Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 hours ago, Kønn said:

I tillegg til utvidelsen av siktelsen bekreftet også politiet fredag at Høiby ble anmeldt for brukstyveri av en scooter onsdag 7. august, altså noen få dager etter voldshendelsen på Frogner.

Kan forstås på to måter:

1. Han ble ANMELDT (for brukstyveri av en scooter) ONSDAG 7. AUGUST
Altså at tyveriet skjedde FØR 7. august, men anmeldelsen kom den dagen. Da kan tyveriet ha skjedd FØR voldshendelsen.

2.  Han ble anmeldt for BRUKSTYVERI AV EN SCOOTER ONSDAG 7. AUGUST
Altså at tyveriet skjedde 7. august.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Bestemoren said:

Med forbehold om at det som skrives i vedlagte lenke, er korrekt. Jeg mener flere i tråden tidligere har spurt om MBH kan ha diplomatpass. Nå settes det på kartet, bokstavelig talt… Jeg kan knapt tro det er mulig??!! Utdrag:

«Ifølge kilder til Se og Hør har Marius Borg Høiby flere ganger utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner.»

«Nære kilder hevder til Se og Hør at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket.

Dette misbruket av diplomatpasset forsterker inntrykket av at Borg Høiby, som en offentlig person og del av kongefamilien, drar nytte av privilegier som ikke er ment for personlig bruk.»

https://www.seher.no/kongelig/ny-skandale-for-marius/81840957

Hvorfor i alle dager har han diplomatpass ? Og hvis dette stemmer så håper jeg den blir fratatt asap 😳

• Liker 33
  • Nyttig 5
Skrevet
Bestemoren skrev (42 minutter siden):

Med forbehold om at det som skrives i vedlagte lenke, er korrekt. Jeg mener flere i tråden tidligere har spurt om MBH kan ha diplomatpass. Nå settes det på kartet, bokstavelig talt… Jeg kan knapt tro det er mulig??!! Utdrag:

«Ifølge kilder til Se og Hør har Marius Borg Høiby flere ganger utnyttet sitt diplomatpass til å unngå ubehagelige situasjoner.»

«Nære kilder hevder til Se og Hør at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket.

Dette misbruket av diplomatpasset forsterker inntrykket av at Borg Høiby, som en offentlig person og del av kongefamilien, drar nytte av privilegier som ikke er ment for personlig bruk.»

Dette er tidenes skandale.

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
**Marshmallow** skrev (38 minutter siden):

Hvorfor i alle dager har han diplomatpass ? Og hvis dette stemmer så håper jeg den blir fratatt asap 😳

Betyr det her at han kan ikke straffes, uten at bestefar sier jo?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
8 hours ago, lurker said:

Nei, der tar du feil.

Kilde: https://snl.no/brukstyveri

Nederst i linken om brukstyveri ser man at det er advokaten til Märtha og Durek som er fagansvarlig. 
Verden er jammen liten!

"Etter det Se og Hør erfarer, har Märtha og Durek det siste året jobbet med et omdømmeprosjekt. De har tatt kontakt med internettgiganten, for å få fjernet eller redigert tekst de mener er feil og belastende for sjamanen.
De skal ha fått hjelp av den norske stjerneadvokaten John Christian Elden."
https://www.seher.no/kongelig/vil-fjerne-dureks-fortid/81158980

(Han er jammen advokaten til NH også!)

Endret av Caissa
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Bestemoren skrev (49 minutter siden):

Når man tror ting ikke kan bli verre…

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvenna skrev (1 minutt siden):

Betyr det her at han kan ikke straffes, uten at bestefar sier jo?

Han kan ikke straffes i utlandet.

• Nyttig 2
Skrevet
Bestemoren skrev (53 minutter siden):

Dette er så utrolig drøyt. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Kønn skrev (1 time siden):

Nei, jeg stilte et retorisk spørsmål og du svarte med at ‘du brukte hodet’ . Irriterer meg over den type hersketeknikker. Hadde tenkt å svare deg, men så at andre tok over ‘stafettpinnen’. Så også at du innså til slutt at du tok feil. At det ikke var utvidet siktelse for det med scooteren, men med drapstruslene. No big deal. 

Har du noen alternativer for hva jeg ellers skulle ha sagt? Når jeg faktisk brukte hodet og dro konklusjonen selv? Etter at du spurte om hvor jeg hadde ting ifra? Vet ærlig talt ikke hva annet jeg skulle ha sagt. Og er i bunn og grunn mer ditt ansvar enn mitt at du tar ting personlig helt uten grunn.

