Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skrottefar skrev (52 minutter siden):

Nå må Kongehuset/HM & MM på banen med en uttalelse, for det å sitte stille i båten og tro at alt dette med MBH går over er ikke løsningen, og jo lenger de venter jo verre

Jeg tror faktisk ingen i kongefamilien leser hva som står i media. Datteren til ML uttalte at hun aldri gjorde det, fordi det stort sett var løgn.

Hadde de fått med seg ting tror jeg de hadde gått ut på generelt grunnlag å fordømt vold, rus, etc etc.

Nå begynner kongehusets oppfattelse av hva som skjer i landet, mer og mer å ligne på dronningen i Frankrike som lurte på hvorfor folket ikke spiste kake.

De opptrer virkelighetsfjerne og handlingslammet.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Lottilott said:

Jeg tror faktisk ingen i kongefamilien leser hva som står i media. Datteren til ML uttalte at hun aldri gjorde det, fordi det stort sett var løgn.

Hadde de fått med seg ting tror jeg de hadde gått ut på generelt grunnlag å fordømt vold, rus, etc etc.

Nå begynner kongehusets oppfattelse av hva som skjer i landet, mer og mer å ligne på dronningen i Frankrike som lurte på hvorfor folket ikke spiste kake.

De opptrer virkelighetsfjerne og handlingslammet.

Om de ikke får med seg alt som står i  media og annen omtale, har de jo en stab som har dette som jobb. Så de blir nok orientert. Og de har formodentlig kommunikasjonsrådgivere. Utfordringen er å komme med rett utspill til rett tid. Litt vanskelig i forhold til politisak og tingenes gang i rettsvesenet.

Endret av Villroses hage
  • Liker 4
Skrevet
Villroses hage skrev (9 minutter siden):

Om de ikke får med seg alt som står i  media og annen omtale, har de jo en stab som har dette som jobb. Så de blir nok orientert. Og de har formodentlig kommunikasjonsrådgivere. Utfordringen er å komme med rett utspill til rett tid. Litt vanskelig i forhold til politisak og tingenes gang i rettsvesenet.

Da tror jeg kommunikasjonsrådgiverne er lite flinke i jobben sin.

Jeg forstår at et personlig utspill kan være vanskelig på dette tidspunktet, men et utspill der de uttaler seg på generell basis om hvor holdningene deres står, burde vært uproblematisk.

Hva er synspunktene deres i forhold til rus for eksempel? ML og DV på cannabis-festen med alle goodiebagene. Kriminelle besøkende på Skaugum der jeg er veldig overbevist at iallfall kronprinsparet er informert. Kan det være at de har et liberalt syn på rus?

Akkurat nå føler jeg kongehuset minner meg mer og mer om serien The gentlemen. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
17 minutter siden, Lottilott said:

Jeg forstår at et personlig utspill kan være vanskelig på dette tidspunktet, men et utspill der de uttaler seg på generell basis om hvor holdningene deres står, burde vært uproblematisk.

Hva er synspunktene deres i forhold til rus for eksempel? ML og DV på cannabis-festen med alle goodiebagene. Kriminelle besøkende på Skaugum der jeg er veldig overbevist at iallfall kronprinsparet er informert. Kan det være at de har et liberalt syn på rus?

Mange er vel lite imponerte over rådgiverne til kronprinsparet. Sistnevnte er naturligvis orientert. Noen av dem er muligens liberale? Eller bare beskyttende overfor utskeiende avkom. De har liksom malt seg inn i et hjørne.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lottilott skrev (52 minutter siden):

Det spørs om ikke en finsk høne eller en førtidspensjonert gullfisk hadde gjort en bedre jobb enn de som har ansvaret idag.

Lottilott skrev (52 minutter siden):

Eller en av de kongelige epokene i Blackadder. Eller kaoset i Fawlty Towers; den eneste som mangler, er Manuel.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg håper denne saken lager en reform på å gjøre det vanskeligere å få voldssaker i henlagt. 

Alle mine tanker går til ofrene og ikke gjerningspersonen.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

En "smug"  liten bortkjemt drittunge. Det er alt jeg vil si. 

Endret av Sitronterte
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Villroses hage skrev (6 timer siden):

Mange er vel lite imponerte over rådgiverne til kronprinsparet. Sistnevnte er naturligvis orientert. Noen av dem er muligens liberale? Eller bare beskyttende overfor utskeiende avkom. De har liksom malt seg inn i et hjørne.

