Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Krokenguri said:

Her har vi et ordtak. Du skal ikke tro det du hører og halvparten av det du ser. 

Og det er jo noe i det. Spesielt når mam leser tråden her inne. Der synsing og fakta blandes i en stor grøt og kommer ut som en historie på andre siden jeg er usikker på om de involverte kjenner seg igjen i.

Et bilde  tatt ut av kontekst. Uten henvisning  til hvor det kommer fra og hvilken setting. Sier i prinsippet  egentlig  veldig  lite  iht hva bildet forteller.  

Som feks når bild stjeler bilde fra danby sin insta konto. Sladder han og skriver om marius sine  kriminelle venner. Selv om de ikke direkte at danby er kriminell  så insinuerer det ganske tydelig at han er det. Når de da ei heller henviser til danby sin insta konto. Kan ingen sjekke fakta iht opprinnelsen av bildet. 

Godt mulig at marius  på ene bildet prøver å gjenskape bildet av sophie elise og nora. Ikke så klokt å gjøre evnt. Men uansett hva som er i posen  er det  jo ikke noe hemlighet at mannen har et kokain problem.  Før bildet ble tatt. Og da er det heller ingen stor overaskelse om det som er i posen er kokain.

Pistol bildet  kan for all del være et gjenskaoende bilde det også. Uansett  et veldig  uheldig bilde av kronprinsessens sønn. Men nå tror jeg kanskje ikke det bildet i utgangspunktet var ment for offentligheten heller. Så det spiller i bunn og grunn liten rolle hva det var ment som. Det som er mest bekymringsfult er om våpenet er ekte eller ikke. Rus og våpen er en farlig kombinasjon  .

Med parykker etc på hallowen fest gir et mer intrykk av at det kanskje ikke er kokain i posen og tulle effekten er større. Men man vet jo ikke om det ee kokain i den posen heller....

Bruce Springsteen sa en gang "Blind tro på de du forherliger ender aldri særlig bra."

Jeg tror kanskje det er treffende på mang en monarkisk nå om dagen.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, SagaP said:

Bild har sannsynligvis kjøpt mange bilder fra folka rundt Marius. Mange er kriminelle, bruker dop og trenger raske penger. 
Jeg har ingen tro på at bildene er fotoshoppet, i så fall er jeg usikker på om Se og Hør ville trykket dem, da vi har regler for sånt i Norge

https://www.seher.no/kongelig/fuck-the-kingdom/81853740

Humor eller ikke, MBH har levd lenge nok nå til å vite makten av bilder og skadepotensialet ved publisering, vel? Hadde han brydd seg om konsekvenser så er det veldig, veldig lett å unngå å bli avbildet med upassende antrekk eller (presumptivt) narkotika i hånda. Ved å ikke ta på seg upassende antrekk og ha stoffpose i hånda… Det krever ikke en Master i medievitenskap å forstå hvordan det er lurt å ta litt forholdsregler for ikke å skjemme ut halvsøsken og øvrig familie for hele verden. Opportunisten Marius rer sin egen seng.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Zenhouse skrev (16 minutter siden):

Ja alt er ikke svart og hvitt. Hadde alle som gjør fæle ting vært fæle hele tiden, hadde det vært enklere. Det har helt sikkert vært perioder med bedre tilstander - og håp ikke minst. Om en gjennomgripende endring i livsførselen. Så intervjuet igjen som Morten Hegset gjorde med Sophie Elise og Nora etter bruddet på VG ( Rampelys?)  SE sa noe sånt som : vi er jo alle glade i ham(Marius). 
Den vanskeligste ( og kanskje vanligste) typen som mishandler: Egentlig en fin fyr som gjør fæle ting. 
Er han en slik fyr, er det håp. 
Det er bra dette ble kom ut i offentligheten, forhåpentligvis var dette det som vil tvinge ham tilbake på riktig spor. Tror dette egentlig blir en lettelse for alle involverte, å skjule sannheten er tungt å leve med. 

