Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Hvorfor voldta og banke/kvele kvinner? Mye som skurrer.

Uansett skrikes det høyt, om eventuell strafferabatt om det er mye lekkasjer. Hvem ønsker seg strafferabatt mer enn Marius, hans advokat(er) og familien hans? Noen? 

Jeg forstår ikke hvorfor du mener dette er et svar på mitt spørsmål?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

Jeg for min del tenker at han har delt mye med sine (tvilsomme) "venner", kanskje for å fremstå tøff også har de delt dette videre til pressen. 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvilken interesse skulle MBH ha av å lekke noe som helst fra denne saken? Alt - absolutt alt - som har kommet frem til nå har jo uten unntak vært negativt for ham.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Sur sitron
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Hvilken interesse skulle MBH ha av å lekke noe som helst fra denne saken? Alt - absolutt alt - som har kommet frem til nå har jo uten unntak vært negativt for ham.

Og du leser tydeligvis ikke mitt svar lenger oppe hvor jeg forklarte nettopp dette. 

Gjest MissHannigan
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke hvorfor du mener dette er et svar på mitt spørsmål?

Hvorfor gjør Marius ting som setter seg selv i et dårlig lys? 

Gjest Sur sitron
Skrevet
MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gjør Marius ting som setter seg selv i et dårlig lys? 

Nettopp, han driter en lang i om han fremstår ufyselig og farlig. 

Skrevet

Igjen: At MBH oppfører seg bedritent, tar ikke bort utfordringer med lekkasjer (generelt og fra evt politiet) og medietrykk. På samme måte tar ikke sistnevnte bort alvorlighetene ved siktelsene. Det er faktisk mulig å ha to (eller flere) problemer gående parallelt uten at det minimerer noen av dem. 

• Liker 7
Skrevet
Sur sitron skrev (25 minutter siden):

Jeg for min del tenker at han har delt mye med sine (tvilsomme) "venner", kanskje for å fremstå tøff også har de delt dette videre til pressen. 

Det er også MIN oppfatning 

Og det har det vært hele tiden - han er dum nok til det 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Igjen: At MBH oppfører seg bedritent, tar ikke bort utfordringer med lekkasjer (generelt og fra evt politiet) og medietrykk. På samme måte tar ikke sistnevnte bort alvorlighetene ved siktelsene. Det er faktisk mulig å ha to (eller flere) problemer gående parallelt uten at det minimerer noen av dem. 

Om man ikke mishandler kvinner, voldtar bevisstløse kvinner og utfører andre kriminelle handlinger over flere år, så vil man somregel slippe et negativt medietrykk og lekkasjer. 

Endret av MissHannigan
Skrevet
MissHannigan skrev (28 minutter siden):

Om man ikke mishandler kvinner, voldtar bevisstløse kvinner og utfører andre kriminelle handlinger over flere år, så vil man somregel slippe et negativt medietrykk og lekkasjer. 

Ja, som fordrer et utopia uten samfunnsproblemer.

• Liker 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 timer siden):

Flott at hun sier ifra når Marius gjennom sin advokat driver med manipulativ kommunikasjon. 

Helt enig, helt topp at hun orker! 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (4 timer siden):

Takk for presisering. 

Venninna har ikke anmeldt heller. Det er politiet som har anmeldt. I alle sakene, faktisk. Det er jo litt rart, eller? Kanskje ikke så lett å legge press på politiet om å dysse ned saken, slik som alle de andre sakene, etter at pressen fikk snusen i det. Det har vel lyktes i minst en sak å få offeret til å benekte at hun har vært utsatt for noe overgrep. Hadde hun anmeldt selv, kunne hun ha trukket den anmeldelsen. Men det har ofrene ingen mulighet til, dermed er det LITT mindre sjanse for at de blir ringt ned for å få presset dem til å benekte hendelsen. Også hjelper det med besøksforbud. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Nettopp, han driter en lang i om han fremstår ufyselig og farlig. 

Helt riktig. Det har vi sett med alt fra «attituden» han hadde da han dro til Italia for å feire bryllup, utallige brudd på besøksforbud, overgrep utført selv etter at han visste at han var under politietterforskning, langefinger med et snørrhovent glis foran oppslag om hans forbrytelser, illustrering av hvordan han «slo opp» med den siste kjæresten sin, feste i København i stedet for å la seg avhøre m.m. 

