Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eyr skrev (2 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/kjempestort-problem/16925031/

God artikkel.

Kongehuset har en stor mulighet til å gjøre det rette i forhold til ofrene, men denne tausheten er absolutt ikke rett fremgangsmåte. Får håpe de kommer på banen når Marius har vært i avhør🤞🏼

Ellers vil jeg si det er ganske hyklersk av MM i forhold til hennes fokus på dette tidligere.

Tror folk må huske at det kan være til dels store målkonflikter internt mellom Marius og kongehuset i denne saken. 

Kanskje det kommer å være lurt av Marius å kaste kongehuset under bussen etterhvert? 

Kanskje det kommer være lurt av kongehuset å kaste Marius under bussen etterhvert? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 minutter siden):

Tror folk må huske at det kan være til dels store målkonflikter internt mellom Marius og kongehuset i denne saken. 

Kanskje det kommer å være lurt av Marius å kaste kongehuset under bussen etterhvert? 

Kanskje det kommer være lurt av kongehuset å kaste Marius under bussen etterhvert? 

Der sier du noe. Det kan bli vanskelig for dem å komme ut av dette "samlet". Akkurat nå står "alle" på døren og forventer en høyst offentlig skittentøyvask. Men jeg personlig tror ikke det skittentøyet tåler å bli vasket offentlig. 

Tipper alle "manus" vil tas i bruk: "Det er utfordringer i vår familie som i alles familie" osv, "Vi står sammen i det vanskelige" osv. Med påfølgende folkelige bilder og intervjuer - "Vi er en av dere". 

At dronningen plantet rabarbara ble bare en teskje med vann på ML/Durek- og Marius-bålet. De aller fleste forventer noe mer enn "ingen kommentar", og å få vite om kongehuset har visst om vold og kriminelle forbindelser.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Felis skrev (1 minutt siden):

Først: Hvorfor har han fremdeles lappen? Han har innrømmet (skyldt på) et rusproblem. Mannen i gata mister førerkortet så fort det er mistanke om rus. Nylig leste jeg en sak om en ung gutt som mistet førerkortet etter å ha innrømmet hasjrøyking, selv om han aldri hadde kjørt ruset. Den unge mannen ble så fortvilet at han tok sitt eget liv. Men kronprinsessens sønn kjører rundt i sin hvite Mercedes, som om ingenting har hendt. Likevel påstår de at han er en helt vanlig mann, som ikke får spesialbehandling, og derfor må få fred fra pressen.

Akkurat det samme slo meg. Hvorfor har han fortsatt førerkort!?  Det kan være fordi blodprøver ikke er klare? Jeg tror egentlig ikke det, men noen annen forklaring forstår jeg ikke at det kan være. 

• Liker 30
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
Felis skrev (2 minutter siden):

Først: Hvorfor har han fremdeles lappen? Han har innrømmet (skyldt på) et rusproblem. Mannen i gata mister førerkortet så fort det er mistanke om rus. Nylig leste jeg en sak om en ung gutt som mistet førerkortet etter å ha innrømmet hasjrøyking, selv om han aldri hadde kjørt ruset. Den unge mannen ble så fortvilet at han tok sitt eget liv. Men kronprinsessens sønn kjører rundt i sin hvite Mercedes, som om ingenting har hendt. Likevel påstår de at han er en helt vanlig mann, som ikke får spesialbehandling, og derfor må få fred fra pressen.

Ja, dette er helt vanvittig - lurer på hvordan de forklarer det. 

Og samtidig tenker jeg på bildet han la ut hvor han kjørte i 90 kmt forbi gardisten på Skaugum ... Tipper farten forbi vaktene er 30-50 kmt - ihvertfall langt fra 90.

Skrevet

Fylla skylla..... snakk om klassisk fylleangst. Håper han får hjelp og at ikke ex'er eller kommende kjærester blir utsatt for hans fylle-vold igjen.

Som andre nevner syntes jeg det er rart at ikke kongefamilien klarer å beskytte han og fra seg selv......

