Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å betrakte veving og salmesang (sic) som en kynisk kalkulert PR-strategi er vel å ta konspirasjonsteoriene til nye høyder altså.

• Liker 31
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, MissLucy said:

jeg er ikke naiv. Jeg har lest intervjuet hun gjorde med husflidsmagasinet om veving, og er overhodet ikke i tvil om at det er en genuin interesse.

https://husflid.no/jeg-gjorde-selvfolgelig-alt-feil/

Veldig enig.

De er ikke roboter, heller, de er i utgangspunktet vanlige, bra folk med egne interesser, i tillegg til å ha de offisielle rollene. Dessuten, i den grad verv og hjertesaker skulle velges for «image», så kan de jo fortsatt velge noe som faktisk interesserer dem fremfor noe som kjeder dem fra sans og samling…

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, MissLucy said:

ja, det skjønner jeg, men det er viktig å ta konteksten med i betraktning her.

Han var i en situasjon der han ble bombardert med spørsmål fra mange kanter foran åpent kamera, og måtte fatte seg i korthet, samtidig som det var viktig å formidle det som mange har etterlyst, nemlig at de både har omtanke for offeret samtidig som de sier at de vil vareta sønnen. 

Dette var samme dag som nyheten sprakk, og de visste ikke grunnlaget for siktelsen ennå iflkg advokaten. Antagelig hadde han bare Marius' versjon av hva som hadde skjedd, og måtte uttrykke seg ytterst forsiktig.

Tror du oppriktig at kongelige møter pressen, ansikt til ansikt, uten å forberede seg GRUNDIG på hva de skal si?
Formuleringen var nok godt innøvd og terpet på før den ble ytret i offentlighet.
Å tro noe annet er naivt.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Ting utvikler seg jammen i rask fart her.

Snekkestad har nå status som fornærmet i saken. Montro om det samme skjer med Haukeland etter hun er inne til avhør?

Er det andre kvinner som også kan dukke opp?

• Liker 26
  • Nyttig 5
Gjest Malmfrid
Skrevet
Sgirl skrev (58 minutter siden):

Grunnen til at vi har hatt et så godt inntrykk av kronprinsparet, er at de har hatt proffe medierådgivere som koster flesk forresten. De har fått hjelp til å lage seg et image rett og slett. MM med sin veving, salmer og omsorg for de svake i samfunnet. Alt dette er nøye planlagt mediestrategi. I virkeligheten er både Håkon og MM helt vanlige mennesker. Kanskje til og med med litt flere svakheter enn folk flest. Naturlig nok vil de beholde sitt behagelige liv, men nå faller skylappene av. 

Helt klart. Alt er styrt og har en mening. Det ble bla bygd opp en helt ny vennekrets rundt kronprinsparet etter at de giftet seg. Det var ikke tilfeldige nordmenn for å si det sånn, men mektige mediefolk, politikere og andre kjentfolk. Så jeg er sikker på at veving og salmer er en del av imagebyggingen. 

Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Helt klart. Alt er styrt og har en mening. Det ble bla bygd opp en helt ny vennekrets rundt kronprinsparet etter at de giftet seg. Det var ikke tilfeldige nordmenn for å si det sånn, men mektige mediefolk, politikere og andre kjentfolk. Så jeg er sikker på at veving og salmer er en del av imagebyggingen. 

Vet du noe. Veving er såpass komplisert at enten liker man det eller ikke. Man kan ikke like veving for image sin skyld. 

Jøss asså. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Caissa skrev (1 minutt siden):

Tror du oppriktig at kongelige møter pressen, ansikt til ansikt, uten å forberede seg GRUNDIG på hva de skal si?
Formuleringen var nok godt innøvd og terpet på før den ble ytret i offentlighet.
Å tro noe annet er naivt.

selvfølgelig var den forberedt. Men den måtte fremdeles være kort og konsis, og ikke minst måtte han huske den uten huskelapp.

Og så må vi huske at dette bare var et døgn etter MBH kom ut av varetekt, og samme dag som han hadde fått advokat, og kronprinsen var jo som vi vet på reise. Derfor tror jeg at den informasjonen kronprinsen hadde på det tidspunktet for det første var svært begrenset, og for det andre kom den sannsynligvis hovedsaklig fra MBH selv = neppe troverdig,  for advokaten sa jo samme dag eller dagen etter at de ikke hadde fått hele grunnlaget fra politiet ennå.

Derfor tror jeg det var veldig krevende å lage en formulering som både var kort, samtidig som den omfattet det som måtte sies, men uten å konkretisere på noen måte som kunne bli et problem senere.

Nå vet vi jo i etterid at MBH sa til fornærmede at han bare hadde dasket henne litt med flat hånd. Tenk om det var det kronprinsen hadde blitt fortalt på det tidspunkt? da skjønner jeg hvorfor han formulerte seg så merkelig (dvs det han sa om at det er alvorlig når politiet er involvert). Han må jo ha skjønt at han ikke hadde fullstendig informasjon, og da er det forståelig at formuleringen blir litt merkelig. Tenker jeg.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Prøv å sette opp en vev du.... å nei..ble det for komplisert for deg..

