Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Bestemoren skrev (1 time siden):

Med forbehold om at det som skrives i vedlagte lenke, er korrekt. Jeg mener flere i tråden tidligere har spurt om MBH kan ha diplomatpass. Nå settes det på kartet, bokstavelig talt… Jeg kan knapt tro det er mulig??!! Utdrag:

«Ifølge kilder til Se og Hør har Marius Borg Høiby flere ganger utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner.»

«Nære kilder hevder til Se og Hør at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket.

Dette misbruket av diplomatpasset forsterker inntrykket av at Borg Høiby, som en offentlig person og del av kongefamilien, drar nytte av privilegier som ikke er ment for personlig bruk.»

https://www.seher.no/kongelig/ny-skandale-for-marius/81840957

Jeg lurer så på hva kongehuset har visst rundt hvordan Marius oppfører seg, og hva de har gjort for å beskytte han og latt han holde på i samme sporet. Dette diplomatpasset burde de for eksempel tatt fra han for lenge siden, for det er jo åpenbart at Marius ikke er egnet til å ha den type makt.

Endret av Kinder
Endret et ord som var skrevet feil
  • Liker 24
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 timer siden):

Så du sprer ikke bare rykter om MM, men sier også at mange andre, inkludert deg selv, har vært kjent med vold uten å foreta seg noe.

Har lest om dette på kg i flere år, men det har blitt slettet. Har vært godt kjent i flere år.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Kinder skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer så på hva kongehuset har vist rundt hvordan Marius oppfører seg, og hva de har gjort for å beskytte han og latt han holde på i samme sporet. Dette diplomatpasset burde de for eksempel tatt fra han for lenge siden, for det er jo åpenbart at Marius ikke er egnet til å ha den type makt.

Jeg synes det begynner å tegne seg en teori om at hans mor har vært der hele tiden for å beskytte og rydde opp, uten å ha maktet å oppdra ham til et "dugeleg menneskje" som det sto at lærere hadde som jobb overfor sine elever i Mønsterplanen av 1974.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
NordreSving skrev (3 timer siden):

Du synes det er en bagatell at et medlem av kongefamilien blir forskjellsbehandlet og utnytter sin posisjon? 

Det har du vel sett igjennom hele tråden, noen tror de kongelige er guder. Skulle tro folk levde på 1800 tallet og bakover fortsatt.

• Liker 11
Skrevet
Kvenna skrev (27 minutter siden):

Betyr det her at han kan ikke straffes, uten at bestefar sier jo?

Kong Harald V er ikke bestefaren hans 

• Liker 1
Skrevet
Kinder skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer så på hva kongehuset har visst rundt hvordan Marius oppfører seg, og hva de har gjort for å beskytte han og latt han holde på i samme sporet. Dette diplomatpasset burde de for eksempel tatt fra han for lenge siden, for det er jo åpenbart at Marius ikke er egnet til å ha den type makt.

Er desverre sånn at han har havnet i en ukjent gråsone. 

• Liker 2
Skrevet
Havnefogden skrev (6 minutter siden):

Det står ikke noe i det nevnte klippet fra Fædrelandsvennen at Marius Borg Høiby har diplomatpass. Det står nevnt at kongehusets medlemmer kan benytte det, og at det kanskje har vært misbrukt av Mette Marit da hun hentet surrogatbarn i India. Artikkelen er fra 2018. Marius har aldri, og vil aldri bli medlem av Kongehuset.

Det er ikke bare kongehuset som får diplomatpass. Kongefamilien også, og Marius er medlem av kongefamilien. 

Et diplomatpass er et pass som benyttes av et lands diplomater eller medlemmer av statsledelsen (f. eks.den kongelige familie) for utenlandsreiser.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bare kongehuset som får diplomatpass. Kongefamilien også, og Marius er medlem av kongefamilien. 

Et diplomatpass er et pass som benyttes av et lands diplomater eller medlemmer av statsledelsen (f. eks.den kongelige familie) for utenlandsreiser.

Riktig! Jeg var upresis. Det skal dog ikke under noen omstendighet brukes til private fordeler. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Bestemoren said:

Med forbehold om at det som skrives i vedlagte lenke, er korrekt. Jeg mener flere i tråden tidligere har spurt om MBH kan ha diplomatpass. Nå settes det på kartet, bokstavelig talt… Jeg kan knapt tro det er mulig??!! Utdrag:

«Ifølge kilder til Se og Hør har Marius Borg Høiby flere ganger utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner.»

«Nære kilder hevder til Se og Hør at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket.

Dette misbruket av diplomatpasset forsterker inntrykket av at Borg Høiby, som en offentlig person og del av kongefamilien, drar nytte av privilegier som ikke er ment for personlig bruk.»

https://www.seher.no/kongelig/ny-skandale-for-marius/81840957

Veldig praktisk, kan ta en liten svipptur til Colombia og shoppe litt uten at noen kan sjekke hva han har i posen.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest gansketeit
Skrevet
Kønn skrev (1 minutt siden):

I seg selv er det ikke problematisk at han har diplomatpass . Problemet er vel at en person av hans karakter har det.

Nå kan vi bare vente på avsløringer i hvordan han har utnyttet det privilegiet.

Skrevet
moroklompen skrev (20 minutter siden):

Når man tror ting ikke kan bli verre…

Denne saken virker like bunnløs som et svart hull i en annen galakse; er det ikke voldsbruk eller stoff, så er det scooter-tyveri eller misbruk av diplomatpass, og dette er neppe slutten.

