Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Svarttrosten skrev (På 21.8.2024 den 19.50):

Synes de gjør en god figur for Norge gjennom representasjon, og jeg liker personene vi har i kongehuset; kongeparet, kronprinsparet og kronprinsbarna. Synes særlig kongen er herlig; han er humoristisk, jordnær, hardtarbeidene og sier mye bra og klokt. Synes det er stas når de kaster glans over ulike arrangementer, og ved større tilstelninger, som f.eks. kronprinsbryllupet, er det gøy å følge med. 

Kongehuset har en samlende rolle, i motsetning til en president - der vil jo de som stemte på motkandidaten være imot. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært spesielt stas hvis «president Støre» hadde dukket opp på arrangementet mitt. Er klar over at noen er imot kongehuset også, men det blir litt annerledes. 

Nå er jo ganske mange imot å ha noe kongehus, så argumentet om at de er så «samlende» faller knallhardt i betonggulvet med et knas. Jeg finner ikke det stas en plass at Mette Marit skal komme veivende på et arrangement jeg evt skulle arrangert, lirt ut av seg noen plattheter skrevet av en rådgiver, sagt at det er fint vær og dagen er fin, og veldig koselig med korpsmusikken, klappe litt i utakt og så call it a day. Nope, ikke samlende en plass. 
At det er så fryktelig vanskelig for noen å se for seg et Norge uten et kongehus er meg virkelig en gåte. Noen luringer argumenterer at «de vil ikke ha det som i Nord Korea, Russland og USA» og da skjønner man virkelig lite. Vi trenger ikke en president en gang, det holder lenge med statsminister. Og ja, skulle mine landsmenn stemt på Sylvi Listhaugs så ja, faktisk helt greit for meg. For da er det demokratiske prosesser som har avgjort. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
rebella81 skrev (2 minutter siden):

Nå er jo ganske mange imot å ha noe kongehus, så argumentet om at de er så «samlende» faller knallhardt i betonggulvet med et knas. Jeg finner ikke det stas en plass at Mette Marit skal komme veivende på et arrangement jeg evt skulle arrangert, lirt ut av seg noen plattheter skrevet av en rådgiver, sagt at det er fint vær og dagen er fin, og veldig koselig med korpsmusikken, klappe litt i utakt og så call it a day. Nope, ikke samlende en plass. 
At det er så fryktelig vanskelig for noen å se for seg et Norge uten et kongehus er meg virkelig en gåte. Noen luringer argumenterer at «de vil ikke ha det som i Nord Korea, Russland og USA» og da skjønner man virkelig lite. Vi trenger ikke en president en gang, det holder lenge med statsminister. Og ja, skulle mine landsmenn stemt på Sylvi Listhaugs så ja, faktisk helt greit for meg. For da er det demokratiske prosesser som har avgjort. 

Alle vet at hvis Norge hadde blitt selvstendig i 1919 så hadde det blitt republikken Norge. 

Det er status quo bias som gjør at monarkiet overlever. Vi har det vi har og det fungerer. 

• Liker 6
Skrevet
Søgni skrev (21 minutter siden):

Det er ikke det vi tar stilling til her, foråsidetsånn. 

Hva er det "vi" tar stilling til her?

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (På 22.8.2024 den 19.05):

Av og til tar media saker fra slike personlige kontoer og lager saker om det. Det betyr heller ikke at det er noe han har bedt om.

Hvis han ikke har bedt om det, så hadde han heller ikke trengt å ha en åpen instakonto. Jeg er semi-kjendis i min kommune. Jeg har IKKE åpen instakonto, rett og slett fordi jeg tenker at jeg vil beskytte mitt privatliv litt. (jeg er på INGEN måte en "ÅRNTLI" kjendis altså!!) Poenget mitt er at selv om jeg bare er litt kjent, så innser jeg at det jeg legger ut i sosiale medier kan bli brukt mot meg. Det er så innmari rart at en som er vokst opp slik som han har, ikke innser det samme. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Hva er det "vi" tar stilling til her?