Hvorfor er det slik at voldsmenn/psykopater/narsisister alltid finner seg nye offer og at offerene aldri kommer seg unna i tide?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Malmfrid skrev (9 minutter siden):

Ja, dette er helt vanvittig - lurer på hvordan de forklarer det. 

Og samtidig tenker jeg på bildet han la ut hvor han kjørte i 90 kmt forbi gardisten på Skaugum ... Tipper farten forbi vaktene er 30-50 kmt - ihvertfall langt fra 90.

I det øyeblikket der han påstås å ikke får spesialbehandling eller det blir påpekt at dette er hans egene ord, skjønner jeg at det er noen som desperat prøver å uttale seg på vegne av han.......

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Felis skrev (2 minutter siden):

For hvor ille kan disse slagene og kveldingen egentlig ha vært, dersom kvinnen tar han tilbake?
Dessuten har han jo diagnosER og et rusproblem...

Altså jeg er ikke "bedre" enn at jeg godt kan tro om en som utøver vold at de med viten og vilje kan drive et så kyinisk spill med sitt offer at de gjør alt de kan for å påvirke siutasjonens utfall, det er jo ikke uten grunn politiet sliter med å få dømt slikt, fordi offeret ikkeønsker melde, vitne osv. Det er helt klassisk. Når det gjelder rus også, de somdriver med rus er i mange tilfeller ekstremt gode på manipulasjon og å få deg til å føle at DE er offeret, de må forstås, få spillerom osv, så jeg vet ikke hva andre vil reagere med men for meg er det egentlig bare en form for bekreftelse på det man alt fra før tenker om slike relasjoner. At det å forlate vold er vanskelig og det å leve med rus er vanskelig for de som er rundt. 
Jeg vil bli skuffet om det viser seg at denne saken "blir borte" uten konsekvenser med alt som har bygget seg opp av episoder over tid. SKuffet over politiet, skuffet over slottet og institusjonen, over menneskene og over samfunnet som tillater at dette i så fall fortsetter som før på vegne av alle de som lever med dette hver dag og føler seg hjelpeløse, som ytrer at de mangler å bli tatt på alvor, at de manger et hjelpetiilbud osv osv. Bare veldig veldig skuffet. 

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

Altså jeg er ikke "bedre" enn at jeg godt kan tro om en som utøver vold at de med viten og vilje kan drive et så kyinisk spill med sitt offer at de gjør alt de kan for å påvirke siutasjonens utfall, det er jo ikke uten grunn politiet sliter med å få dømt slikt, fordi offeret ikkeønsker melde, vitne osv. Det er helt klassisk. Når det gjelder rus også, de somdriver med rus er i mange tilfeller ekstremt gode på manipulasjon og å få deg til å føle at DE er offeret, de må forstås, få spillerom osv, så jeg vet ikke hva andre vil reagere med men for meg er det egentlig bare en form for bekreftelse på det man alt fra før tenker om slike relasjoner. At det å forlate vold er vanskelig og det å leve med rus er vanskelig for de som er rundt. 
Jeg vil bli skuffet om det viser seg at denne saken "blir borte" uten konsekvenser med alt som har bygget seg opp av episoder over tid. SKuffet over politiet, skuffet over slottet og institusjonen, over menneskene og over samfunnet som tillater at dette i så fall fortsetter som før på vegne av alle de som lever med dette hver dag og føler seg hjelpeløse, som ytrer at de mangler å bli tatt på alvor, at de manger et hjelpetiilbud osv osv. Bare veldig veldig skuffet. 

Jeg tror han gjør alt for å unngå å bli lagt inn på en rusinstitusjon hvor man gjerne blir i behandling 1 års tid og fortsetter utenfor institusjonen etterpå. I tillegg hadde han ikke fått kjøre bil på et par år. 

Det er mye som skal snus i hodet på rusavhengige - det er ingen quick-fix - men man må ville legge om livet sitt selv, ellers nytter det ikke. 

