Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Kønn said:

Det er ikke vanskelig å være enige i det du skriver. Jeg tror det hadde hjulpet på presset og folks rettferdighetssans om kronprinsfamilien eventuelt kongehuset kommer med en uttales. Stillheten derfra er øredøvende og bidrar til spekulasjoner. I alle slike saker kommer sannheten for en dag. Denne familien snakker mye om verdighet, så de bør komme på banen nå. 

Hva slags uttalelse skal det være?

Det har såvidt kommet meg for øret, og alt tyder jo på, at MRH har slitt med litt av hvert de siste årene. Verdighet er vel i denne sammenheng å hegne om familien, særlig yngre søsken. I tillegg å overlate det strafferettslige til rette myndigheter. Samt å balansere dette på en måte som ikke går for mye ut over Kongehuset som institusjon.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Friluftsdame skrev (14 minutter siden):

Tenker politi og rettsapparat skal få håndtere denne saken nå. Det ser ikke bra ut, stadig nytt kommer fram. 

Oppi alt dette må vi huske på at M er er menneske, og uansett hva galt man har gjort så er det viktig. Det må være vanskelig å stå oppreist i mediekjøret, selv om det er en del av «pakken» han må forvente. 

Så tross alt, husk det. 

Men tenk om ingen reagerte, hva hadde det betydd for ofrene og for alle andre ofre for vold?

Derfor syns jeg det er greit nok at folk får arge seg, så fremt private ikke fysisk forfølger han, begår vold mot han(ironisk nok bør ikke han oppleve det). 

Det setter et eksempel på hva samfunnet tillater. Nå har jeg nettop sakt at Sindre Finnes begikk en middelmådig og forglemmelig kriminell handling, å det er jo ikke bra og ironisk av meg. Men å fysisk skade noen er noe av det absolutt verste, Marius fortjener ikke å bli behandlet som en snill fyr, som ikke har mishandlet 3 kjærester. 

Å vi må stille spørsmål til dem som har visst om oppførselen hans. Hvor godt kan en rusmisbruker skjule sin dårlige oppførsel, når politiet har vært inblandet og han er sosial? Å har livvakter? Veldig muffens. 

Bra politiet tar tak i saken, hadde den ikke blitt blåst opp av pressen har Marius funnet seg nye offer uten noen innvending, slik som før. Han trenger hjelp og de rundt han trenger trygghet.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Glufseguri skrev (14 minutter siden):

Auda Marius😏

(skjermdump herfra)

IMG_7013.thumb.jpeg.fc14e30a8eda08573399ae413f49834d.jpeg 

Liten tvil om at Marius vil og prøver å være en Bad Boy. Hvorfor velger han det når han kunnne valgt absolutt alt annet? Det er som om det ikke har vært noen voksne hjemme alle de årene det har fått utvikle seg. 

Samtidig har de klart å få et ok emne ut av Ingrid Alexandra. Kunne hun vært vill og gal, holdt på med dop, fyll, vold og våpen uten Intervenering? Neppe. Det viser jo at oppdragelsen er ulik og at MM, Haakon (som tross alt som stefar har finansiert det meste) og Ms far ikke har avskiltet den type atferd, men at de kunne gjort det. 

Endret av O Rakel
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Margit777 skrev (48 minutter siden):

Var sikkert fordi hun var fattig også, gjenbruk var en gang veldig billig 

Det var endel av imaget hennes. Og også noe hun ønsket å fortsette med. Men fikk da kritikk for å ikke ta rollen sin på alvor. Så hun sluttet med det en stund. Også har hun funnet andre måter å gjøre det på  som.er litt mer kongelig akseptert.

• Nyttig 2
Skrevet
Johan uten land skrev (5 minutter siden):

Hva slags uttalelse skal det være?

Det har såvidt kommet meg for øret, og alt tyder jo på, at MRH har slitt med litt av hvert de siste årene. Verdighet er vel i denne sammenheng å hegne om familien, særlig yngre søsken. I tillegg å overlate det strafferettslige til rette myndigheter. Samt å balansere dette på en måte som ikke går for mye ut over Kongehuset som institusjon.

Det kan ikke jeg svare på, men de er vel en stab som rådgir dem. Det andre du skriver velger jeg og ikke svare på. 

• Liker 2
Skrevet
O Rakel skrev (1 minutt siden):

Liten tvil om at Marius vil og prøver å være en Bad Boy. Hvorfor velger han det når han kunnne valgt absolutt alt annet? Det er dom om det ikke har vært men voksne hjemme. 

Samtidig har de klart å få et ok emne ut av Ingrid Alexandra. Kunne hun vært vill og gal, holdt på med dop, fyll, vold og våpen uten Intervenering? Neppe. Det viser jo at oppdragelsen er ulik og at MM, Haakon (som tross alt som stefar har finansiert det meste) og Ms far ikke har avskiltet den type atferd, men at de kunne gjort det. 

IA virker ok hun. Men det var også hennes tante Märtha Louise da hun var på samme alder 🙂 Bare nevner det…

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Herregud for en fjott! Han er så ekkel at jeg fysisk blir kvalm. Så bra at alt kommer for en dag og at handlinger får konsekvenser. 

