Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (43 minutter siden):

Takket være venninnen, ikke media 

Takk for presisering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~ Ada ~ skrev (42 minutter siden):

Nei, her belyser advokaten et prinsipielt viktig tema helt uavhengig av om man forøvrig opplever MBH som en dritt.

Nei, advokaten driver med strategisk kommunikasjon koblet til dette spesifikke fallet. 

Hvis hun mener å ha bevis for at noen hos politiet har gjort seg skyldig til lovstridig lekkasjer i Marius saken, så kan hun anmelde dette. 

Men det har hun ikke. Men hun prøver å skape en fortelling kring fallet. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (13 minutter siden):

Nei, advokaten driver med strategisk kommunikasjon koblet til dette spesifikke fallet. 

Hvis hun mener å ha bevis for at noen hos politiet har gjort seg skyldig til lovstridig lekkasjer i Marius saken, så kan hun anmelde dette. 

Selvsagt hadde hun anmeldt det dersom hun hadde hatt bevis for dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (38 minutter siden):

Det er anmeldt 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (46 minutter siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/rP1vjA/hoeibys-forsvarer-anmelder-lekkasjer-fra-politiets-etterforskning

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (35 minutter siden):

Selvsagt hadde hun anmeldt det dersom hun hadde hatt bevis for dette. 

Hun har anmeldt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marius blir virkelig urettferdig behandlet her. Vi får håpe dette gir han mildere straff enn det andre kvinnemishandlere og/eller voldtektsmenn har fått her i landet.

Siden de fleste kvinnemishandlere og voldtektsmenn ikke får noen form for straff, så får kanskje Marius oppreisning istedenfor ingen straff?

Marius har fått seg en dyktig advokat. Ofrene skal nok få erfare det. Kvinne mot kvinne. 💪

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (26 minutter siden):

Hun har anmeldt 

Men da er det ingen fare. En politimann som bryter taushetsplikten vil få straff og mest sannsynlig miste jobben sin. 

Endret av Sur sitron
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (58 minutter siden):

Men da er det ingen fare. En politimann som bryter taushetsplikten vil få straff og mest sannsynlig miste jobben sin. 

Hva er ingen fare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Hva er ingen fare?

Dere virker bare veldig redde for disse lekkasjene som det påstås kommer fra politiet. Dersom forholdet er anmeldt vil det bli gjort skikkelige undersøkelser for å finne ut hvem som har lekket informasjon. 

Dersom det er politiet som lekker så vil det få alvorlige følger for den det gjelder. 

Jeg for min del har alltid trodd at det er Marius selv som er "lekkasjen". Det er ikke bare avhør som er blitt lekket til pressen. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (10 minutter siden):

Dere virker bare veldig redde for disse lekkasjene som det påstås kommer fra politiet. Dersom forholdet er anmeldt vil det bli gjort skikkelige undersøkelser for å finne ut hvem som har lekket informasjon. 

Dersom det er politiet som lekker så vil det få alvorlige følger for den det gjelder. 

Jeg for min del har alltid trodd at det er Marius selv som er "lekkasjen". Det er ikke bare avhør som er blitt lekket til pressen. 

Jeg er ikke "veldig redd", men belyser et problem. Det er vel ikke sånn at saken til MBH er en sur sitron vi lar ligge fordi rettsapparatet behandler den, og hvis han får en straff, da er det "ingen fare" og ikke et problem. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Jeg er ikke "veldig redd", men belyser et problem. Det er vel ikke sånn at saken til MBH er en sur sitron vi lar ligge fordi rettsapparatet behandler den, og hvis han får en straff, da er det "ingen fare" og ikke et problem. 

Neivel, da beklager jeg. Det virket bare som om det var stor enighet (og bekymring) for politiets lekkasjer. (som vi strengt tatt ikke vet skyldes politiet i det hele tatt. 

Eller er det politiet som lekket fra samtalene de hadde med Marius og informasjonen om Mette Marit som ryddet huset og advarte ham om forestående arrestasjon også? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (27 minutter siden):

Hvorfor skulle Marius lekke om ting som utelukkende stiller ham i et dårlig lys???

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skulle Marius lekke om ting som utelukkende stiller ham i et dårlig lys???

Hvorfor voldta og banke/kvele kvinner? Mye som skurrer.

Uansett skrikes det høyt, om eventuell strafferabatt om det er mye lekkasjer. Hvem ønsker at Marius får strafferabatt mer enn Marius, hans advokat(er) og familien hans? Noen? 

Endret av MissHannigan
  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Jeg for min del tenker at han har delt mye med sine (tvilsomme) "venner", kanskje for å fremstå tøff også har de delt dette videre til pressen. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Hvorfor voldta og banke/kvele kvinner? Mye som skurrer.

Uansett skrikes det høyt, om eventuell strafferabatt om det er mye lekkasjer. Hvem ønsker seg strafferabatt mer enn Marius, hans advokat(er) og familien hans? Noen? 

Jeg forstår ikke hvorfor du mener dette er et svar på mitt spørsmål?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

Jeg for min del tenker at han har delt mye med sine (tvilsomme) "venner", kanskje for å fremstå tøff også har de delt dette videre til pressen. 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvilken interesse skulle MBH ha av å lekke noe som helst fra denne saken? Alt - absolutt alt - som har kommet frem til nå har jo uten unntak vært negativt for ham.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvilken interesse skulle MBH ha av å lekke noe som helst fra denne saken? Alt - absolutt alt - som har kommet frem til nå har jo uten unntak vært negativt for ham.

Og du leser tydeligvis ikke mitt svar lenger oppe hvor jeg forklarte nettopp dette. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke hvorfor du mener dette er et svar på mitt spørsmål?

Hvorfor gjør Marius ting som setter seg selv i et dårlig lys? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gjør Marius ting som setter seg selv i et dårlig lys? 

Nettopp, han driter en lang i om han fremstår ufyselig og farlig. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...