Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en horribel sak😥🙏❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gjenstår spørsmålet, hvorfor i ¤#%#¤ er ikke MBH i varetekt?

Han er nå siktet for voldtekt med samleie, to voldtekter uten samleie, vold, krenkelser, brudd på besøksforbud, trusler og helt nye brudd på Norske lover.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Men bare det å si at det 'startet' med frivillig sex, er jo en innrømmelse på at det gikk over i ufrivillig sex sånn språklig.

Merkelig ting å si.

Klønete formulering. Det står klart at han tar helt avstand, så det er nok det første og ikke en halvveis innrømmelse.

• Liker 2
Skrevet

La også merke til at det ene henlagte tilfellet var fra 2014-2015, så han har holdt på i minst 10-11 år. 

Jeg fatter ikke at de endret (og henla) fra vold i nære relasjoner, da det var snakk om samboerforhold. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ganske sikker på det blir tiltale og domfellelse for noen av voldtektene.
I motsetning til de fleste voldtektssaker der det kun er ord mot ord, har vi faktisk her omfattende videomateriale hvor den smartingen Marius har filmet overgrepene. 
Så forsvarerens kreative kommentar på dette. 
Forsvareren understreker at sex hvor en part skal ha sovnet underveis er voldtekt etter loven. …..men det som skal bevises er at en annen part (les:Marius) skal ha skjønt at vedkommende sovnet. 
Marius har ikke skjønt at den forulempede sovnet i hele tre separate tilfeller? Den blir vanskelig å ro seg unna. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Klønete formulering. Det står klart at han tar helt avstand, så det er nok det første og ikke en halvveis innrømmelse.

Når folk viser deg hvem de er, er det lurt å høre på de i stedet for å bortforklare det sa alltid min mor.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Får ikke lenker til Eldens uttalelser i VG, men ser at han uttaler på Hauklands vegne at det er den psykiske delen med jevnlige verbale krenkelser og kontroll som har vært verst for henne. Igjen; det er helt krise at domstolen vår ikke ser ut til å ta hensyn til den psykiske delen av krenkelser, vold og mishandling som ofte er det mest skadelig. Her er det visst bare å kjøre på i følge domstolen vår. Helt forferdelig. 

Men dessverre ofte den vanskeligste å bevise. Helt enig i at den psykiske volden ofte rapporteres som den som setter dypest spor.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ti år med voldtekter, flere henleggelser pga foreldelse.

Marius var altså i gang med seksuallovbrudd når han var 17-18 som nå henlegges pga alder på saken. Smak litt på den.

Åpent brev fra Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsesse Mette-Marit i anledning Marius' 20-årsdag.

Skrevet tre år etter at Marius var i gang med seksuallovbrudd.

Sitat

Noen få medier har valgt å skrive om ungdommelig ubetenksomhet. Det ville vært unaturlig hvis det ikke fantes eksempler på det.

Norges neste dronning, dere.

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 27
Skrevet

Er ikke imponert over alt de har henlagt men de har nå i det minste tiltalt han, hadde ikke helt troen der heller jeg. Slike mennesker som han har en tendens til å slippe unna det meste godt hjulpet av de rundt.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Men dessverre ofte den vanskeligste å bevise. Helt enig i at den psykiske volden ofte rapporteres som den som setter dypest spor.

Det er det, men det er også alt for lite kompetanse på dette i rettssystemet vårt, det må det gjøres noe med! 

• Liker 3
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Når folk viser deg hvem de er, er det lurt å høre på de i stedet for å bortforklare det sa alltid min mor.

Mener du at jeg bortforklarer eller at han gjør det? Jeg har bare vist til hans eget ståsted.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mener du at jeg bortforklarer eller at han gjør det? Jeg har bare vist til hans eget ståsted.

Nei, jeg mener at når han sier det gikk fra frivillig til ufrivillig sex, så skal vi tro han på det og ikke si at det bare var en klønete ting å si. Det er en innrømmelse av voldtekt.

