Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Jeg håper virkelig det. Mannen må stoppes. 

Det blir ikke mye «status « å bli avbildet med han lenger . 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Kanskje dette gjør at familien hans også ser alvoret? Han har jo holdt på sånn i vertfall 7 år som vi vet om.

Ingen har stoppet han. Han har fått penger til å reise på flotte ferier, festet og bodd som en prins. 

Dette er faktisk en gigantisk familiekrise i tillegg… jeg kan virkelig ikke få meg til å tro at de har visst om dette. Alt det andre (rusbruk, festing osv) ja. Men partnervold…nei.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

''Show me your friends and I'll show you your future!''

• Liker 22
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg leste hva jenta skal ha sagt i telefonsamtalen (om kvelning og slag) dette er grusomt, trist og helt uvirkelig. 
Tenker på dronningen og kongen vår og selvfølgelig resten av kongefamilien. Hvordan kunne dette gå så langt/bli så ille? Man sitter jo med følelsen av at dette har bygd seg opp over lang tid og plutselig sprakk ballongen og alt tyter ut. Vondt dette her. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, Jobbermedbarn said:

Jeg leste hva jenta skal ha sagt i telefonsamtalen (om kvelning og slag) dette er grusomt, trist og helt uvirkelig. 
Tenker på dronningen og kongen vår og selvfølgelig resten av kongefamilien. Hvordan kunne dette gå så langt/bli så ille? Man sitter jo med følelsen av at dette har bygd seg opp over lang tid og plutselig sprakk ballongen og alt tyter ut. Vondt dette her. 

Hvor leste du det?

• Liker 1
Skrevet
O Rakel skrev (10 minutter siden):

Tenkte først det samme, men tror ikke folk vil forstå alvoret om det kun ble omtalt i tekst. Veldig guffent å høre på.  Alle involvere har det nok j…. nå, men bedre å speile alvoret slik at tiltakene blir de rette. For med en slik atferd som dette, og vedvarende rusmisbruk finansiert av kongefamilien, vil jo kunne ende i drap.

De som skal fastsette «de rette tiltakene», dvs rettsvesenet og mulig også nærmeste familie, bør selvfølgelig høre dette, men vi andre skal ikke fastsette noen tiltak og trenger ikke alle detaljer. Og så er han ikke del av kongefamilien, men siden moren hans osv «jobber» der har han fått og får muligens ennå øk støtte derfra, men det er jo ikke sånn at foreldre står 100 % til ansvar for hva barna deres gjør. Tenk på alle barn av foreldre som får inntekter fra skattebetalerne og dermed er «finansiert» av oss og alt det gale de gjør - «Vi finansierer» rusbruken til mange flere enn M.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

En trist sak for alle involverte, men spesielt offer(ene). 

Jeg håper dette er en såpass vekker for han så kursen endres totalt. Det er ingen unnskyldning god nok for en slik adferd, og jeg håper dette kan hjelpe andre i lignende situasjoner. Det at profilerte mennesker står frem og snakker om egne opplevelser er vel noe av det mest fornuftige man kan bruke en kjendisstatus til. Det krever mot og det står respekt av det. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Dette er faktisk en gigantisk familiekrise i tillegg… jeg kan virkelig ikke få meg til å tro at de har visst om dette. Alt det andre (rusbruk, festing osv) ja. Men partnervold…nei.

Selvsagt har de visst.

Nå må folk slutte å være så naive. 
Dette er krise for kongehuset, og de har ansvaret for denne suppa.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Malmfrid skrev (6 timer siden):

Det er derfor det har vært så kritisert at MM og kronprinsen har bygget seg opp en ny vennekrets blant mektige mediafolk og andre kjente mennesker.

https://www.bt.no/innenriks/i/xlBXR/bygget-helt-ny-vennekrets

https://www.vg.no/rampelys/i/92yy9/sjekk-kronprinsparets-mektige-kjendisnettverk

Med slike venner er det mye som kan bli enkeltere å skjule. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
MissHannigan skrev (5 minutter siden):

Det er ikke bare psykisk helse, rus osv... Det er grov vold og drapstrusler. Han henger med tungt kriminelle og veldig farlige mennesker. 

Mulig poenget jeg forsøkte få frem om at man som forelder ikke er den som tar valgene ikke kom godt nok frem? Det er ikke mamma som har valgt å drive med disse greiene, ikke mamma som har valgt å slå og herje og oppføre seg idiot - hun har valgt å være mamma på tross av rollen som kronprinsesse, riktig eller ikke har det garantert ikke vært ett enkelt valg for henne.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
hvalstad45 skrev (6 minutter siden):

Hvor leste du det?