Skrevet
Isild skrev (44 minutter siden):

Akkurat det samme slo meg. Hvorfor har han fortsatt førerkort!?  Det kan være fordi blodprøver ikke er klare? Jeg tror egentlig ikke det, men noen annen forklaring forstår jeg ikke at det kan være. 

Jeg lurer på det samme. 

• Liker 2
Skrevet
Felis skrev (16 minutter siden):

Jeg er kanskje mest overrasket over at ikke alle ser dette. Men man må kanskje ha opplevd det, eller sett det på nært hold, for å se det selv? Når jeg leser uttalelser som "jammen han har jo tatt ansvar, nå må vi la han få fred", så blir jeg litt satt ut. For å ta ansvar handler om mer enn ord. Og Marius sine ord, og Marius sine handlinger, er to vidt forskjellige ting. Noe media heldigvis har valgt å avsløre denne gangen, ved å publisere ting folk kanskje mener tilhører privatlivet.

Jeg håper saken når en rettssak, for jeg har tro på at dommere som ser dette på nært hold hver dag, skjønner hva de har med å gjøre. Jeg så nylig en film fra en amerikansk rettssak, hvor de behandlet partnervold. Tiltalte hadde blitt tilbudt en avtale, hvor han skulle gjennomføre behandling, for å slippe fengsel. Dommeren leser opp betingelsene for tiltalte, og spør om han skjønner betingelsene.

I stedet for å svare på spørsmålet, henvender tiltalte seg direkte til offeret. Han sier "kan vi ikke bare glemme dette tullet og gifte oss". Offeret, som sitter i et annet rom med dommeren, og ser på gjennom videolink, får en synlig reaksjon, før dommeren griper inn. Han sier til tiltaltalte at han la merke til reaksjonen til offeret. Dette er noe hun har hatt lyst på, og som tiltalte nå gir henne for å slippe ut av en vanskelig situasjon. Han gjennomskuer manipulasjonen og avtalen blir skrotet. Mannen må i fengsel. 

Dette er jo omtrent det samme som Marius driver med, gjennom pressen. Han sier til kvinnen "vær kjæresten min", noe hun sannsynligvis har ønsket at han skal si. Og han driver med den samme manipuleringen, minimerer sitt eget ansvar og bagatelliserer volden kvinnen har vært utsatt for. Jeg HÅPER noen ser det, som har makt til å lære Marius en lekse, før han faktisk blir drapsmann. For det er bare et spørsmål om tid, når han driver og kveler kjærestene sine.

Det koker nok den til bevisets stilling. Kunnskap om vold er fortrinnsvis viktig i forarbeidet, for å avdekke realiteter og fakta, altså beviser. Hvordan avhøre voldsoffer, den anklagede mm., for å få fram sannheten og beviser. Liksom politiet nå har egen ekspertise til å avhøre barn gjennom tilrettelagte avhør, slik at de skal føle seg trygge og i størst mulig grad fortelle fritt og uten påvirkning. 

• Liker 1
Skrevet
Felis skrev (19 minutter siden):

Jeg er kanskje mest overrasket over at ikke alle ser dette. Men man må kanskje ha opplevd det, eller sett det på nært hold, for å se det selv? Når jeg leser uttalelser som "jammen han har jo tatt ansvar, nå må vi la han få fred", så blir jeg litt satt ut. For å ta ansvar handler om mer enn ord. Og Marius sine ord, og Marius sine handlinger, er to vidt forskjellige ting. Noe media heldigvis har valgt å avsløre denne gangen, ved å publisere ting folk kanskje mener tilhører privatlivet.

Jeg håper saken når en rettssak, for jeg har tro på at dommere som ser dette på nært hold hver dag, skjønner hva de har med å gjøre. Jeg så nylig en film fra en amerikansk rettssak, hvor de behandlet partnervold. Tiltalte hadde blitt tilbudt en avtale, hvor han skulle gjennomføre behandling, for å slippe fengsel. Dommeren leser opp betingelsene for tiltalte, og spør om han skjønner betingelsene.

