Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest yedi warrior
MissLucy skrev (1 time siden):

jeg er forbløffet over hvordan det er mulig å vranglese det han skriver så til de grader. Slik jeg ser det så kan du krysse av for alt du etterspør i dette korte avsnittet:

Sitat:

«Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg. Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort, og vil forklare meg sannferdig til politiet»

Her presiserer han at han tar ansvar for sine handlinger ("det jeg har gjort"), og han presiserer at at rusbruk og diagnoser ikke er en unnskyldning.

Jeg har "smakt" litt på ordet "kroppskrenkelse", som Marius Borg Høiby bruker så fint (minst alvorlige juridiske terminologi for vold, må vi huske. Ref. forsvarsadvokaten). Og jeg har store problemer med at Borg Høiby bruker det ordet i uttalelsen sin. Hele uttalelsen faller igrunnen gjennom der, for det sier noe om hva han ønsker å oppnå med uttalelsen (han er redd for å inkriminere seg selv ytterligere, ved å evt. bruke ordet vold - som ville være mer naturlig for alle "vanlige". Kroppskrenkelse er jo nettopp vold, det har bistandsadvokaten slått fast i tidsskriftet til Advokatforeningen). Og han tar ikke eierskap til det han faktisk har gjort, alvorsgraden i det han selv har påført fornærmede. Hun har blitt slått og blitt tatt kvelertak på, det er det vi vet sikkert. 

Slik jeg ser det, vr det en uttalelse som kom, etter 10 lange dager - som han var presset til å komme med. Fra andre. Han hadde ikke noe som helst valg. Tenker da at det har med den kongelige tilknytningen å gjøre. Tipper den aldri hadde komt, dersom den tilknytningen ikke eksisterte.

Endret av yedi warrior
forts.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuleku skrev (1 time siden):

Dummeste, dummeste jeg har hørt på lenge! Ingen barn blir rusmisbrukere fordi foreldre er ærlig om sin egne erfaringer.

Så dumt er det ikke. Foreldre bør ikke fortelle barna sine at de har drevet med rusmisbruk. Jeg har jobbet innen rus og psykiatri, der pårørende lurer på om de skal være ærlig om sine problemer for å nå inn. Tanken er god, men det har motsatt effekt. Psykologer der jeg jobbet frarådet foreldrene dette. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kokain ansett som drittsekk-dopet. Alle bruker det for lenge mister empatien, og etterhvert impulskontrollen. Da er veien kort til mye kjip oppførsel, dessverre.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (4 timer siden):

To ganger i hans innlegg refererer han til kjæresten min. Dette er et gigantisk rødt flagg. Det er utøvelse av kontroll. MHB er ikke i nærheten av å erkjenne ansvar, det er bare tomme ord. Bistandsadvokaten til jenta sier jo også at det ikke er slik at de fortsatt er kjærester. 

Groomingen, gaslightingen og manipuleringen fortsetter i en offentlig presseuttalelse.

Det er ganske så ufattelig, han er uten tvil ordentlig syk.

At alt offeret ønsket var en innrømmelse er også ett stort rødt flagg ifht hvor dysfunksjonelt dette forholdet er.

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra at han stod fram og tar ansvar. Håper han gjennomfører det han sier, tar ansvar, straff og blir rusfri. 

Det er godt at offeret følte at dette hjalp henne. 

Så må vi huske at det er unge sårbare mennesker som står i en krise som nå har veldig mye fokus på seg. Han har tatt et riktig steg, og det er bra. Jeg får litt vibber om at det kan gå for langt. Jeg vet ikke om jeg hadde greid å stå I dette selv om jeg fucket det så pass til som han.

Jeg håper dette blir hans redning og ikke videre undergang. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snikksnakk12 skrev (7 minutter siden):

Så dumt er det ikke. Foreldre bør ikke fortelle barna sine at de har drevet med rusmisbruk. Jeg har jobbet innen rus og psykiatri, der pårørende lurer på om de skal være ærlig om sine problemer for å nå inn. Tanken er god, men det har motsatt effekt. Psykologer der jeg jobbet frarådet foreldrene dette. 

