Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Jeg  tror du har helt rett i det du sier om at "reserven" ville oppført seg annerledes om de var tronarving, med det ansvaret og den konkrete oppgaven.

@MissLucyKan du respektere reglene og slutte å avspore? Tråden blir stengt om du fortsetter.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Merkelig at jeg vet?

Du må jo ha levd under en sten siden 1990, hvis du ikke har registrert at dette forholdet har vært behandlet i et betydelig antall artikler, biografier og dokumentarer opp gjennom årene. Noen av dem har jeg lest, uten at jeg i farten kan huske hver enkelt.

Men her har du èn av dem:

https://www.independent.co.uk/life-style/prince-charles-camilla-diana-the-crown-marry-b1723529.html

Levd under en stein? Bare fordi jeg ikke har satt meg inn i alle detaljer i det engelske kongehus. 

Husker han som en stor flørt og han ble avbildet med den ene kvinnen etter den andre. 

Det står ingenting i linken din om at hun ikke var jomfru - men at det ryktes at det kunne skyldes at hun hadde en lavere status. 

Samme det - ingenting mer å diskutere. Dronning Elisabeth var en streng mor og sikkert spesielt overfor Charles som var tronfølger. Akkurat som dronning Margrete i Danmark - hun hadde nok aldri godtatt Mette Marit som svigerdatter. 

Skrevet
SagaP skrev (39 minutter siden):

Et typisk festbilde, synes jeg det ser ut som. Det stemmer vel også med Marius preferanser, slik som vi har fått dem beskrevet.

Tyske sladreblader har fra kilder at festen fortsetter på Skaugum, og at R er tilbake. 
Om det stemmer, så kommer det nok i Se og Hør snart. 
https://www.bunte.de/royals/royals-weltweit/norwegisches-koenigshaus/marius-borg-hiby-soll-diplomatenpass-zu-seinem-privaten-vorteil-genutzt-haben.html

Bruk google oversetter hvis skoletysken ikke holder mål

Nå bruker dette bladet Bild sin kilde, var vel ikke spesifisert at festing skjer akkurat på Skaugum men at Marius fortsetter med festing men holder til private hjem. 

Ellers er det vel et tegn at dette kommer i Tyskland og ikke i Norske medier, trass at Norske medier ha rmye lettere tilgang på kilder. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Vintermåne skrev (12 minutter siden):

👏🏼👏🏼👏🏼 så flink du har vært da - da kan du sikkert klappe deg selv på skuldra og tenke at fordi du har lært barna dine dette så kommer de nok aldri til å gjøre noe galt her i livet 😁😁👌🏼 særlig det å takke for maten 👍🏼 som jo er like viktig som å be om unnskyldning …. 😅

Dette var virkelig lavmål! 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
11 minutter siden, SagaP said:

@Mr.buksa words! Du bare leverer og leverer. Så enig i alt du skriver her. Utrolig velskrevet i tillegg

Helt enig i begge deler! 

Hver gang jeg ser at @Mr.buksa har kommet med et nytt innlegg (gjerne av en viss lengde), så gleder jeg meg til å lese! ❤️

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, SagaP said:

Poenget mitt var at det alltid er en kontekst til stede. 

https://snl.no/kontekst

Enten det er et tullebilde, festbilde, eller en slags posering i øyeblikket, så sier det mye om MBH.
Ikke så mange yngre menn som er i jobb, utdanning og noe mellom ørene, som ville stilt seg opp slik, uten at det var en kostymefest. Det er ingenting ellers i rommet som tyder på at det er karneval på gang. 

Ellers enig med deg i at bildet gir en grei beskrivelse. 

Bildet er helt likt det man har sett i Sverige over lang tid og nå også i Norge. Da snakker jeg folk i narkomiljøet.

Ang at Mette Marit ikke burde få giftet seg inn i familien fordi hun hadde et barn fra før er jeg faktisk enig i. Ikke fordi MM er et dårlig menneske eller en dårlig kronprinsesse, men fordi det var garantert at dette ville bli vanskelig for Marius.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Vintermåne skrev (14 minutter siden):

👏🏼👏🏼👏🏼 så flink du har vært da - da kan du sikkert klappe deg selv på skuldra og tenke at fordi du har lært barna dine dette så kommer de nok aldri til å gjøre noe galt her i livet 😁😁👌🏼 særlig det å takke for maten 👍🏼 som jo er like viktig som å be om unnskyldning …. 😅

For meg er det en selvfølge at folk skal si unnskyld og stå for de feilene de gjør. Alle gjør feil - men de skal stå rake for de feilene og beklage seg .. ikke finne på unnskyldninger. Det er den dårligste egenskapen jeg ser hos folk. 

Takk for maten, takk for turen, takk for meg ... det er også noe jeg har lært barna mine. At du velger å ikke lære dine barn sånn får være ditt valg. 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Nå bruker dette bladet Bild sin kilde, var vel ikke spesifisert at festing skjer akkurat på Skaugum men at Marius fortsetter med festing men holder til private hjem. 

Ellers er det vel et tegn at dette kommer i Tyskland og ikke i Norske medier, trass at Norske medier ha rmye lettere tilgang på kilder. 

Jeg oppfattet det slik at festingen fortsetter også på Skaugum.

