Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Anonio skrev (6 minutter siden):

Nei. Man får møtetid på stasjonen og må møte til den tiden, ellers blir man arrestert.

At MBH får velge selv når han vil snakke med politiet viser vennetjenester.

De må likevel ikke uttale seg om de ikke vil. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gladidagogså skrev (5 minutter siden):

Høres rart ut, men jeg aner ikke hva som er normalt. Mulig (håper det) at han er på avrusing...og det er derfor det tar tid?? 

At de må møte opp betyr ikke at de må uttale seg, det kan de nekte så lenge de vil

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Orly said:

De må likevel ikke uttale seg om de ikke vil. 

Ja, men nå gikk ikke dette ut på om han vil snakke eller ikke. Det gikk ut på at han får så mye tid på å ikke møte på stasjonen.

Du eller jeg ville vært arrestert for lengst.

3 saker med vold i nære relasjoner, råkjøring, våpen, narko, nære relasjoner med folk i Foxtrot. Tyveri. Trusler.

Hva mer skal til? Politiet bør være ganske forsiktig med hvordan dette blir sett på i befolkningen. 

Endret av Anonio
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (12 minutter siden):

Ja, helt enig.

Bråket fortsetter. Nå er Danby Choi kommet på banen.

https://www.dagbladet.no/studio/kjendisstudio/668?post=168933

Mente ikke han at kokainbruk ikke var så farlig?😏

Men han har valgt Nora etter bruddet så han vil ikke bli assosiert med MBH nå.

Endret av Glufseguri
  • Liker 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (2 minutter siden):

Ja, men nå gikk ikke dette ut på om han vil snakke eller ikke. Det gikk ut på at han får så mye tid på å ikke møte på stasjonen.

Du eller jeg ville vært arrestert for lengst.

Marius benyttet seg av sin rett til ikke å forklare seg. Både uklokt og uheldig. Deretter kom det et statement fra ham (unnskyldning, diagnoser etc). 
Deretter sa advokaten at Marius skulle i avhør. Dette skulle finne sted i forrige uke. Så ble det avlyst og utsatt til den dagen bryllupet starter, altså førstkommende torsdag. 
Elendig PR-håndtering

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Fra dagens intervju med HM. Det bekrefter det jeg i et tidligere innlegg antok. Hvis man primært hører på en person sin framstilling av en sak - kan man fort bli «blind». 

« Vi står veldig tett på. Vi har visst om det Marius har fortalt oss og har visst om en del av disse problemkompleksene, men jeg vil ikke gå inn i detaljene på det, sier kronprins Haakon.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsen-bekrefter-at-marius-borg-hoiby-har-diplomatpass-1.17016863

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At kronprins Håkon sier at de har visst om dette gjør saken så mye værre i mine øyne. Det er jo å direkte tilrettelegge for Marius sin livstil. Det er å vite at han lefler med foxtrot folk når de vet forbanna godt hva slags trussel de utgjør. Det er også nok et bevis på at foxtrot har infiltrert seg inn i alle samfunnslag. 

Har ingen respekt for kongehuset, bortsett fra Kong Harald nå. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (31 minutter siden):

Selvsagt svarer han ikke på andre ting enn det oppdraget han er ute på. Det ville ikke vært rett ovenfor de han er på oppdrag for. 

Har de tenkt å si noe kommer dd5 som et eget opplegg.  Ikke på besøk på offshore eller blindeforbundet ol

Hva du vet, jeg er imponert. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (38 minutter siden):

Kronprinsen blir intervjuet nå, og blir spurt direkte om han og kronprinsessen kjente til volden mot Marius sine tidligere kjærester. Han svarer at han ikke kan uttale seg om etterforskningen og henviser til advokaten. Jeg tolker det som at de har kjent til dette, for ellers hadde jo svaret vært "nei" og ikke vært del av etterforskningen.

Det samme gjelder et spørsmål om arrestasjonen kom som en overraskelse. Også her henviser kronprinsen til etterforskningen. Hvis arrestasjonen kom helt overraskende, så hadde han kunnet svart det, for da er ikke kronprinsparets viten del av etterforskningen.

Han sier også at han ikke har sett bildet av Marius med pistol, penger og sjampis. Dette forundrer meg, for dette er den best beskyttede familien i Norge, og at ett av deres medlemmer (med et kjent rusproblem) lar seg avbilde på fest med våpen bør i høyeste grad være med i vurderingen av deres sikkerhet. Lyver han? Blir de voktet som barn, uten innsikt i beslutningene som tas rundt dem? Eller vet ikke PST om Marius sine vaner? Alle tre svarene vil være skandale

https://www.vg.no/rampelys/i/KML8ee/kronprins-haakon-om-marius-borg-hoeiby-det-er-en-alvorlig-sak

Jeg synes det blir meningsløst å spekulere og tolke på denne måten.