Han gir ikke en flat F i noe av dette, mest sannsynlig fordi han vet (og det gjør vel vi andre også, innerst inne) at han vil slippe unna med dette også. «Fordi han er den han er». 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
Friluftsdame skrev (8 timer siden):

Jeg kan forstå at forsvarer og MBH reagerer på lekkasjer fra politiet. 

Det endrer imidlertid ikke alvorligheten i beskyldningene og det faktum at han som Linni sier fester sorgløst videre. Han må stille til avhør, så får de heller anmelde lekkasjer. 

Det ser bedre ut å skylde på lekkasjer som årsak til at klienten ikke vil la seg avhøre. Han ville ikk la seg avhøre før lekkasjene heller, så er vel mer der det ligger. Men godt å ha noe å skylde på. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Carrie_S skrev (3 minutter siden):

Det ser bedre ut å skylde på lekkasjer som årsak til at klienten ikke vil la seg avhøre. Han ville ikk la seg avhøre før lekkasjene heller, så er vel mer der det ligger. Men godt å ha noe å skylde på. 

Nå har han jo rent faktisk vært i avhør, så hva er poenget ditt?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (19 minutter siden):

Venninna har ikke anmeldt heller. Det er politiet som har anmeldt. I alle sakene, faktisk. Det er jo litt rart, eller? Kanskje ikke så lett å legge press på politiet om å dysse ned saken, slik som alle de andre sakene, etter at pressen fikk snusen i det. Det har vel lyktes i minst en sak å få offeret til å benekte at hun har vært utsatt for noe overgrep. Hadde hun anmeldt selv, kunne hun ha trukket den anmeldelsen. Men det har ofrene ingen mulighet til, dermed er det LITT mindre sjanse for at de blir ringt ned for å få presset dem til å benekte hendelsen. Også hjelper det med besøksforbud. 

Det skrev jeg heller ikke. Venninnen varslet, politiet opprettet sak. Verken venninne eller politiet = pressen.

• Liker 3
Gjest Sur sitron
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (36 minutter siden):

Har han vært i avhør etter at han var i København? Han stakk nemlig til København da politiet ville snakke med ham om Linnie-saken. Jeg har ikke sett noe publisert om at han skal ha kommet hjem fra København. 

Endret av Sur sitron
Skrevet
MissLucy skrev (34 minutter siden):

Har han vært i de siste avhørene han er innkalt til? Jeg spør bare fordi jeg har lest at det er de han nå er innkalt til han ikke vil møte til. Tidligere avhør har han jo møtt til vet vi. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Har han vært i de siste avhørene han er innkalt til? Jeg spør bare fordi jeg har lest at det er de han nå er innkalt til han ikke vil møte til. Tidligere avhør har han jo møtt til vet vi. 

Det er nytt for meg og.

Skrevet
MissLucy skrev (56 minutter siden):

Han har vel bare vært i et avhør etter at han ble pågrepet for å ha ødelagt i leiligheten til kjæresten og hans oppførsel mot henne. Etter det har han, så vidt jeg har fått med meg, nektet å stille til flere avhør etter som flere saker ble rullet opp og siktelsen ble utvidet.Hvis jeg tar feil skal jeg beklage det, men nå er jo advokaten hans ute og forklarer hvorfor han ikke stiller opp i avhør?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Carrie_S skrev (50 minutter siden):

Han har vel bare vært i et avhør etter at han ble pågrepet for å ha ødelagt i leiligheten til kjæresten og hans oppførsel mot henne. Etter det har han, så vidt jeg har fått med meg, nektet å stille til flere avhør etter som flere saker ble rullet opp og siktelsen ble utvidet.Hvis jeg tar feil skal jeg beklage det, men nå er jo advokaten hans ute og forklarer hvorfor han ikke stiller opp i avhør?

Pr oktober 2024

Marius Borg Høiby er nå ferdig avhørt. Han har vært i til sammen åttepolitiavhør hvor han har forklart seg grundig og detaljert. Han erkjenner straffskyld i tråd med sin tidligere uttalelse samt for en trussel mot en annen mann, skriver Bratlien i en tekstmelding.16. okt. 2024

Om han har vært i noen i 2025 vet jeg ikke

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...