Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Å nei da.. Monarkiet vil bestå i mange år fremover😊

Men kanskje et tilbakeslag for denne karen for videre relasjon med monarkiet for en stakket stund.

Men tatoverte muskelbunter kan det tenkes det vil bli mer nærkontakt med..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så mye heksejakt i denne tråden at jeg blir flau. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
cattleya skrev (9 minutter siden):

Jeg tror legene er lovpålagt å melde fra. Det setter jo også fastleger i en kinkig situasjon. De ønsker sikkert bare å gi behandling, i steden blir de satt i en «politilignende» rolle ovenfor egne pasienter. 

Ja vi hadde jo noen "lappen eller livet"- diskusjoner, så vil tro at mange velger å ikke oppsøke hjelp. 

• Liker 3
Skrevet
Granitta skrev (2 minutter siden):

Det skulle da bare mangle...

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
23 minutter siden, Granitta said:

Tror det er endel monarkister som er oppriktig sjokka over at kongefamilien ikke er ufeilbarlig og nå føler seg snytt... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Mooza skrev (42 minutter siden):

Jeg har gitt klar beskjed som hans mor at han måtte ikke prøve seg å omgås med noen damer , og ligge milevis unna henne...før han hadde minst hatt 3 år med terapi og vært tilsvarende rusfri, for da hadde jeg kastet han på hodet og ræva ut. Den retten han hadde til å dra damer til Skaugum har han sagt fra seg. 

De kan jo vise litt gangsyn og ikke la han ture frem som en idiot som kjører rundt på dette offeret. ...som også er litt idiot. Ja sorry, hvis du omgås med folk som bruker rus og er så forelsket, mens de banker deg-  så er du faktisk ikke så smart. Smarte jenter hadde holdt seg langt unna den fyren etter at de så hvem ham holdt på med, omgåes med osv..og når de så hans verdier og oppførsel..

I sum synes jeg hele gjengen virker tafatt og lettere handlingslammet. Marius ser ikke til å la seg hefte noe videre over anklagelser, men høres ut som en 14 åring som skal være med kjæresten sin. Herregud for et opplegg. Det verste av alt er jo hvor mange måneder og år det skal gå før han skal til retten.. 

Og det blir jo en folkeopplysning i seg selv. 

Må si jeg har veldig vanskelig for å se for meg at MM ikke har gjort så godt hun kunne opp gjennom årene for sønnen, med det utgangspunkt, forutsetninger og utfordringer som har vært og er. Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at beskyttelsen da han var yngre ble gjort av kjærlighet og etter ønske om barnets beste, tross noen feilskjær. Jeg har I alle fall ikke grunnlag for å kritisere henne som mor, og ikke ønsker jeg det heller. Dette er bare kjempetrist for alle parter.

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (49 minutter siden):

Å nei da.. Monarkiet vil bestå i mange år fremover😊

Hvorfor tror du det etter alt som har skjedd  den siste tiden? 

• Liker 6
Skrevet
Carrot skrev (3 timer siden):

Man må likevel følge reglene for førerkortinndragelse og det skjer ikke på "ikke urimelig å tro" så langt jeg kan lese? 

Så jeg tror nok det er mer synsing en fakta som rår ang dette selv om jeg for såvidt er enig i at en som ruser seg ikke har noe bak rattet på en bil å gjøre.. 

det finnes en ubyråkratisk variant som kalles "muntlig kjøreforbud".  Jeg kjenner en som fikk det mens vedkommende var under utredning for en sykdom som kunne påvirke kjøring. Såvidt jeg oppfatter er førerretten forsåvidt i behold rent formelt, men det er melding om at man ikke oppfyller kravene til førerrett. Fordelen er at vedkommende kunne kjøre igjen uten å gå opp til ny førerprøve når utredningen var over.

Står om det her:

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/forerkortveileder/forers-ansvar-egenerklaring-meldeplikten-2-3/muntlig-kjoreforbud

• Liker 2
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (På 20.8.2024 den 22.20):

Aner ikke, men det vi vet er at han har mange privilegier som andre i Norge ikke har. Svaret ligger nok et sted i disse privilegiene. 

fNei. Svaret ligger i USAs innreiseregler.