Så spørs det om de er mottagelige for råd. På meg virker det som MM har en ganske sterk vilje, ref de åpne brevene til pressen. Ja, jeg tenker også de har malt seg inn i et hjørne. Det er fire uker siden hendelsen og fortsatt svarer de ikke ut et eneste spørsmål fra pressen. Må være enkelt å være kommunikasjonssjef på slottet: Vi har ingen kommentar….

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Villroses hage skrev (6 timer siden):

Hva vet vi om hva rådgiverne vet og hvilke mål dem har blitt gitt.

Hva har Marius fortalt mamma og stefar. 

Hva har Marius som mål nå. Mest sannsynlig å komme så billig unna i straffesakene.

Hva tror Marius at politiet kan bevise hvis han ikke hjelper dem. 

Hva har kronprinsparet fortalt rådgiverne. 

Hvor enige er kronprinsparet om veien videre, og hva sier kongen og dronningen.

Er det gjort ting fra kronprinsparet opp gjennom årene koblet til Marius som ikke tåler dagens lys.

Hvilke råd har rådgiverne faktisk gitt kronprinsparet? 

Jeg har ikke peiling på om rådgiverne gjør en god eller dårlig jobb. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

VG skriver at MM sendte en sms til den fornærmede først som da ringte tilbake. De vet ikke innholdet i sms/telefonsamtalen. 

Jeg synes uansett innhold at dette ikke er greit. Jeg kjenner en uro etterhvert som nye hendelser blir bekreftet over hvor mye MM/kronprinsparet har visst i denne saken. Jeg håper virkelig ikke de har visst om volden, men det er klart noen vet jo om hun/de har visst (Juliane/Nora). 

Ang diplomat passet også begynner det jo å tegnes et bildet av en gutt/mann som har sklidd ut, hendelser som ikke har fått konsekvenser og nye grenser er trådd over. Igjen ser det ut at for MBH selv var denne siste hendelsen, og ballongen som sprakk, det aller beste som kunne skje, nå må spiralen stoppes. Men vi har nok ikke hørt alt ennå, det er nesten helt uvirkelig dette her. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Kanskje det snart kan gå opp for noen flere at vi ikke vet NOE som helst om denne kongefamilien.
Bare fordi vi ser dem (riktignok svært sjelden) smile til gamle og klappe barn på hodet og høre på diverse fremføringer, så tror veldig mange at de er OPPRIKTIG interessert i alt dette, ja at de faktisk BRENNER for alle disse sakene de liksom er så opptatt av. Og så blir vi foret med bilder av dem som holder på med «sunne» hobbier, i turantrekk og på fotballbanen. Noen tror til og med at MM er opptatt av gjenbruk og bærekraft…

Når sannheten kanskje er at de bruker masse tid på private ferier, på luksusyachter med kjendiser og milliardærer, kjøper vesker og klær for millioner, og lever i sin egen boble helt uten å forstå hvordan vi andre lever. Men dette passer jo ikke med bildet nordmenn har om den sunne, nøkterne kongefamilien som tar trikken og går på ski.

For alt vi vet kan de være en gjeng med drittsekker som bruker dop selv (dette er ikke ment som en påstand, bare en illustrasjon på hvor lite vi vet).

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
Fremmed fugl skrev (12 timer siden):

Alle vet at hvis Norge hadde blitt selvstendig i 1919 så hadde det blitt republikken Norge. 

Det er status quo bias som gjør at monarkiet overlever. Vi har det vi har og det fungerer. 

Ja, søren og at Norge ikke ble selvstendig i 1919.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Havnefogden skrev (9 timer siden):

Det står ikke noe i det nevnte klippet fra Fædrelandsvennen at Marius Borg Høiby har diplomatpass. Det står nevnt at kongehusets medlemmer kan benytte det, og at det kanskje har vært misbrukt av Mette Marit da hun hentet surrogatbarn i India. Artikkelen er fra 2018. Marius har aldri, og vil aldri bli medlem av Kongehuset.

Hun hentet ikke barn i India, hun var der å passet på de.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvem kunne vel tenke seg til at det var Se og Hør som skulle antenne dynamitten.  De største avisene har holdt fingrene unna vepsebolet men så kom sladrebladet og sprengte ut både honningen og biene.