Endret av Mr.buksa
  • Liker 1
Skrevet
Mr.buksa skrev (2 minutter siden):

Har du noen alternativer for hva jeg ellers skulle ha sagt? Når jeg faktisk brukte hodet og dro konklusjonen selv? Vet ærlig talt ikke hva annet jeg skulle ha sagt. Og er vel mer ditt ansvar enn mitt at du tar ting personlig helt uten grunn.

Ok. Liker at folk bruker hodet jeg altså, men skriftlig kan det oppfattes som hersketeknikk. Fint med en oppklaring og jeg skal skjerpe meg😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Slik som denne saken har utviklet seg,  lurte jeg virkelig på hvor dette skal ende? Det kommer nå nye saker dag for dag. Tror også at både Snekkestad og Haukland  har ganske mye på ham, og at mye av det kan bevises.  

Jeg tror saken hans vokser i omfang, og det som i begynnelsen hadde en strafferamme på opptil 1 år, nå bare øker. 

Sikkert vanskelig for kongefamilien å håndtere dette.  Kongeparet venter vel på hva kronprinsparet vil si,  og MM og HM tror jeg er uenige om hvordan de skal håndtere det.  

Det eneste "positive" med dette,  er at det tar oppmerksomheten bort fra bryllupet neste helg.  

• Liker 30
  • Nyttig 7
Skrevet
koktreke skrev (4 minutter siden):

Dette er så utrolig drøyt. 

Ja,jeg nevnte det inne på forumet helt i begynnelsen av denne fadesen. Dette on diplomatpass. Men da fikk jeg tilsvar om at han antagelig ikke hadde denne rettigheten etter at han ble voksen (noe jeg trodde på) .  

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Han kan ikke straffes i utlandet.

Ikke arresteres en gang faktisk. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
Mr.buksa skrev (1 minutt siden):

Ja,jeg nevnte det inne på forumet helt i begynnelsen av denne fadesen. Dette on diplomatpass. Men da fikk jeg tilsvar om at han antagelig ikke hadde denne rettigheten etter at han ble voksen (noe jeg trodde på) .  

Som medlem av kongefamilien kan han ha diplomatpass, men ikke bruke det i privat sammenheng. Slik det kommer frem i Se og Hør har han misbrukt det i privat regi i ruset tilstand. Mulig jeg har misforstått. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (1 minutt siden):

Som medlem av kongefamilien kan han ha diplomatpass, men ikke bruke det i privat sammenheng. Slik det kommer frem i Se og Hør har han misbrukt det i privat regi i ruset tilstand. Mulig jeg har misforstått. 

Ja,der er helt riktig det. Det skal ikke brukes i privat sammenheng. Og der er i mine øyne katastrofalt på mange måter hvis det blir misbrukt.  Det gir deg rett til å reise til land hvor de normalt krever visum. Og du reiser så og si fritt . Og når etikken til Marius ikke er helt i orden, så er et slikt pass virkelig i feil hender. Han kan lett bli løpegutt for de kriminelle vennene sine. Og få en god inntekt på det viset (som ett eksempel).

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet
**Marshmallow** skrev (5 timer siden):

Åh blir så kraftig provosert av oppførelsen hans. 
«jeg kan drive vold mot kvinner jeg uten konsekvenser, ringe og true med å tenne på alt de eier om de ikke gjør slik jeg vil» 

lurer på hvor mange ganger han har dratt  «mamma kortet» uten at det har gått høyere opp, men at de rundt har dekket over/ordnet opp. 
for en drittunge, jeg har mine tvil om han noen gang vil vokse opp. 

Håper dette får konsekvenser han kjenner på kroppen, han har vel tenkt at han har så mye makt at han kan slippe unna med «hva som helst» 

Så klart, mamma har betalt han ut fra alt.

• Liker 13
Skrevet

Jeg vil tippe diplomatpass-saken kommer i flere medier ganske snart. Fordi hadde Se og Hør visst at de var det eneste medie med denne informasjonen hadde de ikke publisert før papirutgaven kom ut.  https://www.journalisten.no/det-mediene-ikke-skrev-om-marius-borg-hoiby/620285?utm_campaign=2024-08-23%3A+Det+mediene+ikke+skrev+om+Høiby+|+«Den+sorte+svane»+dømt+|+Ansetter+Tiktok-journalist&noLog=1

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Glufseguri skrev (6 minutter siden):

You called it👍🏻

Det står ikke noe i det nevnte klippet fra Fædrelandsvennen at Marius Borg Høiby har diplomatpass. Det står nevnt at kongehusets medlemmer kan benytte det, og at det kanskje har vært misbrukt av Mette Marit da hun hentet surrogatbarn i India. Artikkelen er fra 2018. Marius har aldri, og vil aldri bli medlem av Kongehuset.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...