Ja, dette var ekkelt. Hvis dette er på Skaugum, hvor trygt er det egentlig der? 
Rus og våpen er ingen god kombo. Marius har vel også kjente som vanker med Foxtrot-nettverket i Sverige? Håper ikke noen derfra tar turen til den kongelige residensen. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
12 minutter siden, Glufseguri said:

Auda Marius😏

(skjermdump herfra)

Jeg tenker at han må føle seg veldig liten og svak (og mislykket og kanskje utenfor), når han prøver å kompensere (?) ved å framstå stor og sterk og med penger i fleng.

Dette bildet fikk meg faktisk til å synes litt synd på ham, fordi det jeg ser er "en liten gutt" (som tøffer seg).
Følelsen av at det vi ser ikke samsvarer med hans egentlige jeg berørte "mammahjertet" mitt.
(Jeg har sønner på samme alder, kanskje det spilte inn?)

(Og nei, jeg har ikke glemt ofrene. Jeg kjenner dessverre for mye til lignende historier.)

• Liker 20
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Gjest Kattedama
Skrevet
Glufseguri skrev (40 minutter siden):

Auda Marius😏

(skjermdump herfra)

Er dette bildet verifisert til å være ekte? Tyske magasiner er kjent for å trikse med bilder og diverse. 

Skrevet
caremore skrev (2 minutter siden):

Er dette bildet verifisert til å være ekte? Tyske magasiner er kjent for å trikse med bilder og diverse. 

Hvem vet - kanskje Kongehuset endrer strategi fra "Ingen kommentar" til "Dette er fake news".

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Kønn skrev (34 minutter siden):

J. Snekkestad har skrevet på Insta at familien visste. Hun og M var samboere i fore år. Tror du ikke foreldre til begge har vært sammen i ulike sammenheng og prøvd å hjelpe? Dette er retoriske spørsmål men vi snakker om ressurssterke personer på begge sider her. Jeg tror alt har vært prøvd fra flere parter her, men dette er snakk om omdømme til Norges mektigste familie. Tenk hvilket press dette er for ofrene og deres familier. 

Nei, det TROR jeg ikke nødvendigvis, det ville være å dra leseforståelsen litt langt å konkludere at det hun skriver innebærer kommunikasjon mellom foreldrene og hjelpearbeid. Hun skriver at familie og venner har visst før den offentlige uttalelsen kom. Det er flere år siden bruddet og hun har gått i terapi. Det er nærliggende å tenke at hun kan ha fortalt egen familie og venner under/etter bruddet/ ifm løsrivelse og terapi. Men igjen, det blir spekulasjoner. Kanskje sikter hun til da forholdet pågikk, initiert av henne selv eller familie/venner. Kanskje har alle visst. Hvem vet, ikke jeg.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nei, det TROR jeg ikke nødvendigvis, det ville være å dra leseforståelsen litt langt å konkludere at det hun skriver innebærer kommunikasjon mellom foreldrene og hjelpearbeid. Hun skriver at familie og venner har visst før den offentlige uttalelsen kom. Det er flere år siden bruddet og hun har gått i terapi. Det er nærliggende å tenke at hun kan ha fortalt egen familie og venner under/etter bruddet/ ifm løsrivelse og terapi. Men igjen, det blir spekulasjoner. Kanskje sikter hun til da forholdet pågikk, initiert av henne selv eller familie/venner. Kanskje har alle visst. Hvem vet, ikke jeg.

Nei, det er umulig å vite. Bare tanker jeg gjør meg. Jeg synes hun skriver litt kryptisk og det er i tilfelle veldig forståelig. Godt de får snakket ut i politiavhør. 

• Liker 5
Gjest Beyond the Scoop
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Auda Marius😏

(skjermdump herfra)

Er det et hjerte med 'MOM' jeg ser på venstre armen (klokkearmen)??

Skrevet
Beyond the Scoop skrev (5 minutter siden):

Er det et hjerte med 'MOM' jeg ser på venstre armen (klokkearmen)??

Kunne vel like gjerne stått 'banken min'.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Gjest Malmfrid
Skrevet

MM og HM må vel ha visst om denne livførselen - men har kongeparet vært klar over det?

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

MM og HM må vel ha visst om denne livførselen - men har kongeparet vært klar over det?

Kan ikke se for meg at apparatet rundt denne familien ikke har informert dem. Men mulig det har blitt tonet ned noe?

Så er de jo også av en annen generasjon og kanskje mer vant til at vold i nære relasjoner skal dysses ned og skjules. 

Vet ikke helt hva jeg skal tenke om alt dette. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (2 timer siden):

J. Snekkestad har skrevet på Insta at familien visste. Hun og M var samboere i fore år. Tror du ikke foreldre til begge har vært sammen i ulike sammenheng og prøvd å hjelpe? Dette er retoriske spørsmål men vi snakker om ressurssterke personer på begge sider her. Jeg tror alt har vært prøvd fra flere parter her, men dette er snakk om omdømme til Norges mektigste familie. Tenk hvilket press dette er for ofrene og deres familier. 

Hun skrev at hun tiet, men at hennes nærmeste visste, så jeg er usikker på om kongefamilien visste om volden. Men de visste nok om både psykiske problemer, temperament og rus og har nok prøvd å hjelpe selv og få han til å oppsøke profesjonell hjelp. Men som Nora sa, så ville han ikke, han er en voksen mann, så foreldrene bestemmer ikke over han lenger og terskelen for tvangsbehandling i Norge er høy. Så de har nok vært ganske fortvilet og bekymret for han, samtidig som de har måttet prøve å holde problemene hans skjult for offentligheten. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvem har solgt disse bildene til tysk presse mon tro?

Gode "venner" han har.

• Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...