Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan ikke vite hva som har skjedd, men det er ganske sannsynlig at det så helt jævlig ut i leiligheten til Marius og at det var derfor moren ryddet. Ikke veldig gjennomtenkt, men absolutt en naturlig reaksjon. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Menchit skrev (50 minutter siden):

Vel min bror tilhører rusmilgø og har ikke boevne, det stopper ikke min mor fra p vaske og rydde før kommunens folk skal komme og vurdere hvilken hjelp han trenger. Hun hadde garantert gjort det samme om politiet hadde ringt rett før de kom. Mulig hun hadde latt være om hun hadde fått vite det feks dagen før, men hun hadde aldri i hjulpet han med å skjule bevis. Hun er bare livredd for fasaden, ovenfor ukjente folk. Denne situasjonen må jo være noe MM og HM må ha vært redd for lenge.  Hun har sikkert fått panikk nå ær politiet har ringt og ikke ønsket de skulle se hvordan han lever. Og strengt tatt har det ikke noe å si for det han har gjort at det er rotete eller skittent.

Når jeg tenker meg om så har hun faktisk blitt så stresset trigget av at han ruser seg at det har flydd både billige og dyre gjenstander vekk i mellom. Så det er faktisk mulig hun kunne kastet tlf vegg imellom også. 

Ja, det var en skummer oppvekst 😅

Det er eit spennande felt, oppvekst,  påvirkning av rus og pårørande. Mange i vårt land veks opp under slike forhold. Personleg kunne eg tenkt meg å vist korleis dette har påverka familien og evt kva hjelp de har fått for å takle dette.

• Hjerte 2
Skrevet
TrineTrollet skrev (1 time siden):

Ref; 
Vedr. hendelsen på Frogner foreligger det opptak av telefonsamtale hvor han truer kvinnen; 

https://tv.vg.no/video/304300/nye-lydopptak-jeg-slo-deg-litt-med-flat-hand

På bakgrunn av MBH nå kjente modus, så tror jeg at JS snakker sant. 

Poenget mitt er at jeg tror ikke på noe av det han har sagt, som jeg skrev ininnlegget du svarer på - og jeg tror heller ikke på ham når han insinuerer at han ikke vet hva som har skjedd med telefonen, heller.

Jeg tror på JS og N og de andre - jeg har hørt  opptakene og sett bildene og har mye erfaring med drittfolk som driver med vold i nære relasjoner. Så jeg tror ikke et øyeblikk på ham når han ganske utilslørt skylder på moren for at telefonen er knust og uten simkort.  Hvilket var hele poenget med innlegget mitt - jeg synes det er merkelig at folk plutselig tror på ham når han skylder på moren sin,  når det er så tydelig at han juger om absolutt alt annet - unntatt det han ble tatt på fersken i å gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Poenget mitt er at jeg tror ikke på noe av det han har sagt, som jeg skrev ininnlegget du svarer på - og jeg tror heller ikke på ham når han insinuerer at han ikke vet hva som har skjedd med telefonen, heller.

Jeg tror på JS og N og de andre - jeg har hørt  opptakene og sett bildene og har mye erfaring med drittfolk som driver med vold i nære relasjoner. Så jeg tror ikke et øyeblikk på ham når han ganske utilslørt skylder på moren for at telefonen er knust og uten simkort.  Hvilket var hele poenget med innlegget mitt - jeg synes det er merkelig at folk plutselig tror på ham når han skylder på moren sin,  når det er så tydelig at han juger om absolutt alt annet - unntatt det han ble tatt på fersken i å gjøre. 

Jeg tror heller ikke på ham med telefonen, men jeg tror absolutt det er mulig at MM visste/så at det ble gjort, jeg tror også at hun kan ha hjulpet til med å rydde mer enn bare vanlig rot. Jeg tror både MBH og MM tok høyde for at det kunne bli en ransakelse, og jeg tror at det er vel så nærliggende å tro at MM og andre rundt MBH trodde denne pågripelsen var narkotikarelatert og ikke voldsrelatert.  

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (Akkurat nå):

Jeg tror heller ikke på ham med telefonen, men jeg tror absolutt det er mulig at MM visste/så at det ble gjort, jeg tror også at hun kan ha hjulpet til med å rydde mer enn bare vanlig rot. Jeg tror både MBH og MM tok høyde for at det kunne bli en ransakelse, og jeg tror at det er vel så nærliggende å tro at MM og andre rundt MBH trodde denne pågripelsen var narkotikarelatert og ikke voldsrelatert.  