Endret av MissLucy
  • Liker 5
Skrevet

Dette er bare et resultat av verdiene Norges befolkning har yndet de siste årene. Forakt for de kristne verdiene landet vårt en gang i tiden var myntet på. Da var det flaut å rave rundt full, man gjorde sitt beste for å holde seg til en partner og bidro i samfunnet for å brødfø familien sin. Familien var viktig, ikke bare MEG, MEG og atter meg. VG og Dagbladet har jo konkurranse i hvem som kan få profilert MEG influencere mest mulig. At Norges to største aviser engang skriver om kokainsniffende Sophie E og den overopererte venninnen hennes Nora, som åpenlyst står med kokainpulver i hånden, er en skam for hele landet. Nå kommer konsekvensene av å pisse over de verdiene som holdt dette landet sammen. Kriminalitet når stadig yngre aldersgrupper, narkotikaen flyter og når de unge står ved alteret med sin utkårede i en alder av minimum 35 har de hatt seg med minst 100 stykk i rusa tilstand før den tid. Alt rakner uten de verdiene, det råtner litt og litt. Økonomien, familiene, ungdommen, fremtiden. Dere som ville ha kristendommen bort og ut har åpnet dørene for langt verre religioner, og ikke minst en total destruksjon av ære og stolthet i individet. Tror mange kommer til å angre på ting de gjorde i ungdommen, fordi «alle» gjorde det. Og kongehuset er intet unntak. Her ser man konsekvensene av å lefle med new age og jeg vet ikke hva. Behn tok selvmord, Marius er en voldelig rusavhengig, og Martha er sprø. Hun må være sprø, som kan gifte seg med mister Okkult himself. Skummel type. Stakkars Ari Behn.  Det var Kong Harald og dronning Sonja for meg. Der slutter mitt monarki. De andre eier ikke hverken karisma eller ære til å ta over for de. Jeg synes synd på dem, oppriktig synd på dem. Jeg er fra Sørlandet og har bekjente som har fortalt meg hvordan Ingrid Alexandra holder på også på fester. Ikke noe bra. Men det blir sikkert moderert bort. Men at hun skal kalle seg dronning en dag, ja ja…. 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Skrevet
Spitzy skrev (7 timer siden):

Bildet er jo fra bilen ? For alt du vet kan en vakt ha slått følge, men hvordan beviser noe av dette at hun / de har møtt kronprinsparet ? 

Hæ? Henger ikke helt med. Hvor nevnte jeg kronprinsparet? Jeg skrev om vanlige prosedyrer rundt sikkerhet. Du virker litt opphengt i en eller annen greie som jeg verken har sett, kommentert eller lest. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest vidaradiva
Skrevet
MissLucy skrev (49 minutter siden):

det finnes en ubyråkratisk variant som kalles "muntlig kjøreforbud".  Jeg kjenner en som fikk det mens vedkommende var under utredning for en sykdom som kunne påvirke kjøring. Såvidt jeg oppfatter er førerretten forsåvidt i behold rent formelt, men det er melding om at man ikke oppfyller kravene til førerrett. Fordelen er at vedkommende kunne kjøre igjen uten å gå opp til ny førerprøve når utredningen var over.

Står om det her:

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/forerkortveileder/forers-ansvar-egenerklaring-meldeplikten-2-3/muntlig-kjoreforbud

Man må ikke kjøre opp på nytt hvis man ikke har kjørt i ruspåvirket tilstand. 

Man må avlegge rene prøver i en periode for å få tilbake førerretten. Vanligvis et halvt til ett år. 

Gjest gansketeit
Skrevet
Malmfrid skrev (3 timer siden):

Uff, kjenner jeg får mer og mer vondt av kong Harald og dronning Sonja som alltid har vært noen å se opp til - det er jo bare helt tragisk for dem. 

