Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
34 minutter siden, MissLucy said:

Nei, du aner det kanskje ikke, men det er vel kjent at hun ble ansett som en upassende partner for Charles  fordi hun ikke var jomfru, men at de ikke kom til å ta den fighten fordi hun på det tidspunkt var mer forelsket i Andrew Parker Bowles. 

Grunnen til at de ikke giftet seg som unge er ikke at dronningen satte ned foten. Det var rett slett den gode, gamle hun var "just not that into him."

Hvor fant du disse "sannhetene"? I glasskula?

  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Caissa skrev (Akkurat nå):

Hvor fant du disse "sannhetene"? I glasskula?

nei, jeg fant dem i dokumenterte biografier og artikler om paret. Hvis du mener det er feil, så må du gjerne utdype det nærmere.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Merkelig at jeg vet?

Du må jo ha levd under en sten siden 1990, hvis du ikke har registrert at dette forholdet har vært behandlet i et betydelig antall artikler, biografier og dokumentarer opp gjennom årene. Noen av dem har jeg lest, uten at jeg i farten kan huske hver enkelt.

Men her har du èn av dem:

https://www.independent.co.uk/life-style/prince-charles-camilla-diana-the-crown-marry-b1723529.html

Dere avsporer. Denne tråden er om MBH.

  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Vintermåne skrev (3 minutter siden):

👏🏼👏🏼👏🏼 så flink du har vært da - da kan du sikkert klappe deg selv på skuldra og tenke at fordi du har lært barna dine dette så kommer de nok aldri til å gjøre noe galt her i livet 😁😁👌🏼 særlig det å takke for maten 👍🏼 som jo er like viktig som å be om unnskyldning …. 😅

Hvorfor skriver du slik til @Malmfrid som ikke gjør noe annet enn å fortelle at hun har gitt barna sine en oppdragelse hvor det å si unnskyld er like viktig som å si takk for maten, 

Skulle ønske flere gjorde som henne

  • Liker 28
  • Nyttig 1
Skrevet
Svarttrosten skrev (27 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at om Märtha hadde vært tronarving hadde hun oppført seg annerledes. Man får nok et annet alvor over seg når man er det, da det forventes at man skal være på en bestemt måte. Jeg sliter i hvert fall med å komme på en europeisk tronarving som oppfører seg pinlig… Samme med Marius, hvis han hadde vært Haakons sønn hadde nok mye vært annerledes - i hans tilfelle gjetter jeg at biologisk far har sin del av skylda for oppførsel.

Artig at du aner en «politikerforakt» hos meg, jeg forakter på ingen måte politikere som gjør jobben sin. Er ikke veldig fan av de som IKKE gjør det, men forakter dem da ikke for det. Irriterer meg kanskje, men ikke forakt. Hos deg derimot, aner jeg en ganske stor «kongehusforakt» som er uavhengig av om det gjøres en god jobb eller ikke. Du virker rett og slett ikke særlig hyggelig når du omtaler folk som «sjefsskrulla». Da mister du i hvert fall respekten hos meg. Vi får bare være enige om at vi er uenige, og det er helt greit. Jeg er fortsatt veldig veldig glad i kongehuset og ingen ting du sier kommer til å få meg til å endre mening. Hvis kongen, kronprinsen eller arveprinsessen hadde begynt å oppføre seg som Marius, som ikke er kongelig, hadde jeg nok begynt å tvile, men enn så lenge er det heldigvis ikke sånn. 
 

Så lenge vi har BÅDE monark og statsminister er det sånn at statsministeren har respekt for monarken og vice versa - ingen er eneveldig og begge VET at den andre skal møtes med respekt. Tror det er bra. Ville ikke hatt en statsminister som brått var «alene på toppen» og kunne gjøre akkurat som han/hun ville. Mange av verdens fredeligste, mest stabile land er monarkier.

Jeg  tror du har helt rett i det du sier om at "reserven" ville oppført seg annerledes om de var tronarving, med det ansvaret og den konkrete oppgaven.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Really skrev (1 minutt siden):

Dere avsporer. Denne tråden er om MBH.

ja, det har du rett. Men diskusjonen spant ut fra påstanden om at kongen burde sagt nei til ekteskapet mellom hans mor og stefar, og da oppstår det naturlig nok sammenligninger i en diskusjon som flyter avgårde.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Jeg  tror du har helt rett i det du sier om at "reserven" ville oppført seg annerledes om de var tronarving, med det ansvaret og den konkrete oppgaven.