Men det er uansett spekulasjoner. Og jeg har ikke mer tiltro til MBH enn at jeg tror han kan hive sin egen mor under bussen i et forsøk på å fremstå bedre selv. 

• Liker 5
Skrevet
Sarah93 skrev (42 minutter siden):

Vi kan ikke vite hva som har skjedd, men det er ganske sannsynlig at det så helt jævlig ut i leiligheten til Marius og at det var derfor moren ryddet. Ikke veldig gjennomtenkt, men absolutt en naturlig reaksjon. 

Mitt problem med dette er at hun ikke er en hvilken som helst mor, men også landets kommende dronning. Det er simpelthen fullstendig uhørt om hun har fjernet bevis i en straffesak. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Mitt problem med dette er at hun ikke er en hvilken som helst mor, men også landets kommende dronning. Det er simpelthen fullstendig uhørt om hun har fjernet bevis i en straffesak. 

Enig om det, poenget mitt var bare at vi ikke vet om det var intensjonen. Tvilen må vel komme henne til gode.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Men det er uansett spekulasjoner. Og jeg har ikke mer tiltro til MBH enn at jeg tror han kan hive sin egen mor under bussen i et forsøk på å fremstå bedre selv. 

Ja, men det er også en spekulasjon fra deg. Så er dine spekulasjoner bedre enn mine, eller kan vi få lov til å mene og tro (spekulere) det vi vil? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sarah93 skrev (2 minutter siden):

Enig om det, poenget mitt var bare at vi ikke vet om det var intensjonen. Tvilen må vel komme henne til gode.

En må jo lure på hva intensjonen ellers skulle være. De har vel ansatte som rydder, vasker, lager mat etc. Ser ikke for meg at hun gjør mye husarbeid, og i hvert fall ikke rydde hos voksne barn. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

En må jo lure på hva intensjonen ellers skulle være. De har vel ansatte som rydder, vasker, lager mat etc. Ser ikke for meg at hun gjør mye husarbeid, og i hvert fall ikke rydde hos voksne barn. 

Du ser ikke forskjell på akkurat denne prekære situasjonen her, og det å rydde hjemme hos sin voksne sønn på jevnlig basis?

• Liker 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Dette var jo ikke inne på Skaugum. Det var i hans eget hus. Ingen grunn til at det skulle være noen ansatte der, vel.

• Liker 7
Skrevet
Aricia skrev (1 time siden):

Du ser ikke forskjell på akkurat denne prekære situasjonen her, og det å rydde hjemme hos sin voksne sønn på jevnlig basis?

Selvfølgelig gjør jeg det, det hastet jo å få ryddet opp der og da. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Dette var jo ikke inne på Skaugum. Det var i hans eget hus. Ingen grunn til at det skulle være noen ansatte der, vel.

Kan fint sende noen tjenestefolk over for å rydde og vaske litt der. Hvorfor skal mor rydde hos sønnen, hvis hun ikke engang rydder egne gemakker. Og når ble dette hans eget hus? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym_2024 skrev (På 2.6.2025 den 18.14):

Jeg mener at ALLE foreldre som vet at barnas deres utøver vold mot partner bør gjøre plikten sin, ved å melde inn til rette instanser. 

https://plikt.no

Nettopp! 🙏

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Kan fint sende noen tjenestefolk over for å rydde og vaske litt der. Hvorfor skal mor rydde hos sønnen, hvis hun ikke engang rydder egne gemakker. Og når ble dette hans eget hus? 

Der er flere forslag til hvorfor lenger bak i tråden. Jeg anbefaler spesielt de opplysende innleggene til @Menchit som forklarte det fra perspektivet til en rusbrukers mor.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for opphavsrett, spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger.

Forumansvarlig

• Liker 1
Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (1 minutt siden):

Det der er vel på grensa til å sabotere etterforskningen? Charmerende type!

Eg sit her på vestlandet og stillar meg nokre spørsmål. Er dette hans ego og trang for oppmerksamheit? Eller er det eit østkant, "hvite gutter" og  klasse holdning til autoritetar? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (19 timer siden):

Der er flere forslag til hvorfor lenger bak i tråden. Jeg anbefaler spesielt de opplysende innleggene til @Menchit som forklarte det fra perspektivet til en rusbrukers mor.

Trenger ikke det, hva en hvilken som helst gjennomsnittsmamma gjør, har null relevans. Noterer meg bare at det var sannelig et lykketreff at MM bestemte seg for å rydde for han akkurat den dagen. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...