Tenker du på MM? Hun måtte jo stå frem fordi alle kjente til det og videoene/bildene var i omløp - og også for salg før bryllupet. Og faren var jo domfelt flere ganger. Dette er jo offentlige saker som fortsatt er på Google så det ville blitt vanskelig ikke å fortelle det - for de kunne finne det selv med letthet med årene. Bedre da å fortelle det selv selvfølgelig …

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (6 timer siden):

Det er nesten så man "glemmer" hans unnskyldning mens man leser, fordi han bruker så mange ord på å bebreide noen andre.
Jeg merket jeg endret fokus underveis (til presse/media), og det var skremmende! Som om jeg ble manipulert.
(Han har antagelig ikke forfattet dette selv heller da, og det er mange måter å manipulere på.)

«For meg er det aller viktigste å si unnskyld til kjæresten min. Hun fortjente verken det som skjedde den kvelden, eller den ekstreme pågangen fra både norsk og utenlandsk presse i ettertid. Å bli forfulgt av fotografer og journalister i en tid som dette vet jeg at har vært tøft å stå i».

Dette provoserte meg enormt ja! Han bagatelliserer sine egne handlinger og skyver fokus over på at media har vært slemme mot henne - er det føkkings mulig???

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (7 minutter siden):

Det var bra at han stod fram og tar ansvar. Håper han gjennomfører det han sier, tar ansvar, straff og blir rusfri. 

Det er godt at offeret følte at dette hjalp henne. 

Så må vi huske at det er unge sårbare mennesker som står i en krise som nå har veldig mye fokus på seg. Han har tatt et riktig steg, og det er bra. Jeg får litt vibber om at det kan gå for langt. Jeg vet ikke om jeg hadde greid å stå I dette selv om jeg fucket det så pass til som han.

Jeg håper dette blir hans redning og ikke videre undergang. 

Godt skrevet. Håper også at dette vil hjelpe han til å bli rusfri og få skikk på livet 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 timer siden):

jeg er forbløffet over hvordan det er mulig å vranglese det han skriver så til de grader. Slik jeg ser det så kan du krysse av for alt du etterspør i dette korte avsnittet:

Sitat:

«Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg. Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort, og vil forklare meg sannferdig til politiet»

Her presiserer han at han tar ansvar for sine handlinger ("det jeg har gjort"), og han presiserer at at rusbruk og diagnoser ikke er en unnskyldning.

Han får det i hvert fall til å høres ut som det var et engangstilfelle, noe som aldri før har skjedd, og det tror jeg er løgn. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (3 minutter siden):

Dette provoserte meg enormt ja! Han bagatelliserer sine egne handlinger og skyver fokus over på at media har vært slemme mot henne - er det føkkings mulig???

Han bagatelliserer det ikke, offeret ba selv om fred og ro men fikk det ikke, fint han ser det har vært ekstra tøft å ikke få roen man ønsker og sa tid tar han ansvar for egne handlinger. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (13 minutter siden):

Tenker du på MM? Hun måtte jo stå frem fordi alle kjente til det og videoene/bildene var i omløp - og også for salg før bryllupet. Og faren var jo domfelt flere ganger. Dette er jo offentlige saker som fortsatt er på Google så det ville blitt vanskelig ikke å fortelle det - for de kunne finne det selv med letthet med årene. Bedre da å fortelle det selv selvfølgelig …

Ja, jeg ser den. Ho kom ingen vei utenom. Men at ho ble innhenta av fortiden når ho ble sammen med H handler jo om at ho ikke passa inn i kongefamilien i utgangspunktet. For at ho skulle komme ut av knipa måtte ho være ærlig om alt og dette er prisen hun betaler idag. Sønnen følger i mors fotspor. 
Med så ressurssterk og pengesterk omkrets skulle en tro det var håp for å bryte familiearven, men de sier det tar fire generasjoner å bryte en destruktiv familiearv tross alt.. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (17 minutter siden):

Han bagatelliserer det ikke, offeret ba selv om fred og ro men fikk det ikke, fint han ser det har vært ekstra tøft å ikke få roen man ønsker og sa tid tar han ansvar for egne handlinger. 

