Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Sepia skrev (44 minutter siden):

Bare lurer på hvordan årets nyttårstale blir: «vi har jenter som liker øgler og gutter som liker å daske»

"Livet blir altså tusen ganger mye bedre om man bare gir litt faen... det var noen kloke ord det ble meg fortalt av ei venninne av vårt flotte barnebarn Marius. Som dessverre kunne kan være med oss her i dag og dele denne gleden sammen. Ja dere har sikkert lest mangt og mye om han i det siste".

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (14 minutter siden):

hm, jeg syntes den samme kommentaren var skivebom....

Det første var vrangtolkningen av hvordan kronprinsen uttrykte seg da han kom med en kort, muntlig kommentar. Alle skjønner at kronprinsen ikke mente å si at det ikke ville vært alvorlig hvis politiet ikke var involvert. det blir bare dumt.

Det andre var dette med kronprinsessens samtale med fornærmede. Ja, det er helt riktig at det var uheldig, og  mange har påpekt det. Men det er mange som har nyansert det, og påpekt at det ikke automatisk er påvirkning, og som har påpekt at hun kan ha hatt en relasjon med fornærmede som gjør et uproblematisk. Hvilket er det fornærmede selv har formidlet gjennom sin bistandsadvokat. Det er helt greitt at man mener dette var uheldig, men å legge ansvaret for dette på slottet, er å strekke det veldig langt.

Tilsist kommer kritikken av MBHs uttalelse, som man kan være enig eller uenig i, men MBH uttaler seg på egne vegne, det er ikke slottet som uttaler seg og det er ikke slottet som har gitt ham råd. Dermed blir konklusjonen han trekker på grunnlag av disse tre punktene ren skivebom: "Samlet sett er dette katastrofalt dårlig krisehåndtering fra slottets side. Selvmål på selvmål. "

Grunnen til at jeg sier det er at det er ikke slottet som uttaler seg i noen av disse tilfellene. Slottet har vært tydelige på at de ikke er involvert på noe som helst vis, og det gjør de helt rett i. Det ville vært en skandale om slottet involverte seg i en pågående straffesak. 

Ja, det er rent faktisk en skandale at MM som er kronprinsesse ringte offeret i en straffesak som hennes sønn er siktet i. Det tar seg faktisk ikke ut og kan juridisk etter straffeloven være straffbart dersom hun har forsøkt å påvirke en fornærmet i en straffesak. Vi kjenner ikke innholdet i samtalen, men det er i aller høyeste grad grunnlag for å stille spørsmålstegn  ved hennes dømmekraft når hun gjør noe så lite reflektert som kronprinsesse i dette landet. Hvordan vet du forresten at MBH ikke har fått råd av kommunikasjonsavdelingen på slottet til uttalelsen sin? 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takinova
lurker skrev (13 minutter siden):

Der ser vi ulikt på det, Jeg er overrasket over hvor stor dekning NRK har hatt, jeg synes ikke de har veket unna.

Selvsagt lager de ikke oppslag så fort noen har sagt noe i egne sosiale kanaler, det kan de aldri gjøre i noen sak. De er heller ikke et medie som trykker bilder ala de fra leiligheten eller legger ut lydopptak.

Men ingen som leser kun NRK har gått glipp av denne saken, de har slått opp alle store momenter i saken med store overskrifter.

Ja, du har sikkert rett i det. Har faktisk ikke tittet så mye på sidene deres i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
takinova skrev (20 minutter siden):

Meget godt poeng, jf NRK som knapt tør røre i denne saken. 

Men nytt på nytt derimot. De tar alt. Og BTJ har aldri veket unna en sak.

Nei, vi får se 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (5 minutter siden):

Ja, det er rent faktisk en skandale at MM som er kronprinsesse ringte offeret i en straffesak som hennes sønn er siktet i. Det tar seg faktisk ikke ut og kan juridisk etter straffeloven være straffbart dersom hun har forsøkt å påvirke en fornærmet i en straffesak. Vi kjenner ikke innholdet i samtalen, men det er i aller høyeste grad grunnlag for å stille spørsmålstegn  ved hennes dømmekraft når hun gjør noe så lite reflektert som kronprinsesse i dette landet. Hvordan vet du forresten at MBH ikke har fått råd av kommunikasjonsavdelingen på slottet til uttalelsen sin? 

