Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
AdonisFFM skrev (6 timer siden):

Min far ødela også en lysekrone i fylla på befalsmessa i tidligere tider. Det fikk vel ikke markant effekt på hans framtidige relasjoner.

Mange som leker seg for mye med kniv, men så lenge de gjør opp for seg, who cares? 

Enkeltepisoder må ses i sammenheng med langvarige relasjoner.

Det er klart Marius har sine venner og relasjoner som også er med ham i tykt&tynt.

Troll. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er selvsagt usaklig å bare kommentere sånt. Hensikten er det vel neppe noen tvil om, men det om det.

Nå nærmer det seg jo snart rettsaken, iallfall om en skal tro det som er sagt. Dermed vil nok opinionsbyggingen mot Marius fortsette. Dommen vil nok stå som en stor prinsipiell sak i Norge, selv om vi vel aldri vil få høre alt siden mye går for lukkede dører for å "skjerme ofrene". 

Vitner blir jo sjelden skjermet i drapstrusler eller utpressingssaker, selv om det skjer, men altså her. 

Ble selv innkalt til politiavhør for å vitne imot noen som hadde begått vold på gata en natt i Oslo. Det gav inntrykk av et rent narko-oppgjør, så jeg gjorde det klart at jeg hverken så eller hørte noe. Selv om saken falt isammen har ikke jeg noen dårlig samvittighet for st jeg ikke ofra meg så snuten kunne få en fjør i hatten.

No Thsmank You. 

Jeg tipper det blir skyld med muligens noe fengsel og mye betinget. Det viktigste er nok alikevel at bistandsadvokatene lykkes med å håve inn store erstatninger, noe som ikke vil bli sluttført i mange år enda. 

Endret av AdonisFFM
Skrevet
Junijulia skrev (3 timer siden):

Dette er synsing og tolkning fra din side basert på medieoppslag. Hva som er sagt er det bare de to involverte som vet.

Du spekulerer, men når andre gjør det samme og du ikke er enig, er du raskt ute og kritiserer. Klarer du ikke å se deg selv.

Det er gjengivelse av det som ligger som åpen informasjon, så hvis du mener dette er spekulasjoner, så beskylder du i praksis media for feil ingormasjon. Jeg har lagt til mine egne betraktninger, som må være lov siden det er min mening og ikke påstand. 

Skal vi didkuterr siste avsnitt er det rart at ren oppditking er ok, men ikke direkte info fra media, pga direkte info fra mefia, har jeg også kunnet legge til noen kl slett der etc.

Og ut fra kjent informasjon klarer ikke jeg å se at kronprinsen har direkte lovet å ta ny kontakt.  Jeg ser at mora har håpet på det, forventet det og ønsket det og ønsket at noe skal ordne seg. 

Jeg ser at han henviser til når han tidligst kan ha mulighet til å snakke med marius, og at han uansett ikke kan komme tilbake med noe før han har snakket med marius. Men at det kan tolkes som at han skulle ta kontakt

Det står også at videre imformasjon om kontakt ikke er kjent. Så i prinsippet vet vi ikke om han har vært i kontakt med moren til julianne etter det

• Liker 1
Skrevet
Aricia skrev (8 timer siden):

Dessuten: Hva ligger det i at kongefamilien (!) "har LATT" en 88 år gammel dame betale regningen? (Hvis vi altså ser bort fra at det ikke finnes noen dokumentasjon for deres påståtte innblanding eller forsett). Er hun ikke et voksent menneske som tar økonomiske avgjørelser selv? Skal man betrakte henne som ikke samtykkekompetent for egne avgjørelser og handlinger? Hva skulle i så fall begrunnelsen for det være? For det er jo ikke som om høy alder i seg selv umyndiggjør noen??

Jeg tror snart ikke mine egne øyne når jeg leser denne tråden.

Det er et legitimt spørsmål. Det fordrer jo at denne 88åringen er under et verge og ikke har full råderett på seg selv. Så der er vel ikke tilfelle

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Det er et legitimt spørsmål. Det fordrer jo at denne 88åringen er under et verge og ikke har full råderett på seg selv. Så der er vel ikke tilfelle

Vet ikke hva det kalles å la en aldrende pensjonist på snart 90 betale flere hundre tusen - mens kongefamilien selv har penger i bøtter og spann og aldri trenger å tenke økonomi. 

• Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Det er gjengivelse av det som ligger som åpen informasjon, så hvis du mener dette er spekulasjoner, så beskylder du i praksis media for feil ingormasjon. Jeg har lagt til mine egne betraktninger, som må være lov siden det er min mening og ikke påstand. 