Når han konsekvent henviser til advokaten, er det rett og slett fordi det ikke er hans rolle å uttale seg om saken i dag. Det er så enkelt som det, og å forsøke å lese inn andre grunner blir derfor unødvendig.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaLovise skrev (1 minutt siden):

At kronprins Håkon sier at de har visst om dette gjør saken så mye værre i mine øyne. Det er jo å direkte tilrettelegge for Marius sin livstil. Det er å vite at han lefler med foxtrot folk når de vet forbanna godt hva slags trussel de utgjør. Det er også nok et bevis på at foxtrot har infiltrert seg inn i alle samfunnslag. 

🎯

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 minutt siden):

Hva du vet, jeg er imponert. 

Det er da veldig kjent at de aldri komenterer andre saker enn de de er på oppdrag for.  Så i dag har han vel svart mer enn det som er vanlig. Ingen kommentar. Jeg er her for annet i dag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg syntes synd på kronprinsen. Han er vanligvis en medievant fyr, men i dag var han fryktelig nervøs. Svett, flakket med blikket, stotret og tenkte seg veldig lenge om før han åpnet munnen. Selv om han var godt preppet og visste hva han skulle svare. Det er ikke tvil om at saken er belastende for familien, og det har jeg sympati for.

Men jeg er litt sjokkert hvis han virkelig ikke visste om bildet i den tyske avisa. Han er kronprins, altså overhode for en familie som får godt betalt for å representere landet vårt. Jobben hans innebærer faktisk å vite mer om familiens medlemmer enn folk flest. ALLE har sett det bildet, unntatt kronprinsen, på tross av at han er den første som burde vært informert.

Jeg vet ikke hvilken taktikk dette er. @O Rakel bruker næringsledere som skal unndra seg straffeansvar som eksempel, men både kronprinsen og kronprinsessen har immunitet som følge av sin tittel. De trenger jo ikke å uttale seg i straffesaker. Mette Marit fikk faktisk ros for å uttale seg til politiet den gangen broren hennes ble presset av pressen til å brekke fingeren til sin kone og sparke henne i hodet, fordi søsteren hans var blitt kjendis.

Jeg tror noe av problemet bunner i en dyp forakt for pressen gjennom store deler av kongehuset. Vi ser det hos Martha, som refser pressen hver gang de ikke danser etter hennes pipe. Vi ser det hos Mette Marit, som to ganger har brukt kongehusets offentlige kanaler til å refse pressen for å skrive om hennes voksne sønn. Jeg tror nok at det er en holdning i hele familien at de ikke skal forholde seg til ting som er skrevet i avisen, for det er uansett bare løgn. Og da blir det jo litt vanskelig for rådgivere, eller pst, å presse et bilde fra en tysk sladreavis opp i fleisen deres og tvinge dem til å se.

Når pressen blir din store fiende, går du også glipp av mye informasjon. Men det er faktisk ikke bra nok, fra landets kommende monark. Han SKAL vite slike ting! En annen ting som ikke er bra nok, er hvordan han takler søsterens kommende bryllup. Han sier at han ikke vil uttale seg om avtalebrudd før etter bryllupet. Newsflash, da er det for sent! Da er bildene allerede publisert, pengene står på konto og ingen kan gjøre noe. Er det en slik monark vi vil ha? Som alltid er sistemann som vet og alltid er på etterskudd? I tider hvor monarker faktisk hadde en funksjon, så fikk ofte slike egenskaper dem avsatt. Eller i verste fall drept...

• Liker 23
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (16 minutter siden):

Mente ikke han at kokainbruk ikke var så farlig?😏

Men han har valgt Nora etter bruddet så han vil ikke bli assosiert med MBH nå.

Danby sier at Bild har stjålet bildet hans og hengt ham ut som kriminell

Bestemoren skrev (15 minutter siden):

Fra dagens intervju med HM. Det bekrefter det jeg i et tidligere inntrykk antok. Hvis man primært hører på en person sin framstilling av en sak - kan man fort bli «blind». 

« Vi står veldig tett på. Vi har visst om det Marius har fortalt oss og har visst om en del av disse problemkompleksene, men jeg vil ikke gå inn i detaljene på det, sier kronprins Haakon.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsen-bekrefter-at-marius-borg-hoiby-har-diplomatpass-1.17016863

Marius sa at han har hatt problemer gjennom hele oppveksten relatert til psykiske lidelser.  

Fra Marius tidligere pressemelding: «Jeg har flere psykiske lidelser som gjør at jeg gjennom hele oppveksten og det voksne liv, har hatt, og har utfordringer. Jeg har over lengre tid slitt med rusbruk, noe jeg har vært i behandling for tidligere. Denne behandlingen skal jeg nå gjenoppta og ta på største alvor»

Klart kronprinsparet har håndtert dette i årevis som foreldre, ikke bare basert på hva Marius har fortalt dem. 
Profesjonelle rådgivere bør komme på banen og man må informere om saken på en ordentlig måte.

Haakon lyste opp når det ble snakk om bryllupet da. Gleder seg…

Endret av SagaP
Korrektur
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gladidagogså skrev (24 minutter siden):

Høres rart ut, men jeg aner ikke hva som er normalt. Mulig (håper det) at han er på avrusing...og det er derfor det tar tid?? 