Saken blir bare verre og verre. Han har hatt diplomatisk pass. Og her har mamsen veldig påståelig sagt at han ikke er en offentlig person. Make it make sense. 

Hva var behovet for at han skulle ha et diplomatisk pass?

Det er nesten så jeg blir flau på Norges vegne. Jeg har all medfølelse for kongeparet. For en shit storm 💔

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (4 minutter siden):

Kanskje det snart kan gå opp for noen flere at vi ikke vet NOE som helst om denne kongefamilien.
Bare fordi vi ser dem (riktignok svært sjelden) smile til gamle og klappe barn på hodet og høre på diverse fremføringer, så tror veldig mange at de er OPPRIKTIG interessert i alt dette, ja at de faktisk BRENNER for alle disse sakene de liksom er så opptatt av. Og så blir vi foret med bilder av dem som holder på med «sunne» hobbier, i turantrekk og på fotballbanen. Noen tror til og med at MM er opptatt av gjenbruk og bærekraft…

Når sannheten kanskje er at de bruker masse tid på private ferier, på luksusyachter med kjendiser og milliardærer, kjøper vesker og klær for millioner, og lever i sin egen boble helt uten å forstå hvordan vi andre lever. Men dette passer jo ikke med bildet nordmenn har om den sunne, nøkterne kongefamilien som tar trikken og går på ski.

For alt vi vet kan de være en gjeng med drittsekker som bruker dop selv (dette er ikke ment som en påstand, bare en illustrasjon på hvor lite vi vet).

Det er skuespill - alt sammen. 

Er det noe jeg tror er ekte så er det dronningens turinteresse og hennes lidenskap for kunst og kongens interesse for sport - ihvertfall ski og seiling. Ellers er det mest skuespill, tror jeg. 

Skrevet

Og i bryllupet til Martha kommer MM til å smile bredt og late som ingenting. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Really skrev (3 minutter siden):

Og i bryllupet til Martha kommer MM til å smile bredt og late som ingenting. 

Det håper jeg da virkelig ,  den dagen handler selvsagt om brudeparet

• Liker 10
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden):

VG skriver at MM sendte en sms til den fornærmede først som da ringte tilbake. De vet ikke innholdet i sms/telefonsamtalen. 

Jeg synes uansett innhold at dette ikke er greit. Jeg kjenner en uro etterhvert som nye hendelser blir bekreftet over hvor mye MM/kronprinsparet har visst i denne saken. Jeg håper virkelig ikke de har visst om volden, men det er klart noen vet jo om hun/de har visst (Juliane/Nora). 

Ang diplomat passet også begynner det jo å tegnes et bildet av en gutt/mann som har sklidd ut, hendelser som ikke har fått konsekvenser og nye grenser er trådd over. Igjen ser det ut at for MBH selv var denne siste hendelsen, og ballongen som sprakk, det aller beste som kunne skje, nå må spiralen stoppes. Men vi har nok ikke hørt alt ennå, det er nesten helt uvirkelig dette her. 

Det har blitt uvirkelig nå ja. Et medlem av kongefamilien som er voldelig rusmisbruker -  har brukt diplomatpass for å slippe unna lover og regler i andre land. 

Begynner å få en veldig ekkel følelse ift hva kronprinsparet og kongeparet egentlig har visst. 

Den påfallende tausheten fra kongehuset sier kanskje det meste. 

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Kalimeera skrev (6 minutter siden):

Hvem kunne vel tenke seg til at det var Se og Hør som skulle antenne dynamitten.  De største avisene har holdt fingrene unna vepsebolet men så kom sladrebladet og sprengte ut både honningen og biene.

Saken blir bare verre og verre. Han har hatt diplomatisk pass. Og her har mamsen veldig påståelig sagt at han ikke er en offentlig person. Make it make sense. 

Hva var behovet for at han skulle ha et diplomatisk pass?

Det er nesten så jeg blir flau på Norges vegne. Jeg har all medfølelse for kongeparet. For en shit storm 💔

At han har et diplomatisk pass er ikke så rart så lenge han jo er en del av kongefam og har vært med på reiser etc. Men det er jo hva han evt har brukt det til/hvordan han har utnyttet det som er det kritikkverdige her. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...