Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det jeg mener ang media. At de tvister og fremstiller ting uriktig.

Her har de vært på danby choi sin insta profil. Stjålet et bilde. Det er lov å dele bilder men ikke ta de og republisere uten godkjenning fra bildets eier. De sladder danby. Så man får intrykk sammen med tekst.  At bildet er tatt med en av hans kriminelle venner. 

Nå kjenner ikke jeg til at danby er straffedømt for noe. Er han ikke det, eller bedriver kriminell virksomhet som kan bekreftes. Så lager de en situasjon på et bilde. Til å være noe annet selv. 

Kilder på bilder etc skal krediteres fotograf og det skal henvises til opprinnelse sted, bildet er hentet fra. Med mindre det er en avtale, mellom den som eier bildet og de som republiserer det. Da blir man normalt sett kompensert for bildet. 

Derimot hadde de linnket til bildets opprinnelse sted. Påpekt at bildet ikke er av marius med en kriminell venn. Og at bildet kun er er for ilustrasjon er det noe annet 

Så enig med danby. De skylder han en unskyldning for å fremstå danby som kriminell og at de har sjålet bildet.

At det ligger offentlig på en insta konto. Gir de ingen rett til å ta bildet. Men de kan henvise til bildet på instagram. Så lenge det ligger offentlig 

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-stjalet-bildet-mitt/81850858?fbclid=IwY2xjawE5KxhleHRuA2FlbQIxMQABHYXvNUVusBXdZwj3pFFh1vX1uYBpA9ZbKVy2By-4mEJTWLMx6ObGbArRVQ_aem_71ScKmRaA5lPsmNQ-6HCKw

  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kønn skrev (Akkurat nå):

Personen jeg siterte virker så skråsikker i sine innlegg her på tråden så jeg måtte nesten spørre. Helt utrolig allmennkunnskap enkelte har både når det gjelder selvmord, juss og medienes rolle og arbeidsmetoder. For ikke å snakke om politiets prioriteringer. Noen vet til og med på hvilket tidspunkt nåværende dronning i Storbritannia var jomfru. Jeg bøyer meg i hatten 😊🙈

Godt oppsummert. Enkelte innlegg her på KG er god underholdning 🙂

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Det er da veldig kjent at de aldri komenterer andre saker enn de de er på oppdrag for.  Så i dag har han vel svart mer enn det som er vanlig. Ingen kommentar. Jeg er her for annet i dag.

Jeg tenkte mest på dette du skrev Har de tenkt å si noe kommer dd5 som et eget opplegg’. 

  • Liker 2
Skrevet
SagaP skrev (3 minutter siden):

Godt oppsummert. Enkelte innlegg her på KG er god underholdning 🙂

Takk. Må innrømme at jeg humrer godt i barten jeg ikke har innimellom, ja😀

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
5 minutter siden, Krokenguri said:

Her er det jeg mener ang media. At de tvister og fremstiller ting uriktig.

Her har de vært på danby choi sin insta profil. Stjålet et bilde. Det er lov å dele bilder men ikke ta de og republisere uten godkjenning fra bildets eier. De sladder danby. Så man får intrykk sammen med tekst.  At bildet er tatt med en av hans kriminelle venner. 

Nå kjenner ikke jeg til at danby er straffedømt for noe. Er han ikke det, eller bedriver kriminell virksomhet som kan bekreftes. Så lager de en situasjon på et bilde. Til å være noe annet selv. 

Kilder på bilder etc skal krediteres fotograf og det skal henvises til opprinnelse sted, bildet er hentet fra. Med mindre det er en avtale, mellom den som eier bildet og de som republiserer det. Da blir man normalt sett kompensert for bildet. 

Derimot hadde de linnket til bildets opprinnelse sted. Påpekt at bildet ikke er av marius med en kriminell venn. Og at bildet kun er er for ilustrasjon er det noe annet 

Så enig med danby. De skylder han en unskyldning for å fremstå danby som kriminell og at de har sjålet bildet.

At det ligger offentlig på en insta konto. Gir de ingen rett til å ta bildet. Men de kan henvise til bildet på instagram. Så lenge det ligger offentlig 

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-stjalet-bildet-mitt/81850858?fbclid=IwY2xjawE5KxhleHRuA2FlbQIxMQABHYXvNUVusBXdZwj3pFFh1vX1uYBpA9ZbKVy2By-4mEJTWLMx6ObGbArRVQ_aem_71ScKmRaA5lPsmNQ-6HCKw

Ok, så nå er det igjen pressens feil at MBH blir tatt bilde av med en semi-automatisk pistol, penger og sjampis? Hvorfor havner han stadig i disse selvpåførte problemene?

Du forstår fortsatt ikke poenget, skjønner jeg.

  • Liker 21
Gjest Lofilteret
Skrevet
AnnaLovise skrev (18 minutter siden):

At kronprins Håkon sier at de har visst om dette gjør saken så mye værre i mine øyne. Det er jo å direkte tilrettelegge for Marius sin livstil. Det er å vite at han lefler med foxtrot folk når de vet forbanna godt hva slags trussel de utgjør. Det er også nok et bevis på at foxtrot har infiltrert seg inn i alle samfunnslag. 

