Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Kønn skrev (1 time siden):

Nei, jeg stilte et retorisk spørsmål og du svarte med at ‘du brukte hodet’ . Irriterer meg over den type hersketeknikker. Hadde tenkt å svare deg, men så at andre tok over ‘stafettpinnen’. Så også at du innså til slutt at du tok feil. At det ikke var utvidet siktelse for det med scooteren, men med drapstruslene. No big deal. 

Har du noen alternativer for hva jeg ellers skulle ha sagt? Når jeg faktisk brukte hodet og dro konklusjonen selv? Etter at du spurte om hvor jeg hadde ting ifra? Vet ærlig talt ikke hva annet jeg skulle ha sagt. Og er i bunn og grunn mer ditt ansvar enn mitt at du tar ting personlig helt uten grunn.

Endret av Mr.buksa
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mr.buksa skrev (2 minutter siden):

Har du noen alternativer for hva jeg ellers skulle ha sagt? Når jeg faktisk brukte hodet og dro konklusjonen selv? Vet ærlig talt ikke hva annet jeg skulle ha sagt. Og er vel mer ditt ansvar enn mitt at du tar ting personlig helt uten grunn.

Ok. Liker at folk bruker hodet jeg altså, men skriftlig kan det oppfattes som hersketeknikk. Fint med en oppklaring og jeg skal skjerpe meg😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Slik som denne saken har utviklet seg,  lurte jeg virkelig på hvor dette skal ende? Det kommer nå nye saker dag for dag. Tror også at både Snekkestad og Haukland  har ganske mye på ham, og at mye av det kan bevises.  

Jeg tror saken hans vokser i omfang, og det som i begynnelsen hadde en strafferamme på opptil 1 år, nå bare øker. 

Sikkert vanskelig for kongefamilien å håndtere dette.  Kongeparet venter vel på hva kronprinsparet vil si,  og MM og HM tror jeg er uenige om hvordan de skal håndtere det.  

Det eneste "positive" med dette,  er at det tar oppmerksomheten bort fra bryllupet neste helg.  

• Liker 31
  • Nyttig 7
Skrevet
koktreke skrev (4 minutter siden):

Dette er så utrolig drøyt. 

Ja,jeg nevnte det inne på forumet helt i begynnelsen av denne fadesen. Dette on diplomatpass. Men da fikk jeg tilsvar om at han antagelig ikke hadde denne rettigheten etter at han ble voksen (noe jeg trodde på) .  

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Han kan ikke straffes i utlandet.

Ikke arresteres en gang faktisk. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Mr.buksa skrev (1 minutt siden):

Ja,jeg nevnte det inne på forumet helt i begynnelsen av denne fadesen. Dette on diplomatpass. Men da fikk jeg tilsvar om at han antagelig ikke hadde denne rettigheten etter at han ble voksen (noe jeg trodde på) .  

Som medlem av kongefamilien kan han ha diplomatpass, men ikke bruke det i privat sammenheng. Slik det kommer frem i Se og Hør har han misbrukt det i privat regi i ruset tilstand. Mulig jeg har misforstått. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (1 minutt siden):

Som medlem av kongefamilien kan han ha diplomatpass, men ikke bruke det i privat sammenheng. Slik det kommer frem i Se og Hør har han misbrukt det i privat regi i ruset tilstand. Mulig jeg har misforstått. 

Ja,der er helt riktig det. Det skal ikke brukes i privat sammenheng. Og der er i mine øyne katastrofalt på mange måter hvis det blir misbrukt.  Det gir deg rett til å reise til land hvor de normalt krever visum. Og du reiser så og si fritt . Og når etikken til Marius ikke er helt i orden, så er et slikt pass virkelig i feil hender. Han kan lett bli løpegutt for de kriminelle vennene sine. Og få en god inntekt på det viset (som ett eksempel).

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet
**Marshmallow** skrev (5 timer siden):

Åh blir så kraftig provosert av oppførelsen hans. 
«jeg kan drive vold mot kvinner jeg uten konsekvenser, ringe og true med å tenne på alt de eier om de ikke gjør slik jeg vil» 

lurer på hvor mange ganger han har dratt  «mamma kortet» uten at det har gått høyere opp, men at de rundt har dekket over/ordnet opp. 
for en drittunge, jeg har mine tvil om han noen gang vil vokse opp. 

Håper dette får konsekvenser han kjenner på kroppen, han har vel tenkt at han har så mye makt at han kan slippe unna med «hva som helst» 

Så klart, mamma har betalt han ut fra alt.