Tenkte meg det. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Granitta skrev (4 minutter siden):

Vet du noe. Veving er såpass komplisert at enten liker man det eller ikke. Man kan ikke like veving for image sin skyld. 

Jøss asså. 

Det er virkelig å ta konspirasjonsteorien til nytt nivå å hevde det ja. Hjelpes så mye rart det er i denne tråden.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (9 timer siden):

De som slår kategorisk fast at mødrene har visst om vedvarende vold bør dokumentere dette med lenker som bekrefter påstandene. 

NH delte på snap at hennes familie visste om det

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Granitta skrev (18 minutter siden):

Tenkte meg det. 

hun har brukt ett år på å veve teppet på bildet kun for imagets skyld. Alt er styrt av First House. Tipper de bestemte fargene og.

:ironi:

Kronprinsesse-Mette-Marit-pa-Skaugum-april-2024-_foto-Tom-Gustavsen-4-scaled.jpg

Endret av MissLucy
la til ironiflagg
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Just now, MissLucy said:

Kronprinsesse-Mette-Marit-pa-Skaugum-april-2024-_foto-Tom-Gustavsen-4-scaled.jpg

Veldig på siden av tema her, men: Det teppet er helt nydelig ❤️

• Liker 30
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

hun har brukt ett år på å veve teppet på bildet kun for imagets skyld. Alt er styrt av First House. Tipper de bestemte fargene og.

Kun for image?

Du høres bitter og sjalu ut. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Granitta said:

Kun for image?

Du høres bitter og sjalu ut. 

Innlegget du siterte var ironisk, ser det ut som 😄 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Granitta skrev (8 minutter siden):

Tenkte meg det. 

Skal ikke skrive mer om dette med veving. Bare litt til: du ser for deg at mm har krøpet rundt og satt opp en hel vev i stua liksom. Lol

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Granitta skrev (14 minutter siden):

Jøss asså. 

Syns jeg ser MM og MBH sitter å vever på Skaugum, så koselig da gitt.. så lærer han plutselig hva nei betyr🙈

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sugar&Spice skrev (3 timer siden):

Der du ser "forferdelig delingskultur" ser jeg "endelig snakker faktisk hele Norge om vold i nære relasjoner, istedenfor at det blir tiet ihjel". Dette er et samfunnsproblem - ikke bare en personlig tragedie for de det gjelder!

Og ingen, INGEN, snakker om dette på samfunnsnivå uten rystende saker på individnivå. Og ved å snakke om de individuelle sakene, kan vi snakke om samfunnsproblemet det faktisk er, for ingen forstår vold i nære relasjoner uten å selv SE mekanismene bak. 

Derfor hyller jeg først Juliane, som turte å gå først - og så Nora, som med hjelp fra Julianes mot også klarte å fortelle om sin virkelighet. Foregangskvinner er de, sterke, modige, tøffe! Som setter ansikt på et så strukturelt og systematisk samfunnsproblem som har vært tiet ihjel altfor altfor ALTFOR lenge. 

og jeg vil legge til: det finnes ikke et eneste menneske i verden som vil/ønsker/higer etter å gi sitt ansikt til nettopp en sånn sak. Det er ikke frivillig. Det er ikke ønsket. Det er ikke gøy, det er ingenting å "tjene" på. Fra nå vil de alltid vite at alle vet at de er eksene til Marius, voldsutøveren. Jeg skjønner jævlig godt at de ønsket å la det ligge, gå videre, glemme det. Allikevel våger de å fortelle sannheten. Jeg er mektig stolt og imponert! 

Det er et enormt samfunnsproblem. Det er en misforståelse at åpenhet og erfaringsdeling som opplysning er det samme som utlevering av privatlivet som involverer identifiserte enkeltmennesker. Førstnevnte er positivt, sistnevnte berører flere etiske problemstillinger knyttet til blant annet personvern og personlig helse.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (På 8.8.2024 den 16.24):

Jeg tar ikke parti med noen av de flr jeg vet hva hans versjon er. 

Å er han skyldig så skal han få samme straff om det er deg eller meg. Men hvor mye straffe ville du og jeg fått? 1 måned,1 år,5 år i fengsel?

Jeg er helt enig i at han burde få sin straf i rettsvesenet. Nå er jo desvere den ofentlige "gapestokken" han havner i, mye være en fengsel tror jeg. Både Marius og oferet hadde fortjent en privat retsproses!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sgirl skrev (6 minutter siden):

Skal ikke skrive mer om dette med veving. Bare litt til: du ser for deg at mm har krøpet rundt og satt opp en hel vev i stua liksom. Lol

Man kan ikke sette opp en vev alene. Det vet alle. 

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

Det der gjør hun ikke for image. Vet du hvor vanskelig det er å veve? Kan du sette opp en vev og træ den? Sikkert ikke.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...