Ja ingen er bare snille eller bare slemme. 

Det er ganske høytstående folk som gjør mye fælt. Som man ikke ser i offentligheten de soler seg i.  Av og til sprekker boblen andre ganger gjør den ikke det. 

Mange tilsynelatende snille, viser  seg ofte å ikke være det. 

Jeg tenker uansett ingen klarer å gå igjennom et helt liv plettfri uten feil og mangler. Noe som er rett for en kan være feil for en annen. 

Spm er mest hvor  dypt sitter man i det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Krokenguri said:

Hvordan klarte du å koble det dit?  Blodsbånd er vel blodsbånd. Å bo i sroarate boliger får aldri blitt å bo sammen. Man bor isåfall i samme område.  Men man bor ikke sammen. Du kan jo leie av hvem du vil. Om du leier av et utleie  firma eller leier av familien.  Så har man samme leie rettigheter. 

Ser ikke koblingen din her. Eller mener du  at de har mer ansvar for marius sine handlinger enn marius har fordi han på på skaugum  gård? 

Leier du et sted, så kan ikke utleier nekte deg å ha besøk . Og bestemme hvem som besøker deg. 

Nå vet jeg ingenting om hvilke regler iht sikkerhet etc og klausuler  det er iht å passere porten på skaugum.  Så det utaler jeg meg ikke om.

Ang besøk av kriminelle venner på skaugum her jeg heller ikke sett noe om. Iht bekreftelse at de har vært på skaugum. 

De har ansvar for at Marius ikke begår lovbrudd på en eiendom du og jeg betaler for å opprettholde, som skal brukes som residens av vår fremtidige konge, og helst ikke bruke våre skattepenger for å dulle med han, bla. a. via de 15 årsverkene som legges ned for å vedlikeholde stedet på statens regning.

Det står nedfelt i Stortingets lovverk for hoffet at det skal foregå på en ryddig, gjennomskuelig og ordentlig måte. Føler du denne episoden viser at det har foregått ryddig?

Endret av Anonio
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonio skrev (19 minutter siden):

Skaugum var en gave til Olav fra folket. Den er vedlikeholdt og betalt for av folket. Marius bor på folkets regning, og klarer ikke å innse hvor latterlig heldig han har vært.

Jeg vet ikke hvor latterlig heldig det er å være i Marius sko. "Dritten i midten" er ofte brukt om ulike slitsomme og vanskelige roller som f.eks å være mellomleder eller midt i en søskenflokk. I Marius tilfelle; ikke kongelig men ikke en vanlig borger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

At du i det hele tatt dro den sammenligningen, sier meg at du er tom for argumenter. Å være ansatt hos noen er ikke det samme som å være sønn av noen, sånn hvis du trengte å få den inn med teskje.

Jeg skjønner virkelig ikke poenget og persoektivet ditt. Så beklager om du syntes jeg spør dumt. 

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner virkelig ikke poenget og persoektivet ditt. Så beklager om du syntes jeg spør dumt. 

Jeg føler jeg har forklart meg godt nok til at du skal kunne skjønne det. Så jeg tenker at vi bare lar det ligge.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jo lenger de trekker dette, jo hurtigere må riksrevisjonen på banen for å stramme inn regelverk rundt Skaugum, hoffet, diplomatpass og pengene som sirkulerer i kongefamilien. Vi kan begynne med eiendomsskatt.

Godt jobba MM og Marius, dere bidrar til reform.

Endret av Anonio
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonio skrev (5 minutter siden):

Bruce Springsteen sa en gang "Blind tro på de du forherliger ender aldri særlig bra."

Jeg tror kanskje det er treffende på mang en monarkisk nå om dagen.

Nei det syntes jeg ikke.  Jeg syntes at rett ansvar skal dyttes til rett person. Og viktig å være saklig å ikke skape en historie ut av tanker og meninger som evnt ikke er sann.

