Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonio skrev (6 minutter siden):

Poenget, som går deg og andre som forsvarer dette forbi, er at Marius stadig er med på diverse arrangementer som viser at han er en offentlig person som til de grader er en del av kongefamilien.

De kan ikke ha det begge veier.

Nå må du roe deg ned litt.  Du skriver  hva det er bilder fra også er det ikke riktig. Det er bilder tatt under  tilstelninger der der er forventet at han er med. Litt selvkritisk kan du også være. Når du fyrer løs i hytt og pine. 

Det bør ikke være alle andre sin jobb å sjelke at det du skriver er sant eller ikke. Dette blir bare mer og mer usaklig...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonio skrev (1 minutt siden):

Poenget, som går deg og andre som forsvarer dette forbi, er at Marius stadig er med på diverse arrangementer som viser at han er en offentlig person som til de grader er en del av kongefamilien.

Nei, nemlig. Som jeg skrev tidligere; man kan si til man et blå i trynet at han ikke skal være offisiell, men da har han ikke kunnet bo med sin mor, eller, i beste fall, kun vært til stede under private arrangement helt lukket for presse. At de velger å kalle ham for "ikke-offentlig" spiller jo ingen rolle når det er umulig å få til når han skal være et likeverdig medlem i familien sin. Det var jo åpenbart og selvfølgelig uaktuelt å skyve ham bort fra familiære arrangement da han var under 18, og man slutter jo ikke å være medlem eller ha tilknytning til familien etter fylte 18. Det går ikke å holde ham utenfor offentlighetens lys, spesielt ikke når han likevel har deltatt på offentlige arrangement der det har falt seg naturlig. Så man kan vel kalle det hva man vil, men han har jo likevel vært veldig til stede i familien sin, som er nettopp offentlig. 

• Liker 10
Skrevet
Oida skrev (18 minutter siden):

Du må gjerne sammenligne epler og bananer for å skåre billige poeng.

Nå er det en gang slik at bønder mottar subsidier. Jeg vil anta du vet at det er staten som utbetaler denne støtten, eller den "Norske stat" som du skriver.

Et kjapt google søk forteller meg at subsidiene til bønder i 2024 er på 27 milliarder. Dette tilsvarer over en million per bonde. Jeg vil anta deler av denne støtten går til vedlikehold av gården.

Bønder som driver med dyr har gjerne avløser. Denne avløseren skal ha lønn. Kan det være en "skattepenger - betalt" avløser? Jordbær bønder har stort behov for arbeidskraft i innhøstingen. Det samme med fruktbønder. Kan det være at dette er "skattepenger - betalt" hjelp?

Forøvrig vil jeg si din avsluttende kommentar om Marius Borg Høiby er noe "latterlig". Jeg vil anta du ikke har innblikk i hvilke utfordringer han eventuelt har hatt i sitt liv, og hvordan det har vært for han. 

Penger kan ikke kjøpe lykke. De gjør at du slipper bekymringer for regninger og å få hverdagen til å gå rundt. Noe som ikke er synonymt med lykke. Det finnes nok av tragiske eksempler på pengesterke personer som har valgt å avslutte sitt liv. Men de har kanskje "ikke klart å se hvor latterlig heldig de var"?

Du skriver godt. Vil bare gi deg en tommel opp 👍

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Morgan Le Fay said:

Det er fra kongeparets 25-års jubileum.

Ja, det stemmer. Ikke gallamiddag, men gudstjeneste i Slottskappelet.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Krokenguri said:

Nå må du roe deg ned litt.  Du skriver  hva det er bilder fra også er det ikke riktig. Det er bilder tatt under  tilstelninger der der er forventet at han er med. Litt selvkritisk kan du også være. Når du fyrer løs i hytt og pine. 

Det bør ikke være alle andre sin jobb å sjelke at det du skriver er sant eller ikke. Dette blir bare mer og mer usaklig...

Forstår du forskjell på private og offentlige arrangementer? 

Enten er MBH en offentlig del av kongefamilien, eller så er han det ikke. De kan ikke bytte sko når det selv passer dem.

For Marius sin del hadde det nok vært en hel del bedre om MM bestemte seg, ikke sa en ting og gjorde noe helt annet.

Endret av Anonio
  • Liker 12
Skrevet

Fint innlegg fra Nora i dag. Men jeg syns hun glemmer en ting. Tanken på at han kommer til å gjøre det samme mot andre kvinner som han gjorde mot henne. Uten vellykket behandling, så er han jo en potensiell trussel mot kvinner resten av livet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

De eneste offentlige arrangementene han har vært med på, er vel de som har privat tilsnitt?

Altså som på en eller annen måte feirer et eller flere medlemmer av kongefamilien?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (6 minutter siden):

Igjen så snakker du problemene helt forbi.

Den Danske dronningen gjorde slutt på dette du forsvarer med nebb og klør på 1 dag, med stor applaus og støtte fra Folketinget.

Selv om du ikke vil innse det, er denne situasjonen sterkt bidragsytende til at folk får sterk mistro til monarkiet i Norge. De må kjenne sin besøkelsestid og rydde opp, ellers går dette nedenom og hjem. Om vi skal beholde troen på monarkiet må de begynne å tenke seg om, ellers kan vi like så godt betale det samme for å få noen inn som president hvor man faktisk kan bytte personen ut via valg om de gifter seg med øgler, gjemmer sønnen sin på Skaugum mens han banker kvinner eller henger med kriminelle nettverk.

