Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (31 minutter siden):

Det er kronprinsens eiendom. Vi kan ikke legge til grunn at kronprinsen er deltager i alle møter som foregår i alle de 12 husstandene han leier ut til. Det er jo helt absurd.

Nei, men de har vakter som registrerer alle som kjører inn og ut. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

bildet forteller oss ingenting mer enn det bistandsadvokaten har sagt hele tiden - at de er i kontakt.

Bildet forteller oss ikke, og det er hovedpoenget mitt, at kronprinsparet er involvert.

Dengang advokaten uttalte seg til media ,så var det snakk om tekstmeldinger. 

• Liker 5
Skrevet
anno19 skrev (1 time siden):

Hvorfor er det mange her som vrir i retning av at det og det «spekulasjoner»? Absolutt alt er spekulasjoner om du ser den fra den vinkelen, serverer media den absolutte sannhet? Om du vil være fullstendig blind så blir nok sannheten letter å forholde seg til, ja.

Det er da ikke spesielt vanskelig å skille mellom det vi vet (=faktum) og det vi ikke vet (= spekulasjoner). For å ta et par konkrete eksempler fra tråden her:

1. Vi vet at MM har vært i kontakt med fornærmede. Det er bekreftet av slottet og av fornærmedes bistandsadvokat, så det er et faktum. Hva samtalen inneholdt derimot,  har de ikke fortalt, så alt man måtte si om det er per def spekulasjoner.

2. Vi vet at MBH og fornærmede har møtt hverandre. Hvem andre de evt møtte vet vi ingenting om, og da blir det spekulasjoner.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Malmfrid skrev (25 minutter siden):

Nei, men de har vakter som registrerer alle som kjører inn og ut. 

Hæ? mener du at kronprinsen deltar i alle møter i alle hus på Skaugum går fordi vaktene registrerer de som kommer og de som går? for det var det du svarte på?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Vera skrev (57 minutter siden):

I innlegget hvor du skriver at du syns Nora er sterk som gikk etter bare 1 år, og at de fleste må ha 7 forsøk før de klarer å gå..du sier at du syns Nora er sterkere enn du ga henne kred for pga dette. Da er det en antydning om at de som ikke gikk like raskt som Nora er svakere..

Uff. Det er ikke bra å vinkle det slik. Å si at noen har vært sterke er ikke synonymt med å si at andre har vært svake. Å gi noen ekstra kred betyr ikke at resten suger. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Nå skjønner jeg ikke helt denne trangen til å distansere Marius fra kronprinsparet, da de i aller høyeste grad sørger for å involvere seg selv?

Mette Marit har hatt kontakt med offeret i en straffesak, hvor sønnen er gjerningsmannen. Hun har også droppet sine offentlige plikter, for å være sammen med samme sønn. Og sønnen bor på Skaugum, som er kronprinsparets residens, ergo de bestemmer hvem som skal bo der. Alt dette vet vi jo, resten blir spekulasjoner. Men disse spekulasjonene er nødt til å komme, og bør adresseres av kongehuset snart, hvis de skal ha igjen et snev av kredibilitet.

For vi vet at denne voksne sønnen knapt har hatt inntekt de siste årene, likevel har han kjøpt seg hus. Nå bor han på Norges kanskje mest eksklusive adresse. Han kjører luksusbil. Han kler seg i dyre klær og klokker til 300 000. Han bruker tiden sin på fancy ferier og fest. Og særlig det siste blir et stort problem, hvis man skal tenke litt over hvor pengene kommer fra.

Et gram kokain koster, i følge google, ca 1200 kroner. Det gir 4 brukerdoser. En brukerdose varer fra 20-40 minutter, og det er vanlig å ruse seg mange ganger etter hverandre. Vi har blitt fortalt at Marius ruset seg i dagene før dette skjedde, blant annet. En kokainavhengighet koster potensielt langt mer enn luksusbil og merkeklær og ørten ferier i året. Hvem som finansierer dette er i høyeste grad interessant for folket å vite, all den tid det er nærliggende å tro at det er hans mor. I verste fall kan våre skattepenger finansiere en apanasje, som finansierer et betydelig rusmisbruk, med alle de implikasjoner det gir.

Her må kongehuset på banen å klargjøre hvilken rolle de har!

trang til å distansere? Fordi jeg påpeker det åpenbare faktum at et bilde av to personer i en bil ikke sier noe som helst om hva to helt andre personer foretar seg?