VG har opptak fra samtalen hvor han bagatelliserer volden og truer henne med å tenne på alle tingene hennes hvis hun ikke kommer til han innen én time, og sier at det ikke er kødd og at hun vet at han vil gjøre det. Han sier også at han skal drepe en fyr.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Magrat skrev (9 minutter siden):

Den fornærmede kvinnen svarer at han slo henne hundre ganger, at han kvalte henne minst fem ganger slik at hun ikke fikk puste, fikk vondt i halsen og kul i hodet, ifølge samtalen.

https://www.vg.no/rampelys/i/Eylme2/voldssiktede-marius-borg-hoeiby-i-lydopptak-slo-deg-litt-med-flat-haand

Det mest fascinerende er at han mener hun fortsatt er kjæresten hans etter all denne dritten…

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Annonse
Skrevet
Magrat skrev (8 minutter siden):

Den fornærmede kvinnen svarer at han slo henne hundre ganger, at han kvalte henne minst fem ganger slik at hun ikke fikk puste, fikk vondt i halsen og kul i hodet, ifølge samtalen.

https://www.vg.no/rampelys/i/Eylme2/voldssiktede-marius-borg-hoeiby-i-lydopptak-slo-deg-litt-med-flat-haand

Fytti helvete…dette kan vel ikke bli stående som «bare» kroppskrenkelse…hva skjedde her? Dette er helt surrealistisk. Altså ikke at han får seg til å gjøre sånne ting, men hele situasjonen mtp monarkiet og kongehuset og ja. En sånn absurd følelse. Skjønner at mange har visst mye. For oss som ikke har visst er dette helt ellevilt. Men ikke et sekund i tvil om at det er sant altså, og at det kommer mer!

• Liker 23
  • Nyttig 9
Skrevet

Mor gjorde noen valg for poden sin, hun valgte å gi han et liv på førsteklasse - i rampelyset. Her bør influencere som eksponerer sine barn gjøre notater, valgene mor gjør får konsekvenser.

• Liker 28
  • Nyttig 11
Skrevet

Ikke rart kongehuset står sterkt i Norge; folk er helt ufattelig naive.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Synes media nå bør dreie debatten inn på partnervold og rus med fokus på hva som skal til for et bedre liv for de involverte. 

Jeg mener ikke å forsvare Marius, men merket at jeg ble engstelig for hva han kan gjøre mot seg selv da jeg hørte lydopptaket av truslene hans i VG. Det er massivt.

Det er bare så leit ta han ikke har blitt stoppet før, for nå MÅ han stoppes. Tenker også at Mette Marit sin anmodning om å frede han fra media for noen år siden slår tilbake. Hadde adferden hans blitt kjent via media tidligere, så muligens det hadde blitt tatt ordentlig tak før det gikk så galt. På andre forum har det blitt skrevet at han dealer stoff på fester. Det forklarer kanskje noe av den dyre livsstilen. Jeg kan ikke tro at mor i sin naivitet har sponset den fullt og helt. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
7 hours ago, Felis said:

Jeg tror kronprinsessen og hennes mann har visst. Jeg vil strekke det så langt som å si at hvis de ikke har visst, så har vi en krise i sikkerheten uten sidestykke. De er Norges best beskyttede familie og de har delt hjem med en mann som har vært voldelig hele sitt voksne liv. Hvis dette har gått under nesen på alle som har vært involvert, så har vi sikkerhetsproblemer på høyde med Secret service og attentatforsøket mot Trump. De SKAL vite slike ting!

En annen ting er at Marius knapt har tjent penger. Hvem har betalt for ødeleggelsene hos Nora? Hvem har betalt for ødeleggelsene hos Noras mor? Har vi en kronprinsesse som bare deler ut penger carte blanche til sin sønn som er rusmisbruker?

Jeg tenker på hvordan denne saken ble kjent. Det var ikke gitt det skulle skje, da episoden ble unntatt politiloggen. Likevel fikk mediene ganske raskt nyss om episoden. Og etter det har lekkasjene stått i kø. Til og med bilder fra åstedet er delt med pressen, og jeg tror vi kan utelukke at noen av de involverte står bak. Jeg har stusset litt på dette, men kommet frem til at det er fordi noen i politiet har fått nok. De har visst, og de har sett hvordan Marius unnslipper konsekvenser gang på gang. Noen har fått nok og valgte å slippe katta ut av sekken.

Og flere har åpenbart hørt rykter, enda de verken er i kongefamilien eller politi/sikkerhetstjenesten. Om hvordan en voksen sønn må følges hjem på fly fra utlandet av sin mor og stefar. Hvorfor må han det, hvis han fremstår helt uproblematisk for de hjemme?

Så kan man si at de kanskje ikke har vært klar over alvorlighetsgraden av volden. Marius skal jo være glad han ikke er drapsmann, med sitt modus operand. Når man kveler noen risikerer man å drepe den personen i løpet av sekunder. Jeg håper og tror at kronprinsparet hadde reagert mer om de visste det. For det eneste som er verre for omdømmet enn dette, er om han faktisk hadde drept noen.

Du bruker jo å ha gode, reflekterte innlegg - men her følger jeg deg ikke helt.
Kronprinsparet har naturligvis visst at sønnen/stesønnen har et narkotikaproblem og eventuelle diagnoser.  Men jeg har svært vondt for å tro at de vet om vold mot kjærestene. Konebankere er jo mestere til å skjule volden, og ofrene er for skamfulle til å si ifra.

Ja, det er mange folk, tjenere, vakter og gardister på Skaugum, men de har neppe tilgang til utleieboligers oppholdsrom. Videre har Marius bodd med kjærestene sine langt utenfor de kongelige residenser. Han har vært voldelig flere ganger, men "som seg hør og bør",  i det skjulte. Hvordan sikkerhetstjenesten rundt kongefamilien skal ha kunnet oppfange disse tilfellene i privatboliger på Skaugum (vi vet ikke om voldstilfeller har foregått her) og i andre privatboliger kan jeg ikke helt forstå. Vi vet jo ikke om Marius har vist voldelige tendenser mot egen nærmeste familie heller. En typisk konebanker fremstår han som, og en som blir voldelig i rus.

• Liker 30
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...