Det du sol ikke klarer å forholde deg til hva som står i norsk lov og grunnlov.  Norge og danmark er to forskjellige land med forskjellige regler. Så ha dronningen i danmark har av makt og ikke har jeg ikke engang tenkt  å begynne å lese meg opp på. Hvis det i norsk lov står at kongefamilien har rett på diplomatpass og at dette utstedes ac politet. Hvorfor drar du inn kongen i det. Som om han har myndighet til å bestemme akkurat det? 

Hva de gjør i danmark  har da ingenting med med norsk lov å gjøre

Skrevet
Anonio skrev (5 minutter siden):

Forstår du forskjell på private og offentlige arrangementer? 

Enten er MBH en offentlig del av kongefamilien, eller så er han det ikke. De kan ikke bytte sko når det selv passer dem.

For Marius sin del hadde det nok vært en hel del bedre om MM bestemte seg, ikke sa en ting og gjorde noe helt annet.

Han gjør ikke det heller. Han er tilstede der det er naturlig iht å være når man er endel av familien.  Som feks i fremtiden når ingrid gifter seg. Vil det være et ofisielt bryllup.  Men naturlig for hennes ikke kongelige bror å delta i. Om du liker det eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Ja, og det hadde sikkert vært en enkel sak og fått innpass i dette huset dersom han het Ole Nilsen og var uten jobb og utdanning. Jeg forstår ikke hvorfor du på død og liv må prøve å bortforklare at han er en høyst privilegert mann!

Jeg vet ingenting om hvor privilegert han er. Du sier at jeg bortforklarer privilegier, men jeg sier at  du har ikke overbevist meg om at han har noen særlige privilegier.

Jeg sier bare at han bor ikke hjemme, og vi vet ikke hva han betaler eller ikke for sin bolig.

Men om han bor hjemme, eller om han får bo billig, så forstår jeg ikke helt hva som er forferdelig med det heller?

Med det boligmarkedet vi har nå, så er det jo ganske vanlig at unge bor hjemme lenge eller at de får hjelp på boligmarkedet. 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er opplest og vedtatt at han er spesielt privilegert.

• Liker 1
Skrevet

Hovedregelen er selvsagt at offeret aldri, ALDRI har skylden....    Meeeeen, jeg må nesten få mene at den neste damen som går inn i et forhold med Marius kommer til å få littegranne mindre sympati fra meg når hun garantert legger ut gråtebilder av at HUN også ble slått av han (Hun som sikkert mente at det var HUN som kunne forandre/hjelpe han)

Just saying..... 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Anonio skrev (24 minutter siden):

Nei, bildet viser at han er på vei inn i sin søsters 18-årsdag. Det er ikke kritikkverdig.

Du kom med en blank løgn om at han var på vei inn i en innsettelsesmiddag for regjeringen, som er en helt absurd påstand, for det er nettopp slike oppdrag MBH ikke deltar på.

Endret av MissLucy
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
slumkim skrev (1 minutt siden):

Hovedregelen er selvsagt at offeret aldri, ALDRI har skylden....    Meeeeen, jeg må nesten få mene at den neste damen som går inn i et forhold med Marius kommer til å få littegranne mindre sympati fra meg når hun garantert legger ut gråtebilder av at HUN også ble slått av han (Hun som sikkert mente at det var HUN som kunne forandre/hjelpe han)

Just saying..... 

Jeg kommer aldri til å tenke sånn selv. Voldelige mennesker som ham er ofte ekstremt manipulerende. Kan se for meg mange forskjellige scenarioer, feks «jeg angrer, har fått hjelp og blitt et heeeelt annet menneske», «jeg ville aldri lagt hånd på deg, jeg elsker deg for mye, du merker vel det»? -og legg på lovebombing og Gud vet hva. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
2 minutter siden, MissLucy said:

Nei, bildet viser at han er på vei inn i sin søsters 18-årsdag. 

Mens han hilser på statsministeren og skal inn til en offentlig fest, med fullt pressekorps osv. 

Søsteren hans holdt også privat feiring uten presse. 

Du forstår tydeligvis ikke forskjellen. Om MM vil at Marius skal være en privatperson er hun veldig dårlig på å holde seg til det. Do as I say, not as I do!

Endret av Anonio
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Malmfrid skrev (1 time siden):

Nå spekulerer du veldig her. Dersom han har diagnoser som ikke muliggjør et liv uten å belaste kongehuset som han gjør så bør de kanskje tenke på umyndiggjøring?

Jeg påpeker at vi vet han har dianoser. Ikke diagnose. Vi vet ikke som jeg påpeker hvilke diagnoser han har. 

Og nevner det faktum at noen diagnoser kan kun håndteres og andre kan behandles.

Eksempel  autisme kan håndteres og ikke løses.

Angst kan løses.

Uten sammenligning med Marius forøvrig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (16 timer siden):

Det lovet jo bra for vår kommende dronning. Hun møtte ham flere år etter at han tilsto seksuelle overgrep. Igjen så svikter kongehuset - man følger tydeligvis ikke med på nyhetene. 

Epstein hadde mange ofre, han hadde psykisk overtak på mange kvinner. Hvorfor er ikke MM ett offer for han?  Sprøtt at hun har hatt omgang med han om så ikke er tilfelle.

• Liker 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (23 minutter siden):

Det er fra kongeparets 25-års jubileum.

OK, takk, ja, det gir mening. Der var jo Märtha Louises døtre også tilstede, og de er jo heller ikke del av kongehuset, så da har det vel vært klassifisert som en familieanledning. Det viser jo at  @Anoniobommer i sine påstander.

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...