, så jeg prøvde å presisere opprinnelsen. Som var en kort kommentar fra meg om tidene før sosiale medier. Slutt å plukke ting ut av kontekst.

Forstod bare ikke hvorfor du drar dette opp som ikke har noenting med MBH å gjøre. Ja, prinsesse Caroline var gift med en tysk prins som var alkoholiker - det har aldri vært forsøkt skjult i media så det er noe alle vet. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

det er ikke spekulering at det har vært skrevet om dop ift noen av de omtalte enkeltpersonene, så det er ikke så far fetched. Men om det var hold i skriveriene, eller om de i seg selv var spekulasjoner, det vet jeg ikke. Litt usikker på hvordan du mener dette har noen effekt ift å glatte over MBHs handlinger?

Hvor har det vært skrevet om dop i Monaco? Jeg har lest veldig mye om fyrstedømmet, men aldri har jeg lest om dopbruk.

Skrevet
MissLucy skrev (55 minutter siden):

Ja, kanskje. Jeg tror egentlig forklaringen på tausheten er så enkel som at de ikke kan risikere at de sier noe som helst som kan oppfattes som kommentar til en pågående rettsprosess.

Jeg håper det er forklaringen.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (15 minutter siden):

Vi er ikke uenig i det. Jeg skrev for å støtte deg. Han har hatt jobber. Heldig som har hatt den familie som han har hatt og en kjæreste som ordnet jobb til han lenge etter det ble slutt. Trist for han at han ikke virker å kunne ta være på de flotte muligheter han har fått. 

Skjønte du ikke var uenig med meg der og ja enig i det siste der

Skrevet (endret)
17 minutter siden, MissLucy said:

Jeg vil ikke gjette vilt, men spørre om vi egentlig vet at PST følger Marius døgnet rundt og inn i alle rom? 

Og hvis de gjør det, vet vi at de ikke har taushetsplikt om hva han gjør og hvor han går? Vet vi at de forteller /forventes å fortelle kronprinsparet hva han gjør til enhver tid? det ville fremstå som et uforholdsmessig inngrep i retten til privatliv etter min mening.

Jeg kan se for meg at de har en meldeplikt internt om det som rent faglig er sikkerhetsrisikoer, og hvis de skulle overvære en straffbar handling, så ser jeg for meg at de har en avvergingsplikt eller noe, men jeg ser ikke for meg at PST har lov å fortelle kronprinsparet alt barna driver på med etter en viss alder.

De må ha et visst vern om sitt privatliv, de som alle andre, selv om det i realiteten er mer begrenset.

'Jeg vil ikke gjette vilt'

Ett sekund senere:

'Jeg kan se for meg..'

Du synes å angripe folk for spekulasjoner ganske heftig når du selv bedriver det på ganske høyt nivå.

Endret av Anonio
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
8 minutter siden, Malmfrid said:

Forstod bare ikke hvorfor du drar dette opp som ikke har noenting med MBH å gjøre. Ja, prinsesse Caroline var gift med en tysk prins som var alkoholiker - det har aldri vært forsøkt skjult i media så det er noe alle vet. 

Da bør du lese saktere og få med deg hva som skjer før du lader kanonene.

Skrevet
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Du har ikke peiling - hvorfor skrive lange innlegg om det? Dette er ikke noen gjettekonkurranse. 

Jeg gjetter ikke. Jeg stiller spørsmål. Du kan sikkert svare på dem, siden du hevder at jeg ikke har peiling.

Kronprinsbarna har samme rett til privatliv og vern av sine personopplysninger som alle andre barn.

Derfor spør jeg hvorfor noen tror at PST avlegger rapport til kronprinsparet om alt de observerer at de foretar seg, med mindre det handler om helt kritiske sikkerhetsspørsmål. For å ta et beslektet eksempel, så har jo ikke jeg som mor fullt innsyn i mine tenåringsbarns helseopplysninger. De kan f.eks  snakke med helsesykepleier uten at jeg er har krav på å bli informert.

Alle har rett til privatliv.

• Liker 2
Skrevet
Anonio skrev (11 minutter siden):

Han har vel jobbet sammenhengende noen måneder som 'redaktør', som lærling i mekaniker-yrket og litt div. Han har ikke jobb. Det ser man på skatten hans. Det virker heller ikke som han har jobbet noe særlig lenge med noe som helst.

Altså, en som får alt på sølvfat, har 2 mill i formue og bor på Skaugum uten å ha jobb. Må være en av Norges mest privilegerte pjokker. Bare bilen hans skinner jo 'faffa-gutt'. Den har han egentlig ikke råd til uten penger i million-klassen av faffa og mamma.

Du skreiv han aldri har jobbet, det er feil uansett hvor lenge de har vart og resten blir så usaklig så det kommenterer jeg ikke

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (22 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/nora-haukland-om-mediestormen-pratet-mye-med-mette-marit/s/5-95-1729655  

«Nora Haukland om posen: – Den posen var ikke min, men den kunne like gjerne vært min.»

Ja, det tror jeg på nå. Den var nok ikke din,Nora. Og Mette Marit var nok en god støtte i den tiden, ja. Det er jo helt forståelig nå at Nora ( og SE) holdt munn. Med tanke på hvem de sto ovenfor. 

Var ikke min men Marius sin.... neida bare tuller.

• Liker 1
Skrevet
Malmfrid skrev (9 minutter siden):

Hvor har det vært skrevet om dop i Monaco? Jeg har lest veldig mye om fyrstedømmet, men aldri har jeg lest om dopbruk.

hvor? det er 15 år siden, så det husker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...