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Snekkestads  sak henlagt på grunn av foreldelse, ja… tenk om kronprinsen hadde oppfordret til anmeldelse da han fikk vite om dette!  Eller frivillig fortalt politiet hva de har observert og hørt! Men nei, går jo ikke an å kritisere dem for noe. 

Jeg lurer også på hvorfor i huleste Slottet henviser til advokat Andenæs hele tiden. Betyr det at når hun uttaler seg så er det på vegne av Slottet? Litt av et signal. Snakk om å stille seg helhjertet bak en forbryter! 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Ellie42 skrev (9 minutter siden):

Ti år med voldtekter, flere henleggelser pga foreldelse.

Marius var altså i gang med seksuallovbrudd når han var 17-18 som nå henlegges pga alder på saken. Smak litt på den.

Åpent brev fra Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsesse Mette-Marit i anledning Marius' 20-årsdag.

Skrevet tre år etter at Marius var i gang med seksuallovbrudd.

Norges neste dronning, dere.

En skam for Norge, rett og slett.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg mener at når han sier det gikk fra frivillig til ufrivillig sex, så skal vi tro han på det og ikke si at det bare var en klønete ting å si. Det er en innrømmelse av voldtekt.

Nei, politiet mener de sovnet. Han selv er uenig i det og mener voldtekt ikke har skjedd

Marius Borg Høiby: Slottet svarer https://share.google/ewByXfOrVkhNDlMwR

• Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nei, politiet mener de sovnet. Han selv er uenig i det og mener voldtekt ikke har skjedd

Marius Borg Høiby: Slottet svarer https://share.google/ewByXfOrVkhNDlMwR

Det er advokaten til Marius som har sagt at det var frivillig i starten, så vidt jeg vet.

Men, det går såpass i 1000km/t hos mediene nå at man må ta det i betraktning at feil kan forekomme.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Istapp skrev (9 minutter siden):

Ser for meg nye overskrifter i tyske og britiske tabloider om "rapist prince".  
Etter at MM og IA har vist frem de fine kjolene på gallamiddag for noen dager siden så er det nå rett ned som en fjert for kongehuset.. Tipper IA er sjeleglad hun reiser i eksil down under. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (56 minutter siden):

Får ikke lenken til å virke, tas bare tilbake til KG. Legger til noen flere (med og uten betalingsmur), hvis jeg ikke er eneste som opplever det:

Politiet bekrefter: Etterforskingen av Marius Borg Høiby er ferdig – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet https://share.google/8HnEMlPwqfjYE7L96

Politiet er ferdig med etterforskningen av Marius Borg Høiby https://share.google/pXzmCOiaORQ7nyMHt

- Tar det på stort alvor https://share.google/Gb4GRCcMC0H0Pbh1l

Marius Borg Høiby siktet for 23 lovbrudd: Mulig lang fengselsstraff https://share.google/POeV5fg3hhi5u8cLP

Marius Borg Høiby, Ellen Holager Andenæs | Marius-forsvarer: – Det startet med frivillig sex https://share.google/VwmfaPggWK3tfQHJj

Du har så rett. Takk for at du bemerket dette. 

• Liker 2
Skrevet
spinner skrev (1 time siden):

Dette er det som heter "Taking out the thrash" på politikerspråket. Ubehagelige nyheter slippes fredag etter lunsj for at andre nyheter skal overdøve saken i løpet av helgen. Ikke så virkningsfullt lenger som i gamle dager med bare aviser og tv, men mange av de skarpeste journalistene og kommentatorene er forhåpentligvis på vei til hytta, Merk også at dette legger opp til at tiltale blir tatt ut midt i fellesferien for å gli mest mulig under radaren.

Jeg lurer også på hvorfor det ikke er noen tiltalepunkter i forbindelse med narkotikalovbrudd.

Spot on! jeg lurer også veldig på hvorfor MBH ikke er siktet for narkotikalovbrudd 🤔

Politiet har selvfølgelig bare tatt med saker de mener å ha vanntette bevis for. Veldig synd at "vold i nære relasjoner" er tatt bort. Slike saker trenger virkelig belysning og debatt.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...