Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Aricia skrev (4 minutter siden):

Jeg har som du ser sitert poenget jeg viser til.

JA, vel...kommer ikke inn der jeg ...men skjønner overskriften...p

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Baktus2024 skrev (6 minutter siden):

JA, vel...kommer ikke inn der jeg ...men skjønner overskriften...p

Du kommer inn i innlegget mitt.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

Du kommer inn i innlegget mitt.

jeg prøvde å delta ved å sitere da...men kjenner til problematikken...beklager så mye...hvis jeg har gjort noe galt.

Skrevet
Malmfrid skrev (44 minutter siden):

Er det mulig? Er du helt fjern?

Du forstår kanskje at vakter registrerer alle biler som kjører inn og ut og det er mulig for kronprinsparet og si til vaktene at de vil ha beskjed dersom den og den kommer til den og den personen. Det er ikke verre.

Så hvis kronprinsen har sagt til vaktene at de må gi beskjed om at Marius sin bil ( som var den bilen som skjørte inn der) og vaktene har gitt kronprinsen beskjed om at Marius har kjørt inn der.. med fornermede .. så er kronprinsen skyldig / involvert i .. hva? At hun fikk hente eiendelene sine? Ikke meg du siterer, men jeg må være fjern. Skjønner mindre og mindre av denne tråden. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Baktus2024 skrev (24 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilken personlighet Marius frigjør , men de to forrige samboerne hans som har steget  frem og hevdet samme affærer ...nå er det slik at saker skal bevises osv... det har vært saker før , i strafferetten der det har vært at når en har stått frem så har andre stått frem også og vedkommende blitt dømt for alle forholdene ..men nå er det politiet som skal granske dette.. uansett så er ikke Marius en offentlig person, det er vanskelig for dagens 20 åringer å forstå fordi de var ikke født da Mette Marit Tjessem Høyby Traff Kronprinsen ..Da de gikk sammen i så hadde Mette Marit med seg Marius.. og detter er over 20 år siden... 

Mette Marit hadde en far som alkoholet seg litt og ble latterliggjort av media..han ble sammen med Cowboylaila osv og fokuset ble rettet mot  han, og det ikke med positivt fortegn.. hva angigg Mette Marit..så spekulerte pressen i at hun ikke kunne hete noe sånt, som kommende Dronning... 

Vi bør se litt på historien , før vi fordømmer pga tilhørighet til inngifte i .. Så får politiet etterforske straffebrudda som mulig er blitt begått.. han er ikke dømt.

Jeg bare lurer litt på hva du tenker hvis Marius ikke blir dømt av politiet, er han uskyldig da, synes du?

Og Marius er en offentlig person, først fordi moren hans har tatt han med på offentlige arrangementer (hvor han også fikk dekket utgiftene sine fra det offentlige) og som voksen har han aktivt søkt offentligheten selv.

Endret av Felis
presisering
  • Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Hvis man har kjennskap til syklusen som kjennetegner vold i nære relasjoner, forklaringen på hvorfor de to har kontakt,  være det motsatte av trusler.

De to er ganske nye i forholdet. De har vært svært forelsket, og hun har vært utsatt for uforståelig vold fra en som også helt sikkert hevder at han elsker henne. Volden blir ekstra vond og uforståelig når den utøves av en som hevder å elske henne. Bistandsadvokaten sa at offeret hadde ventet på og ønsket seg en unnskyldning og en innrømmelse, og at hun ble glad når det endelig skjedde. I dagene etterpå har han helt sikkert drevet med love-bombing overfor henne. Dette er kjent for alle som vet litt om mekanismene bak slike forhold: Han er så lei seg – han skjønner ikke hvordan han kunne – han skal slutte å ruse seg og være slem og bare være snill gutt, hvis hun bare kan tilgi ham. Den natten hvor han gikk løs på henne, opplevde hun ikke bare redsel og skrekk, men måtte også forholde seg til at han fyren hun var så forelsket i, plutselig var så slem og kald og skummel. Hun vil bare at alt skal bli bra – og det er han som kan gjøre alt bra, ved å love bot og bedring og si at han aldri skal gjøre det igjen og fortelle henne hvor fantastisk hun er som tilgir og gir ham en sjanse til. Så da gjør hun det da. Men hun er blitt litt mer forsiktig med hva hun sier og gjør. Vokter litt mer på ham for å se om han blir sint. Passer på hva hun sier og gjør og hva han sier og gjør. Litt reddere enn før. Litt mer medgjørlig. De aller færreste går etter første voldsepisode. Hun er jo ikke sammen med ham fordi han er slem, men fordi de er forelsket har hatt det så fint sammen, og hun tenker at han jo er en god gutt som er sårbar og har svakheter, og svakheter har vi vel alle. Så hvorfor skal hun dømme ham? Det gjør jo hele Norge. Så akkurat nå er det antakelig de to mot hele verden. Hun er hans viktigste allierte mot fordømmelse og det enorme pressetrykket. Hun forstår og ser den sårbare, ikek den slemme alle andre roper opp om. Hun blir hans allierte. 