Beklager, ser det ble teit formulert. Det er for det første mange meninger her, for det andre snakker jeg bare for meg selv. Samtidig er det mange måter å se diskusjonen på, og denne tråden handler jo om en million ting. Men det jeg ville fram til, var at man (slik jeg ser det) ikke diskuterer om Marius har en formell annen status eller makt enn den jevne nordmann har. Det er ikke i "utøvende makt"-lyset man diskuterer makt. 

• Liker 6
Skrevet
Daisy_B skrev (1 time siden):

Sykt beleilig for MBH å slippe avhør i flere uker. 

I mellomtiden har den ene shit stormen etter den andre rullet ut, og han har kunnet lene seg tilbake og observere hva som kommer frem, uten å måtte forholde seg til påstandene umiddelbart.

Hadde han blitt avhørt med en gang ville opplysningene om SEISTEN NULL NULL-truslene, JS, NH, Palmesus og scooteren (😅) satt ham i et enda dårligere lys etter hvert som nye detaljer ble kjent. Han ville neppe ha innrømmet alt i første avhør, og det ville blitt tydelig at han holdt tilbake viktig informasjon.

Nå har han derimot hatt muligheten til å forberede seg grundig. 

Tvert imot, vil nå jeg si!

• Liker 2
Skrevet
Søgni skrev (51 minutter siden):

Beklager, ser det ble teit formulert. Det er for det første mange meninger her, for det andre snakker jeg bare for meg selv. Samtidig er det mange måter å se diskusjonen på, og denne tråden handler jo om en million ting. Men det jeg ville fram til, var at man (slik jeg ser det) ikke diskuterer om Marius har en formell annen status eller makt enn den jevne nordmann har. Det er ikke i "utøvende makt"-lyset man diskuterer makt. 

Takk for utdypning, da forstår jeg bedre😊

Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):
Mr.buksa skrev (3 timer siden):

Hæ? Hvor dro jeg deg inn i mitt forsøk på å svare på spørsmålet ditt. Hadde ikke deg i tankene i det hele tatt.  Og du og jeg diskuterte på det tidspunktet ikke siktelser. Det var i en annen tråd som jeg tok feil på. Vi diskuterte om at det kunne være trolig at politiet fant scooteren hjemme hos Marius. 

Nei, jeg stilte et retorisk spørsmål og du svarte med at ‘du brukte hodet’ . Irriterer meg over den type hersketeknikker. Hadde tenkt å svare deg, men så at andre tok over ‘stafettpinnen’. Så også at du innså til slutt at du tok feil. At det ikke var utvidet siktelse for det med scooteren, men med drapstruslene. No big deal. 

• Liker 1
Skrevet
rebella81 skrev (1 time siden):

Ja, det hadde vært FANTASTISK med statsminsteren som eneste statsoverhode. Sittende regjering gjør jo en FANTASTISK jobb. 

Synes at noe av det som er bra med et kongehus er at man da får et statsoverhode som fra barnsben av er opplært til hvordan man skal oppføre seg offentlig. Ikke en tullebukk som brått blir populær og vinner et valg. Se på Kong Harald, Kronprins Haakon og Prinsesse Ingrid Alexandra; det er mennesker jeg er stolt av å ha som representanter for Norge. Flinke, jordnære folk. Og igjen; kongehuset har ingen reell makt i Norge, de er galleonsfigurer. Jeg hadde skjønt at folk syntes det var så veldig fælt med kongehus hvis det fortsatt var som i middelalderen og kongen bestemte alt.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Så du sprer ikke bare rykter om MM, men sier også at mange andre, inkludert deg selv, har vært kjent med vold uten å foreta seg noe.