Så enig i det. Dette styret fortjener de ikke på sine gamle dager. 

Gjest vidaradiva
Skrevet
gansketeit skrev (6 minutter siden):

Så enig i det. Dette styret fortjener de ikke på sine gamle dager. 

Hvorfor tar ikke Haakon Magnus grep?

Synes det er alarmerende at det ikke kommer flere uttalelser fra kongefamilien enn den han ga pressen i Paris.

Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Må si jeg har veldig vanskelig for å se for meg at MM ikke har gjort så godt hun kunne opp gjennom årene for sønnen, med det utgangspunkt, forutsetninger og utfordringer som har vært og er. Jeg kan ikke se for meg noe annet enn at beskyttelsen da han var yngre ble gjort av kjærlighet og etter ønske om barnets beste, tross noen feilskjær. Jeg har I alle fall ikke grunnlag for å kritisere henne som mor, og ikke ønsker jeg det heller. Dette er bare kjempetrist for alle parter.

Nei, hun har vel kanskje handlet som mange vanlige mødre sånn sett, ved å prøve å beskytte … Men som kronprinsesse som har tatt sterk avstand fra narkotika og har stått mye offentlig frem mot partnervold, besøkt krisesenter osv - så ser det ikke helt bra ut ..  Merkesakene hennes blir veldig tomme når det blir sett i mot fakta på hjemmebane. 

Fra kongehuset for noen måneder siden.

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=225607&sek=26939

• Liker 7
Gjest vidaradiva
Skrevet
Purple Basil skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner også to stk som mistet lappen fordi de søkte om hjelp for alkoholisme. De har aldri kjørt i fylla. Men aner ingenting om hva lovverket sier, det har jeg ikke satt meg inn i. 

Man kan bli fratatt førerretten etter melding fra helsepersonell. 

Man får tilbake denne etter rene prøver i en periode, vanligvis 6mnd til ett år.

Purple Basil skrev (2 timer siden):

Ja vi hadde jo noen "lappen eller livet"- diskusjoner, så vil tro at mange velger å ikke oppsøke hjelp. 

Det er fordi de ikke ønsker å slutte å drikke. 

Skrevet
Justlooking skrev (3 minutter siden):

Nei, hun har vel kanskje handlet som mange vanlige mødre sånn sett, ved å prøve å beskytte … Men som kronprinsesse som har tatt sterk avstand fra narkotika og har stått mye offentlig frem mot partnervold, besøkt krisesenter osv - så ser det ikke helt bra ut ..  Merkesakene hennes blir veldig tomme når det blir sett i mot fakta på hjemmebane. 

Fra kongehuset for noen måneder siden.

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=225607&sek=26939

Jeg siterer den aller første setningen i artikkelen du lenket til:

Vold i nære relasjoner – og spesielt vold mot kvinner – er et alvorlig og omfattende samfunnsproblem som foregår i alle miljøer og samfunnslag

Jeg synes ikke dette virker som et tomt engasjement. Jeg synes tvert imot at denne Mariussaken understreker nettopp det poenget, og synes egentlig at hun er ganske god til å plukke relevante og viktige saker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest vidaradiva
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Jeg siterer den aller første setningen i artikkelen du lenket til:

Vold i nære relasjoner – og spesielt vold mot kvinner – er et alvorlig og omfattende samfunnsproblem som foregår i alle miljøer og samfunnslag

Jeg synes ikke dette virker som et tomt engasjement. Jeg synes tvert imot at denne Mariussaken understreker nettopp det poenget, og synes egentlig at hun er ganske god til å plukke relevante og viktige saker.

Jeg tror engasjementet hennes er ektefølt siden hun har vært på sidelinjen i 3 forhold hvor sønnen har vært voldelig. Hun må ha visst/ant om noe av dette. 

Men det endrer ikke på de snart må komme på banen med uttalelser angående denne saken.

De kan ikke bare sitte og være stille i ukesvis mens de lar tidligere hoffansatte snakke deres sak i diverse avisinnlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...