Nå synes jeg du driver med hersketeknikker. Han er et individ. Han er myndig.  Bortsett fra den samtalen MM hadde med fornærmede foreligger der ingen indikasjoner på at de involverer seg i denne straffesaken.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Det var da voldsomt til kverulering de siste sider i denne tråden 🤯

Skjerpings! 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

trang til å distansere? Fordi jeg påpeker det åpenbare faktum at et bilde av to personer i en bil ikke sier noe som helst om hva to helt andre personer foretar seg?

Nå synes jeg du driver med hersketeknikker. Han er et individ. Han er myndig.  Bortsett fra den samtalen MM hadde med fornærmede foreligger der ingen indikasjoner på at de involverer seg i denne straffesaken.

I tilegg. Hadde MM kontakt med henne etter hun var sett med marius. Så kan jo gint ha vært et møte iht akkurat det. Det vites jo ikke. 

• Liker 4
Gjest Bestemoren
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Nå skjønner jeg ikke helt denne trangen til å distansere Marius fra kronprinsparet, da de i aller høyeste grad sørger for å involvere seg selv?

Mette Marit har hatt kontakt med offeret i en straffesak, hvor sønnen er gjerningsmannen. Hun har også droppet sine offentlige plikter, for å være sammen med samme sønn. Og sønnen bor på Skaugum, som er kronprinsparets residens, ergo de bestemmer hvem som skal bo der. Alt dette vet vi jo, resten blir spekulasjoner. Men disse spekulasjonene er nødt til å komme, og bør adresseres av kongehuset snart, hvis de skal ha igjen et snev av kredibilitet.

For vi vet at denne voksne sønnen knapt har hatt inntekt de siste årene, likevel har han kjøpt seg hus. Nå bor han på Norges kanskje mest eksklusive adresse. Han kjører luksusbil. Han kler seg i dyre klær og klokker til 300 000. Han bruker tiden sin på fancy ferier og fest. Og særlig det siste blir et stort problem, hvis man skal tenke litt over hvor pengene kommer fra.

Et gram kokain koster, i følge google, ca 1200 kroner. Det gir 4 brukerdoser. En brukerdose varer fra 20-40 minutter, og det er vanlig å ruse seg mange ganger etter hverandre. Vi har blitt fortalt at Marius ruset seg i dagene før dette skjedde, blant annet. En kokainavhengighet koster potensielt langt mer enn luksusbil og merkeklær og ørten ferier i året. Hvem som finansierer dette er i høyeste grad interessant for folket å vite, all den tid det er nærliggende å tro at det er hans mor. I verste fall kan våre skattepenger finansiere en apanasje, som finansierer et betydelig rusmisbruk, med alle de implikasjoner det gir.

Her må kongehuset på banen å klargjøre hvilken rolle de har!

Godt innlegg! 

Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Hadde hun vært livredd for MBH så hadde hun bedt om besøksforbud fra dag 1

Det kan vel hende at hun nettopp er redd og derfor handler tilsynelatende irrasjonelt ved å sette seg i bilen og bli med voldsmannen hjem?

Det fremstår som om både MBH og omgangskretsen ikke er noen du ønsker å bli uvenn med. Selv om hun ikke nødvendigvis blir utsatt for hevn i form av vold, kan hun sikkert rammes på mange andre måter.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (2 timer siden):

Jeg håper alle her er forsiktige nå, og ikke vender seg mot kvinnen fordi hun ikke oppfører seg som man forventer.

I våre dager vil jeg tro at de fleste vet det er ekstremt vanskelig å forlate voldelige forhold. Hvis hun har gått tilbake til M er det veldig trist, men jeg heier på henne og håper hun kommer seg ut av det til slutt 🙏

• Liker 24
  • Hjerte 2
Gjest Bestemoren
Skrevet

Uttalelse fra politiet nå i dag, bl.a.:

«I etterkant av siktelsen har to av Høibys ekskjærester, Juliane Snekkestad og Nora Haukland, også anklaget Høiby for vold. Politiet kan bekrefte at det er iverksatt etterforskning mot Marius Borg Høiby også i disse to sakene.

Politiet vil ikke si hva slags status Høiby har per nå.