Man kan spørre seg om hva som blir det neste - i tillegg har man Dureks inntreden i familien som neppe kommer til å foregå i stillhet, så det spørs om det ikke hadde vært så dumt å seriøst tenke over om man burde avvikle Kongehuset før det gjør Norge til latter over hele verden.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Kønn skrev (4 minutter siden):

Ja,jeg har nevnt det tidligere . Barn av kongelige får. (Tenker her på MM). barn av diplomater  får også ett slikt pass (bare som  noen eksempler)

Men jeg fikk ett realt motsvar her inne på at Marius  er voksen og at det ikke gjelder for Marius lenger.  Så sa ble det stopp på Diskusjonen. Desverre. 

Men nå mener Se og hør  noe helt annet. At Marius i voksen alder  har misbruk passet.  Så jeg blir egentlig litt forvirret av det her 🙈

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Havnefogden skrev (2 minutter siden):

Riktig! Jeg var upresis. Det skal dog ikke under noen omstendighet brukes til private fordeler. 

Nettopp. Derfor tror jeg det kommer mer, for hvis han hadde brukt diplomatpasset etter hensikten hadde det ikke vært en mediesak. Nå har jo Se og Hør skrevet at han har benyttet det i ruset tilstand, uten å konkretisere. Samtidig synes jeg det er rart han har hatt passet i hende og ikke bare fått det når familien har reist sammen. All den tid livsførselen hans har vært kjent.  

• Liker 26
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Dette gir jo ingen mening. Han opererer vel kun i «privat sammenheng», han har jo ingen offisielle oppdrag i utlandet? Så hva skal han med diplomatpass?

Før han var myndig,så måtte han sikkert være med Mette Marit og Haakon både hit og dit.  Hvorfor det ikke har blitt fratatt han i voksen alder er mer mystisk. Burde ha vært regler på det. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Mr.buksa skrev (1 minutt siden):

Før han var myndig,så måtte han sikkert være med Mette Marit og Haakon både hit og dit.  Hvorfor det ikke har blitt fratatt han i voksen alder er mer mystisk. Burde ha vært regler på det. 

Ja, men han har vært med familien på utallige reiser i utlandet både alene og med div, kjærester opp i gjennom årene. Kanskje derfor? 

• Liker 2
Skrevet
Svarttrosten skrev (1 time siden):

Ja, det hadde vært FANTASTISK med statsminsteren som eneste statsoverhode. Sittende regjering gjør jo en FANTASTISK jobb. 

Synes at noe av det som er bra med et kongehus er at man da får et statsoverhode som fra barnsben av er opplært til hvordan man skal oppføre seg offentlig. Ikke en tullebukk som brått blir populær og vinner et valg. Se på Kong Harald, Kronprins Haakon og Prinsesse Ingrid Alexandra; det er mennesker jeg er stolt av å ha som representanter for Norge. Flinke, jordnære folk. Og igjen; kongehuset har ingen reell makt i Norge, de er galleonsfigurer. Jeg hadde skjønt at folk syntes det var så veldig fælt med kongehus hvis det fortsatt var som i middelalderen og kongen bestemte alt.

Om oppdragelsen er så god eller funker, er jo veldig usikkert. Det er jo ikke overbevisende det vi ser i dag. For selv om Haakon er sympatisk og tar rollen sin på alvor, falt han for en som ikke gjorde det. Og Marthas valg er heller ikke overbevisende. Kongelige vil alltid være en magnet på lykkejegere. Nå ser vi konsekvensen av både Haakons manglende vurderinger eller dårlige dømmekraft, og/eller MM og hans mangelfulle oppdragelse av hennes barn. Det går bare en vei.

I middelalderen måtte kongen bevise at han dugde, både politisk og militært. Gjorde han det ikke, mistet han makten. Det er først i det 20. århundre at makten går i arv uten at man trenger å være egnet, eller bevise noe, bare være født inn i det.  

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Dette med diplpmatpass til Marius er jo helt vilt. Noen skrev et eller annet sted at han hadde skrytt mye av dette og hvordan han slapp unna flere episoder og hendelser i utlandet pga passet. Det har vist seg at alt det se og hør har skrevet om ham har stemt og sikkert også dette. MM misbrukte passet ved å dra til India den gang da og Martha da hun dro til LA for å besøke Durek under covid. Jaja …

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
- Brian skrev (22 minutter siden):

Denne saken virker like bunnløs som et svart hull i en annen galakse; er det ikke voldsbruk eller stoff, så er det scooter-tyveri eller misbruk av diplomatpass, og dette er neppe slutten.

Man kan spørre seg om hva som blir det neste - i tillegg har man Dureks inntreden i familien som neppe kommer til å foregå i stillhet, så det spørs om det ikke hadde vært så dumt å seriøst tenke over om man burde avvikle Kongehuset før det gjør Norge til latter over hele verden.

Neste må bli kjøring i rudpåvirket tilstand.. Hvis han har et alvorlig rusproblem, burde han ikke hatt sertifikat. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (25 minutter siden):

Dette gir jo ingen mening. Han opererer vel kun i «privat sammenheng», han har jo ingen offisielle oppdrag i utlandet? Så hva skal han med diplomatpass?

En kan lure på dette, ja. For på meg virker det som han er offentlig litt sånn av og på…. Og det er muligens her alt gikk feil fra starten av? Han reiser vel offentlig når han er med familien på div.ferieturer. Jeg vet da fff. Bare rot og helt utrolig det som kommer frem nå. Legger ved en link fra Nettavisen der Alstadheim forklarer bedre😊  https://www.nettavisen.no/kjendis/uenige-om-marius-offentlige-rolle-kongefamilien-gjorde-ham-offentlig/s/5-95-1948831

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...