Personen jeg siterte virker så skråsikker i sine innlegg her på tråden så jeg måtte nesten spørre. Helt utrolig allmennkunnskap enkelte har både når det gjelder selvmord, juss og medienes rolle og arbeidsmetoder. For ikke å snakke om politiets prioriteringer. Noen vet til og med på hvilket tidspunkt nåværende dronning i Storbritannia var jomfru. Jeg bøyer meg i hatten 😊🙈

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg mener ang media. At de tvister og fremstiller ting uriktig.

Her har de vært på danby choi sin insta profil. Stjålet et bilde. Det er lov å dele bilder men ikke ta de og republisere uten godkjenning fra bildets eier. De sladder danby. Så man får intrykk sammen med tekst.  At bildet er tatt med en av hans kriminelle venner. 

Nå kjenner ikke jeg til at danby er straffedømt for noe. Er han ikke det, eller bedriver kriminell virksomhet som kan bekreftes. Så lager de en situasjon på et bilde. Til å være noe annet selv. 

Kilder på bilder etc skal krediteres fotograf og det skal henvises til opprinnelse sted, bildet er hentet fra. Med mindre det er en avtale, mellom den som eier bildet og de som republiserer det. Da blir man normalt sett kompensert for bildet. 

Derimot hadde de linnket til bildets opprinnelse sted. Påpekt at bildet ikke er av marius med en kriminell venn. Og at bildet kun er er for ilustrasjon er det noe annet 

Så enig med danby. De skylder han en unskyldning for å fremstå danby som kriminell og at de har sjålet bildet.

At det ligger offentlig på en insta konto. Gir de ingen rett til å ta bildet. Men de kan henvise til bildet på instagram. Så lenge det ligger offentlig 

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-stjalet-bildet-mitt/81850858?fbclid=IwY2xjawE5KxhleHRuA2FlbQIxMQABHYXvNUVusBXdZwj3pFFh1vX1uYBpA9ZbKVy2By-4mEJTWLMx6ObGbArRVQ_aem_71ScKmRaA5lPsmNQ-6HCKw

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (Akkurat nå):

Personen jeg siterte virker så skråsikker i sine innlegg her på tråden så jeg måtte nesten spørre. Helt utrolig allmennkunnskap enkelte har både når det gjelder selvmord, juss og medienes rolle og arbeidsmetoder. For ikke å snakke om politiets prioriteringer. Noen vet til og med på hvilket tidspunkt nåværende dronning i Storbritannia var jomfru. Jeg bøyer meg i hatten 😊🙈

Godt oppsummert. Enkelte innlegg her på KG er god underholdning 🙂

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Det er da veldig kjent at de aldri komenterer andre saker enn de de er på oppdrag for.  Så i dag har han vel svart mer enn det som er vanlig. Ingen kommentar. Jeg er her for annet i dag.

Jeg tenkte mest på dette du skrev Har de tenkt å si noe kommer dd5 som et eget opplegg’. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (3 minutter siden):

Godt oppsummert. Enkelte innlegg her på KG er god underholdning 🙂

Takk. Må innrømme at jeg humrer godt i barten jeg ikke har innimellom, ja😀

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krokenguri said:

Her er det jeg mener ang media. At de tvister og fremstiller ting uriktig.

Her har de vært på danby choi sin insta profil. Stjålet et bilde. Det er lov å dele bilder men ikke ta de og republisere uten godkjenning fra bildets eier. De sladder danby. Så man får intrykk sammen med tekst.  At bildet er tatt med en av hans kriminelle venner. 

Nå kjenner ikke jeg til at danby er straffedømt for noe. Er han ikke det, eller bedriver kriminell virksomhet som kan bekreftes. Så lager de en situasjon på et bilde. Til å være noe annet selv. 

Kilder på bilder etc skal krediteres fotograf og det skal henvises til opprinnelse sted, bildet er hentet fra. Med mindre det er en avtale, mellom den som eier bildet og de som republiserer det. Da blir man normalt sett kompensert for bildet. 

Derimot hadde de linnket til bildets opprinnelse sted. Påpekt at bildet ikke er av marius med en kriminell venn. Og at bildet kun er er for ilustrasjon er det noe annet 

Så enig med danby. De skylder han en unskyldning for å fremstå danby som kriminell og at de har sjålet bildet.

At det ligger offentlig på en insta konto. Gir de ingen rett til å ta bildet. Men de kan henvise til bildet på instagram. Så lenge det ligger offentlig 

https://www.dagbladet.no/kjendis/raser-stjalet-bildet-mitt/81850858?fbclid=IwY2xjawE5KxhleHRuA2FlbQIxMQABHYXvNUVusBXdZwj3pFFh1vX1uYBpA9ZbKVy2By-4mEJTWLMx6ObGbArRVQ_aem_71ScKmRaA5lPsmNQ-6HCKw

Ok, så nå er det igjen pressens feil at MBH blir tatt bilde av med en semi-automatisk pistol, penger og sjampis? Hvorfor havner han stadig i disse selvpåførte problemene?

Du forstår fortsatt ikke poenget, skjønner jeg.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaLovise skrev (18 minutter siden):

De har visst det Marius har fortalt. Det trenger ikke være mye.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...