Det første er det delte meninger om. Ergo ikke en skandale, men et spørsmål det er ulike meninger om.

Og ja, slottet sier at de ikke har rådgitt MBH.

Endret av MissLucy
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Slottet sier at de ikke har rådgitt, ja

Og det skal vi tro på? Nei, de har ikke akkurat opptrådt på en måte som tilsier at at noe av det slottet sier fremstår som troverdig nå. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (1 minutt siden):

Slottet sier at de ikke har rådgitt, ja

Men i denne tråden er det bare Se og Hør man tror helt uforbeholdent på deres ord, tydeligvis.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (Akkurat nå):

Og det skal vi tro på? Nei, de har ikke akkurat opptrådt på en måte som tilsier at at noe av det slottet sier fremstår som troverdig nå. 

Ja. det skal vi tro på. Hvis du er av en annen oppfatning, må du nesten dokumentere at de lyver.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (7 minutter siden):

Ja. det skal vi tro på. Hvis du er av en annen oppfatning, må du nesten dokumentere at de lyver.

Ja, de fremstår virkelig som troverdigheten selv om dagen. Selvsagt har ikke MBH fått råd fra kommunikasjonsavdelingen der. Eller de har hyret inn enn annen kommunikasjonsekspert som kan hjelpe han med uttalelsen. Godt det åpenbart fortsatt er noen som deg som tror og har tillit til uttalelsene de kommer med. . 

Endret av Reisejenta
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulveis skrev (1 time siden):

Kan være mange. Venner av venner av venner. Ting har en tendens til å spre seg fort. Flere kan ha tatt opptak av opptaket. Mange som jobber hos politiet. Ikke alle er politi. 
Jeg lurer på om VG kommer til å få refs av politiet eller domstolen for dette, da det er pågående etterforskning. I verste fall kan hun bli utsatt for verre trusler/ vold når det har blitt offentliggjort opptak som hun selv tok opp av private telefonsamtaler. 

Jeg har vel egentlig tenkt at politiet var involvert i å få gjennomført opptakene? Regner med de fortsatt var hos henne, siden dette må ha vært i 15-tiden (han sier hele tiden «om én time, klokka 16). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kongebarna" har dratt med seg så mye rusk inn, at dette blir slutten på monarkiet i Norge.

Endret av Kjøttpeis
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Ja, Kongehuset fremstår virkelig som troverdigheten selv om dagen. Selvsagt har ikke MBH fått råd fra kommunikasjonsavdelingen der. Eller de har hyret inn enn annen kommunikasjonsekspert som kan hjelpe han med uttalelsen. Godt det åpenbart fortsatt er noen som deg som tror og har tillit til kongehusets uttalelser. 

Men når ble Se&Hør en troverdig kilde?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.buksa skrev (1 time siden):

Beklager. Jeg har ikke utrykt meg korrekt for de som kanskje ikke trykker på linken (du har ikke lest artikkelen ?)

Hun har akkurat nå vært i ett avhør hos politiet. Etter at alt kom frem.  Og valgte å ikke anmelde. Det er det jeg stusser på.  Ellers er jeg selvfølgelig helt med deg på det hun sier. Men nå som alt er kommet frem - og alt er lagt på bordet (også offentlig) så burde hun ha benyttet muligheten til å anmelde. 

Hun har ikke vært i avhør, hun skal til uka. Les bakover i tråden hva gjelder at offeret anmelder vs politiet i sånne saker. Både psykologisk aspekt og strafferettslig. Faktisk bedre at politiet anmelder for da kan den ikke treffes av offeret

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Reisejenta said:

Ja, Kongehuset fremstår virkelig som troverdigheten selv om dagen. Selvsagt har ikke MBH fått råd fra kommunikasjonsavdelingen der. Eller de har hyret inn enn annen kommunikasjonsekspert som kan hjelpe han med uttalelsen. Godt det åpenbart fortsatt er noen som deg som tror og har tillit til kongehusets uttalelser. 