Liker at ting er litt ryddig sånn jeg.  

Bla rydde opp i at marius ikke er en liten gutt som ikke kan ta ansvar for egne handlinger.  

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Krokenguri said:

Nei det syntes jeg ikke.  Jeg syntes at rett ansvar skal dyttes til rett person. Og viktig å være saklig å ikke skape en historie ut av tanker og meninger som evnt ikke er sann.

Bla rydde opp i at marius ikke er en liten gutt som ikke kan ta ansvar for egne handlinger.  

Enig, ta fra ham diplomatpass og goder han ikke fortjener, som å bli dullet med på Mamma og stefars eiendom av folk vi betaler for, få seg jobb og møte det norske helsevesen som resten av oss ville gjort hvis vi var rusmisbrukere med serie-voldssiktelser på oss.

Reelt sett bør man redusere apanasjen til mor på det hun har gitt til Marius, siden hun kan avse pengene for å fyre opp under hans livsstil.  

Endret av Anonio
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
4 minutter siden, Krokenguri said:

Hvordan klarte du å koble det dit?  Blodsbånd er vel blodsbånd. Å bo i sroarate boliger får aldri blitt å bo sammen. Man bor isåfall i samme område.  Men man bor ikke sammen. Du kan jo leie av hvem du vil. Om du leier av et utleie  firma eller leier av familien.  Så har man samme leie rettigheter. 

Ser ikke koblingen din her. Eller mener du  at de har mer ansvar for marius sine handlinger enn marius har fordi han på på skaugum  gård? 

Leier du et sted, så kan ikke utleier nekte deg å ha besøk . Og bestemme hvem som besøker deg. 

Nå vet jeg ingenting om hvilke regler iht sikkerhet etc og klausuler  det er iht å passere porten på skaugum.  Så det utaler jeg meg ikke om.

Ang besøk av kriminelle venner på skaugum her jeg heller ikke sett noe om. Iht bekreftelse at de har vært på skaugum. 

Usikker på om du spøker nå eller leker litt dum i et forsøk på humor? Eller om du blander mine svar med andres?
Du må nesten huske alle de andre innleggene dine om dette, og noen av svarene rundt dette med koblinger til norsk kongefamilie?

Borg Høiby er voksen og myndig, men er ikke UTEN koblinger, medansvar og assosiasjoner til sin familie uavhengig av adressen, geografien eller ønsketenkninger. Det er da ikke spesielt kontroversielt å si det?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (5 minutter siden):

De har ansvar for at Marius ikke begår lovbrudd på en eiendom du og jeg betaler for å opprettholde, som skal brukes som residens av vår fremtidige konge, og helst ikke bruke våre skattepenger for å dulle med han, bla. a. via de 15 årsverkene som legges ned for å vedlikeholde stedet på statens regning.

Det står nedfelt i Stortingets lovverk for hoffet at det skal foregå på en ryddig, gjennomskuelig og ordentlig måte. Føler du denne episoden viser at det har foregått ryddig?

Skaugum driftes ikke av statens penger.  Skaugum driftes privat av kongefamilien. 

Dette er skrevet mange ganger i tråden med linker til  eierskapet.  Så da skjønner ikke jeg hvorfor du bla fortsetter å dra inn staten iht drift av Skaugum 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Jeg føler jeg har forklart meg godt nok til at du skal kunne skjønne det. Så jeg tenker at vi bare lar det ligge.

Den er grei 😊

Skrevet
1 minutt siden, Krokenguri said:

Skaugum driftes ikke av statens penger.  Skaugum driftes privat av kongefamilien. 

Dette er skrevet mange ganger i tråden med linker til  eierskapet.  Så da skjønner ikke jeg hvorfor du bla fortsetter å dra inn staten iht drift av Skaugum 

Det virker som du ignorerer de poengene som tar dine argumenter, jeg gjentar meg selv:

Fakta om Skaugum

Staben på Skaugum utfører administrasjon og vaktmestertjenester på utleieobjektene. De er lønnet av det kongelige hoff (post 50) som forutsatt.