Dette kalles the cycle of abuse. Alle som vet noe om partnervold, kjenner til dette. Veldig mange går fra sin voldsutøver. Men nesten ingen går første gang noe slik skjer.  De fleste blir helt til all kjærligheten er oppbrukt, og de forstår at det aldri kommer til å bli bedre. Å blir vekselvis utsatt for kjærlighetsbombardering og forakt og fysisk og psykisk vold, føkker seriøst med hodene til alle som er normalt skrudd sammen.

Ikke kall henne dum. Les og lær i stedet for.

For ingen er bare onde. De kan leve på det gode veldig lenge.

• Liker 2
Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (15 minutter siden):

Så hvis kronprinsen har sagt til vaktene at de må gi beskjed om at Marius sin bil ( som var den bilen som skjørte inn der) og vaktene har gitt kronprinsen beskjed om at Marius har kjørt inn der.. med fornermede .. så er kronprinsen skyldig / involvert i .. hva? At hun fikk hente eiendelene sine? Ikke meg du siterer, men jeg må være fjern. Skjønner mindre og mindre av denne tråden. 

Vakter - i dette tilfelle garden står ikke i bare til pynt - de har i oppgave å registrere biler og mennesker de ikke kjenner til. Alle som har kjørt inn i militært område vet at man må si hvem man er og hvem man skal besøke. 

Dersom jeg var mor til Marius - og visst alt det folk har fått vite i det siste så hadde jeg ALDRI latt ham hatt fritt leide inn/ut med hvem som helst til alle tider etter noe sånt som skjedde. Alle som har hatt rusmisbrukere i familien vet at man ALDRI kan store på hva de sier. De manipulerer ALLE rundt seg. 

Jeg hadde KREVD å få all informasjon fra vaktene dersom han skulle bo på Skaugum videre. 

Men igjen - der er meg. 

Selvsagt kunne hun hentet eiendelene sine - men ikke i Marius sitt påsyn. Eller hun kunne sendt noen andre for å hente. 

Endret av Malmfrid
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (1 time siden):

Du forstår kanskje at vakter registrerer alle biler som kjører inn og ut og det er mulig for kronprinsparet og si til vaktene at de vil ha beskjed dersom den og den kommer til den og den personen. Det er ikke verre.

Det er til og med mulig å kreve klarerering fra de som skal ut og inn . Og mulig å ha en vakt som må slå følge hvis besøkende ikke er klarert. Da kan ikke hvem som helst gå fritt rundt uten å ha med en vakt. 

De burde trappe opp sikkerheten der borte uansett. Og hvis de avgjør at sikkerhetsnivået skal trappes opp,så gjøres det slik jeg skisserer ovenfor.  Hvorfor de ikke har gjort det er for meg litt uforståelig. 

Endret av Mr.buksa
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (1 time siden):

Det forstår jeg. Og det er jo helt irrelevant for det spørsmålet vi diskuterte, som er om man kan slutte fra det at noen kjører gjennom porten, til at de har et møte med kronprinsparet.

Spoiler alert: Det kan vi ikke.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Det forstår jeg. Og det er jo helt irrelevant for det spørsmålet vi diskuterte, som er om man kan slutte fra det at noen kjører gjennom porten, til at de har et møte med kronprinsparet.

Spoiler alert: Det kan vi ikke.

Har noen diskutert det? Jeg kan ikke huske et eneste innlegg hvor noen har påstått at Marius og damen traff kronprinsparet på Skaugum den aktuelle dagen. Siter gjerne disse innleggene (for jeg antar det er mange, siden du hevder at det er en diskusjon), før jeg mistenker deg for stråmannsargumentasjon. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Malmfrid skrev (13 minutter siden):

Vakter - i dette tilfelle garden står ikke i bare til pynt - de har i oppgave å registrere biler og mennesker de ikke kjenner til. Alle som har kjørt inn i militært område vet at man må si hvem man er og hvem man skal besøke. 

Dersom jeg var mor til Marius - og visst alt det folk har fått vite i det siste så hadde jeg ALDRI latt ham hatt fritt leide inn/ut med hvem som helst til alle tider etter noe sånt som skjedde. Alle som har hatt rusmisbrukere i familien vet at man ALDRI kan store på hva de sier. De manipulerer ALLE rundt seg. 

Jeg hadde KREVD å få all informasjon fra vaktene dersom han skulle bo på Skaugum videre. 

Men igjen - der er meg. 

Selvsagt kunne hun hentet eiendelene sine - men ikke i Marius sitt påsyn. Eller hun kunne sendt noen andre for å hente. 