Jeg tipper hun lener seg på broren, som er leder i PR-byrået First House. De har god erfaring med clusterfucks 😛 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lurker said:

Jeg tipper hun lener seg på broren, som er leder i PR-byrået First House. De har god erfaring med clusterfucks 😛 

I så fall verdens verste reklame for dem…😬

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (7 minutter siden):

Jeg har vel egentlig tenkt at politiet var involvert i å få gjennomført opptakene? Regner med de fortsatt var hos henne, siden dette må ha vært i 15-tiden (han sier hele tiden «om én time, klokka 16). 

Mener du at politiet har lekket bevis til Se og Hør i en pågående straffesak?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daisy_B skrev (5 minutter siden):

Det er ganske enkelt å laste ned en app på telefonen som kan ta opp telefonsamtaler. Eventuelt kan hun ha hatt på høyttaler, mens noen andre tok opp samtalen. Hvem vet. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (20 timer siden):

Mye enig i det du skriver.  Men at familien har ansvar for en vonsen mann sine handlinger er jeg ikke enig i. 

Som pårørende vet også du at det er lite man kan gjøre iht hjelp utover det personen er instilt på selv. Man kan ta noen prater og sette grenser og si  fra.  Men det hjelper jo ingenting før det går så galt at de ender med å ta livet av noen,skader noen etc til de blir tatt. 

Og kanskje da er de klar for å taimot hjelp.

De fleste som gjør sånt har som regel en eller annen form for personlighets forstyrrelse, eller at det er alene rusbetinget. Noen tåler rus dårligere enn andre. 

Jeg kjenner folk som i edruelig og rusfri tilstand ikke evner å slå ihjel en flue. Men etter bare litt alkohol innabords klikker i vinkel og skal ta alle.  Og det kan gå galt og veldig ille. 

Er det mest basert på rus er det jo større sjanse for at det går bra. Er det både rus og personlighets utfordringer  er det ikke sikkert det lykkes så bra. 

Jeg tror nok at MetteMarit  og øvrig famile har gjort så godt de kan. Men jeg tror ikke det er nok. 

Hele  monarkiet er avhengig av at vi tror at disse menneskene er nærmest perfekte når det gjelder oppførsel og hvordan de representerer landet. Om ikke dette er tilfelle er det ingen poeng med monarkiet. En haug med folk med både lav moral og opphøyde tanker om seg selv? Med litt voldelig DNA og tendenser til avhengighet og mer eller mindre en utømmelig pengesekk? Ikke helt det vi ønsker fra et moderne monarki. 

Klart det blir spørsmål om kronprinsparets kapasitet til å fostre opp en dronning, når de ikke har klart å oppfostre eldste sønn? (ja, ikke krompen sin, men likevel. Skal vi da diskutere om inngifte med dårlige gener ikke får komme inn i kongehuset?)

Det enkleste er selvsagt å bare gi opp det utdaterte greiene, og leve i 2024 og ikke la folk bli født til makt. Ikke bare grunnet den urettferdigheten med å få penger for ingenting, men også det umenneskelige med å bli født til en spesifikk rolle, uten valgalternativer.  

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (1 minutt siden):

Det enkleste er selvsagt å bare gi opp det utdaterte greiene, og leve i 2024 og ikke la folk bli født til makt. 

Kongen har ingen politisk makt. Han har ikke en gang stemmerett 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (5 minutter siden):

Mener du at politiet har lekket bevis til Se og Hør i en pågående straffesak?

Bistandsadvokat har sagt tydelig at det ikke var politiet eller noen av partene/advokatene. De vet nok hvem det er. Gitt at offeret føler seg svikter er det nok noen i nær omgangskrets

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...