- Hvor store kostnader i lønn har hoffet hatt til vedlikeholdsarbeidet av hans utleide bygg og eiendom de siste årene?

De tallene har vi ikke registrert, men det er gjort rede for hvordan vi jobber med utleide boenheter over. Vi har gjort et anslag for antall arbeidsdager brukt av staben på Skaugum på de utleide boenhetene i 2015.  Vi anslår dette til å være 15 dagsverk.

Les det denne gangen, vær så snill.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Usikker på om du spøker nå eller leker litt dum i et forsøk på humor? Eller om du blander mine svar med andres?
Du må nesten huske alle de andre innleggene dine om dette, og noen av svarene rundt dette med koblinger til norsk kongefamilie?

Borg Høiby er voksen og myndig, men er ikke UTEN koblinger, medansvar og assosiasjoner til sin familie uavhengig av adressen, geografien eller ønsketenkninger. Det er da ikke spesielt kontroversielt å si det?

Har familien  medansvar for marius. Hvor har du det fra. Hadde nok spilt seg annerledes om han var kongelig. Da har de et med ansvar. Så vidt jeg vet er ikke marius en kongelig og ofisiell  person som representerer norge på noe vis

Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

Det uthevede: Det har jeg aldri skrevet, og du mistolker innlegget mitt. Så nei, du tar fremdeles feil.

Jeg tagget deg fordi @Kønn syntes å ville gi "noen" (som hun skrev) ansvaret for å ha brakt Harry-bildet inn i debattten, jeg henviste til riktig adressat.

Kan vi bare avslutte dette nå? Jeg klarer ikke, har ikke mulighet til å henge her 24/7. Jeg kan ha misoppfattet hensikten med sammenligningen og i tilfelle jeg har gjort det så beklager jeg på det sterkeste. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Det er bare det at når man er medlem av kongefamilien så har våre feiltrinn mye større nedslagsfelt. Da har man faktisk ikke bare ansvar for seg selv lenger. 

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Det er bare det at når man er medlem av kongefamilien så har våre feiltrinn mye større nedslagsfelt. Da har man faktisk ikke bare ansvar for seg selv lenger. 

Nei. Det er jo marius sitt ansvar å velge å ikke sette familien sin i forlegenhet. Hva skal de konkret gjøre  mener du?

Som voksen mann er det lite de kan tvinge han til

• Liker 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Nei. Det er jo marius sitt ansvar å velge å ikke sette familien sin i forlegenhet. Hva skal de konkret gjøre  mener du?

Som voksen mann er det lite de kan tvinge han til

De burde jo ha lært ham dette fra barnsben av. Noe har feilet stor enten hos den ene eller den andre. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Krokenguri said:

Har familien  medansvar for marius. Hvor har du det fra. Hadde nok spilt seg annerledes om han var kongelig. Da har de et med ansvar. Så vidt jeg vet er ikke marius en kongelig og ofisiell  person som representerer norge på noe vis

Neida, ikke i det hele tatt.

Her, på middag når regjeringen insettes.

Marius Borg Høiby, Jonas Gahr Støre | Støre vil ikke kommentere Borg Høiby-saken:  – Ikke naturlig

Her, på gallamiddag med mamma:

Fra slottsbalkongen til glattcella - her er «lille Marius» sitt liv i  søkelyset

Mette Marit vet tydeligvis ikke hva hun vil, hun klager på at han ikke skal være offentlig når det gagner henne, men vil gjerne ha han opp og frem når det tjener hennes og hans image.

Enten er han offentlig, og må følge reglene som kommer med diplomatpass, norske lover osv. Ellers så er han privat og skal behandles som privat, men da også helt uten kostnad for den norske stat, diplomatpass osv. De kan ikke kjøre slalom rundt dette hele tiden.

Endret av Anonio
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...