@MissLucyKan du respektere reglene og slutte å avspore? Tråden blir stengt om du fortsetter.

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Merkelig at jeg vet?

Du må jo ha levd under en sten siden 1990, hvis du ikke har registrert at dette forholdet har vært behandlet i et betydelig antall artikler, biografier og dokumentarer opp gjennom årene. Noen av dem har jeg lest, uten at jeg i farten kan huske hver enkelt.

Men her har du èn av dem:

https://www.independent.co.uk/life-style/prince-charles-camilla-diana-the-crown-marry-b1723529.html

Levd under en stein? Bare fordi jeg ikke har satt meg inn i alle detaljer i det engelske kongehus. 

Husker han som en stor flørt og han ble avbildet med den ene kvinnen etter den andre. 

Det står ingenting i linken din om at hun ikke var jomfru - men at det ryktes at det kunne skyldes at hun hadde en lavere status. 

Samme det - ingenting mer å diskutere. Dronning Elisabeth var en streng mor og sikkert spesielt overfor Charles som var tronfølger. Akkurat som dronning Margrete i Danmark - hun hadde nok aldri godtatt Mette Marit som svigerdatter. 

Skrevet
SagaP skrev (39 minutter siden):

Et typisk festbilde, synes jeg det ser ut som. Det stemmer vel også med Marius preferanser, slik som vi har fått dem beskrevet.

Tyske sladreblader har fra kilder at festen fortsetter på Skaugum, og at R er tilbake. 
Om det stemmer, så kommer det nok i Se og Hør snart. 
https://www.bunte.de/royals/royals-weltweit/norwegisches-koenigshaus/marius-borg-hiby-soll-diplomatenpass-zu-seinem-privaten-vorteil-genutzt-haben.html

Bruk google oversetter hvis skoletysken ikke holder mål

Nå bruker dette bladet Bild sin kilde, var vel ikke spesifisert at festing skjer akkurat på Skaugum men at Marius fortsetter med festing men holder til private hjem. 

Ellers er det vel et tegn at dette kommer i Tyskland og ikke i Norske medier, trass at Norske medier ha rmye lettere tilgang på kilder. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Vintermåne skrev (12 minutter siden):

👏🏼👏🏼👏🏼 så flink du har vært da - da kan du sikkert klappe deg selv på skuldra og tenke at fordi du har lært barna dine dette så kommer de nok aldri til å gjøre noe galt her i livet 😁😁👌🏼 særlig det å takke for maten 👍🏼 som jo er like viktig som å be om unnskyldning …. 😅

Dette var virkelig lavmål! 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
11 minutter siden, SagaP said:

@Mr.buksa words! Du bare leverer og leverer. Så enig i alt du skriver her. Utrolig velskrevet i tillegg

Helt enig i begge deler! 

Hver gang jeg ser at @Mr.buksa har kommet med et nytt innlegg (gjerne av en viss lengde), så gleder jeg meg til å lese! ❤️

 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, SagaP said:

Poenget mitt var at det alltid er en kontekst til stede. 

https://snl.no/kontekst

Enten det er et tullebilde, festbilde, eller en slags posering i øyeblikket, så sier det mye om MBH.
Ikke så mange yngre menn som er i jobb, utdanning og noe mellom ørene, som ville stilt seg opp slik, uten at det var en kostymefest. Det er ingenting ellers i rommet som tyder på at det er karneval på gang. 

Ellers enig med deg i at bildet gir en grei beskrivelse. 

Bildet er helt likt det man har sett i Sverige over lang tid og nå også i Norge. Da snakker jeg folk i narkomiljøet.

Ang at Mette Marit ikke burde få giftet seg inn i familien fordi hun hadde et barn fra før er jeg faktisk enig i. Ikke fordi MM er et dårlig menneske eller en dårlig kronprinsesse, men fordi det var garantert at dette ville bli vanskelig for Marius.

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Vintermåne skrev (14 minutter siden):

👏🏼👏🏼👏🏼 så flink du har vært da - da kan du sikkert klappe deg selv på skuldra og tenke at fordi du har lært barna dine dette så kommer de nok aldri til å gjøre noe galt her i livet 😁😁👌🏼 særlig det å takke for maten 👍🏼 som jo er like viktig som å be om unnskyldning …. 😅

For meg er det en selvfølge at folk skal si unnskyld og stå for de feilene de gjør. Alle gjør feil - men de skal stå rake for de feilene og beklage seg .. ikke finne på unnskyldninger. Det er den dårligste egenskapen jeg ser hos folk. 