Men hva har dette med saken og gjøre? Ok, så har kronprinsen tillatt / fått beskjed om at fornermede har hentet sakene i Marius sitt påsyn. 

Skrevet
Mr.buksa skrev (16 minutter siden):

Det er til og med mulig å kreve klarerering fra de som skal ut og inn . Og mulig å ha en vakt som må slå følge hvis besøkende ikke er klarert. Da kan ikke hvem som helst gå fritt rundt uten å ha med en vakt. 

De burde trappe opp sikkerheten der borte uansett. Og hvis de avgjør at sikkerhetsnivået skal trappes opp,så gjøres det slik jeg skisserer ovenfor.  Hvorfor de ikke har gjort det er for meg litt uforståelig. 

Bildet er jo fra bilen ? For alt du vet kan en vakt ha slått følge, men hvordan beviser noe av dette at hun / de har møtt kronprinsparet ? 

• Liker 4
Skrevet
Felis skrev (7 minutter siden):

Har noen diskutert det? Jeg kan ikke huske et eneste innlegg hvor noen har påstått at Marius og damen traff kronprinsparet på Skaugum den aktuelle dagen. Siter gjerne disse innleggene (for jeg antar det er mange, siden du hevder at det er en diskusjon), før jeg mistenker deg for stråmannsargumentasjon. 

Det var flere innlegg der dette ble skrevet rett ut i morges jo.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (18 minutter siden):

Men igjen - der er meg. 

Nå står det i Aftenposten at MBH og fornærmede har møtt hverandre flere ganger, og de har også vært sammen på åstedet for å befare skadene i leiligheten.

Er det da slik å forstå at du mener at denne voksne mannen skulle bedt sin mor om lov til dette?

Skulle han hatt med seg mamma?

mener du at mamma har lov til å nekte sin sønn, som har vært myndig i nesten 10 år, å bevege seg fritt og med personer han velger?

Høiby og kvinnen var tilbake på åstedet sammen for å se på skadene (aftenposten.no)

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Felis skrev (8 minutter siden):

Er det ikke det vi diskuterer? Trenger vel ikke og sitere, bla tilbake, men hva er det du diskuterer? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
tenker skrev (1 time siden):

Det tror jeg nok han gjorde.

Men samtidig er det jo smått utrolig at H og MM ikke har hatt nok omløp i hodet til å nekte henne adgang på Skaugum. Vitnepåvirkning er jo et begrep som har vært nevnt et par ganger i media i det siste, liksom.

Nå kan jo ikke H og MM følge med på hva Marius gjør 24/7, men dette er en helt åpenbar mulighet de har hatt.

De kunne jo ikke vite at han plutselig skulle ta med seg fornærmede hjem og slike adgangsforbud er ikke bare-bare å få til med mindre det er en sikkerhetsrisiko for dem og politiet er involvert. Men sånne ting kan jo skade både hans og hennes sak, så ikke særlig smart av dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Felis skrev (16 minutter siden):

diskusjonen begynte med innlegg 4576. Det er seks timer siden, og noen innlegg har blitt redigerte, og vi vet ikke om noen har blitt slettet av moderator. Jeg leste de første 7 innleggene på ny nå, men gadd ikke lete mer pga redigeringer og slettinger.

Du får tro hva du vil.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (25 minutter siden):

Men hva har dette med saken og gjøre? Ok, så har kronprinsen tillatt / fått beskjed om at fornermede har hentet sakene i Marius sitt påsyn. 

Det har med saken at MH bor på Skaugum - men det virker som om han til tross for den siste tids skandaler kan fortsette akkurat som før (rus vet jeg ikke) ... 

Jeg hadde krevd at om han skulle bo på Skaugum så hadde jeg (som hans tenkte mor) krevd at han startet i behandling, holdt seg langt unna damene i voldssaken, og holdt seg langt unna venner fra rus-miljøet og alt kriminelt nettverk. 

Dersom foreldrene ikke stiller noen krav - bare lar han holde på så vil ting aldri bli bedre ... 

OG jeg hadde krevd full rapport fra vaktene på Skaugum. 

Hadde jeg hørt at han da hadde oppsøkt disse kvinnene på deres hjemmeadresser eller kontaktet dem via mobil så hadde det blitt et spark i baken - "kom deg ut og klar deg selv".

Endret av Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

diskusjonen begynte med innlegg 4576. Det er seks timer siden, og noen innlegg har blitt redigerte, og vi vet ikke om noen har blitt slettet av moderator. Jeg leste de første 7 innleggene på ny nå, men gadd ikke lete mer pga redigeringer og slettinger.

Du får tro hva du vil.

Jeg er ikke særlig aktiv i tråden her mer, og hopper over mange sider hvis det har kommet mye for hver gang jeg stikker innom, men selv jeg fikk med meg noen innlegg om dette for flere timer siden.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...