Kongelige har bedre vern i Norge. Det er derfor Marius har kunnet holde på så lenge. Synd for ofrene, men det er vel viktigere å holde kongehuset og den kongelige familie oppe

• Liker 13
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Levd under en stein? Bare fordi jeg ikke har satt meg inn i alle detaljer i det engelske kongehus. 

Husker han som en stor flørt og han ble avbildet med den ene kvinnen etter den andre. 

Det står ingenting i linken din om at hun ikke var jomfru - men at det ryktes at det kunne skyldes at hun hadde en lavere status. 

Samme det - ingenting mer å diskutere. Dronning Elisabeth var en streng mor og sikkert spesielt overfor Charles som var tronfølger. Akkurat som dronning Margrete i Danmark - hun hadde nok aldri godtatt Mette Marit som svigerdatter. 

Nei, selvfølgelig ikke.   Det er jo helt greitt at du ikke har satt deg inn i detaljene, men da er det veldig rart å fastslå ting så bastant, samtidig som du trekker i tvil at andre har grunnlag for sine påstander.

Det jeg sa var at du må ha levd under en sten hvis du virkelig er genuint overrasket over at man vet disse tingene om det engelske kongeparet, da de har vært omtalt i millioner av artikler, biografier og dokumentarer gjennom 30+ år.

Nå delte jeg èn link med deg. At det ikke står noe om jomfrugreia i akkurat den artikkelen, gjør jo ikke at det ikke stemmer, for det står i titusen andre bøker og artikler.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (9 minutter siden):

Akkurat som dronning Margrete i Danmark - hun hadde nok aldri godtatt Mette Marit som svigerdatter. 

Det er helt riktig. Dronning Margrethe har uttalt at man skal bruke hjertet sitt, men også hodet, når man leter etter en partner. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Nei.  Sorry at du føler det er pekefinger. Men dere sporer tråden av. Og monarkiet har en egen tråd. Så hvorfor er det vanskelig å forstå? Blir bare masse komentarer som ikke er relvant iht tråden om Marius. Vil du diskutere monarkiet kan du vel  gjøre det i riktig tråd.  Vil du diskutere øgler og det ytre rom. Så passer det bedre i martha og durek sin tråd

Ja men sakene om M henger jo tett sammen med monarkiet. For om han hadde vært en vanlig mann i gata hadde verken sakene eller monarkiet blitt omtalt i denne sammenheng. Det henger sammen. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Really skrev (11 minutter siden):

@MissLucyKan du respektere reglene og slutte å avspore? Tråden blir stengt om du fortsetter.

Det er da flere som avsporer i denne tråden, er da bare å rapportere inn alle!

• Liker 3
Skrevet
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

For meg er det en selvfølge at folk skal si unnskyld og stå for de feilene de gjør. Alle gjør feil - men de skal stå rake for de feilene og beklage seg .. ikke finne på unnskyldninger. Det er den dårligste egenskapen jeg ser hos folk. 

Takk for maten, takk for turen, takk for meg ... det er også noe jeg har lært barna mine. At du velger å ikke lære dine barn sånn får være ditt valg. 

har du tenkt å si unnskyld selv da, for det nedrige og fullstendige ubegrunnede sleivsparket du avsluttet med her?

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Malmfrid said:

Det er så sant. Å kunne si unnskyld er så viktig at det er noe jeg har prentet inn i barna mine fra de var små - like viktig som å si "Takk for maten".

Én ting er å si noe, noe annet er å virkelig mene det (av hjertet). Ikke bestandig disse er sammenfallende har livet lært meg. 
Det finnes en del øyentjenere rundt omkring, både store og små, som framstår som veloppdragne og høflige.

(Forhåpentligvis ikke dine barn da!)

Forøvrig synes jeg at det å kunne si "Unnskyld" er langt viktigere enn å si "Takk for maten".
Ikke omvendt rekkefølge, som jeg får et inntrykk av her.

Endret av Caissa
  • Liker 2
Skrevet
SagaP skrev (Akkurat nå):

Det er helt riktig. Dronning Margrethe har uttalt at man skal bruke hjertet sitt, men også hodet, når man leter etter en partner. 

lett for henne å si, som fikk gifte seg med sitt livs kjærlighet uten kamp

• Liker 3
Skrevet

Tenker media bør roe ned. Han er 27 år. Alle gjør feil. Snakk om kjeppjaging etter alle hans feil. La de ordne opp og så må han i behandling. Om noen år er han nok på en bedre vei. 

• Liker 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

har du tenkt å si unnskyld selv da, for det nedrige og fullstendige ubegrunnede sleivsparket du avsluttet med her?

Jeg tar som en selvfølge at vedkommende ikke lærer sine barn dette siden hen kritiserer meg for å legge vekt på det i oppdragelsen av mine barn. 

Valgte imidltertid å ikke svare så spydig som Vintermåne gjorde til meg. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Kanskje hun brukte hodet før hun ble skikkelig forelsket?

Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Jeg tar som en selvfølge at vedkommende ikke lærer sine barn dette siden hen kritiserer meg for å legge vekt på det i oppdragelsen av mine barn. 

Valgte imidltertid å ikke svare så spydig som Vintermåne gjorde til meg. 

er det dette du kaller en unnskyldning?

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Avaporing, igjen... Du vil ha tråden stengt du? Snakke meg om mangel på respekt. Respekter reglene, så slipper vi å få tråden stengt. Du blir rapportert igjen og igjen, og vips så er tråden stengt.

• Liker 13
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...