• Liker 13
Skrevet

Jeg vil tippe diplomatpass-saken kommer i flere medier ganske snart. Fordi hadde Se og Hør visst at de var det eneste medie med denne informasjonen hadde de ikke publisert før papirutgaven kom ut.  https://www.journalisten.no/det-mediene-ikke-skrev-om-marius-borg-hoiby/620285?utm_campaign=2024-08-23%3A+Det+mediene+ikke+skrev+om+Høiby+|+«Den+sorte+svane»+dømt+|+Ansetter+Tiktok-journalist&noLog=1

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Glufseguri skrev (6 minutter siden):

You called it👍🏻

Det står ikke noe i det nevnte klippet fra Fædrelandsvennen at Marius Borg Høiby har diplomatpass. Det står nevnt at kongehusets medlemmer kan benytte det, og at det kanskje har vært misbrukt av Mette Marit da hun hentet surrogatbarn i India. Artikkelen er fra 2018. Marius har aldri, og vil aldri bli medlem av Kongehuset.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Bestemoren skrev (1 time siden):

Med forbehold om at det som skrives i vedlagte lenke, er korrekt. Jeg mener flere i tråden tidligere har spurt om MBH kan ha diplomatpass. Nå settes det på kartet, bokstavelig talt… Jeg kan knapt tro det er mulig??!! Utdrag:

«Ifølge kilder til Se og Hør har Marius Borg Høiby flere ganger utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner.»

«Nære kilder hevder til Se og Hør at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket.

Dette misbruket av diplomatpasset forsterker inntrykket av at Borg Høiby, som en offentlig person og del av kongefamilien, drar nytte av privilegier som ikke er ment for personlig bruk.»

https://www.seher.no/kongelig/ny-skandale-for-marius/81840957

Jeg lurer så på hva kongehuset har visst rundt hvordan Marius oppfører seg, og hva de har gjort for å beskytte han og latt han holde på i samme sporet. Dette diplomatpasset burde de for eksempel tatt fra han for lenge siden, for det er jo åpenbart at Marius ikke er egnet til å ha den type makt.

Endret av Kinder
Endret et ord som var skrevet feil
  • Liker 25
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 timer siden):

Så du sprer ikke bare rykter om MM, men sier også at mange andre, inkludert deg selv, har vært kjent med vold uten å foreta seg noe.

Har lest om dette på kg i flere år, men det har blitt slettet. Har vært godt kjent i flere år.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Kinder skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer så på hva kongehuset har vist rundt hvordan Marius oppfører seg, og hva de har gjort for å beskytte han og latt han holde på i samme sporet. Dette diplomatpasset burde de for eksempel tatt fra han for lenge siden, for det er jo åpenbart at Marius ikke er egnet til å ha den type makt.

Jeg synes det begynner å tegne seg en teori om at hans mor har vært der hele tiden for å beskytte og rydde opp, uten å ha maktet å oppdra ham til et "dugeleg menneskje" som det sto at lærere hadde som jobb overfor sine elever i Mønsterplanen av 1974.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
NordreSving skrev (3 timer siden):

Du synes det er en bagatell at et medlem av kongefamilien blir forskjellsbehandlet og utnytter sin posisjon? 

Det har du vel sett igjennom hele tråden, noen tror de kongelige er guder. Skulle tro folk levde på 1800 tallet og bakover fortsatt.

• Liker 11
Skrevet
Kvenna skrev (27 minutter siden):

Betyr det her at han kan ikke straffes, uten at bestefar sier jo?

Kong Harald V er ikke bestefaren hans 

• Liker 1
Skrevet
Kinder skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer så på hva kongehuset har visst rundt hvordan Marius oppfører seg, og hva de har gjort for å beskytte han og latt han holde på i samme sporet. Dette diplomatpasset burde de for eksempel tatt fra han for lenge siden, for det er jo åpenbart at Marius ikke er egnet til å ha den type makt.

Er desverre sånn at han har havnet i en ukjent gråsone. 

• Liker 2
Skrevet
Havnefogden skrev (6 minutter siden):

Det står ikke noe i det nevnte klippet fra Fædrelandsvennen at Marius Borg Høiby har diplomatpass. Det står nevnt at kongehusets medlemmer kan benytte det, og at det kanskje har vært misbrukt av Mette Marit da hun hentet surrogatbarn i India. Artikkelen er fra 2018. Marius har aldri, og vil aldri bli medlem av Kongehuset.

Det er ikke bare kongehuset som får diplomatpass. Kongefamilien også, og Marius er medlem av kongefamilien. 

Et diplomatpass er et pass som benyttes av et lands diplomater eller medlemmer av statsledelsen (f. eks.den kongelige familie) for utenlandsreiser.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bare kongehuset som får diplomatpass. Kongefamilien også, og Marius er medlem av kongefamilien. 

Et diplomatpass er et pass som benyttes av et lands diplomater eller medlemmer av statsledelsen (f. eks.den kongelige familie) for utenlandsreiser.

Riktig! Jeg var upresis. Det skal dog ikke under noen omstendighet brukes til private fordeler. 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...