Har ingen respekt for kongehuset, bortsett fra Kong Harald nå. 

De har visst det Marius har fortalt. Det trenger ikke være mye.

Skrevet
AnnaLovise skrev (15 minutter siden):

At kronprins Håkon sier at de har visst om dette gjør saken så mye værre i mine øyne. Det er jo å direkte tilrettelegge for Marius sin livstil. Det er å vite at han lefler med foxtrot folk når de vet forbanna godt hva slags trussel de utgjør. Det er også nok et bevis på at foxtrot har infiltrert seg inn i alle samfunnslag. 

Har ingen respekt for kongehuset, bortsett fra Kong Harald nå. 

 Hva var det Kronprinsen visste da? Her spekulerer du bare i hva de visste.

Han sa; Vi har visst det Marius har fortalt oss.

Hva Marius har fortalt dem vet bare de.

Men selvfølgelig, det er jo morsommere å spekulere slik at det passer inn i det bildet mange her ønsker å male.

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Du tyr alltid til personangrep når du er tom for argumenter... Gratulerer for å ha klart å pakke det inn sånn halvvegs denne gangen

Personangrep?

Jeg kunne skrevet "å ja, så du mener altså at at personer uten karriere eller penger ikke har et omdømme å tape", men det gjorde jeg ikke, fordi det ville vært å tillegge deg en mening.

Istedet skrev jeg at det virker som du mener at personer uten karriere eller penger ikke har et omdømme å tape.

Det er en tolkning av det du faktisk skrev og en invitasjon til å argumentere på sak.

Det er  interessant at du velger å svare med et personangrep.

Hvis jeg skulle forfulgt ditt eget resonnement, så måtte jeg konkludert med at "Du tyr alltid til personangrep når du er tom for argumenter..."

 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet
AnnaLovise skrev (19 minutter siden):

At kronprins Håkon sier at de har visst om dette gjør saken så mye værre i mine øyne. Det er jo å direkte tilrettelegge for Marius sin livstil. Det er å vite at han lefler med foxtrot folk når de vet forbanna godt hva slags trussel de utgjør. Det er også nok et bevis på at foxtrot har infiltrert seg inn i alle samfunnslag. 

Har ingen respekt for kongehuset, bortsett fra Kong Harald nå. 

Kronprinsen sa at de har visst det Marius har fortalt dem.

Jeg skal ikke være for skråsikker, men jeg kan tippe at Marius ikke har kommet hjem å sagt at i kveld har jeg kvalt kjæresten min litt og rasert leiligheten hennes.

Jeg kan selvfølgelig ta feil.

Skrevet
Gladidagogså skrev (1 time siden):

Kronprins Haakon er i Stavanger - VG

Så dere pressekonferansen? Selvsagt kom det ikke noe svar på ting alle lurer på ;) 

Nei, hvorfor skulle det det? det ville jo vært skikkelig ufint overfor vertskapet å dra oppmerksomheten vekk fra ONS, og over på sitt eget. Han var på jobb.

  • Liker 5
Skrevet
AnnaLovise skrev (22 minutter siden):

At kronprins Håkon sier at de har visst om dette gjør saken så mye værre i mine øyne. Det er jo å direkte tilrettelegge for Marius sin livstil. Det er å vite at han lefler med foxtrot folk når de vet forbanna godt hva slags trussel de utgjør. Det er også nok et bevis på at foxtrot har infiltrert seg inn i alle samfunnslag. 

Har ingen respekt for kongehuset, bortsett fra Kong Harald nå. 

Han sier at de har visst om deler av det som omhandler psykiske problemer og rus.

Det er viktig å være forsiktig med å antyde at foreldre som ikke klarer å få barna sine ut av rus eller psykiske lidelser, "direkte tilrettelegger" for det. Rusmisbruk og psykisk uhelse er ofte langt større krefter enn det noen forelder kan kontrollere. Mange foreldre kjemper daglig en håpløs kamp mot disse utfordringene, uten å kunne "fikse" situasjonen.

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (38 minutter siden):

Ja det kan forekomme. Av div årsaker. Det kan være feks pga helse. Da må man vente på avhør. Det kan være i påvente på svar og etterforknings skritt før de ønsker forklaring av den siktede. 

Svært alvorlig saker feks ved drap. Kan man også bli sittende inne i flere mnd mens etterforskning pågår. 

Ok. Så da oppsummerer jeg det slik at det er normalen. For mer skråsikker på tema er det ikke mulig  å være, litt rart at du da skriver at det kan forekomme. Mulig vi har litt ulikt syn på div definisjon ‘ normalt’. 