Skal vi didkuterr siste avsnitt er det rart at ren oppditking er ok, men ikke direkte info fra media, pga direkte info fra mefia, har jeg også kunnet legge til noen kl slett der etc.

Og ut fra kjent informasjon klarer ikke jeg å se at kronprinsen har direkte lovet å ta ny kontakt.  Jeg ser at mora har håpet på det, forventet det og ønsket det og ønsket at noe skal ordne seg. 

Jeg ser at han henviser til når han tidligst kan ha mulighet til å snakke med marius, og at han uansett ikke kan komme tilbake med noe før han har snakket med marius. Men at det kan tolkes som at han skulle ta kontakt

Det står også at videre imformasjon om kontakt ikke er kjent. Så i prinsippet vet vi ikke om han har vært i kontakt med moren til julianne etter 

Se og Hør spekulerer. De andre mediehusene informerer korrekt. Så dem setter du din lit til.
Du kommer med dine betrakninger og mener at det har du lov til, siden det er din mening og ikke en påstand.
Når andre kommer med sine betrakninger og meninger, som du ikke er enig i, kaller du det å spekulere. 
Ser du virkelig ikke hvor inkonsekvent du er.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (13 minutter siden):

Vet ikke hva det kalles å la en aldrende pensjonist på snart 90 betale flere hundre tusen - mens kongefamilien selv har penger i bøtter og spann og aldri trenger å tenke økonomi. 

Lar.....

Det heter at hun har bestemt dette selv.  Ingen som lar en 88åring gjøre .....

Er ikke folk i norge selvstendige mennesker eller? Så alt alle gjør er fordi noen har latt dem....? Hva menes med lar....? Hvem mener man har evnt latt henne? Ser ikke helt hvem som bestemmer over henne.

Hvis jeg låner bort hytta, så har jeg latt noen få låne den. Dvs latt, i dem forstand at det er jeg som eier hytta. Det er ingen som har latt meg låne bort hytta. Det ville isåfall være at jeg selv lånte hytta og jeg fikk lov  å låne den vekk videre. Da har noen latt meg låne den bort.

Antar at dette er snakk om  bestemorens egne penger og at hun ikke har behov for at noen skal la henne bruke dem på hva hun vil. Eneste som lar henne bruke sine penger er dama sjøl, som EIER dem. Og hun har latt marius slippe å betale den regningen selv

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet
Junijulia skrev (8 minutter siden):

Se og Hør spekulerer. De andre mediehusene informerer korrekt. Så dem setter du din lit til.
Du kommer med dine betrakninger og mener at det har du lov til, siden det er din mening og ikke en påstand.
Når andre kommer med sine betrakninger og meninger, som du ikke er enig i, kaller du det å spekulere. 
Ser du virkelig ikke hvor inkonsekvent du er.

Er da samme info i se og hør...

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Lar.....

Det heter at hun har bestemt dette selv.  Ingen som lar en 88åring gjøre noe selv. 

Er ikke folk i norge selvstendige mennesker eller? Så alt alle gjører fordi noen har latt dem....? Hva menes med lar....? Hvem mener man har evnt latt henne? Ser ikke helt hvem som bestemmer over henne.

Hvis jeg låner bort hytta, så har jeg latt noen få låne den. Dvs latt, i dem forstand at det er jeg som eier hytta. Det er ingen som har latt meg låne bort hytta. Det ville isåfall være at jeg selv lånte hytta og jeg fikk lov  å låne den vekk videre. Da har noen latt meg låne den bort.

Antar at dette er snakk om  bestemorens egne penger og at hun ikke har behov for at noen skal la henne bruke dem på hva hun vil. Eneste som lar henne bruke sine penger er dama sjøl, som EIER dem

Damen har ikke stor formue så at hun skal betale flere hundre tusen for barnebaret er helt vanvittig. Når Mette Marit sitter og ser på (og leser i alle landets aviser) at hennes pensonerte mor betaler for sønnen hennes så "lar hun dette skje" uten at hun selv griper inn og tar regningen selv. Helt skammelig. Kongehuset hadde nektet å si hvem som tar regningen ... helt til vi plutselig fikk informasjonen om at mormoren hadde betalt. Jaja, får tro på det hvem som vil. 

Skrevet
Karnanna skrev (4 timer siden):

Det kan være at min slekt og omgangskrets er utypiske, men ingen av de eldre vil at kongedømmet fortsetter etter Harald og Sonja. De to eldste er over 90 år.  Det forfallet som har skjedd siste årene i kongefamilien og rundt den, har snudd den mest innbitte kongetro også. 

Ikke noen JEG kjenner heller .,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...