Jo, han bagatelliserer det. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, velociraptor said:

Den var jo ikke det. Han bagatelliserer handlingene sine ved å omtale det som «kroppskrenkelser» og å sette handlingene sine i samme kategori som det at media skriver om det, han skyver fokus over på slemme media og stakkars ham som er psykisk psyk, sikkert på grunn av slemme media, han får det til å høres ut som dette er første gang han er voldelig mot noen, og unnskyldningen er bare gjennomsyret av «jeg er lei for at jeg ble avslørt». I tillegg omtaler han henne som kjæresten sin flere ganger enda hun sier det er slutt - skikkelig respektløst. Han innrømmer ingenting om lignende episoder mot tidligere kjærester. 

Nei, dette er bare piss, og det sykeste er at mange aviskommentatorer tydeligvis går på den 😵‍💫 «Så fint at han la seg flat!» Nei, han la seg overhodet ikke flat.

Jeg kan legge til: 

«forrige helg skjedde det som ikke skulle skjedd» .. altså hæh? Det bare skjedde liksom? Hvis man tar ansvar så omtaler man ikke på den måten, som om det var et slags uhell. Høres ut som han sakker om et jordskred eller en trafikkulykke. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
snikksnakk12 skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg ser den. Ho kom ingen vei utenom. Men at ho ble innhenta av fortiden når ho ble sammen med H handler jo om at ho ikke passa inn i kongefamilien i utgangspunktet. For at ho skulle komme ut av knipa måtte ho være ærlig om alt og dette er prisen hun betaler idag. Sønnen følger i mors fotspor. 
Med så ressurssterk og pengesterk omkrets skulle en tro det var håp for å bryte familiearven, men de sier det tar fire generasjoner å bryte en destruktiv familiearv tross alt.. 

Jeg må si at jeg er uenig med deg her. Tenker det er viktig å være ærlig med barna sine uansett. Det er jo ikke sånn at om barna til en som har rust seg begynner å ruse seg når de får vite det. Min ex og faren til mitt barn var rusavhengig , og han har hatt en samtale med barnet vårt når han kom i tenårene om hans utfordringer ift rus. Barnet vårt har sett med egne øyne hva rus kan gjøre med et menneske , og han sier at er det noe han ALDRI skal gjøre, er det å røre det dritet der! Han vet også at han har en større risiko for å bli avhengig enn andre hvis han prøver og faren med det. Tror ikke helt på at noen psykologer anbefaler å ikke si noe til barna. Barna fortjener ærlighet , men selvfølgelig tilrettelagt deres alder og modenhet . 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Der var den katta ut av sekken. Så blir ihvertfall Marius funnet skyldig etter politiets tiltale. Regner med han ender opp med å spikre paller i et par mnd på åpen soning i Ilseng. 
Men kroppskrenkelse? Marius kan vel knapt stave ordet og er neppe i hans vokabular. 
Venter bare på det neste brevet fra hans mor hvor hun ber mediene ligge unna sønnen nå som han har innrømmet det hele.
Vi skal vel kanskje ikke klage. Kongehuset gir oss den beste underholdning. Nå er det bare sprette en øl og lete frem popcornet til neste episode i kongelig komedie. Märtha og Dureks bryllup. Sitter med en følelse vi skal få oss en god latter der. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den offentlige beklagelsen fra MBH tror jeg ikke på i det hele tatt, den er kommet ene og alene pga at det har blitt et krav, for hadde han virkelig angret, ja, så hadde det ikke tatt 1 og en halv uke. Dette er bare brannslukking fra ende til annen, rett og slett. Ikke tror jeg han har skrevet den selv heller. Han har bare sagt seg enig i de skrevne ord og kanskje lagt til de flaue kjæreste-setningene.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (7 minutter siden):

Jo, han bagatelliserer det. 

Nei det synes jeg ikke og det er min mening 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...