  • Liker 3
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Dette! Oppslutningen blandt de yngre i dag er synkende. De aller fleste vet at kongen heter Harald (kongelige er ikke like selvfølgelig stas som det var for 40 år siden)  Utover å vite hva kongen heter og at han er en hyggelig gammel mann, så  få de unge mest med seg at Marius har banket damene sine, og at Durek og Martha kaller oss for underutviklede rasister. 

Det bør på ingen måte tas for gitt at oppslutningen vil øke igjen. 

Ja oppslutningen er lavere hos yngre. Men det betyr ikke at de som ikke har svart at de ønsker monarkiet har svart at de ikke vil ha monarkiet.  

De har fordelt seg på ønsker annen styreform eller vet ikke.

Fra støtte til monarkiet er det gått ned 5% (73% til 68%) til 3% økning på  ønsker annen styreform (16% til 19) og vet ikke har økt med 3% fra 11% til 14%

 De som svarervet ikke har ikke tatt stilling til det

Screenshot_20240826_115535_Chrome.jpg

Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Personangrep?

Jeg kunne skrevet "å ja, så du mener altså at at personer uten karriere eller penger ikke har et omdømme å tape", men det gjorde jeg ikke, fordi det ville vært å tillegge deg en mening.

Istedet skrev jeg at det virker som du mener at personer uten karriere eller penger ikke har et omdømme å tape.

Det er en tolkning av det du faktisk skrev og en invitasjon til å argumentere på sak.

Det er  interessant at du velger å svare med et personangrep.

Hvis jeg skulle forfulgt ditt eget resonnement, så måtte jeg konkludert med at "Du tyr alltid til personangrep når du er tom for argumenter..."

 

 

Å diskutere årsaker til selvmord ville være en kraftig avsporing av tråden, men jeg anbefaler deg å lese deg opp litt på egenhand, siden du var blant de første som trakk frem Tønne-saken i denne tråden. Selv om du et sted i prosessen forsøkte å argumentere for at selvmordsdelen av Tønne-saken ikke var agendaen din...

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Daisy_B skrev (29 minutter siden):

Jeg synes det blir meningsløst å spekulere og tolke på denne måten.

Når han konsekvent henviser til advokaten, er det rett og slett fordi det ikke er hans rolle å uttale seg om saken i dag. Det er så enkelt som det, og å forsøke å lese inn andre grunner blir derfor unødvendig.

Kongehuset har forholdt seg helt taust rundt alle skandaler og mediestormer i lang, lang tid. Så, når vi ikke har noe å forholde oss til utifra at de SIER noe, så tolker iallefall jeg at det må være noe som gjør at de er tause. De er statsoverhoder, og det brenner som det aldri har gjort rundt dem - da ville det vært veldig lurt å slukke der de kan - ved å f.eks si at "Nei, vi ikke har ant noe om voldelige forhold"

Den massive pågangen i sosiale og andre medier nå kommer av at de ikke svarer, ikke forteller,og tilsynelatende ikke bryr seg om hva folket mener om brudd på avtaler, misbruk av titler og passs osv. Det begynner å se veldig klumpete ut under teppet. 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (20 minutter siden):

Jeg tenkte mest på dette du skrev Har de tenkt å si noe kommer dd5 som et eget opplegg’. 

Ja da har de tidligere gitt egne utalelser enten via brev  eller pressekonferanse. Sistnevnte er vel skjeldent gjort. Og mest foregått som en utalelse til medier. 

Skrevet
Orly skrev (54 minutter siden):

At de må møte opp betyr ikke at de må uttale seg, det kan de nekte så lenge de vil

Ja, men i denne saken som for øvrig tråden handler om har vi jo fått vite at siktede vil uttale seg til politiet. 

  • Liker 2
Skrevet
Anonio skrev (18 minutter siden):

Ok, så nå er det igjen pressens feil at MBH blir tatt bilde av med en semi-automatisk pistol, penger og sjampis? Hvorfor havner han stadig i disse selvpåførte problemene?

Du forstår fortsatt ikke poenget, skjønner jeg.

Jeg skjønner vinkelen din. Ikke bekymre deg. Men du skjønner ikke det jeg skriver.

Syntes du det er ok at de fremstiller bildet med daby som et bilde med en kriminell venn?

De har da vel nok annet å ta av enn å ha behov for å konstruere saker på uriktig grunnlag. 

Slik oppførsel fra pressen er veldig kritikkverdig. 

Nå er det ikke bildet av pistolen som angår danby bildet heller. Så skjønner ikke hvorfor du drar inn det bildet iht saken jeg henviser til. Det er et bilde av marius der han står oppreist  i bar overkropp. Og danby sitter siden av sladdet. Man ser ingen glass,Pistoler, etc i bildet. Men de antyder at bildet er av marius og en kriminell  venn. Eneste kriminelle med det bildet er at de har stjålet bildet av danby.

  • Liker 2
Skrevet
Kønn skrev (Akkurat nå):

Ja, men i denne saken som for øvrig tråden handler om har vi jo fått vite at siktede vil uttale seg til politiet. 

Ja men så kunne vel ikke advokaten likevel den dagen de skulle og det kan jo skje andre også

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...