Av hensyn til at flere avhør ikke er gjennomført ennå, ønsker de ikke å bekrefte hvilket straffebud disse gjelder.»

https://www.nettavisen.no/politet-med-hoiby-oppdatering-svart-begrenset-hva-vi-kan-ga-ut-med/s/5-95-1970632

Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (30 minutter siden):

Hæ? mener du at kronprinsen deltar i alle møter i alle hus på Skaugum går fordi vaktene registrerer de som kommer og de som går? for det var det du svarte på?

Er det mulig? Er du helt fjern?

Du forstår kanskje at vakter registrerer alle biler som kjører inn og ut og det er mulig for kronprinsparet og si til vaktene at de vil ha beskjed dersom den og den kommer til den og den personen. Det er ikke verre.

Skrevet (endret)

Jeg tenker: jeg kan skjønne at man som forelder ikke stopper å elske barna sine selv om de er kriminelle. 

Det er vanskelig å kontrollere voksne barn og få de til å endre atferd. Men det man KAN gjøre er feks dette: Si til sin sønn at man skal backe innenfor visse rammer. Han må gå i behandling, han må kutte deler av nettverket og han må avstå fra romantiske forhold inntil videre og heller ikke oppsøke tidligere kjærester. Da kan han få bo hjemme og få foreldrestøtte. Man bør ikke støtte å lappe sammen tidligere forhold, heller be HAN avslutte slik at offer ikke trenger ta stilling. 

Så er det ikke sikkert han følger dette, men jeg ville lagt VELDIG stort press på han og de har jo veldig mange pressmidler for hånden. Eks bolig, luksusliv, advokat mm.

Å nekte å slippe inn offer på Skaugum kan de i allefall gjøre. 

Endret av Sam Jones
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Capri skrev (15 minutter siden):

Det kan vel hende at hun nettopp er redd og derfor handler tilsynelatende irrasjonelt ved å sette seg i bilen og bli med voldsmannen hjem?

Det fremstår som om både MBH og omgangskretsen ikke er noen du ønsker å bli uvenn med. Selv om hun ikke nødvendigvis blir utsatt for hevn i form av vold, kan hun sikkert rammes på mange andre måter.

Har ikke tenkt og bli verken venn eller uvenn med noen jeg.. bare sier det jeg mener på lik linje med dere andre

Gjest vidaradiva
Skrevet
Malmfrid skrev (8 minutter siden):

Er det mulig? Er du helt fjern?

Du forstår kanskje at vakter registrerer alle biler som kjører inn og ut og det er mulig for kronprinsparet og si til vaktene at de vil ha beskjed dersom den og den kommer til den og den personen. Det er ikke verre.

Men selv om de får beskjed betyr det ikke at de har tilrettelagt for dette møtet eller hatt kjennskap til det på forhånd, slik noen skrev i innlegget som satte i gang denne flere siders lange diskusjonen rundt dette.

Jeg lurer på om MBH benyttet anledningen til å hente henne til Skaugum mens moren feiret bursdag med resten av familien. Selv om de hadde fått beskjed kjapt om at han hadde fraktet henne inn til boligen sin kan det være at terskelen for å bryte opp selskapet var høyere enn om hun satt ved vevstolen.

Jeg savner også en mer klargjørende uttalelse fra kronprinsparet angående denne saken. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
vidaradiva skrev (Akkurat nå):

Men selv om de får beskjed betyr det ikke at de har tilrettelagt for dette møtet eller hatt kjennskap til det på forhånd, slik noen skrev i innlegget som satte i gang denne flere siders lange diskusjonen rundt dette.

Jeg lurer på om MBH benyttet anledningen til å hente henne til Skaugum mens moren feiret bursdag med resten av familien. Selv om de hadde fått beskjed kjapt om at han hadde fraktet henne inn til boligen sin kan det være at terskelen for å bryte opp selskapet var høyere enn om hun satt ved vevstolen.

Jeg savner også en mer klargjørende uttalelse fra kronprinsparet angående denne saken. 

Du kan ha rett i det - men synes det hele er merkelig.

Gjest vidaradiva
Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Du kan ha rett i det - men synes det hele er merkelig.

Helt enig i at det er rart, men har mer tro på at MBH har funnet på stuntet helt på egen hånd enn at kronprinsparet har godkjent eller visst om dette på forhånd.

Skrevet
elskersommer skrev (11 minutter siden):

Har ikke tenkt og bli verken venn eller uvenn med noen jeg.. bare sier det jeg mener på lik linje med dere andre

Klart du skal si hva du mener, som alle andre gjør. Full respekt for det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...