I stedet for å svare på spørsmålet, henvender tiltalte seg direkte til offeret. Han sier "kan vi ikke bare glemme dette tullet og gifte oss". Offeret, som sitter i et annet rom med dommeren, og ser på gjennom videolink, får en synlig reaksjon, før dommeren griper inn. Han sier til tiltaltalte at han la merke til reaksjonen til offeret. Dette er noe hun har hatt lyst på, og som tiltalte nå gir henne for å slippe ut av en vanskelig situasjon. Han gjennomskuer manipulasjonen og avtalen blir skrotet. Mannen må i fengsel. 

Dette er jo omtrent det samme som Marius driver med, gjennom pressen. Han sier til kvinnen "vær kjæresten min", noe hun sannsynligvis har ønsket at han skal si. Og han driver med den samme manipuleringen, minimerer sitt eget ansvar og bagatelliserer volden kvinnen har vært utsatt for. Jeg HÅPER noen ser det, som har makt til å lære Marius en lekse, før han faktisk blir drapsmann. For det er bare et spørsmål om tid, når han driver og kveler kjærestene sine.

Helt greit å statuere et eksempel i denne saken og signalisere til fiffen, overbeskyttende mødre, kongefamilien, ungdommer som driver dank, overfladiske influensere, kriminelle og doplangere at det er noe som heter rett og galt.

Grensesetting er stikkordet…..

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

De prøver seg vel på alt for å unngå fengselsstraff.

Her kan det fort skje at forklaringer blir samkjørt. Bare trist hele greia. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (1 time siden):

Der sier du noe. Det kan bli vanskelig for dem å komme ut av dette "samlet". Akkurat nå står "alle" på døren og forventer en høyst offentlig skittentøyvask. Men jeg personlig tror ikke det skittentøyet tåler å bli vasket offentlig. 

Tipper alle "manus" vil tas i bruk: "Det er utfordringer i vår familie som i alles familie" osv, "Vi står sammen i det vanskelige" osv. Med påfølgende folkelige bilder og intervjuer - "Vi er en av dere". 

At dronningen plantet rabarbara ble bare en teskje med vann på ML/Durek- og Marius-bålet. De aller fleste forventer noe mer enn "ingen kommentar", og å få vite om kongehuset har visst om vold og kriminelle forbindelser.

Dronningen plantet den rabarbraen 22. juni.

https://www.nrk.no/vestland/dronninga-begeistra-over-at-astrup-sin-heim-har-blitt-rusta-opp-1.16936258

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/hemmelige-samtaler-pa-skaugum/81816426

Den her er litt på kanten, men er det kanskje litt status å være sammen med en i kongefamilien? 

Hadde ikke sett for meg dette. Tragikomisk. Særlig når hun har fått vite at han har behandlet tidligere kjærester på samme måte. 

Det er jo dessverre helt vanlig st mishandlede kvinner går tilbake til overgriperen, trenger ikke å ha moe med kongefamilien å gjøre. Man blir brutt ned psykisk, manipulert, hun føler kanskje at det var jo ikke SÅ ille, kanskje var det litt min feil også, jeg burde huske å ha middagen klar/burde ikke hatt på meg den shorten/burde ikke sagt ham i mot/ whatever, og han er så lei seg og angrer sånn, jeg burde tilgi ham, det er synd på ham, jeg må ta vare på ham stakkars…

Om hun går tilbake betyr ikke det at volden «ikke var så ille». Kvinner går tilbake til menn som brekker bein på dem, slår ut tennene på dem, knivstikker dem, voldtar dem - å hå tilbake til overgriperen handler rett og slett overhodet ikke om at volden ikke var ille nok.

Dessverre har jeg aldri hørt om en som banker dama kun en gang, angrer og så skjer det aldri igjen og de lever lykkelige i alle sine dager. 

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...