Jeg er kjent med en del ting, ja, kall det gjerne å spre rykter. Den skal jeg ta. Jeg personlig har også vært til stedet der M har oppført seg bedritent. Senest kvelden før den 4. august, på Justisen i Oslo. Politiet kom til stede. Hva tenker du jeg skulle gjort? Hvem er jeg til å anmelde når ofrene ikke vil anmelde? 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Gjest Bestemoren
Skrevet

Med forbehold om at det som skrives i vedlagte lenke, er korrekt. Jeg mener flere i tråden tidligere har spurt om MBH kan ha diplomatpass. Nå settes det på kartet, bokstavelig talt… Jeg kan knapt tro det er mulig??!! Utdrag:

«Ifølge kilder til Se og Hør har Marius Borg Høiby flere ganger utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner.»

«Nære kilder hevder til Se og Hør at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket.

Dette misbruket av diplomatpasset forsterker inntrykket av at Borg Høiby, som en offentlig person og del av kongefamilien, drar nytte av privilegier som ikke er ment for personlig bruk.»

https://www.seher.no/kongelig/ny-skandale-for-marius/81840957

Skrevet
Bestemoren skrev (1 minutt siden):

Med forbehold om at det som skrives i vedlagte lenke, er korrekt. Jeg mener flere i tråden tidligere har spurt om MBH kan ha diplomatpass. Nå settes det på kartet, bokstavelig talt… Jeg kan knapt tro det er mulig??!! Utdrag:

«Ifølge kilder til Se og Hør har Marius Borg Høiby flere ganger utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner.»

«Nære kilder hevder til Se og Hør at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket.

Dette misbruket av diplomatpasset forsterker inntrykket av at Borg Høiby, som en offentlig person og del av kongefamilien, drar nytte av privilegier som ikke er ment for personlig bruk.»

Er vi som har ment MBH har hatt beskyttelse fortsatt helt på bærtur?😏

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
8 hours ago, Kønn said:

I tillegg til utvidelsen av siktelsen bekreftet også politiet fredag at Høiby ble anmeldt for brukstyveri av en scooter onsdag 7. august, altså noen få dager etter voldshendelsen på Frogner.

Kan forstås på to måter:

1. Han ble ANMELDT (for brukstyveri av en scooter) ONSDAG 7. AUGUST
Altså at tyveriet skjedde FØR 7. august, men anmeldelsen kom den dagen. Da kan tyveriet ha skjedd FØR voldshendelsen.

2.  Han ble anmeldt for BRUKSTYVERI AV EN SCOOTER ONSDAG 7. AUGUST
Altså at tyveriet skjedde 7. august.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Bestemoren said:

Hvorfor i alle dager har han diplomatpass ? Og hvis dette stemmer så håper jeg den blir fratatt asap 😳

• Liker 34
  • Nyttig 5
Skrevet
Bestemoren skrev (42 minutter siden):

Dette er tidenes skandale.

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
**Marshmallow** skrev (38 minutter siden):

Hvorfor i alle dager har han diplomatpass ? Og hvis dette stemmer så håper jeg den blir fratatt asap 😳

Betyr det her at han kan ikke straffes, uten at bestefar sier jo?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
8 hours ago, lurker said:

Nei, der tar du feil.

Kilde: https://snl.no/brukstyveri

Nederst i linken om brukstyveri ser man at det er advokaten til Märtha og Durek som er fagansvarlig. 
Verden er jammen liten!

"Etter det Se og Hør erfarer, har Märtha og Durek det siste året jobbet med et omdømmeprosjekt. De har tatt kontakt med internettgiganten, for å få fjernet eller redigert tekst de mener er feil og belastende for sjamanen.
De skal ha fått hjelp av den norske stjerneadvokaten John Christian Elden."
https://www.seher.no/kongelig/vil-fjerne-dureks-fortid/81158980

(Han er jammen advokaten til NH også!)

Endret av Caissa
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Bestemoren skrev (49 minutter siden):

Når man tror ting ikke kan bli verre…

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvenna skrev (1 minutt siden):

Betyr det her at han kan ikke straffes, uten at bestefar sier jo?

Han kan ikke straffes i utlandet.

• Nyttig 2
Skrevet
Bestemoren skrev (53 minutter siden):

Dette er så utrolig drøyt. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...