Takk for maten, takk for turen, takk for meg ... det er også noe jeg har lært barna mine. At du velger å ikke lære dine barn sånn får være ditt valg. 

 

Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Nå bruker dette bladet Bild sin kilde, var vel ikke spesifisert at festing skjer akkurat på Skaugum men at Marius fortsetter med festing men holder til private hjem. 

Ellers er det vel et tegn at dette kommer i Tyskland og ikke i Norske medier, trass at Norske medier ha rmye lettere tilgang på kilder. 

Jeg oppfattet det slik at festingen fortsetter også på Skaugum.

Kongelige har bedre vern i Norge. Det er derfor Marius har kunnet holde på så lenge. Synd for ofrene, men det er vel viktigere å holde kongehuset og den kongelige familie oppe

  • Liker 13
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Levd under en stein? Bare fordi jeg ikke har satt meg inn i alle detaljer i det engelske kongehus. 

Husker han som en stor flørt og han ble avbildet med den ene kvinnen etter den andre. 

Det står ingenting i linken din om at hun ikke var jomfru - men at det ryktes at det kunne skyldes at hun hadde en lavere status. 

Samme det - ingenting mer å diskutere. Dronning Elisabeth var en streng mor og sikkert spesielt overfor Charles som var tronfølger. Akkurat som dronning Margrete i Danmark - hun hadde nok aldri godtatt Mette Marit som svigerdatter. 

Nei, selvfølgelig ikke.   Det er jo helt greitt at du ikke har satt deg inn i detaljene, men da er det veldig rart å fastslå ting så bastant, samtidig som du trekker i tvil at andre har grunnlag for sine påstander.

Det jeg sa var at du må ha levd under en sten hvis du virkelig er genuint overrasket over at man vet disse tingene om det engelske kongeparet, da de har vært omtalt i millioner av artikler, biografier og dokumentarer gjennom 30+ år.

Nå delte jeg èn link med deg. At det ikke står noe om jomfrugreia i akkurat den artikkelen, gjør jo ikke at det ikke stemmer, for det står i titusen andre bøker og artikler.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (9 minutter siden):

Akkurat som dronning Margrete i Danmark - hun hadde nok aldri godtatt Mette Marit som svigerdatter. 

Det er helt riktig. Dronning Margrethe har uttalt at man skal bruke hjertet sitt, men også hodet, når man leter etter en partner. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Nei.  Sorry at du føler det er pekefinger. Men dere sporer tråden av. Og monarkiet har en egen tråd. Så hvorfor er det vanskelig å forstå? Blir bare masse komentarer som ikke er relvant iht tråden om Marius. Vil du diskutere monarkiet kan du vel  gjøre det i riktig tråd.  Vil du diskutere øgler og det ytre rom. Så passer det bedre i martha og durek sin tråd

Ja men sakene om M henger jo tett sammen med monarkiet. For om han hadde vært en vanlig mann i gata hadde verken sakene eller monarkiet blitt omtalt i denne sammenheng. Det henger sammen. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Really skrev (11 minutter siden):

@MissLucyKan du respektere reglene og slutte å avspore? Tråden blir stengt om du fortsetter.

Det er da flere som avsporer i denne tråden, er da bare å rapportere inn alle!

  • Liker 3
Skrevet
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

For meg er det en selvfølge at folk skal si unnskyld og stå for de feilene de gjør. Alle gjør feil - men de skal stå rake for de feilene og beklage seg .. ikke finne på unnskyldninger. Det er den dårligste egenskapen jeg ser hos folk. 

Takk for maten, takk for turen, takk for meg ... det er også noe jeg har lært barna mine. At du velger å ikke lære dine barn sånn får være ditt valg. 

 

har du tenkt å si unnskyld selv da, for det nedrige og fullstendige ubegrunnede sleivsparket du avsluttet med her?

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, Malmfrid said:

Det er så sant. Å kunne si unnskyld er så viktig at det er noe jeg har prentet inn i barna mine fra de var små - like viktig som å si "Takk for maten".

Én ting er å si noe, noe annet er å virkelig mene det (av hjertet). Ikke bestandig disse er sammenfallende har livet lært meg. 
Det finnes en del øyentjenere rundt omkring, både store og små, som framstår som veloppdragne og høflige.

(Forhåpentligvis ikke dine barn da!)

Forøvrig synes jeg at det å kunne si "Unnskyld" er langt viktigere enn å si "Takk for maten".
Ikke omvendt rekkefølge, som jeg får et inntrykk av her.

Endret av Caissa
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...